abonnement Unibet Coolblue
pi_66290144
Hallo mensen ik ben dus benaderd door deze lummels van fotosessie.com.
Deze dame had zulke leuke praatjes en dingen anders formuleren dan de werkelijkheid.

Via via is ze aan mijn nummer gekomen en bood me aan om een shoot te doen voor 125 euro omdat ik een unieke code kreeg.
Uit dit gesprek had ik begrepen dat ze na dat gesprek een email zou sturen en als ik het even wilde bevestigen.Ik heb nooit een email gestuurd en ook niet geweest naar de shoot.

2 weken later krijg ik een factuur toegestuurd van 140 euro.aangezien ik nooit een shoot heb gedaan en nooit een bevestiging heb gestuurd weiger ik ook om te betalen.
Een maand later krijg ik weer een factuur deze keer zonder de korting van 325 euro.
Kortom ik moet een bedrag van 465 euro betalen voor iets die ik niet heb afgenomen.

Iemand tips om deze manier van oplichting tegen te gaan?
TRAP dus nooit in die onzin van deze mensen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:17:19 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_66290172
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_66290174
> WGR
  PR/Manusje van alles vrijdag 20 februari 2009 @ 20:21:09 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66290314
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:17 schreef HenkieVdV het volgende:
> WGR
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_66290408
naja, lijkt me dat een bedrijf wat fotoshoots doet, vast bewijs heeft van de gedane shoot? :-)
Je hebt van die dagen dan heb je ECHt je dag niet!
pi_66290484
Officieel zou je ze een aangetekende brief moeten sturen denk ik. Met daarin dat je nooit iets bevestigd of getekend hebt en of ze dat dan maar even willen bewijzen.

Maar ik ben ertegen om geld te besteden aan zulke dingen. Kost je zo weer 6 euro om aan te tekenen. Ik zou het lekker negeren en kijken wat er gebeurd. Zolang ze niets zwart op wit hebben kunnen ze je niets maken lijkt me.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 februari 2009 @ 20:25:28 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_66290509
inderdaad. Ze brengen het vervolgens naar een incassobureau die ze straal uitlacht
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_66290538
Hmmm, netjes een brief sturen dat je nergens mee akkoord bent gegaan (je hebt immers geen mail gestuurd, en niets ondertekend, neem ik aan?) en dat je, aangezien je ook geen fotoshoot hebt gedaan, ook niet van plan bent om te gaan betalen.
pi_66291012
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:24 schreef Tha_Duck het volgende:
Officieel zou je ze een aangetekende brief moeten sturen denk ik. Met daarin dat je nooit iets bevestigd of getekend hebt en of ze dat dan maar even willen bewijzen.

Maar ik ben ertegen om geld te besteden aan zulke dingen. Kost je zo weer 6 euro om aan te tekenen. Ik zou het lekker negeren en kijken wat er gebeurd. Zolang ze niets zwart op wit hebben kunnen ze je niets maken lijkt me.
Aangetekend zegt niks, dus is ook niet nodig. Als je dan perse bewijs wil hebben van verzenden, stuur dan een fax en gooi er meteen een mail tegen aan en stuur de brief per reguliere post. Kost een paar cent en je kan er ook de lol van inzien omdat je iemand met allerlei leuke argumenten om de oren kan slaan.
Er bestaat geen overeenkomst, dus eigenlijk ben je dan al klaar. Dat hoef jij overigens niet te bewijzen, maar dat mag die dame doen.
Vervolgens kan je vragen om bewijs van de geleverde dienst/service. Die is er niet, dus ook dat is leuk.

Daarna meldt je dat je er van uit gaat dat de zaak daarmee gesloten is en indien de dame in kwestie niet met degelijk bewijs komt, je de zaak sluit en niet zal reageren op herinneringen om herhaling van antwoorden te voorkomen.
Mocht de dame toch met iets nieuws komen waar nog niet op gereageerd is, herhaal dan bovenstaande en verwerk het nieuwe feit en herhaal weer dat je niet meer reageert als er geen nieuwe feiten komen om herhaling te voorkomen.

Als ik de OP zo lees zou het mijn week helemaal goed maken om zo'n persoon af te poeieren.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:38:28 #10
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_66291095
Mail ze en schrijf: "Pics or it didnt happened"

[ Bericht 0% gewijzigd door Lundegaard op 20-02-2009 20:48:25 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 februari 2009 @ 20:47:42 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66291535
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:38 schreef Lundegaard het volgende:
Mail ze en schrijf: "Pics or it didnt happenend"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66291630
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:38 schreef Lundegaard het volgende:
Mail ze en schrijf: "Pics or it didnt happened"
pi_66291661
Inderdaad bewijs opvragen dat je telefonisch een overeenkomst bent aangegaan. Laat ze maar met het opgenomen gesprek op de proppen komen.

Wat heb je nu geleerd:

Koop -nooit- iets aan de telefoon, of aan de deur. En laat helemaal geen adres of bankrekeningnummer achter bij iemand aan de telefoon/deur.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:26:06 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66311917
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:50 schreef hydra77 het volgende:
En laat helemaal geen adres... achter bij iemand aan de ... deur.
pi_66313350
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:50 schreef hydra77 het volgende:
Wat heb je nu geleerd:

Koop -nooit- iets aan de telefoon, of aan de deur. En laat helemaal geen adres of bankrekeningnummer achter bij iemand aan de telefoon/deur.
Deze wijze raad onthoud ik! Als er iemand voor een fotoshoot aan de deur komt geef ik gewoon m'n adres gegevens niet
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:15:06 #16
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_66313413
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:38 schreef Lundegaard het volgende:
Mail ze en schrijf: "Pics or it didnt happened"
ik zou de spellingscontrole er wel eerst ff overheen halen...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:18:00 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66313504
Tvp, veel oplichters hebben hun processen gestroomlijnd en dan komen ze inderdaad met opnames van telefoongesprekken aanzetten waarin je dan per ongeluk akkoord bent gegaan Vaak zijn ze zelf ook gelieerd aan incassobureaus heb ik me door een advocaat laten vertellen. Ben benieuwd op welk niveau van professionaliteit deze partij zich bevindt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66313612
Je kan die zooi gewoon weggooien hoor. Heb er ook last van gehad, een of andere geinponem had met mijn gegevens gereageerd, ik heb ook nooit een shoot afgesproken (heb je gezien hoe lelijk die foto's zijn ), en ze hebben me werkelijk bestookt met onzin.

Lees:

http://toeps.web-log.nl/toeps/2008/06/en-ook-jij-bent.html


Waarna even later nog dit volgde:



Heb ze toen nog even gemaild dat een kort geding sowieso niet ontvankelijk zou zijn (kort geding is voor spoedzaken en zo...), maar goed, nooooit meer wat van gehoord.

Het is een smerige organisatie, die houdt van moeilijke woorden, en het bang maken van minderjarigen en hun ouders. Op het Kassa forum is er ook al genoeg over te vinden. Maar laat je niet bang maken, alle post enkeltje kliko.
  PR/Manusje van alles zaterdag 21 februari 2009 @ 14:22:20 #19
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66313664
quote:
Het hoofd juridische zaken
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_66313669
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:12 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Deze wijze raad onthoud ik! Als er iemand voor een fotoshoot aan de deur komt geef ik gewoon m'n adres gegevens niet
PWNED
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:26:04 #21
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_66313775
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:20 schreef Toeps het volgende:
Je kan die zooi gewoon weggooien hoor. Heb er ook last van gehad, een of andere geinponem had met mijn gegevens gereageerd, ik heb ook nooit een shoot afgesproken (heb je gezien hoe lelijk die foto's zijn ), en ze hebben me werkelijk bestookt met onzin.

Lees:

http://toeps.web-log.nl/toeps/2008/06/en-ook-jij-bent.html


Waarna even later nog dit volgde:

[ afbeelding ]

Heb ze toen nog even gemaild dat een kort geding sowieso niet ontvankelijk zou zijn (kort geding is voor spoedzaken en zo...), maar goed, nooooit meer wat van gehoord.

Het is een smerige organisatie, die houdt van moeilijke woorden, en het bang maken van minderjarigen en hun ouders. Op het Kassa forum is er ook al genoeg over te vinden. Maar laat je niet bang maken, alle post enkeltje kliko.
Als een mailtje vol met zulk foutief gebruik van het Nederlands staat, dan weet je gewoon dat het klets is
Ik wens je een dolfijne dag
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:29:26 #22
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_66313898
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:20 schreef Toeps het volgende:



Haha... echt... 'Het Hoofd Juridische Zaken'

Nog meer weggevertjes:
- 'uiterlijk vandaag'
- het gebruik van 'ik'
- 'as' ? --> a.s.
- 'de rechtbank'

Onprofessioneel.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_66313938
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je Vergeet De Hoofd Letters.
pi_66313939
Duidelijk het werk van oplichters.
pi_66313960
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:29 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Haha... echt... 'Het Hoofd Juridische Zaken'

Nog meer weggevertjes:
- 'uiterlijk vandaag'
- het gebruik van 'ik'
- 'as' ? --> a.s.
- 'de rechtbank'

Onprofessioneel.
Moet je die brieven op mijn blog eens lezen. Ze hebben mijn PC identificatie nummer!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')