quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
We lezen het vonnis binnenkort wel op rechtspraak.nl
Het gaat er niet om of 1 maart op een zondag valt of niet, maar dat 1 maart binnen de bepaalde tijd van het contract valt en dat pas na de bepaalde tijd opgezegd kan worden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:25 schreef Sylver_ het volgende:
Het is wel belachelijk dat je voor of op 1 maart niet kan opzeggen, omdat 1 maart op een zondag valt.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of 1 maart op een zondag valt of niet, maar dat 1 maart binnen de bepaalde tijd van het contract valt en dat pas na de bepaalde tijd opgezegd kan worden.
Een huurcontract kan pas opgezegd worden nadat de bepaalde tijd is verstreken. In dit geval beroept de verhuurder zich er op dat er een begindatum in het contract vermeld is en dat dus geldt dat de huur pas daarna opgezegd mag worden.quote:
Anders ga je ergens anders posten als je niet fatsoenlijk nuttigs kan reageren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik kan me wel anders wel verplaatsen in de reactie van de advocaat.
Je redeneert én converseert als een autist die geen enkel benul heeft waar hij mee bezig is.
Daar begint het wel steeds meer op te lijkenquote:
Vet man. Als je nou naar Alicey luistert die lijkt te weten waar ze het over heeft, is het wellicht ook mogelijk dat sinds je moet opzeggen voor de dag van een huurbetaling, maar nog niet iets kan opzeggen waarvan nog geen contract is ingegaan, de enige dag waarvoor je dan kan opzeggen 1 Mei is waarna er een termijn van 1 maand in werking treedt en je er in April pas af bent.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:42 schreef Qualize het volgende:
Sorry dat ik soms vaag overkom, ik weet dat het "mijn" fout is (contract getekend). Maar verder weet ik gewoon weinig af van contracten/termijnen en wat de juridische regels zijn en heb het erg druk dat ik gewoon weinig tijd heb om fatsoenlijk mijn zinnen af te maken. (mijn excuses hiervoor, omdat jullie wel de tijd nemen voor mij, maar het is niks persoonlijk, ik heb het erg druk met allerlei deadlinen en dit hele gedoe =( .
Door jullie heb ik zeker veel geleerd en me ook een stuw in de rug gegeven, waardoor ik meer ging verdiepen in rechten en regels.
Wil jullie ook allemaal bedanken. Ik zal ook zeker deze forum elke dag checken, ook als deze zaak is afgerond, omdat het gewoon erg interessant is.
Maar over de termijnen....ik heb 1 maand opzegtermijn en dat blijft gewoon een feit. Juridisch gezien staat in het juridische boek (ik hoorde vandaag dat wat ook in het contract staat, als het anders staat dan in het boek dan klopt het niet, ook als ik een handtekening heb gezet). Als ik 1 maand borg betaal mag ik 1 maand van te voren de huurcontract opzeggen.
Als ik 2 maanden borg moest betalen dan had "hij" inderdaad gelijk dat als ik voor 1 maart ging opzeggen dat pas in mei de huurcontract werd opgezegd.
Hij kan wel een advocaat zijn, maar verhuren en een normaal contract maken zonder typefouten en typex te gebruiken kan hij niet. Dreigen is hij goed in en het vertellen dat juridische mensen amateurs zijn (zozo wat zijn ze aardig tegen elkaar) en dat hij wel naar de rechter toe stap en dat hij zo boos kan worden via de telefoon om niet eens fatsoenlijk een gesprek te beëindigen via de telefoon als 2 volwassen mensen maar gewoon de telefoon opgooit.
Tja..laat het maar komen dan ^^ als hij serieuze een rechter wilt aanspreken (rechter zou het precies hetzelfde zeggen tegen hem).
Verder kan hij een andere huurder vinden in 1 maand tijd, wat makkelijk te doen is als je ziet hoe weinig kamers vrij zijn in NL. Hij verliest gewoon niks.
Kopie van het stukje huur van het recht-boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stom om een contract te tekenen, maar niet stom genoeg om 2 maanden huur te betalen als ik recht heb op voor het opzeggen van de huur voor 1 maart. Contract staat tijdens deze periode, maar staat maar 1 datum op en achter minimaal staat niks (zijn fout -.-) en natuurlijk kan ik niet voor eeuwig niet opzeggen, zal de rechter ook zeggen. Omdat in het "wetboek" staat dat je opzegtermijn van je huurcontract gelijk sta van de hoeveelheid maanden je borg betaald (behalve als je geen onbepaalde tijd heb, wat ik wel heb en ik betaal 1 maand borg).quote:Op woensdag 25 februari 2009 01:12 schreef Andromache het volgende:
Beste jongen, accepteer je stommiteit en betaal die twee maanden huur. Dikke kans dat je een rechtszaak verliest. En bovendien zijn de proceskosten, die je dan denk ik moet betalen, bijna anderhalve maand huur. Wees dat voor, dok dat bedrag, en voortaan nadenken.
Het venijn zit hem in het laatste zinsdeel van het eerste lid van artikel 271. De advocaat zal betogen dat het contract tenminste loopt tot 1 maart en dat je dus op 1 maart niet kunt opzeggen. Het zou dan op zijn vroegst 2 maart worden en op 2 maart ben je te laat om op te zeggen per 1 april.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:42 schreef Qualize het volgende:
Hij kan wel een advocaat zijn, maar verhuren en een normaal contract maken zonder typefouten en typex te gebruiken kan hij niet. Dreigen is hij goed in en het vertellen dat juridische mensen amateurs zijn (zozo wat zijn ze aardig tegen elkaar) en dat hij wel naar de rechter toe stap en dat hij zo boos kan worden via de telefoon om niet eens fatsoenlijk een gesprek te beëindigen via de telefoon als 2 volwassen mensen maar gewoon de telefoon opgooit.
Tja..laat het maar komen dan ^^ als hij serieuze een rechter wilt aanspreken (rechter zou het precies hetzelfde zeggen tegen hem).
Verder kan hij een andere huurder vinden in 1 maand tijd, wat makkelijk te doen is als je ziet hoe weinig kamers vrij zijn in NL. Hij verliest gewoon niks.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:17 schreef klusfoobje het volgende:
Mozeskriebel zeg...
Zeg TS, wat vind je vriendin hier nu eigelijk van ? De mijne heeft ook wel eens geroepen dat ik niet zo stom moets doen bij een bepaalde actie. Die dame van jouw, kan ik me zo voorstellen, heeft ws een cd met die tekst op repeat gezet.
In eerste instantie had ik nog zoiets van mwah, iedereen maakt wel eens een foutje. Je redenatie en vooral houding begint me echter steeds meer tegen te staan. JIJ maakt een fout, JIJ vraagt om advies, JIJ KRIJGT gefundeerd advies van mensen die meestal wel zinvolle opmerkingen maken. Vervolgens flikker je alles overboord en gaat er lijn recht tegen in. Als je dan vervolgens de kous op de kop krijgt ga je je er ook nog over verbazen en kom je met een wetboek aanzetten ?
Volgens mij ben je een enorme dodo, die ipv op eieren, maar es op de blaren moet gaan zitten die hij zelf gemaakt heeft.
Oh ja, en neem deze nog ff mee in je overweging om wel of niet te betalen. Kun je het je veroorloven om te verliezen ?? Nee, ws niet, zorg dat ook niet dat je verliest. Ga schikken met die kerel, bied je verontschuldiging aan, neem een GOEDE fles wijn ( dus zonder schroefdop en NIET van de Aldi) mee en probeer het direct, cash, op te lossen. Laat desnoods je vriendin dit doen waarbij ze jou dan maar een beetje moet afzeiken bij
hem.
Jij bent als eerst begonnen met het maken van fouten... iedere nederlander word geacht de wet te kennen... daar ging je al de mist in toen je je krabbel onder dat contract zette.
Ben een beetje kippig denk ik - waar staat dat precies?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:42 schreef Qualize het volgende:
Maar over de termijnen....ik heb 1 maand opzegtermijn en dat blijft gewoon een feit. Juridisch gezien staat in het juridische boek (ik hoorde vandaag dat wat ook in het contract staat, als het anders staat dan in het boek dan klopt het niet, ook als ik een handtekening heb gezet). Als ik 1 maand borg betaal mag ik 1 maand van te voren de huurcontract opzeggen.
Als ik 2 maanden borg moest betalen dan had "hij" inderdaad gelijk dat als ik voor 1 maart ging opzeggen dat pas in mei de huurcontract werd opgezegd.
Eerst wil ik mededelen, dat ik iedereen graag wil geloven, maar als juridische mensen iets tegen mij zeggen dat het wel kan en onbekende mensen op dit forum zeggen van niet, dan sluit ik bij de juridische mensen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:29 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ben een beetje kippig denk ik - waar staat dat precies?
En dat klopt, daarom adviseerde hij mij om naar het J loket te gaan en daar een advocaat te spreken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:45 schreef klusfoobje het volgende:
in theorie en praktijk opmerkingen van juristen is dus in gewoon nederlands " ik heb geen idee, het zou kunnen maar ik weet het niet, als ik het verkeerd heb kun je me er niet op aan spreken.....
Of dat 'ie gewoon zijn vak niet verstaat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:48 schreef Qualize het volgende:
Geeft wel aan als een huur-advocaat het niet zeker weet dat dit probleem niet zomaar op te lossen is zoals sommigen van jullie dat denken....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |