Het verbaast me niets. Wie wil zich nu vereenzelfiggen met PvdA of CDA.quote:Wilders scoort bij hoger opgeleide kiezer
De PVV trekt steeds meer hoger opgeleide kiezers. Zij voelen zich vooral tot de partij aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.
lees verder
Het beeld wat je schetst is niet helemaal waar. Uit hetzelfde stuk:quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het verbaast me niets. Wie wil zich nu vereenzelfiggen met PvdA of CDA.
quote:Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair).
ofterwijl 87% is laagopgeleid. Ik denk (ik kan dat dus niet bewijzen met cijfers) dat dat bij andere partijen veel lager ligt.quote:Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair).
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:02 schreef Yi-Long het volgende:
Hoogopgeleid is ook in Nederland nog altijd heel iets anders dan 'slim' en/of 'verstandig' en/of 'sociaal'.
1 op de zoveel doet dat niet, dat is een gegeven. Dat er een schommeling is tussen de hoeveelheden staat ok biij voorbaat vast.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:05 schreef Flurry het volgende:
Op zich zou ik denken dat hoger opgeleiden wel door Wilders' populistische gewauwel heen zouden prikken. Dat valt me dan weer tegen.
inderdaad, juist niet zou je zeggen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:14 schreef Picchia het volgende:
Maybe it's just me, maar ik heb nog nooit een Wilders-stemmer ontmoet die op Wilders stemt omdat hij een martelaar is van het vrije woord. Volgens mij is het gewoon Volkskrant-gebrabbel.
Persoonlijk heb ik hem liever uit de politiekquote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
Hou die geblondeerde charlatan nou in POL aub.
Waarom zou je dat willen? Een beetje vermaak op z'n tijd kan geen kwaad.. Ook wil hij de linkse grachtengordel nog weleens wakker houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik hem liever uit de politiek
Okee.. hij alleen is niet zo erg, maar hij neemt op het moment 8, en straks ben ik bang nog meer, mafketels mee de kamer in.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:29 schreef Twerk het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Een beetje vermaak op z'n tijd kan geen kwaad.. Ook wil hij de linkse grachtengordel nog weleens wakker houden.
Verder is het natuurlijk wel een druiloor, maar dat zijn ze vrijwel allemaal.
Yep dat wel. Ik denk wel een stuk meer dan 8.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:31 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee.. hij alleen is niet zo erg, maar hij neemt op het moment 8, en straks ben ik bang nog meer, mafketels mee de kamer in.
Tsja laagopgeleid associeer ik nou eenmaal niet snel met sociaal. Is het sociaal om alles waar je ooit voor gewerkt hebt weg te geven? Of is het sociaal dat mensen die hun leven lang niks gepresteerd hebben toch geld krijgen?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:02 schreef Yi-Long het volgende:
Hoogopgeleid is ook in Nederland nog altijd heel iets anders dan 'slim' en/of 'verstandig' en/of 'sociaal'.
Tsja misschien komt dat omdat hij de waarheid zegt die velen niet willen zien. We moeten nu wat doen willen we niet over een jaar of 30 taferelen krijgen zoals vlak voor WO2.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:05 schreef Flurry het volgende:
Op zich zou ik denken dat hoger opgeleiden wel door Wilders' populistische gewauwel heen zouden prikken. Dat valt me dan weer tegen.
Gelijk weer dat 'alles'.. Bijdragen naar draagkracht is helemaal niet zo vreemd hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:02 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Tsja laagopgeleid associeer ik nou eenmaal niet snel met sociaal. Is het sociaal om alles waar je ooit voor gewerkt hebt weg te geven? Of is het sociaal dat mensen die hun leven lang niks gepresteerd hebben toch geld krijgen?
Mijn stem heeft ie iig. En o ja: WO gedaan en IQ van 140
Welke waarheid precies dan? Ik hoor graag de waarheid, maar ik hoor Wilders alleen maar vaak om aandacht schreeuwen. Lijkt wel een klein kind.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:03 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Tsja misschien komt dat omdat hij de waarheid zegt die velen niet willen zien. We moeten nu wat doen willen we niet over een jaar of 30 taferelen krijgen zoals vlak voor WO2.
Hij lijkt er op te doelen dat nederland en europa dan extreem geislamiseerd zijn en dat er een oorlog/(veel problemen iig) zal uitbreken?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Welke waarheid precies dan? Ik hoor graag de waarheid, maar ik hoor Wilders alleen maar vaak om aandacht schreeuwen. Lijkt wel een klein kind.
Tja.. Volgens mij was een deel van de rede dat WOII uitbrak juist ook angst voor andere volken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:23 schreef Twerk het volgende:
[..]
Hij lijkt er op te doelen dat nederland en europa dan extreem geislamiseerd zijn en dat er een oorlog/(veel problemen iig) zal uitbreken?
Nogmaals:quote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:24 schreef Specularium het volgende:
Is eigenlijk toch ook logisch?
Het zijn vooral de Christelijk rechts-conservatieven die het van zijn (overige) standpunten moeten hebben.
Dat zijn toch vaak degenen die hun eigen broek makkelijk op kunnen houden, beetje naar Amerikaans model.
Dus ze zijn helemaal niet hoog opgeleid. TT is dus nogal misleidend.quote:Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |