Vriend van me gaat naar Schalke kost niks en de suporters lopen door elkaarquote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ben er dit seizoen geweest tegen eintracht frankfurt. Was wel vet! Kon voor 25 euro erheen! Vervoer vanaf almelo en t kaartje.
Dortmund won met 3-0. Zeer geslaagde middag!
maar ik denk niet dat je schalke en dortmund fans door elkaar moet laten lopen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vriend van me gaat naar Schalke kost niks en de suporters lopen door elkaar
het is ook gaaf, ben er nu 4x geweest echt geniaal. Vanuit Twente ben je er ook zo. Ik heb ook meer met Dortmund dan Schalkequote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:43 schreef 9christensen het volgende:
ik wil d'r ook nog een keer heen, lijkt me gaaf
Ik dacht dat jullie meer voor Schalke waren dan voor Dortmundquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:25 schreef Dos37 het volgende:
[..]
het is ook gaaf, ben er nu 4x geweest echt geniaal. Vanuit Twente ben je er ook zo. Ik heb ook meer met Dortmund dan Schalke
lag ook in de planning helaas is het niet doorgegaan hopelijk een andere keer.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:31 schreef Marioow het volgende:
Volgende week ook weer aanwezig tegen Hoffenheim
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vond Borussia vroegah vooral cool door hun felgele shirt
Ik ook. Voor mij de eerste keer Dortmund. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:31 schreef Marioow het volgende:
Volgende week ook weer aanwezig tegen Hoffenheim
Borussia is toch gewoon Latijn voor Pruisen?quote:Borussia werd in 1909 opgericht en werd genoemd naar de nabij gelegen Borussiabrouwerij genoemd.
Geldproblemen.. nog net geen Leeds United taferelen...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Borussia is toch gewoon Latijn voor Pruisen?
Wel een mooie vereniging hoor, shirt, stadion. Waarom is het na 1997 eigenlijk zo bergafwaarts gegaan met de club?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:55 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik ook. Voor mij de eerste keer Dortmund. Ben benieuwd.
Nordtribune, geen gelbe wand dus, maar hopelijk wel een mooi uitzicht daarop.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:25 schreef Marioow het volgende:
[..]
waar zit/sta je ergens in het stadion?
Ajax speelde in 1996 tegen Dortmund en toen was Seedorf al naar Sampdoria vertrokken en bovendien al lang geen 16 meerquote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:56 schreef tong80 het volgende:
Kregen ooit een lesje van Ajax.
Toen de 16 jarige Seeorf inviel :
Dass gibsst nicht. En Davids speelde laatste man.
Nee geen gestreepte, helemaal felgeel met wat zwart op de schoudersquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:48 schreef Marioow het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze bedoel je? Ik vind het huidige shirt toch wel wat beter. Al houden ze in de Bundesliga wel van rare shirts zoals die oude van Bochum
en dan zingen we met zijn allen: Montag abends spielt der VFL!quote:
Hij heeft natuurlijk wel gelijk met 'es gibt nur eine Borussia'.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:15 schreef Marioow het volgende:
[..]
en dan zingen we met zijn allen: Montag abends spielt der VFL!
4-4 hoe verzin je hetquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:32 schreef Marioow het volgende:
vanmiddag Hannover uit moet te doen zijn
Dat is de 2de thuiswedstrijd dit seizoen dat ik er niet bij kan zijn. 1e x tegen Schalke was het helaas uit verkocht en nu kan ik niet. Welk blok zit je?quote:Op zondag 15 maart 2009 11:58 schreef vitessezuid113 het volgende:
Zaterdag naar Dortmund voor de wedstrijd tegen Werder Bremen
quote:Populaire Klopp blijft langer bij Borussia Dortmund
Borussia Dortmund lijkt eindelijk een trainer gevonden te hebben waarmee het voor een langere periode wil samenwerken. De Duitse club heeft het contract van Jürgen Klopp verlengd tot medio 2012.
Het contract van de oefenmeester liep in Dortmund nog door tot medio 2010. Vorig jaar januari volgde Klopp Thomas Doll op als coach van Borussia Dortmund. In een jaar tijd heeft Klopp zich bij de spelers en supporters zeer populair gemaakt. Tot daverende successen heeft dit overigens nog niet geleid.
De club speelt net als de laatste jaren om een plekje in de middenmoot. De voorgangers van Klopp moesten hierdoor noodgedwongen eerder afscheid nemen van de club. Naast Doll in 2008 vertrok ook Jürgen Röber in 2007 al na één jaar werkzaam te zijn geweest bij Die Borussen. Voorlopig geeft de Duitse Bundesliga-club Klopp dus het vertrouwen om een langere periode aan het elftal te sleutelen.
Het is wel daar in de buurt maar na de wedstrijd staat er meestal iemand iets verder weg die altijd veel spulletjes heeft voor een goede prijs niet echt een kraampje meestal een tafeltje ofzo. Die sjaal die jij bedoelt heb ik ook denk ik. Wir gratulieren GE(schalke) 50 jahre keine meister 1958-2008quote:Op zondag 22 maart 2009 12:36 schreef vitessezuid113 het volgende:
Ik weet waar je bedoeld er staan meer van die kraampjes , zag ze gister aan de ene kant verkopen voor Werder en aan de andere kant voor BVB 09 , heb daar ooit al weleens die sjaal gehaald waarop staat 50 jaar geen schaal ( maar dan in het duits)
Deze vond ik opzich wel speciaal aangezien het over het 100 jarige bestaan gaat ( dus wie weet komt die nog en anders pech gehad )
Ja je kan zo gek niet bedenken of het is er wel te koop, al is dat opzich wel grappig als je dan met de auto komt en die vlaggetjes erop hebt zitten.
quote:De Duitse voetbalbond (DFB) steunt Patrick Owomoyela in een zaak tegen een extreem rechtse politieke partij. Dat meldde de bond maandag. Dinsdag dient de zaak waarin voorman Udo Voigt van de Nationaal Democratische Partij (NDP) en twee anderen worden beschuldigd van aanzetten tot rassenhaat en laster.
De NDP had in de aanloop naar het WK van 2006 in Duitsland een pamflet verspreid met daarop een shirt van het Duitse nationale team. Het shirt, met Owomoyela's nummer 25 erop, werd vergezeld van de tekst 'Wit, niet slechts een shirtkleur! Voor een echt nationaal team!' De NDP noemde de aanklacht in eerste instantie 'absurd' en 'politiek', maar kan tot drie jaar gevangenisstraf worden veroordeeld.
Owomoyela, zoon van een Duitse moeder en een Nigeriaanse vader, speelde tussen december 2004 en maart 2006 elf interlands namens die Mannschaft. In die periode speelde hij bij Arminia Bielefeld en Werder Bremen. Sinds afgelopen zomer speelt de 29-jarige rechterverdediger bij Borussia Dortmund.
Dat is hem iddquote:Op zondag 22 maart 2009 17:14 schreef Marioow het volgende:
[..]
Het is wel daar in de buurt maar na de wedstrijd staat er meestal iemand iets verder weg die altijd veel spulletjes heeft voor een goede prijs niet echt een kraampje meestal een tafeltje ofzo. Die sjaal die jij bedoelt heb ik ook denk ik. Wir gratulieren GE(schalke) 50 jahre keine meister 1958-2008.
[ afbeelding ]
Met mijn eigen vlag ging het niet zo goed.
Bedanktquote:Op zondag 19 april 2009 13:44 schreef Marioow het volgende:
0-2 is echt een mooie inderdaad. Hoorde dat er meer als 10.000 Dortmund Supporters waren dus dat is ook weer niet verkeerd.
Dat gebeurde gister ook door een damequote:Op zondag 19 april 2009 18:10 schreef Marioow het volgende:
Ja dat is inderdaad wel prettig in Duitsland. Ik heb zelf slechts 1x wat mee gemaakt dat was toen een Gladbach supporter bij ons in het vak klappen kreeg, maar dat was niet omdat het een Gladbach supporter was maar meer omdat die zijn bier na een doelpunt met beker en al op iemand anders zijn kop gooide.
idem dito , en waarschijnlijk ook nog even op de heenreis inkopen doen in Duitslandquote:Op vrijdag 24 april 2009 07:39 schreef Marioow het volgende:
Ik ook meestal al wel 1,5 uur van te voren al valt het op sud-west wel mee met de drukte op de trappen. Maar vind het wel leuk om al even van te voren in het stadion te zijn meestal even wat eten en drinken voor de wedstrijd en met wat mensen praten. En dan de opkomst van Weidenfeller, opkomst spelers voor het inschieten, het am borsigplatz geboren, opstellingen, ynwa en de opkomst van de elftallen.
Nog op plekken geweest waar je normaal niet komt ? en eventueel foto's ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:00 schreef Daniane het volgende:
Gisteren rondleiding gehad door het stadion
Heel mooi, jammer dat we t veld niet op mochten
Zelfs voorronde CL is niet onmogelijk, al is de kans klein.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:58 schreef Marioow het volgende:
En weer 10.000 man mee naar Frankfurt! Europees voetbal moet nu te doen zijn.
langs 't veld, fysioruimte bij de kleedkamer, kleedkamer zelf, spelerstunnel.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:14 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
idem dito , en waarschijnlijk ook nog even op de heenreis inkopen doen in Duitsland![]()
[..]
Nog op plekken geweest waar je normaal niet komt ? en eventueel foto's ?![]()
lijkt me ook wel leuk maar dan zou je wel met een grote groep moeten zijn ( school/bedrijf )
Ik was er gelukkig al vroeg bij, had mijn kaartje al ergens in februari gekocht. Hopelijk morgen tegen Wolfsburg ook weer 3 punten!quote:Op zondag 10 mei 2009 22:12 schreef vitessezuid113 het volgende:
Hoe dan ook gaat het een belangrijke wedstrijd worden die alle kanten opkan , helaas was deze wedstrijd (erg) vroeg uitverkocht anders had ik ook een kijkje genomen maar helaas dan maar weer volgend seizoen.
Zo maar even op youtube te samenvatting zoeken , heb het nog niet gezien![]()
quote:De leerschool Feyenoord lijkt Nuri Sahin goed te hebben gedaan. Ondanks een wisselvallig jaar in Rotterdam kwam de jonge Turk dit seizoen sterker terug bij Borussia Dortmund, al moest hij aanvankelijk genoegen nemen met een reserverol. De afgelopen weken staat de twintigjarige middenvelder vast op het wedstrijdformulier van trainer Jürgen Klopp, en dat betaalt zich nu uit.
Zeven keer op rij wonnen die Borussen inmiddels, waardoor de immens populaire volksclub is opgeklommen naar de vijfde plek in de Bundesliga. In zes van die zeven duels speelde Sahin de volle negentig minuten mee, en de jongeling geniet dan ook met volle teugen. “We spelen constant, hebben een winnaarsmentaliteit en staan defensief zeer goed”, zegt het gewezen supertalent in Der Kicker.
Dinsdagavond gaat Dortmund op bezoek bij koploper VfL Wolfsburg, dat de afgelopen weekjes wat tikjes te verduren kreeg en klopbaar lijkt. “Het gaat goed met ons, maar het is zaak om van wedstrijd tot wedstrijd te denken”, aldus Sahin, die met zijn ploeg in theorie nog zelfs kans maakt op de landstitel. Daar leek het in de eerste maanden van het seizoen niet op, maar met hem in de ploeg lijkt alles soepel te verlopen. “Ik zit nu in de beste fase van mijn carrière”, vindt de zestienvoudig Turks international.
Tot op heden scoorde Sahin nog slechts eenmaal, en dat was afgelopen week in het met 4-0 gewonnen uit een vrije trap in het duel met Karlsruher SC. “De bal lag goed voor een linkspoot, dus heb ik aan onze vaste vrije trappennemer Alexander Frei gevraagd of ik hem mocht nemen. Hij had al twee pogingen gedaan. Gelukkig had hij geen bezwaar
Het stadion heet Signal Iduna Parkquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:12 schreef Leatherface het volgende:
Mooie club. Ik was als kind al onder de indruk van de sfeer in het Westfalenstadion.
Ben geen echte fan verder, maar het is wel een club die vroeger indruk op me maakte. Puur voor die sfeer zou ik wel eens naar het Wesfalenstadion willen.
Maar in de volksmond Westfalenstadion.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:32 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Het stadion heet Signal Iduna Park![]()
Maar is zeker een bezoekje waard
Grappig dat ze in Dortmund zichzelf kohlenpott noemen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:20 schreef Marioow het volgende:
Net terug uit Monchengladbach, heb wel een leuke dag gehad ondanks dat we geen Europees gehaald hebben. Maar wat vitessezuid al zei we hebben een mooi seizoen gehad en we zijn eigenlijk al boven verwachting geindigd. En we zijn nog altijd nr 1 im pott. I
Ik zal straks wel wat foto´s en filmpjes posten al zullen het er niet echt veel zijn aangezien ik op een kut positie zat om filmpjes te maken, met zo´n net voor mijn neus. Daar heb ik me trouwens wel aan geeergd vandaag tijdens de 2e helft toen we op 1-1 kwamen toen kwam er opeens een heel peleton agenten voor onze neus staan terwijl er helemaal niks aan de hand was en de sfeer prima was.
Omdat op dat moment volgens mij Hamburg nog leidde met 2-0 tegen Frankfurt, wij moesten winnen om niet afhankelijk te zijn van het resultaat daar en je ziet maar dat het nu alsnog fout ging. Snapte niet dat jullie ons niet lieten winnen want de resultaten van de andere wedstrijd lieten het toequote:Op zondag 24 mei 2009 16:24 schreef bassieVL het volgende:
Het was een mooie dag zaterdag. Snapte alleen niet dat BVB na de 1-1 verder gingen jagen op de 1-2.
Foutje van mij, ik bedoelde dat ze niet verder jaagden. Vond ze na de 1-1 maar een beetje mat spelen. HSV stond toen ook 2-2 gelijk. Die verdedigers van BVB hadden nou niet echt haast om de aanval in te leiden.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:46 schreef Marioow het volgende:
[..]
Omdat op dat moment volgens mij Hamburg nog leidde met 2-0 tegen Frankfurt, wij moesten winnen om niet afhankelijk te zijn van het resultaat daar en je ziet maar dat het nu alsnog fout ging. Snapte niet dat jullie ons niet lieten winnen want de resultaten van de andere wedstrijd lieten het toe
Werder Bremen 2 en Bayern Munchen 2 spelen ook niet in het hoofdstadium, dus dat zal bij BVB 2 niet anders zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 06:55 schreef Marioow het volgende:
BVB 2 is nu gepromoveerd naar de 3e liga ben benieuwd of ze nu blijven spelen in rote erde of dat ze naar het Westfalen gaan.
Ik kan me voorstellen dat bepaalde wedstrijden wel in het hoofdstadion worden gespeeld aangezien de de veilligheidsomstandigheden in rote erde niet echt geweldig zijn. Plus dat dat ook bij BVB 2 er aardig wat mensen komen kijken en ik denk dat nu ze gepromoveerd zijn dat aantal wel zal groeien.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Werder Bremen 2 en Bayern Munchen 2 spelen ook niet in het hoofdstadium, dus dat zal bij BVB 2 niet anders zijn.
Ja zoals ik het begrijp vanaf de site wel, of er zal nog een vierde team aan worden toegevoegd maar dat staat er niet bij. Zal er in ieder geval wel bij zijn. Hopen dat het alleen wel wat beter verloopt als vorig jaar tegen Juventus afgelopen zomer. Toen heb ik er door het slechte weer 10 uur over gedaan om van Dortmund naar Essen te rijden. En vervolgens kon ik de volgende dag weer terug omdat de wedstrijd toen alsnog werdt gespeeldquote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:20 schreef vitessezuid113 het volgende:
is dat een 1 dagstoernooi ?
Dat zal kiezen worden anders
Ik ben wel benieuwd dan hoeveel toeschouwers er bij BVB2 komen. Het afgelopen jaargang speelden er 3 tweede elftallen in de 3. Liga. Dit waren de gemiddelde toeschouweraantallen:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:38 schreef Marioow het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat bepaalde wedstrijden wel in het hoofdstadion worden gespeeld aangezien de de veilligheidsomstandigheden in rote erde niet echt geweldig zijn. Plus dat dat ook bij BVB 2 er aardig wat mensen komen kijken en ik denk dat nu ze gepromoveerd zijn dat aantal wel zal groeien.
zag het oefenschema nu op de site staan , lijkt er idd op maar met 3 ploegen , zullen dan wel 3 kwartier wedstrijden worden ofzoquote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:41 schreef Marioow het volgende:
[..]
Ja zoals ik het begrijp vanaf de site wel, of er zal nog een vierde team aan worden toegevoegd maar dat staat er niet bij. Zal er in ieder geval wel bij zijn. Hopen dat het alleen wel wat beter verloopt als vorig jaar tegen Juventus afgelopen zomer. Toen heb ik er door het slechte weer 10 uur over gedaan om van Dortmund naar Essen te rijden. En vervolgens kon ik de volgende dag weer terug omdat de wedstrijd toen alsnog werdt gespeeld
Dat heb ik in Nederland ook altijdquote:Op maandag 8 juni 2009 22:12 schreef Marioow het volgende:
Ik heb me wel ingeschreven voor een seizoenkaart op de Sudtribune maar dat wordt afwachten of ik die binnenhaal, anders wordt het voor mij ook geen seizoenkaart aangezien ik ook al een seizoenkaart voor NAC heb besteld. Maar met de seizoenkaart voor de Sudtribune heb ik hem er zo uit dan hoef ik maar 6 keer te gaan. Wil sowiezo dit jaar niet de derby thuis tegen Schalke weer missen.
Zie wel wat er van komt, ben toch van plan om wat meer uitwedstrijden te bezoeken de sfeer bevalt me daar nog meer als bij de thuis wedstrijden.
quote:SPORTFIVE holt die "Königlichen" nach Dortmund
Freundschaftsspiel gegen Real Madrid am 19. August 2009
[17.06.] BVB-Fans aufgepasst: Am 19. August 2009 kommt es zu einer Neuauflage des legendären Champions League-Halbfinalspiels von 1998. Borussia Dortmund tritt in einem Freundschaftsspiel gegen Real Madrid C.F. im Dortmunder SIGNAL IDUNA PARK an. SPORTFIVE, der langjährige Vermarktungspartner des BVB, hat das Fußball-Highlight möglich gemacht. Die genaue Anstoßzeit wird noch bekannt gegeben.
Dieses Spiel ist die dritte Begegnung, die SPORTFIVE für Real Madrid C.F., von der FIFA offiziell zum besten Club des 20. Jahrhunderts erklärt, in Europa organisiert und vermarktet. SPORTFIVE wird mit seiner neu gegründeten Event-Tochter "The Sports Promoters" (TSP) exklusiv das Aufeinandertreffen der beiden Traditionsvereine umsetzen.
Unvergessen: Der Torfall von Madrid am 1. April 1998.
Philipp Hasenbein, Geschäftsführer von SPORTFIVE: "Es freut uns sehr, dass wir zum 100-jährigen Vereinsjubiläum des BVB mit Real Madrid den besten Club der Welt nach Dortmund holen konnten, um ein solches Fußball-Highlight zu organisieren und zu vermarkten. Für TSP ist die Umsetzung dieser Top-Begegnung eine sehr reizvolle Aufgabe."
Hans-Joachim Watzke, Vorsitzender der Geschäftsführung von Borussia Dortmund, erklärte: "Ein Duell mit Real Madrid ist immer ein absoluter Höhepunkt. Wir freuen uns sehr, dass wir unseren Fans diese Begegnung bieten können. Denn bei einem Spiel gegen die Königlichen werden immer große Emotionen freigesetzt, und jeder Spieler will zeigen, was er kann, auch wenn es ein Spiel unter Freunden ist."
"Unsere Fans und die Mannschaft freuen sich bereits auf dieses Spiel, denn der BVB ist ein großartiger Verein und das Spiel findet sicherlich vor einer beeindruckenden Kulisse statt. Wir haben sehr gute Erfahrungen mit den Freundschaftsspielen in Deutschland gemacht und für unser Team wird es ein sehr interessantes und prestigeträchtiges Spiel", so Jorge Valdano, Generaldirektor von Real Madrid.
Der Vorverkauf der Karten startet am 6. Juli 2009 in allen bekannten Vorverkaufsstellen des BVB.
quote:Markus Brzenska wechselt zu Energie Cottbus
[18.06.] Der von Borussia Dortmund an den Fußball-Zweitligisten MSV Duisburg ausgeliehene Markus Brzenska (25) wechselt in der kommenden Saison zu Energie Cottbus. Über die Ablösesumme für den aus der BVB-Jugend stammenden Abwehrspieler, dessen Vertrag bis zum 30. Juni 2011 datiert war, haben beide Vereine Stillschweigen vereinbart.
Der aus Lünen stammende Hüne war 1993 zu den E-Junioren gestoßen und hatte bis zum Saisonende 2008 das Trikot der Schwarz-Gelben getragen. An der Wedau war Brzenska Stammspieler. Nun wird er mit den Lausitzern versuchen, wieder ins Fußball-Oberhaus zu gelangen. "Wir wünschen Markus für seine weitere Karriere alles Gute und hoffen, dass wir uns in der nächsten Saison in der 1. Liga wieder sehen werden", betonte BVB-Sportdirektor Michael Zorc.
quote:Sven Bender kommt, Toni Rukavina geht
[18.06.] Sven Bender (20) vom Fußball-Zweitligisten TSV 1860 München wechselt zu Borussia Dortmund. Der Juniorennationalspieler erhält einen Vierjahres-Vertrag. Der gebürtige Brannenburger spielte seit der U13 bei den "Löwen", wurde 2006 Deutscher B-Juniorenmeister (2:0 im Finale gegen den BVB) und absolvierte seit der Spielzeit 2006/2007 65 Zweitligaspiele für die 60er.
Toni Rukavina bleibt beim TSV.
Gemeinsam mit Zwillingsbruder Lars wurde Sven Bender 2008 U-19-Europameister. "Wir freuen uns über die Verpflichtung von Sven Bender, der noch viel Entwicklungs-Potenzial mitbringt", erklärte BVB-Sportdirektor Michael Zorc.
Im Gegenzug bleibt der bis dato ausgeliehene serbische Nationalspieler Antonio Rukavina (25) "Löwe" und erhält beim TSV einen Dreijahresvertrag. "Wir wünschen Toni viel Erfolg und alles Gute für die Zukunft", sagte Zorc nach dem mit den Münchnern einvernehmlich gespielten "Doppelpass".
Spelen ze die oefenwedstrijd gewoon tussen 2 competitiewedstrijden in?quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:21 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wel een woensdag maar ga er zeker proberen bij te zijn , zal niet makkelijk worden.
Mooi dat Sahin en Subotic bij hebben getekend 2 jonge spelers die nog veel kunnen betekenen de komende jaren. Sahin zit nog zeker niet aan zijn top je ziet de laatste wedstrijden zijn klasse weer terugkomen.quote:Oud-Feyenoorder Nuri Sahin blijft voorlopig nog wel even te bezichtigen in het geel-zwarte tricot van Borussia Dortmund. De middenvelder, die nog een contract had tot 2010, verlengde dit weekend zijn verbintenis tot de zomer van 2013. Ploeggenoot Neven Subotic deed hetzelfde, en ligt nu tot medio 2014 vast.
De pas twintigjarige Sahin debuteerde al op zestienjarige leeftijd bij Die Borussen, en leek regelrecht voorbestemd te zijn voor de absolute wereldtop. De speler van Turkse komaf kreeg echter te maken met een terugslag, waarna werd besloten hem tijdelijk ergens anders onder te brengen. Na één seizoen in Rotterdam keerde hij terug, en kende hij met name in het laatste gedeelte van het afgelopen voetbaljaar een prima periode.
De club heeft dan ook nog altijd het volste vertrouwen in de achttienvoudig Turks international, die de laatste negen duels van het vorige seizoen de volle negentig minuten meedeed. Ook de twintigjarige Subotic, viermalig international van Servië, verbond zijn toekomst voor langere tijd aan de club. De verdediger, die al een contract had tot 2013, zag zijn verbintenis opgewaardeerd worden en staat nu tot 2014 op de loonlijst.
Goed beleidquote:Op zondag 28 juni 2009 18:11 schreef Marioow het volgende:
[..]
Mooi dat Sahin en Subotic bij hebben getekend 2 jonge spelers die nog veel kunnen betekenen de komende jaren. Sahin zit nog zeker niet aan zijn top je ziet de laatste wedstrijden zijn klasse weer terugkomen.
Mooi om te horen, want ik ben graag vroeg in het stadion en als ze pas laat er zouden liggen zou ik dat wel wat minder vinden. Shirts toch wel wat anders als verwacht, maar zien er goed uit ik hou het voorlopig wel bij mijn shirt van dit seizoen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:43 schreef vitessezuid113 het volgende:
Was goed geregeld , kwamen redelijk vroeg voor de wedstrijd en de kaarten lagen gewoon klaar.
De nieuwe shirts :
[ afbeelding ]
quote:Alle Termine auf einen Blick
08.08.09 BVB - 1. FC Köln (Sa/So)
15.08.09 Hamburger SV - BVB (Fr-So)
22.08.09 BVB - VfB Stuttgart (Fr-So)
29.08.09 Eintr. Frankfurt - BVB (Fr-So)
12.09.09 BVB - Bayern München (Fr-So)
19.09.09 Hannover 96 - BVB (Fr-So)
26.09.09 BVB - FC Schalke 04 (Fr-So)
03.10.09 Bor. M´gladbach - BVB (Fr-So)
17.10.09 BVB - VfL Bochum (Fr-So)
24.10.09 Bayer Leverkusen - BVB (Fr-So)
31.10.09 BVB - Hertha BSC (Fr-So)
07.11.09 Werder Bremen - BVB (Fr-So)
21.11.09 BVB - FSV Mainz 05 (Fr/Sa)
28.11.09 TSG Hoffenheim - BVB (Fr-So)
05.12.09 BVB - 1. FC Nürnberg (Fr-So)
12.12.09 VfL Wolfsburg - BVB (Fr-So)
19.12.09 BVB - SC Freiburg (Fr-So)
Das Saisonfinale findet am 8. Mai 2010 in Freiburg statt.
16.01.10 1. FC Köln - BVB (Fr-So)
23.01.10 BVB - Hamburger SV (Fr-So)
30.01.10 VfB Stuttgart - BVB (Fr-So)
06.02.10 BVB - Eintr. Frankfurt (Fr-So)
13.02.10 Bayern München - BVB (Fr-So)
20.02.10 BVB - Hannover 96 (Fr-So)
27.02.10 FC Schalke 04 - BVB (Fr-So)
06.03.10 BVB - Bor. M´gladbach (Fr-So)
13.03.10 VfL Bochum - BVB (Fr-So)
20.03.10 BVB - Bayer Leverkusen (Fr-So)
27.03.10 Hertha BSC - BVB (Fr-So)
03.04.10 BVB - Werder Bremen (Do/Sa/So)
10.04.10 FSV Mainz 05 - BVB (Fr-So)
17.04.10 BVB - TSG Hoffenheim (Fr-So)
24.04.10 1. FC Nürnberg - BVB (Fr-So)
01.05.10 BVB - VfL Wolfsburg (Sa., 15:30)
08.05.10 SC Freiburg - BVB (Sa., 15:30)
met de rednex nog een keer op an?quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:30 schreef Dos37 het volgende:
23.01.10 BVB - Hamburger SV (Fr-So)
06.02.10 BVB - Eintr. Frankfurt (Fr-So)
20.02.10 BVB - Hannover 96 (Fr-So)
Dit zijn de opties voor ons de eerst is het mooist natuurlijk
Regel ie maar.quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:34 schreef 9christensen het volgende:
[..]
met de rednex nog een keer op an?
Voetbalreis, ebay of zoiets als fanfusion. Je hebt wat Duitse sites net zoiets als Skelper waar mensen hun seizoenkaart aanbieden. Zo aan jullie avatar komen jullie uit het oosten dus ik denk dat Gebotours ook wel ideaal voor jullie is. Ebay is ook te doen maar wel prijzig heb zelf vorig jaar voor mijn kaartje voor Schalke uit ¤ 110 euro betaald dus dat is niet goedkoop.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:29 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Regel ie maar.
26.09.09 BVB - FC Schalke 04 (Fr-So)
Deze wil ik ook wel bezoeken maar hoe kom je aan kaarten?
Dacht even donderdag al , maar goed dat ik het lees hopelijk zijn er maandag nog kaarten voor de wedstrijd tegen Bayern.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:12 schreef Marioow het volgende:
Kaartjes voor de eerste thuis wedstrijd tegen Koln zijn vanaf 20 juli in de vrije verkoop te krijgen. Verder op dit moment nog weinig nieuws.
Tegen Bayern zijn pas vanaf 17 augustus verkrijgbaar. Klopt dat er al kaarten vanaf donderdag beschikbaar zijn maar dat is alleen voor de mitglieders. Ik kan zelf dus al wel vanaf donderdag kaarten bestellen, maar meestal bestel ik toch via internet omdat ik die e-tickets handiger vind.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:04 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Dacht even donderdag al , maar goed dat ik het lees hopelijk zijn er maandag nog kaarten voor de wedstrijd tegen Bayern.
quote:Alexander Frei keert terug naar de plek waar het voor hem allemaal begon: FC Basel. Michael Zorc, technisch directeur van Borussia Dortmund, meldt aan de Ruhr Nachrichten dat de transfer van de aanvaller is afgerond. Basel betaalt 4,25 miljoen euro voor de international, die zondag gepresenteerd zal worden aan de pers.
Zowel Borussia als Basel maakt op de officiële website nog geen melding van de transfer, maar volgens Zorc is de transfer een feit. “We zijn het in alle aspecten eens geworden met Basel”, zei de technisch directeur, die weet dat Frei al een persoonlijk akkoord had bereikt met de club waar zijn loopbaan in 1996 begon.
Na één jaar bij Basel te hebben gespeeld vertrok Frei naar FC Thun. Via Luzern, Servette en Stade Rennes kwam hij in de zomer van 2006 uiteindelijk uit bij Borussia Dortmund, waar hij drie jaar bleef. De Zwitsers international kende het nodige blessureleed en speelde daardoor ‘slechts’ 79 competitieduels voor de Duitse club. Hij scoorde 34 keer.
Dat is goed om te lezen , maar even afwachten of die actie weer komt. Of ik probeer het ook via dat ticketbureau.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:32 schreef Marioow het volgende:
Zorc heeft gezegd dat het transferbedrag volledig geinvesteerd zal worden in een nieuwe aankoop. Wat betreft die 6 wedstrijden kaart heb ik ook nog niks van gezien, weet wel dat dit vorig jaar ook pas na het begin van het seizoen is gedaan. Dus misschien dat ze nog een soortgelijke actie starten.
Wel weer leuk dat ik Alex dan binnenkort kan begroeten bij FC Basel want daar ga ik Augustus naar toe. Zal mijn BVB vlag wel meenemen
Welk ticketbureau ? , wellicht valt de schade voor mij dan minder uitquote:Op zondag 19 juli 2009 00:17 schreef Marioow het volgende:
Mijn kaartje voor de derby is besteld, dit keer toch maar voor zo'n ticketoplichtersbureau gegaan want ik wil hem dit jaar niet weer missen. Schade 87,50
Zou opzich niet verkeerd zijnquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:25 schreef Marioow het volgende:
Gerucht gaat dat de opvolger van Frei, Klasnic gaat worden al wordt dat door Klasnic nog ontkent.
Is het dan niet zo dat je met je boekingsbewijs met de trein kan ??quote:Op maandag 20 juli 2009 18:30 schreef Marioow het volgende:
Kaartje voor Koln ook besteld, je kan blijkbaar geen e-tickets meer nemen dit seizoen. Wel slecht nieuws want dan moet je het kaartje daar op halen en kan je dus niet gratis met de trein. Kaartverkoop gaat ontzettend hard ik kon met moeite nog een kaartje krijgen vanochtend om half 9. Dus Schalke of Bayern gaat niet lukken in de vrije verkoop.
quote:De websites van de Duitse Bundesliga-deelnemers lijken makkelijk te kraken te zijn. In februari werden de fans van Schalke 04 al misleid, toen op de officiële website bekend werd gemaakt dat het contract van Kevin Kuranyi was verscheurd. Woensdagavond werden de fans van Borussia Dortmund beetgenomen, toen via de officiële kanalen melding werd gemaakt van de komst van Luca Toni.
Dortmund is druk bezig met het zoeken van een vervanger van de naar FC Basel teruggekeerde Alexander Frei en op het digitale thuis viel woensdagavond laat te lezen dat de club deze in Toni had gevonden. De Italiaan lijkt buiten de boot te gaan vallen bij Bayern München en kan daardoor vertrekken. Enkele Duitse media melden zelfs dat de Italiaan door Louis van Gaal uit de selectie is gezet, om zo diens vertrek te forceren.
Dortmund leek dus even de nieuwe werkgever van Toni te gaan worden, maar van dit nieuws blijkt weinig waar te zijn. Een onbekende hacker bleek de server te zijn binnengedrongen en zette op de homepage van de subtopper dat Dortmund hoopte de deal snel te kunnen afronden. Manager Michael Zorc lachte de geruchten weg: “Om Luca Toni te kunnen betalen, zullen we eerst een Engelse bank moeten beroven.”
In februari was Dortmunds aartsrivaal Schalke 04 ook al slachtoffer van een succesvolle hackpoging. “Na een met spoed ingelaste bestuursvergadering is besloten om de contractuele samenwerking met Kuranyi met onmiddellijke ingang te verbreken", luidde de verklaring die enige tijd op het digitale thuis van de club te lezen viel. Al snel werd echter duidelijk dat ook dit nieuws niet juist was.![]()
Bron: www.transfermarkt.dequote:BVB holt Barrios als Frei-Nachfolger
Fußball-Bundesligist Borussia Dortmund ist auf der Suche nach einem Nachfolger für den in die Schweiz zurückgekehrten Stürmer Alexander Frei fündig geworden. Wie BVB- Sportdirektor Michael Zorc am Freitag den «Ruhr Nachrichten» bestätigte, wird Lucas Barrios vom chilenischen Club CSD Colo Colo nach Dortmund wechseln. «Wir sind uns generell einig. Lucas muss nur noch den medizinischen Check bestehen», sagte Zorc.
Der 24 Jahre alte Argentinier Barrios soll rund 4,5 Millionen Euro Ablöse kosten. Im Vorjahr hatte der Welttorjäger 2008 in 38 Spielen
37 Tore für Colo Colo erzielt. Frei war vor einer Woche für 4,25 Millionen Euro zum FC Basel transferiert worden.
quote:Borussia Dortmund heeft een van Frankrijks grootste talenten vastgelegd. Damien Le Tallec verkast met onmiddellijke ingang van Stade Rennes naar de Bundesliga-club, zo melden de clubs via de officiële kanalen. De achttienjarige aanvaller annex jeugdinternational tekent in het Ruhrgebied een verbintenis tot de zomer van 2012.
"We hebben Damien in diverse jeugdinterlands bekeken", geeft technisch directeur Michael Zorc als toelichting. "Het is een bijzonder groot talent." De aanvaller, voor wie ook Hertha BSC, Valencia en VfB Stuttgart in de markt waren, maakte namens Franrijk onder 19 zes doelpunten in vijftien interlands en was op het jeugd-EK actief.
Le Tallec speelde geen enkel duel in de hoofdmacht van Stade Rennes. Dortmund betaalt naar verluidt alleen een opleidingsvergoeding voor de tiener. BVB-trainer Jürgen Klopp heeft veel vertrouwen in zijn aanwinst. "We gaan Damien rustig brengen, zodat hij langzaam kan wennen aan het hoge niveau in de competitie."
Goed om te horen danquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:58 schreef blueangel_ het volgende:
Dortmund voetbalde erg sterk, verdiende overwinning
Op Rojadirecta stonden anders enorm veel streams hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:05 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Goed om te horen dan![]()
Bedoelde eigenlijk ook meer dat het doelpunt een eigen doelpunt betrof.
Kon helaas geen stream vinden een aangezien Sport 1 / Eredivisie Live nog geen duitse rechten hebben heb je daar helaas ook niks aan.
heb het geprobeerd via Justin maar die liet me in de steek dit keer , volgende week tegen HSV kan ik ook niet de 90 min zien tegen VfB Stuttgart weer proberen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:46 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Op Rojadirecta stonden anders enorm veel streams hoor
BVB had meer dan genoeg kansen. Mondragon een paar sterke reddingen en ik dacht Santana die op de lat kopte
Matip raakt hem aan met zijn knie vandaar dat hij de goal krijgt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:52 schreef Marioow het volgende:
Doelpunt werdt gegeven aan Tinga was het een eigen doelpunt dan? Was wel een redelijke wedstrijd, veel kansen gemist maar Koln is eigenlijk maar 1x echt gevaarlijk geweest.
-knip-
En dan morgen nog naar de parkeerplaats naar NAC kijken ?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:13 schreef Marioow het volgende:
Ok zal straks is kijken of ik wat samenvattingen kan vinden. Voor de beker hebben we geloot uit tegen Karlsruhe. Stemming was wel weer goed vandaag mijn stem is helemaal naar de klote
Zag net de loting en het erger kunnen zijn en wat er al uit gaat is mooi meegenomen en dat is ook zeker een finale in Berlijn zou wel weer heel mooi zijn en dan dit keer winnenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:26 schreef Marioow het volgende:
Haha ja morgen weer op de parkeerplaats valt mee ik hoef er niet zo heel vroeg uit woon zo'n 400 meter van het stadion dus is te doen ,was wel grappig trouwens toen ik in de rij stond om mijn kaarten op te halen stonden er nog 5 nac supporters achter die voor het eerst een wedstrijdje kwamen kijken.
Karlsruhe moet te doen zijn, maakt me niet uit eigenlijk we moeten van iedereen winnen want ik wil wel naar Berlijn voor de finale.
Kom maar weer terug naar Dortmund EbI.quote:Ebi Smolarek is weer vrij om te gaan en staan waar hij wil. Racing Santander heeft de doorlopende samenwerking met onmiddellijke ingang laten ontbinden, zo meldt de Spaanse club maandagavond. Het contract van de oud-aanvaller van Feyenoord, die vorig seizoen aan Bolton Wanderers werd verhuurd, liep nog twee seizoenen door.
Smolarek maakte twee jaar geleden de overstap van Borussia Dortmund naar Racing, waar hij in zijn eerste contractjaar tot 23 competitieduels en slechts vier doelpunten kwam. De Cantabriërs twijfelden ook geen moment toen Bolton zich voor hem meldde. Zijn verblijf in Engeland was met twaalf duels eveneens geen onverdeeld succes.
Het is nog onduidelijk waar de 28-jarige Pools international aan de slag gaat. Er was de laatste weken interesse van het Russische Rubin Kazan en enkele subtoppers uit Griekenland. Vorige week werd bekend dat Feyenoord en Dortmund de miljoenen die Racing Santander hen nog schuldig is, binnen afzienbare tijd zullen ontvangen.
Dus je hebt de goal van Esteban gemistquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:47 schreef dekilo het volgende:
Gisteren naar de wedstrijd tegen Real madrid geweest ter gelgenheid van het 100 jarig bestaan.
file file file eindelijk in het stadion was de wedstrijd al 20 min aan de gang!
Leuke wedstrijd, waanzinnig voetbalstadion!
Robben was fantastisch.
Ik vond hem best wel leuk, maar volgens mij niet de beste van Johan (maar dat is offtopic geblaat)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef fanneke het volgende:
Deze week gaat de column van Johan Derksen in (de papieren) VI over BVB.
Wedstrijd is nu vastgesteld op Zondag 27 september, aanvang 15.30 uur.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:20 schreef DJqbl5 het volgende:
maandag begint de kaartverkoop voor de wedstrijd tegen Schalke 04.
Het probleem is alleen dat nu nog niet bekend is op welke dag die gespeeld gaat worden.
Beetje irritant met kopen van kaartje, aangezien ik alleen wil gaan als de match op zaterdag is.
Weet iemand wanneer bepaalt wordt welke datum gespeeld gaat worden?
Verplaatst naar de zaterdag.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:34 schreef Marioow het volgende:
Hmm wel klote dat de wedstrijd tegen Schalke op Zondag is dan moet ik Nac- Feyenoord missen. Ook weer terug van vakantie maar heb niet veel gemist de afgelopen weken zo aan de uitslagen te zien.
quote:Derby in Dortmund am Samstag
Die DFL hat die Begegnung des 7. Spieltages zwischen Borussia Dortmund und dem FC Schalke 04 verlegt. Die Partie wird nun am Samstag, 26. September (15.30 Uhr), und damit einen Tag früher ausgetragen als zunächst geplant. Stattdessen ist nun die Begegnung SC Freiburg gegen Borussia Mönchengladbach für den 27. September (15.30 Uhr) terminiert.
Hoe heb je kaarten geregeld? Weet je al in welk block je zit? Ik heb nog niks gehoord van dat ticketbureau waar ik besteld heb, dus hoop dat alles goed gaat kaartjes zijn wel betaald inmiddels.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:52 schreef vitessezuid113 het volgende:
Heb er zin in is me gister wonderwel namelijk gelukt 2 kaarten te bemachtigen.
en nog wat nieuws van gister :Florian Kringe naar Herta BSC op eigen verzoek , dortmund heeft hier gister aan meegewerkt het nieuwe jubileumshirt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb vorige week gebeld, en de kaarten komen vanaf 10 dagen voor de wedstrijd. Ze zeiden dat het wel zeker is dat ze die kaarten hebben. Dat jubileumsshirt weet ik niet eigenlijk heb er nog niks over gelezen. Misschien vanaf het moment dat ze echt 100 jaar bestaan. Leverkussen uit ben ik er ook weer bij en ik zoek nog een mogelijkheid goedkoop in Hannover te komen dan ben ik er komend weekend er ook bij.quote:Op maandag 14 september 2009 00:02 schreef vitessezuid113 het volgende:
ach ja het kan altijd erger zullen we maar zeggen.
Die overtreding van Schweinsteiger was idd vies en had er meteen afgemoeten laten we hopen dat ie alsnog geschorst gaat worden. en jammer idd van de reeks hoop ook dat ze het in de derby een beetje goed maken hopelijk zie ik dan nog wel 11 geel zwarte winnen van de rivaal.
Heb je al iets gehoord van je kaarten ?
En waarneer spelen ze in bovenstaande tenue ? het is tenslotte een jubileumshirt of is het puur voor het geld ?
Als je bij het stadion richting de sudtribune gaat, heb je nog het zwembad dat is voor de wedstrijd ook altijd geopend. Anders zou ik inderdaad naar de stad toe gaan, het centrum zelf of de bvb fankroeg op de borsigplatz. Met je entreekaartje kun je gratis met het openbaar vervoer binnen de stad reizen.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:22 schreef Kruimel69 het volgende:
Ik ga zaterdag naar de derby tegen Schalke![]()
Vorig seizoen ook al een keer geweest en ondanks de matige wedstrijd (tegen VFL Bochum) smaakte het naar meer. Wij zijn toen in de Biergarten van/naast het stadion geweest. Zijn er nog meer gelegenheden in de directe omgeving waar wij gezellig een biertje kunnen drinken ?
Komen de Schalke fans gewoon op eigen gelegenheid ? Voor die wedstrijd tegen Bochum liepen hun supporters gewoon door die van de BVB heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |