abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66256764
Wie merkt nu echt wat van de kredietcrisis? Ik zie nog steeds overvolle winkels waar rijen staan voor de kassa. De media zit er vol van maar we zien mensen niet minder consumeren. Behalve dat de huizen wat langer te koop staan en dat er reorganisaties zijn, waardoor er ontslagen vallen.
Zou de economie zich dan weer een keer gaan herstellen?
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:31:20 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66256810
Voorlopig vooral mensen die een huis kopen/verkopen
pi_66256843
De tienduizenden ontslagen vind jij normaal? Naast de ontslagen natuurlijk de verminderde arbeidsplaatsen bij werkgevers.
pi_66256899
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
De tienduizenden ontslagen vind jij normaal? Naast de ontslagen natuurlijk de verminderde arbeidsplaatsen bij werkgevers.
Dat zeg ik niet maar er zijn nog genoeg sectoren waar ze mensen zoeken
pi_66257070
Ontslag is een zegen, dan vraag je toch een uitkering aan!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66257079
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:33 schreef hercules4u het volgende:

[..]

Vertel dat gelijk even aan iedereen die op straat staat. Feit is dat er een hoop ontslagen vallen en een hoop bedrijven 'efficienter' werken. Dat zijn dus de gevolgen van de kredietcrisis. En ondanks dat het druk is in de winkels lopen de omzetcijfers in een hoop branches wel terug.
pi_66257135
Als je bedoelt dat verreweg het grootste deel van de mensen feitelijk helemaal niks van de kredietcrisis merkt geef ik je gelijk.
pi_66257321
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zit al thuis, geen werk, geen geld en geen idee hoe het verder moet (Vrij naar "Otto, der Außerfriesische). Ontslagen omdat het bedrijf heel slecht draait, nu thuis, nog in de uitwerkperiode en ik solliciteer me een ongeluk. Al bij een paar recruiters geweest en die zeggen ook al dat ze me niks kunnen beloven. Gaat nog leuk worden....het eerste half jaar is niks aan het handje.
En ik heb een goede opleiding, MBO+HBO in de elektro, stel me breed beschikbaar, desnoods elektromonteur tegen een veel lager salaris met desnoods 100km of meer reizen per dag. Maarree, nada, noppes, niks. Okee, ben wel pas 1 week bezig met solliciteren dus dat zou wel heel erg snel zijn zou ik nu al iets hebben.

Morgen een "interview" als spinningleraar; heb ik altijd al willen doen aangezien ik al 8 jaar zelf spinning doe. Brengt geen ruk op maar houdt me van de straat.
pi_66257350
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:35 schreef Rosbief het volgende:
\

Haha rosbief. Altijd actief hierzo hehe. Uitkeringen houden op een gegeven moment ook op. Daar gaan onze belastingcenten.....
pi_66257383
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:33 schreef hercules4u het volgende:

[..]

WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR??
pi_66257468
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:35 schreef Rosbief het volgende:
Als iedere ontslagen werknemer eerst een rustig gaat zitten afwachten tot ze hem nieuw werk komen brengen, dan kunnen we straks allemaal tot 70jaar doorwerken. Held
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:41:35 #12
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_66257487
Osramp, gister nog op TV geweest, in de metaal industrie, polite, brandweer, defensie. Daar zoeken ze mensen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:44:06 #13
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_66257641
De krant vandaag vertelde mij dat in het onderwijs en de zorg de meeste banen beschikbaar zijn
Ook geen sig dus
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:44:26 #14
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_66257658
Ohja, zelfs die was ik vergeten
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:45:12 #15
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66257708
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef hercules4u het volgende:

[..]

\

Haha rosbief. Altijd actief hierzo hehe. Uitkeringen houden op een gegeven moment ook op. Daar gaan onze belastingcenten.....
Dan drukken ze toch wat geld bij? Sowieso snap ik niet dat het op kan raken, dat geld moet toch ergens blijven lijkt me?
pi_66257730
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
De krant vandaag vertelde mij dat in het onderwijs en de zorg de meeste banen beschikbaar zijn
Onderwijs, zorg, politie, brandweer zijn nogal beroepen waar niet zomaar iedereen geschikt voor is. Daarnaast is voor de meeste van dat soort banen wel een opleiding van een (paar) jaar voor nodig. Dat lost voor de korte termijn weinig op voor mensen met een totaal andere scholing.
pi_66257805
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
Volgens mij zoekt Defensie iets van 7000 nieuwe mensen.. en niet allemaal maar voor knalvoer.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_66257882
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dan drukken ze toch wat geld bij? Sowieso snap ik niet dat het op kan raken, dat geld moet toch ergens blijven lijkt me?
Als ze dat doen wordt het geld niks meer waard en is er veel inflatie. Dus geen optie.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:49:48 #19
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66257929
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:48 schreef hercules4u het volgende:

[..]

Als ze dat doen wordt het geld niks meer waard en is er veel inflatie. Dus geen optie.
Maar waar blijft het geld dan in tijden van crisis, het moet toch ergens verstopt zitten?
pi_66257982
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:49 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Maar waar blijft het geld dan in tijden van crisis, het moet toch ergens verstopt zitten?
Dat geld zit in beleggingen, dat is geen gedrukt geld.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:57:51 #21
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_66258321
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:49 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Is geen gedrukt geld,

Slechts 2% van al het geld is in munten of biljetten in omloop.
De rest is digitaal geld en kan wegraken.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:59:27 #22
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_66258395
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:41 schreef JK het volgende:
Osramp, gister nog op TV geweest, polite, brandweer, defensie. Daar zoeken ze mensen.
Ja maar dat is geen echt werk. En ik zou het liefst ook nog gewoon iets verdienen.
Ipv zakgeld van Bea te krijgen
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:00:55 #23
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66258470
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:59 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja maar dat is geen echt werk. En ik zou het liefst ook nog gewoon iets verdienen.
Ipv zakgeld van Bea te krijgen
zakgeld van jouw belastingcenten
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:06:41 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66258737
De welvaart van pre-kredietcrisis zal de komende decennia niet meer geëvenaard worden.
2000 light years from home
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:09:09 #25
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_66258852
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:06 schreef Merkie het volgende:
De welvaart van pre-kredietcrisis zal de komende decennia niet meer geëvenaard worden.
We hebben een zwartkijker die zich laat indoctrineren door de media. haha.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_66259207
Zit al een poosje thuis in de ziektewet en moet volgende maand weer aan het werk.. Maar waar dan? Waar ik weg kom vallen nu honderden ontslagen (officieel "geen contractsverlengingen") maar dat geldt dus ook voor mijn contract.

En nu? Solliciteer 10-15 keer per dag maar nada
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:16:28 #27
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66259220
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:09 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

We hebben een zwartkijker die zich laat indoctrineren door de media. haha.
De periode van zowat oneindige geldgroei is voorbij, en dus kan de groei van de economie niet meer gefinancierd worden .
2000 light years from home
pi_66259592
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:38 schreef Osramp het volgende:

[..]

..... Brengt geen ruk op maar houdt me van de straat.
Je zou wensen dat er meer mensen zo over zouden denken
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:35:27 #29
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66260067
quote:

[..]

Ik zit al thuis, geen werk, geen geld en geen idee hoe het verder moet (Vrij naar "Otto, der Außerfriesische). Ontslagen omdat het bedrijf heel slecht draait, nu thuis, nog in de uitwerkperiode en ik solliciteer me een ongeluk. Al bij een paar recruiters geweest en die zeggen ook al dat ze me niks kunnen beloven. Gaat nog leuk worden....het eerste half jaar is niks aan het handje.
En ik heb een goede opleiding, MBO+HBO in de elektro, stel me breed beschikbaar, desnoods elektromonteur tegen een veel lager salaris met desnoods 100km of meer reizen per dag. Maarree, nada, noppes, niks. Okee, ben wel pas 1 week bezig met solliciteren dus dat zou wel heel erg snel zijn zou ik nu al iets hebben.
Wat vreemd... mijn broertje zit in hetzelfde werk en van hem hoor ik alleen maar dat het moeilijk is om gekwalificeerd personeel te vinden
Neerkomen wel!
pi_66261200
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef Osramp het volgende:

[..]

WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR?? WAAR??
De zorg.
Politie.
Het leger.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:06:52 #31
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_66261241
quote:

[..]

Sales en ICT volgens één van die gratis treinblaadjes.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_66262711
quote:

[..]

Volgens mij zit een bedrijf als Imtech te springen om technisch peroneel, ze zijn met een grote wervingscampagne bezig.
Heb je het daar al geprobeerd ?
pi_66263030
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:30 schreef hercules4u het volgende:
Wie merkt nu echt wat van de kredietcrisis?
Ik had gisteren de eerste klant die zei "we stellen het project tot nader bericht uit, omdat we nu even wat moeilijker zitten door de crisis". Hoop niet dat die trend zich doorzet
pi_66263107
quote:
Wie merkt nu echt wat van de kredietcrisis?
Ik zit voor 30 procent in de werktijdverkorting, en de uren die ik wel op m'n werk ben zit ik uit m'n neus te eten omdat er bijna geen orders zijn.

Dus ja, ik merk heeeeeel duidelijik iets van de crisis. Al zijn de vooruitzichten voor komende maand weer een btje beter.
pi_66263112
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:30 schreef hercules4u het volgende:
Wie merkt nu echt wat van de kredietcrisis? Ik zie nog steeds overvolle winkels waar rijen staan voor de kassa. De media zit er vol van maar we zien mensen niet minder consumeren. Behalve dat de huizen wat langer te koop staan en dat er reorganisaties zijn, waardoor er ontslagen vallen.
Zou de economie zich dan weer een keer gaan herstellen?
Supermarkten zijn vol, ja. Want mensen moeten nou eenmaal eten.

Maar ik ben de afgelopen weken vaak bij de Gamma geweest, en daar is het ijselijk stil elke keer.
De aannemer die ik voor een klusje heb ingehuurd, kon direct komen, terwijl het een paar jaar geleden 3 maanden vooruit boeken was.

En het bedrijf waar ik werk heeft de machines al meer dan een week stil staan. De tijd wordt gebruikt voor onderhoud en dergelijke, maar er zijn verdomd weinig orders.

Of de nederlandse economie gaat herstellen, weet ik niet. Veel diensten zijn nou eenmaal overbodige luxe (althans, is een extraatje boven de basic dingen die een mens nodig heeft). Veel productie is er naar het buitenland gegaan. Dingen zoals koopkracht op peil houden is leuk voor de individu, maar de echte verdiensten gaan naar China of zo. So what dat de auto verkopen instorten? Auto's, TV's en kleding worden niet in Nederland gemaakt, alleen maar heen en weer geschoven. Ik weet niet of handel alleen voldoende zal zijn om de welvaart op peil te houden.
pi_66263156
Het is jammer dat de overheid het sentiment van "het kan alleen maar slechter worden" zo opstookt. Hierdoor krijg je volgens mij zo'n vicieuze cirkel waarbij er alleen meer opgepot en minder uitgegeven wordt (door bedrijven en consumenten), waardoor het nog slechter gaat,

Als iedereen z'n geld wat meer zou laten rollen in plaats van met "appeltjes voor de dorst" bezig te zijn, zou het dan niet (potentieel) beter gaan?
pi_66263202
quote:
Onderwijs, zorg, politie, brandweer, defensie
dat bedoel ik dus: heel nuttige beroepen, maar het kost geld ipv dat het oplevert. Tenzij deze beroepsgroep 100% belasting betaalt kan het zich zelf niet bedruipen. Het moet ergens anders vandaan komen.
pi_66265688
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:35 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Wat vreemd... mijn broertje zit in hetzelfde werk en van hem hoor ik alleen maar dat het moeilijk is om gekwalificeerd personeel te vinden
In het westen van het land zitten ze idd wel wat harder verlegen om mensen, dat klopt wel. In Zuid-Limburg liggen de techniekbanen helaas niet voor het oprapen. MBO werk is er wel, maar dat voldoet op de lange termijn niet aan de punten die ik me bij een aantrekkelijke baan voorstel.
pi_66265772
Ik heb het wel rustig moet ik zeggen (toeleverancier bouw). Orderboek is leeg en moet het hebben van de orders die nu binnenkomen.

Zwager loopt ook thuis, ZZPér in bouw. Zijn klanten hebben het rustiger dus hebben hem ook niet nodig.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 20 februari 2009 @ 09:07:45 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66266021
Vriend van mij heeft het retedruk op z'n werk.
Is vrachtwagenmonteur.
Ipv nieuwe te kopen worden ze langer gebruikt dus ook gerepareerd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66266167
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:31 schreef PiRANiA het volgende:
Voorlopig vooral mensen die een huis kopen/verkopen
Mwoa, wij hebben net een huis gekocht, en ondanks onze beider medische historie binnen 3 weken een goedgekeurde hypotheek. (ter info, onze ingevulde gezondheidsverklaringen waren 14 pagina's per persoon ) En binnen anderhalve week hadden we de 1e kijkers al in ons appartement wat we dus verkopen, er is dus nog plenty actie op de woningmarkt..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66266216
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:16 schreef SadKingBilly het volgende:
En nu? Solliciteer 10-15 keer per dag maar nada
WOW, respect Maar waar reageer je dan op? Ik zoek in een heel brede schaal aan vacatures, maar 10-15 per week haal ik nog niet eens.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 20 februari 2009 @ 09:15:47 #43
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66266232
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mwoa, wij hebben net een huis gekocht, en ondanks onze beider medische historie binnen 3 weken een goedgekeurde hypotheek. (ter info, onze ingevulde gezondheidsverklaringen waren 14 pagina's per persoon ) En binnen anderhalve week hadden we de 1e kijkers al in ons appartement wat we dus verkopen, er is dus nog plenty actie op de woningmarkt..
Ligt aan het koopsegment waar je je op bevind.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66266269
quote:

[..]

Bij Defensie zoeken ze nog genoeg mensen.
MOKUM XXX RATED
pi_66266422
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ligt aan het koopsegment waar je je op bevind.
Weet ik, en wij zitten dan ook niet in de "vinex huizen met top-hypotheek, gegarneerd met een auto en plasma van lenen.nl" categorie.. Was wel grappig om te horen dat de hypotheekadviseur van de rabobank na de realtime BKR check opmerkte, goh zo netjes heb ik het de laatste weken niet gezien....

Zoals die Warren Buffet al zei, er was hebzucht aan beide kanten van de tafel, en we hebben ons voor de gek gehouden met het idee dat alles maar meer waard zou blijven worden tot in het oneindige. En toegeven dat je fout zat gaat weinig mensen goed af..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:34:25 #46
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66266745
De rente op mijn spaarrekening is verlaagd, dat is eigenlijk het enige wat ik er tot nu toe van gemerkt heb. Ik heb mijn baan nog steeds, geen koophuis, geen dure auto, geen schulden of leningen, dus op dit moment heb ik nog geen zorgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:37:58 #47
152789 karr-1
pi_66266844
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:23 schreef fruityloop het volgende:
Weet ik, en wij zitten dan ook niet in de "vinex huizen met top-hypotheek, gegarneerd met een auto en plasma van lenen.nl" categorie.. Was wel grappig om te horen dat de hypotheekadviseur van de rabobank na de realtime BKR check opmerkte, goh zo netjes heb ik het de laatste weken niet gezien....
Ik kan het zo snel even niet weer vinden maar ik heb van de week ergens gelezen dat we steeds meer op de pof (zijn) gaan leven. De ene na de andere lening afsluiten, van alles op afbetaling kopen etc. Dan kun je er op wachten dat het een keer verkeerd gaat.
pi_66267227
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik kan het zo snel even niet weer vinden maar ik heb van de week ergens gelezen dat we steeds meer op de pof (zijn) gaan leven. De ene na de andere lening afsluiten, van alles op afbetaling kopen etc. Dan kun je er op wachten dat het een keer verkeerd gaat.
Lenen helemaal uitsluiten hoeft ook niet, zo had mijn vriendin wel wat geld geleend bij familie voor de aanschaf van een nieuwere/betrouwbaarder auto, omdat ze een baan kreeg op een uur rijden van haar huis, en dan kan je het meer als een investering in jezelf zien, maar voor echt luxe dingen zoals tv's, pc's etc is het inderdaad kolder.. Net als dat leasy etc, dat is gewoon dikke flikkerij allemaal.. Wij hebben ook gekeken naar wat voor huis we nodig hebben, en niet alleen maar naar het mooi etc, soms moet je ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt, ipv wat de buren hebben...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:52:53 #49
152789 karr-1
pi_66267303
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Lenen helemaal uitsluiten hoeft ook niet, zo had mijn vriendin wel wat geld geleend bij familie voor de aanschaf van een nieuwere/betrouwbaarder auto, omdat ze een baan kreeg op een uur rijden van haar huis, en dan kan je het meer als een investering in jezelf zien, maar voor echt luxe dingen zoals tv's, pc's etc is het inderdaad kolder.. Net als dat leasy etc, dat is gewoon dikke flikkerij allemaal.. Wij hebben ook gekeken naar wat voor huis we nodig hebben, en niet alleen maar naar het mooi etc, soms moet je ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt, ipv wat de buren hebben...
Helemaal mee eens. Lenen kan best, maar dan wel voor iets nuttigs zoals bv een huis of inderdaad een betrouwbare auto. Luxe zaken als tv, pc etc is helemaal niet nodig om voor te lenen, vaak zelfs zeer onverstandig.
pi_66267456
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Lenen kan best, maar dan wel voor iets nuttigs zoals bv een huis of inderdaad een betrouwbare auto. Luxe zaken als tv, pc etc is helemaal niet nodig om voor te lenen, vaak zelfs zeer onverstandig.
Er zijn ook vrij veel mensen die een auto (al dan niet terecht) onder de categorie 'luxe zaken' plaatsen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:58:47 #51
152789 karr-1
pi_66267489
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Er zijn ook vrij veel mensen die een auto (al dan niet terecht) onder de categorie 'luxe zaken' plaatsen.
Klopt, maar het hoeft ook niet perse een splinternieuwe SUV te zijn. Een klein tweedehands betrouwbaar autootje voldoet ook prima. In het eerste geval spreek je over luxe, in het tweede geval over noodzaak (als je de auto bv nodig hebt om op je werk te komen).
pi_66267691
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar het hoeft ook niet perse een splinternieuwe SUV te zijn. Een klein tweedehands betrouwbaar autootje voldoet ook prima. In het eerste geval spreek je over luxe, in het tweede geval over noodzaak (als je de auto bv nodig hebt om op je werk te komen).
Dan nog, als het vervanging betreft van het kleine 2dehandsje, adviseer ik niet te lenen. Bij vervanging had je effectief de afschrijving van de eerste al maandelijks opzij moeten zetten. Ja, ik weet het, enigzins theoretisch, maar wel de slimste en goedkoopste manier.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:08:28 #53
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_66267749
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 01:39 schreef avonne het volgende:

[..]

Supermarkten zijn vol, ja. Want mensen moeten nou eenmaal eten.

Maar ik ben de afgelopen weken vaak bij de Gamma geweest, en daar is het ijselijk stil elke keer.
De aannemer die ik voor een klusje heb ingehuurd, kon direct komen, terwijl het een paar jaar geleden 3 maanden vooruit boeken was.

Dat ene zie ik niet als een nadeel, Das de grootste zege die er is. Aannemers die weer eens hun grote bek gaan houden en gewoon doen wat de klant wil. En als de aannemer zich niet aan de afspraak houd... ROT MAAR OP!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:15:43 #54
152789 karr-1
pi_66267922
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dan nog, als het vervanging betreft van het kleine 2dehandsje, adviseer ik niet te lenen. Bij vervanging had je effectief de afschrijving van de eerste al maandelijks opzij moeten zetten. Ja, ik weet het, enigzins theoretisch, maar wel de slimste en goedkoopste manier.
Theoretisch of niet, ik ben het wel met je eens. Lenen moet je onder alle omstandigheden zoveel mogelijk voorkomen. Maar helemaal uitsluiten moet je het ook niet denk ik.
pi_98465678

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 21-06-2011 15:59:51 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 15:46:32 #56
152789 karr-1
pi_98465778

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 21-06-2011 16:00:11 ]
pi_98467106
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef Osramp het volgende:

[..]

WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :? WAAR?? :?
Massa's vacatures in de ICT branche hoor.
pi_98467156
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:11 schreef Devz het volgende:

[..]

Massa's vacatures in de ICT branche hoor.
Slechte IT'ers nemen we nog steeds niet aan :Y
Even a broken clock is right twice a day.
pi_98471416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Jij hebt zeker IVBO gedaan? Domste opmerking die ik ooit op FOK heb gelezen.
pi_98472462
Sorry, had niet door dat we het over 2009 hadden :')

Welke debiel kickt dit topic?
pi_98472491
Newsflash: Dit topic is al ruim 2 jaar oud.
pi_98474311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry, had niet door dat we het over 2009 hadden :')

Welke debiel kickt dit topic?
Knakkertje w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')