nee man, leer eens luisteren tussen de regels... In simpel houtje touwtje taal.. Die man heeft er geen trek in en dumpt je over de schutting bij een ander op het bureau... Is hij ervanaf.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:48 schreef Qualize het volgende:
[..]
En dat klopt, daarom adviseerde hij mij om naar het J loket te gaan en daar een advocaat te spreken.
Geeft wel aan als een huur-advocaat het niet zeker weet dat dit probleem niet zomaar op te lossen is zoals sommigen van jullie dat denken....
Je sloot je wel aan bij het advies van je buurmanquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef Qualize het volgende:
[..]
Eerst wil ik mededelen, dat ik iedereen graag wil geloven, maar als juridische mensen iets tegen mij zeggen dat het wel kan en onbekende mensen op dit forum zeggen van niet, dan sluit ik bij de juridische mensen.
Wat bij het JL geen vreemde gedachte is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:50 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Of dat 'ie gewoon zijn vak niet verstaat.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:00 schreef Freeflyer het volgende:
Heeft TS Nederlandse les gehad?
Zo ja, het was verstandig geweest om op te letten!!
Verder ist natuurlijk een hi-la-ri-sch topic
Nooit gedaan, zei gewoon in deze forum wat me buurman zei. Snap de commentaar van de meeste van jullie niet in deze thread! Allemaal off-topic.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:54 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Je sloot je wel aan bij het advies van je buurman![]()
Dat was ook heel verstandig..
ja schande!! Wat een vlegels!! Opjagen met brandende fakkels!!quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:58 schreef Qualize het volgende:
[..]
Nooit gedaan, zei gewoon in deze forum wat me buurman zei. Snap de commentaar van de meeste van jullie niet in deze thread! Allemaal off-topic.
Oki, ik was even benieuwd hoe jij het verhaal over "borg is 1 maand, dus ik heb maar 1 maand opzegtermijn" hierin verwerkt kreegquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef Qualize het volgende:
Sylver...kan het niet 1 2 3 vinden op de kopie van het wetboek maar kon het wel op wetwegwijzer vinden.
Quote van wetwegwijzer
De wet schrijft voor, dat de opzegtermijn voor de huurder gelijk is aan de betalingstermijn voor de huur. Als de huur per maand moet worden betaald, dan is de opzegtermijn dus één maand. De opzegtermijn mag niet korter zijn dan één maand en niet langer dan drie maanden. Bepalingen in een contract die in het nadeel van de huurder afwijken van deze wettelijke regeling zijn ongeldig. De huur moet per de eerste van de maand worden opgezegd, tenzij dat in het huurcontract anders geregeld is.
En dat klopt ook helemaal Sylverquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:35 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Oki, ik was even benieuwd hoe jij het verhaal over "borg is 1 maand, dus ik heb maar 1 maand opzegtermijn" hierin verwerkt kreeg![]()
Ik moet helaas bekennen dat ik Alicey niet helemaal snap, naar mijn idee gaat het contract in op 1 maart en kan er vanaf die datum ook worden opgezegd. Als je zorgt dat de verhuurder de brief heeft voor 1 maart (better safe than sorry!) dan kan het contract toch gewoon beeindigd worden per 1 april?
Maargoed, ik ben ook maar een leek wat dit betreft dus het is goed mogelijk dat ik het fout heb
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:19 schreef Qualize het volgende:
Het is net bij een contract bij een nieuwe job, meestal heb je een proefperiode van 1 a 2 maanden. Voordat je begint met werken kan je gerust je baas melden dat je het contract opzeg, je hoeft niet te wachten tot je begint met werken om je contract te gaan opzeggen bij je baas.zal wel grappig zijn...
Ja, en een proeftijd en een opzegtermijn ookquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Roy_T het volgende:
Ja, een huurcontract en een arbeidsovereenkomst zijn echt goed vegelijkingsmateriaal.
1 maand rekenend vanaf de dag waarop de huur betaald moet worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:28 schreef Qualize het volgende:
Mijn punt is: dat je natuurlijk een brief van te voren kan sturen voordat een contract inwerking ga en dat je in de brief meld dat je de volgende maand de huurcontract opzeg.
Waar staat dat ik niet van te voren mag opzeggen? De 3e zin van 3.1 geld alleen als er stond minimaal 12 maanden maar dat is veranderd in onbepaalde tijd. Wetboek: als het onbepaalde tijd is heb je als huurder minimaal 1 maand de tijd om de huurcontract op te zeggen.
Weer zo'n slordigheid. Een dergelijke bepaling geldt alleen eventueel in een contract voor bepaalde tijd ( en heeft niks te maken met minimaal 12 maanden of niet)quote:3.1 Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds door opzegging beëindigen.
12 maanden of niet maar het is wel een onbepaalde tijd contract.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
1 maand rekenend vanaf de dag waarop de huur betaald moet worden.
[..]
