quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:52 schreef wise het volgende:
Tja Drenthe he, das een onontwikkeld stuk boerengehucht waar eigenlijk alleen maar leeghoofden wonen.
Het erge is dat ik het ook nog snapquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:57 schreef rac het volgende:
ai noe toch es goet lustert dan zul ie hor'n dat al die dialcten die de leu sprekt loangs de grens , allemaal maor een klein bietje verschilt, sommige net iets meer duuts dan de aonder, mangs met een zachtere klank, maar da's tog wel mooi, die leu die doet mans wa moeilijk , maor ai de woont, dan moj et wel ler'n te verstoan.
ik bin trots op oe, mien jong...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het erge is dat ik het ook nog snap
Euj! Me joe koan'k proat'n...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:57 schreef rac het volgende:
ai noe toch es goet lustert dan zul ie hor'n dat al die dialcten die de leu sprekt loangs de grens , allemaal maor een klein bietje verschilt, sommige net iets meer duuts dan de aonder, mangs met een zachtere klank, maar da's tog wel mooi, die leu die doet mans wa moeilijk , maor ai de woont, dan moj et wel ler'n te verstoan.
Gelukkig maar want ik spreek het niet ik versta alles wel overgens maar het komt mijn mond niet uit.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het erge is dat ik het ook nog snap
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ik bin trots op oe, mien jong...
En jij moet eens Nederlands leren, als je niet eens weet wat een gehucht is. Gewoon in het westen blijvenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:52 schreef wise het volgende:
Tja Drenthe he, das een onontwikkeld stuk boerengehucht waar eigenlijk alleen maar leeghoofden wonen.
Hier net zo hoor. Ik kan het prima volgen en verstaan, maar ik spreek geen woord. En ik ben er ook in opgegroeid.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:08 schreef rac het volgende:
[..]
Gelukkig maar want ik spreek het niet ik versta alles wel overgens maar het komt mijn mond niet uit.
en ik ben er nog wel in opgegroeid.
Mijn oma spreekt alleen maar Drentsquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier net zo hoor. Ik kan het prima volgen en verstaan, maar ik spreek geen woord. En ik ben er ook in opgegroeid.
Ha ha ha dit is zo herkenbaar voor mijquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mijn oma spreekt alleen maar Drentsheeft het ook altijd over get de pikture etcetera
![]()
![]()
(oh en ze haat moffen)
Ze loopt uiteraard ook nog op klompenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha ha dit is zo herkenbaar voor mij
ik ook soms....,quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:23 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ze loopt uiteraard ook nog op klompen
Mijn Oma is al jaren dood, dus dat lijkt me niet. Mijn opa liep wel altijd op klompen, heeft zelfs zijn eigen boerderij gehad. Als klein kind vond ik dat altijd machtig interessant.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:23 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ze loopt uiteraard ook nog op klompen
Uiteraard had ik het over de mijnequote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mijn Oma is al jaren dood, dus dat lijkt me niet. Mijn opa liep wel altijd op klompen, heeft zelfs zijn eigen boerderij gehad. Als klein kind vond ik dat altijd machtig interessant.
Weer iemand die geen idee heeft waar hij over praatquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:19 schreef tammeharrie het volgende:
Kankerlelijke dialecten. Praat normaal, mislukte boeren. Gadver.
Dan zeg ik het wel, aangezien ik wel het idee heb waar ik over praat:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Weer iemand die geen idee heeft waar hij over praat
quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Samenvatting Klacht: Mensen die naar een steek verhuizen en en zich daar gaan irriteren aan het plaatselijk dialect.
dat is pas kankerlelijk....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:19 schreef tammeharrie het volgende:
En waarom weet jij wel waar je over praat dan? Woon je in een van de streken waar een dialect gesproken wordt? Of kom je er zelf vandaan?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:23 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dan zeg ik het wel, aangezien ik wel het idee heb waar ik over praat:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |