quote:
Ik zou het niet weten

en zij ook niet

Chronologisch:
Half december: aanvraag via internet, bevestiging via de e-mail gekregen ('de stukken zijn onderweg')
Een week later: 'Helaas kunnen we uw aanvraag niet verwerken zonder dat u geïdentificeerd bent bij een lokaal kantoor. (dat kon men niet eerder zeggen?) Afzender van de e-mail? ' fulfilment'

31 december: met aanhang naar lokaal kantoor getogen en geïdentificeerd.
Eind januari (nog steeds niets ontvangen): gebeld en mevrouw ging 'het nu echt echt echt regelen. Zij ging de aanvraag opnieuw doen en dan zou alles goed moeten komen.
Half februari: wéér gebeld (want: nog steeds niets ontvangen). Een snelle Turk aan de lijn: 'Ja, meneer...morgenochtend begin ik om 9 uur en dan ga ik er direct!!!! mee aan de slag....
Vanmiddag wéér gebeld: (tien minuten in de wacht tegen lokaal tarief én de kosten voor het gebruik blablabla....)
Ik vroeg hoe lang het zou moeten duren om een simpele betaalrekening te openen.... 'Hooguit een paar weken, meneer. Het is nogal druk, momenteel. Hihi.' Op de vraag of twee en een halve maand ook wel normaal was, antwoordde ze ontkennend..... (joh!)
'Meneer...er zijn nu twee opties: a) u doet een nieuwe aanvr...... 'HOHO! Ík ga helemaal niets doen, júllie gaan wat doen

'
Of optie b) U gaat langs bij een kantoor in de buurt

Ik: ....

Nogmaals: Ík ga niets doen. Ik vroeg me eigenlijk af, voor wat het waard was: wat ga jíj doen om dit op te lossen?

Huppelkutje: 'Hihi...erm....eh... ik ga alles er even bijpakken, kijken wat we hebben. Er mist namelijk 'iets' bij de aanvraag, want anders zou het gewoon doorgaan.
(in de wacht)
Huppelkutje: 'Meneer....? Heeft u een paspoort bij de hand?
Ik: ......

Ja.... maar die ga ik er verder niet bij pakken. Die info hebben jullie immers...
Huppelkutje: 'Ja, maar we moeten zeker weten dat u bent wie ....
ik: .....

Dacht je dat een wildvreemde dit hele verhaal kent, inclusief mijn gegevens, terwijl jíj op je scherm ziet dat er een aanvraag ligt waar niets mee gebeurt en dat hij dan voor de lol gaat bellen om te klagen?
Huppelkutje: ....We kunnen niet zeker genoeg...
Ik: Sorry, principekwestie. Ik ga niets pakken. Óf je lost het op óf ik stap naar één van de andere twintig banken (voor zover ik dat niet allang besloten had). Ook prima. Makkelijke kans op een klant gemist.
Nou ja... dat dus
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]