abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66305887
Welke is een beetje te nassen?

Net een potje van inproba opgewarmd maar viel vies tegen.
De Stegeman is aardig te doen

Iemand anders nog tips?
Kom niet aan met zelf maken want daar heb ik geen zin in
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66305920
Ik vond die van Stegeman niet lekker.

Die van de Lidl vond ik wel lekker smaken.
pi_66305927
De satesaus van Remia was wel lekker.Maar die van de Lidl ga ik ook nog proberen.Allen is het zoveel.
pi_66305936
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:01 schreef Terpentin07 het volgende:
De satesaus van Remia was wel lekker.Maar die van de Lidl ga ik ook nog proberen.Allen is het zoveel.
Precies! Die van Stegeman Wijco zijn allemaal ubertonnetjes. Leuk voor een bbq met 20 man maar niet echt praktisch als je ff zin heb in een mexicano pinda ofzo
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66305938
je kan ook pindakaas opwarmen in een pannetje en sambal er doorheen roeren ofzo
pi_66305941
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:03 schreef nedenzo het volgende:
je kan ook pindakaas opwarmen in een pannetje en sambal er doorheen roeren ofzo
Zet ik het nog in de OP

Echt he sommige mensen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 05:10:57 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
  zaterdag 21 februari 2009 @ 08:23:21 #8
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66306497
Wij vinden die van Knorr erg lekker.

Een paar minuutjes opwarmen in de pan en klaar.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 08:29:46 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66306518
Wijko is redelijk OK voor fabrieksmeuk.
Beter is scheut ketjap er bij. Nog beter is een schep van je ui/knoflook/sambal mengsel (dat je vaak toch al maakt voor het vlees/kip) erbij te kieperen,
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 09:50:42 #10
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_66307124
Conimex pindasaus in een zakje, water in de waterkoker, laten koken, erbij mikken en het is nog te nassen ook!
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_66307129
Wij hebben altijd die van stegeman, lekker makkelijk om af en toe een beetje op te warmen (in een glaasje in de magnetron). We hebben ook wel eens die van Wijko, maar daar moet je nog water aan toevoegen dus vind ik zelf wat minder praktisch. Die van AH eigen merk is trouwens ook goed te doen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 21 februari 2009 @ 10:16:15 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66307459
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 09:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
... die van Wijko, maar daar moet je nog water aan toevoegen dus vind ik zelf wat minder praktisch. ...
Koken moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging blijven in CUL.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66308766
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Koken moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging blijven in CUL.
Dan maak ik m'n eigen satésaus en dan neem ik geen kant en klare, dat is pas wat voor in CUL
Kant en klare is voor de lui en makkelijk dan wil ik niet nog eens water moeten toevoegen enzo
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_66313913
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 09:50 schreef IJsblock het volgende:
Conimex pindasaus in een zakje, water in de waterkoker, laten koken, erbij mikken en het is nog te nassen ook!
Dat is echt de goorste pindasaus die ik ooit gehad heb
pi_66314499
WIJCO
een ander is er niet
en dan niet de kant en klare maar die je nog moet aanlengen
pi_66314535
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:51 schreef kabouter.muts het volgende:
WIJCO
een ander is er niet
en dan niet de kant en klare maar die je nog moet aanlengen

En die heb je ook in kleinere emmertjes.
Dan een scheutje ketjap en lik sambal!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:58:25 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66316908
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:52 schreef Oblivion het volgende:

[..]

En die heb je ook in kleinere emmertjes.
Dan een scheutje ketjap en lik sambal!
Ja precies!!
Ik gooi ook vaak de marinade erbij.
pi_66328273
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 05:03 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Zet ik het nog in de OP

Echt he sommige mensen
als je echt geen ingredienten in huis hebt snap ik het maar als je bv al ketjap, melk, sambal, laos, djintan in huis hebt dan kan je je eigen smaak bepalen ipv je te beperken tot die standaardzooi uit de super.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66329317
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:58 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Die is lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 22 februari 2009 @ 00:17:06 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_66329680
De enige die ik echt lekker vind is de Calve satesaus... aanmaken met melk en wat ketjap en sambal erbij... heerlijk zoet en een mooie diepe smaak
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 februari 2009 @ 01:17:32 #22
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_66331122
Verstegen, by far.
(pssst ze hebben daar grote potten van,maar ook kleine kuipjes van, per 3 verpakt en ooit ooit ooit heb ik ook sticks satesaus van ze gehad, toen te vinden bij de kruiden in de supermarkt)

[ Bericht 4% gewijzigd door floopzz op 22-02-2009 01:31:29 ]
*snucks*
  zondag 22 februari 2009 @ 01:21:22 #23
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_66331212
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_66332077
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:21 schreef kawotski het volgende:

[..]

als je echt geen ingredienten in huis hebt snap ik het maar als je bv al ketjap, melk, sambal, laos, djintan in huis hebt dan kan je je eigen smaak bepalen ipv je te beperken tot die standaardzooi uit de super.
Ja en als jij de stront dan meteen uit je ogen wrijft kun je lezen dat ik op zoek ben naar kant en klare pindasaus
pi_66333252
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:14 schreef Pacmaniac het volgende:

Ja en als jij de stront dan meteen uit je ogen wrijft kun je lezen dat ik op zoek ben naar kant en klare pindasaus
Lief doen tegen elkaar Sommige mensen willen gewoon heel graag dat je alles zelf maakt en begrijpen niet zo goed wat je bedoelt met 'snel en makkelijk' Maar dan moet hij ook zèlf de pindakaas maken. Vind ik dan.

Ik heb overigens al een paar keer zelf (jaja, helemaal zelf...dus met allerlei ingrediënten mengen en zo, heel gedoe) satésaus proberen te maken, maar kant & klaar is eigenlijk meestal lekkerder dan wat ik maak
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66333258
quote:
Op zondag 22 februari 2009 04:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lief doen tegen elkaar Sommige mensen willen gewoon heel graag dat je alles zelf maakt en begrijpen niet zo goed wat je bedoelt met 'snel en makkelijk' Maar dan moet hij ook zèlf de pindakaas maken. Vind ik dan.

Ik heb overigens al een paar keer zelf (jaja, helemaal zelf...dus met allerlei ingrediënten mengen en zo, heel gedoe) satésaus proberen te maken, maar kant & klaar is eigenlijk meestal lekkerder dan wat ik maak
Kijk zo kan het ook
pi_66333270

Voordeel is dat je deze ook in 12 liter emmers kunt krijgen
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66339640
Die van Euroshopper is ook wel te kanen, en cheap cheap he
pi_66340704
Echte pindasaus maak je niet van pindakaas. In productiepindakaas (en productiepindasaus) is de pindaolie uitgehaald en vervangen door goedkopere (Palm) olie (pindaolie is namelijk meer waard dan pindakaas). Verder is pindakaas te fijn, al hoewel je dat een beetje kunt oplossen door 'pindakaas met noot' te gebruiken (PS: pinda's zijn geen noten, dus dit soort etiketten slaat nergens op)

Voor goede pindasaus pasta ga je naar Surinaamse/Javaanse toko. Zo'n pasta kun je langer bewaren, aanlengen met water bij gebruik.

Let op dat je bij de Surinaamse/Javaanse toko vaak praten over 'pindasambal'. Deze pindasaus is voor Hollanders echt veel te heet. Je moet dan altijd de minst heette nemen.

Je kunt de pindasaus pasta ook zelf maken maar dat kost tijd (zelf pinda's branden, etc).

Een andere oplossing is een Surinaamse (Javaanse) vrouw trouwen. Eentje die vroeger goed bij moeders heeft opglet kan iedere dag lekkere pindasaus voor jou maken.

[ Bericht 39% gewijzigd door josvr op 22-02-2009 14:59:14 ]
  zondag 22 februari 2009 @ 15:00:50 #30
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_66340965

Sateh-curry, je hoeft alleen maar de zak open te scheuren en te nassen!
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_66343121
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:14 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

ja duidelijk Einstein.. lezen is een vak, als jij de eerste eenderde van mijn zin dan niet ziet is dat niet mijn probleem. Jij verdient gewoon de satesaus uit de supermarkt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66351220
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:05 schreef kawotski het volgende:

[..]

ja duidelijk Einstein.. lezen is een vak, als jij de eerste eenderde van mijn zin dan niet ziet is dat niet mijn probleem. Jij verdient gewoon de satesaus uit de supermarkt.
Boehoe

Kant en klaar
Supermarkt
Zelf maken

Dig it?
pi_66351855
Heb je nu al wat geprobeerd?
pi_66351933
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:34 schreef Oblivion het volgende:
Heb je nu al wat geprobeerd?
Heb de kuipjes van Verstegen gehaald en idd prima. Geen idee hoelang je eigelijk pindasaus kunt bewaren als de seal verbroken is. Weekje max ofzo?
pi_66351999
Wyko.
pi_66352073
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:37 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Heb de kuipjes van Verstegen gehaald en idd prima. Geen idee hoelang je eigelijk pindasaus kunt bewaren als de seal verbroken is. Weekje max ofzo?
Staat op de verpakking!
pi_66352141
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:41 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Staat op de verpakking!

Meteen ff gekeken. Staat na opening in de koelkast "beperkt houdbaar" . Heb je nog geen reet aan.
pi_66353016
Zolang er niks op groeit kan je het eten!
pi_66353282
Gewoon even ruiken of een vinger er in steken en proeven. Een mens kan best wat hebben... dat overdreven gedoe met hygienen en bacterien tegenwoordig. Maar langer dan een week zou ik het zowiezo niet in mijn koelkast laten. Als er wat overblijft (van zo'n klein kuipje) gaat het direct de vuilnisbak in. En zo'n wat grotere pot probeer ik ook op te maken of blijft hooguit 3-4 dagen in mijn koelkast staan.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:09:46 #40
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66355170
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:17 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Boehoe

Kant en klaar
Supermarkt
Zelf maken

Dig it?
nope, voor mij maakt het niet veel uit of het kant en klaar is, of een pot pindakaas,
net zoveel werk, gooi er zelf toch ketjap, sambal, zout en eventueel andere kruiden bij tot het naar mijn smaak is
pi_66357963
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:43 schreef Pacmaniac het volgende:

Meteen ff gekeken. Staat na opening in de koelkast "beperkt houdbaar" . Heb je nog geen reet aan.
Ik heb een aangebroken bak satehsaus van mijn vader meegekregen en vroeg: "Hoe lang is dat al open?"
Hij had geen idee Staat ook 'na opening beperkt houdbaar op'. Wat is dat? Een paar dagen in de koelkast, een week, een maand? Ik denk niet dat ik het nog ga eten trouwens, als hij al geen idee heeft wanneer het is geopend klinkt het alsof het al maanden open staat.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:30:38 #42
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66358187
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een aangebroken bak satehsaus van mijn vader meegekregen en vroeg: "Hoe lang is dat al open?"
Hij had geen idee Staat ook 'na opening beperkt houdbaar op'. Wat is dat? Een paar dagen in de koelkast, een week, een maand? Ik denk niet dat ik het nog ga eten trouwens, als hij al geen idee heeft wanneer het is geopend klinkt het alsof het al maanden open staat.
bij ons staan potten van calve vaak een maand of 3 geopend in de koelkast, zonder problemen.
(wel schoon bestek gebruiken bij het uitlepelen. maar verder is het geen probleem )

(vroeger..... als potten pindakaas lang open stonden dan ging de olie drijven. was het zo hard als beton. maar was nog steeds eetbaar. )
anders noemen we het wel een bakje weerstand. maar wat goed ruikt, en er nog goed uitziet. dat is in mijn ogen nog goed.

ik vertrouw meer op mijn zintuigen als op een datum op een etiket
pi_66358261
Hmm, het ziet er niet bedorven uit of zo. Het is gewoon bruin, beetje uitgedroogd en ruikt naar pindasaus.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:35:53 #44
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66358364
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, het ziet er niet bedorven uit of zo. Het is gewoon bruin, beetje uitgedroogd en ruikt naar pindasaus.
zou voor mij geen probleem zijn. (kan ook zijn dat ik veel weerstand heb )

heb eigelijk nog nooit pindakaas of pindasaus in handen gehad die echt niet meer te eten was. (of ik vreet het teveel. maar dat denk ik niet) of het heeft een erg lange houdbaarheid datum.
pi_66358630
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:17 schreef floopzz het volgende:
Verstegen, by far.
(pssst ze hebben daar grote potten van,maar ook kleine kuipjes van, per 3 verpakt en ooit ooit ooit heb ik ook sticks satesaus van ze gehad, toen te vinden bij de kruiden in de supermarkt)
Ik heb ook altijd Verstegen satésaus maar bij mij is het verpakt in 5 porties voor 1 à 2 personen ofwel 5 kuipjes van 80 ml.
pi_66388162
Waarom wordt Wyko hier zo weinig genoemd? Die is overheerlijk (aanmaken met melk + beetje sambal + scheutje ketjap wordt het nog lekkerder!)
pi_66390281
Overigens spreek ik we liever van sate saus. Pindasaus klinkt zo Febo voor mijn gevoel.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66432960
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:27 schreef Twerk het volgende:
Overigens spreek ik we liever van sate saus. Pindasaus klinkt zo Febo voor mijn gevoel.
Sate saus wekt de illusie dat het saus zou zijn louter voor bij de sate. Ik vind het dom klinken een patatje met sate saus. Saus gemaakt van pinda's dus pindasaus zou de meest logische naam zijn. Maar what's in the name / care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')