Weer zo'n slordigheid. Een dergelijke bepaling geldt alleen eventueel in een contract voor bepaalde tijd ( en heeft niks te maken met minimaal 12 maanden of niet)
Overigens is het wel handig om te weten dat bij zo'n JL vaak erg weinig advocaten werken. Het meeste advies wordt gegeven door niet-juristen die toevallig heel veel van dit soort dingen hebben gezien.
Verder bedoel je de bepalingen uit art. 7:271, lid 5 m.b.t. het opzeggen van de huur en de daarbij behorende termijnen.
Zoals Alicey al aangeeft kan het hier beide kanten op. Omdat je contract pas op de 1e van maart ingaat, kun je niet per 1 maart ( dus voor 1 maart ) opzeggen. In principe betekent dit dat je huur verschuldigd bent over maart en april ( voor 1 april kun je wel al opzeggen per 1 mei )
quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:53 schreef Qualize het volgende:
JL klopt heb ik ook gemerkt nadat ik 6 mensen had gesproken, maar kan ook vertellen uit ervaring dat er zeker mensen zijn die daar werken wel dergelijk gelijk hebben.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:53 schreef Qualize het volgende:
Alicey...tja haar mening en dat respecteer ik ook. Alleen ik betaal geen 2e maand. Truste!
Goh wat schattig, de hele wereld valt over je Nederlands en op mij reageer je. Gevolg is gelukkig wel dat we nu weten waar het gebrekkige Nederlands vandaan komt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:56 schreef Qualize het volgende:
[..]
Btw Freeflyer Mijn Nederlands is misschien niet zo goed als die van jou, maar ik ben ook tweetalig opgevoed (NL en FR en daarbij spreek ik engels prima en leer op dit moment Chinees via mijn vriendin.
Ik spreek ook prima NL, het schrijven daarvan is anders. Verder weet jij niks van mijn verleden(en dat blijft het ook bij), en natuurlijk heeft het wat te maken, als je hele tijd Frans thuis praat en bijna geen NL familie in je buurt heb + *** basisschool enz enz enz en....enz...quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:28 schreef Roy_T het volgende:
Mijn vriendin is ook tweetalig opgevoed (ook NL en FR toevallig) en die spreekt prima nederlands. En zo ken ik voldoende tweetalig opgevoede mensen om te weten dat dat er 0,0 mee te maken heeft.
En dat is geen vooroordeel zullen we zeggen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:51 schreef Qualize het volgende:
Tja meeste mensen hebben gewoon vooroordelen in NL terwijl ze 0.0 van iemand af weten
Touché.quote:nederlands is met een hoofdletter N eh Roy_T, als we nu toch over spelling hebben![]()
Koppig? Hallo meneer de expert!quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:01 schreef Scorpie het volgende:
En maar koppig blijven volhouden, die TS
Je tekende ook dat contract gemaakt door advocaten toch? Daar is het hele probleem mee begonnenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:09 schreef Qualize het volgende:
[..]
Koppig? Hallo meneer de expert!
Omdat iemand wat zegt op een forum wilt toch niet zeggen dat hij 100% gelijk heeft? Als ik met 6 a 7 andere mensen + advocaat heb gesproken en moet kiezen tussen onbekende mensen waarvan ik niks van af weet hun mening posten in deze topic sorry maar dan ga ik voor de mening van de advocaat. Zelfs als jullie allemaal zeiden van ja klopt je kan gewoon de huurcontract opzeggen, dan zal ik zelf voor de zekerheid toch aan iemand anders vragen buiten de forum zelf.
Back to work!
Meestal valt zo'n soort zaak wel onderling te regelen. Echter, als jij meteen gaat smijten met "ik betaal 600 euro voor meer dan een jaar", terwijl dat door velen hier is afgeraden en terwijl dat elke redelijkheid teniet doet (en elke rechter in Nederland zal een contract beoordelen op redelijkheid), en dan klaag je erover dat de verhuurder meteen in de verdediging schiet en uiteindelijk de hoorn erop gooit... sja, sorry hoor, maar dan heb je niks beters verdiend.quote:
Gedaan, geholpen? > Neequote:Op donderdag 26 februari 2009 14:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je hem vriendelijk had aangesproken
ik denk dat de verhuurder gaat winnen.
True...quote:
Maak je geen illusies, je bent niet de enige op de hele wereld die het druk heeft in z'n leven.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:37 schreef Qualize het volgende:
heel verhaal
Aggutttt.. 'k heb met je te doen hoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:37 schreef Qualize het volgende:
Kon ik het allemaal lekker snel en duidelijk uitleggen, jullie weten maar 30% van de situatie/verhaal.
Als je zoveel deadlines heb, zoeken naar een baan, moet gaan werken, elke avond 3 a 4 uur besteed om een kamer, studio of een appartement te zoeken op tientallen websites kijken en reageren en mensen mailen en telefoneren en het lukt maar niet...op zo'n situatie had ik mijn kop niet helemaal bij![]()
Ach gossie... Aan wie zou dat nu liggen denk jequote:Op donderdag 26 februari 2009 20:37 schreef Qualize het volgende:
jullie weten maar 30% van de situatie/verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |