Dat zeg ik niet maar er zijn nog genoeg sectoren waar ze mensen zoekenquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
De tienduizenden ontslagen vind jij normaal? Naast de ontslagen natuurlijk de verminderde arbeidsplaatsen bij werkgevers.
Vertel dat gelijk even aan iedereen die op straat staat. Feit is dat er een hoop ontslagen vallen en een hoop bedrijven 'efficienter' werken. Dat zijn dus de gevolgen van de kredietcrisis. En ondanks dat het druk is in de winkels lopen de omzetcijfers in een hoop branches wel terug.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:33 schreef hercules4u het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar er zijn nog genoeg sectoren waar ze mensen zoeken
Ik zit al thuis, geen werk, geen geld en geen idee hoe het verder moet (Vrij naar "Otto, der Außerfriesische). Ontslagen omdat het bedrijf heel slecht draait, nu thuis, nog in de uitwerkperiode en ik solliciteer me een ongeluk. Al bij een paar recruiters geweest en die zeggen ook al dat ze me niks kunnen beloven. Gaat nog leuk worden....het eerste half jaar is niks aan het handje.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
De tienduizenden ontslagen vind jij normaal? Naast de ontslagen natuurlijk de verminderde arbeidsplaatsen bij werkgevers.
\quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:35 schreef Rosbief het volgende:
Ontslag is een zegen, dan vraag je toch een uitkering aan!
WAAR??quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:33 schreef hercules4u het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar er zijn nog genoeg sectoren waar ze mensen zoeken
Als iedere ontslagen werknemer eerst een rustig gaat zitten afwachten tot ze hem nieuw werk komen brengen, dan kunnen we straks allemaal tot 70jaar doorwerken. Heldquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:35 schreef Rosbief het volgende:
Ontslag is een zegen, dan vraag je toch een uitkering aan!
Dan drukken ze toch wat geld bij? Sowieso snap ik niet dat het op kan raken, dat geld moet toch ergens blijven lijkt me?quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef hercules4u het volgende:
[..]
\
Haha rosbief. Altijd actief hierzo hehe. Uitkeringen houden op een gegeven moment ook op. Daar gaan onze belastingcenten.....
Onderwijs, zorg, politie, brandweer zijn nogal beroepen waar niet zomaar iedereen geschikt voor is. Daarnaast is voor de meeste van dat soort banen wel een opleiding van een (paar) jaar voor nodig. Dat lost voor de korte termijn weinig op voor mensen met een totaal andere scholing.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
De krant vandaag vertelde mij dat in het onderwijs en de zorg de meeste banen beschikbaar zijn
Volgens mij zoekt Defensie iets van 7000 nieuwe mensen.. en niet allemaal maar voor knalvoer.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
De krant vandaag vertelde mij dat in het onderwijs en de zorg de meeste banen beschikbaar zijn
Als ze dat doen wordt het geld niks meer waard en is er veel inflatie. Dus geen optie.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dan drukken ze toch wat geld bij? Sowieso snap ik niet dat het op kan raken, dat geld moet toch ergens blijven lijkt me?
Maar waar blijft het geld dan in tijden van crisis, het moet toch ergens verstopt zitten?quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:48 schreef hercules4u het volgende:
[..]
Als ze dat doen wordt het geld niks meer waard en is er veel inflatie. Dus geen optie.
Dat geld zit in beleggingen, dat is geen gedrukt geld.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:49 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Maar waar blijft het geld dan in tijden van crisis, het moet toch ergens verstopt zitten?
Is geen gedrukt geld,quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:49 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Maar waar blijft het geld dan in tijden van crisis, het moet toch ergens verstopt zitten?
Ja maar dat is geen echt werk. En ik zou het liefst ook nog gewoon iets verdienen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:41 schreef JK het volgende:
Osramp, gister nog op TV geweest, polite, brandweer, defensie. Daar zoeken ze mensen.
zakgeld van jouw belastingcentenquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen echt werk. En ik zou het liefst ook nog gewoon iets verdienen.
Ipv zakgeld van Bea te krijgen
We hebben een zwartkijker die zich laat indoctrineren door de media. haha.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:06 schreef Merkie het volgende:
De welvaart van pre-kredietcrisis zal de komende decennia niet meer geëvenaard worden.
De periode van zowat oneindige geldgroei is voorbij, en dus kan de groei van de economie niet meer gefinancierd wordenquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:09 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
We hebben een zwartkijker die zich laat indoctrineren door de media. haha.
Je zou wensen dat er meer mensen zo over zouden denkenquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:38 schreef Osramp het volgende:
[..]
..... Brengt geen ruk op maar houdt me van de straat.
Wat vreemd... mijn broertje zit in hetzelfde werk en van hem hoor ik alleen maar dat het moeilijk is om gekwalificeerd personeel te vindenquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:38 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik zit al thuis, geen werk, geen geld en geen idee hoe het verder moet (Vrij naar "Otto, der Außerfriesische). Ontslagen omdat het bedrijf heel slecht draait, nu thuis, nog in de uitwerkperiode en ik solliciteer me een ongeluk. Al bij een paar recruiters geweest en die zeggen ook al dat ze me niks kunnen beloven. Gaat nog leuk worden....het eerste half jaar is niks aan het handje.
En ik heb een goede opleiding, MBO+HBO in de elektro, stel me breed beschikbaar, desnoods elektromonteur tegen een veel lager salaris met desnoods 100km of meer reizen per dag. Maarree, nada, noppes, niks. Okee, ben wel pas 1 week bezig met solliciteren dus dat zou wel heel erg snel zijn zou ik nu al iets hebben.
De zorg.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef Osramp het volgende:
[..]
WAAR??WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
Sales en ICT volgens één van die gratis treinblaadjes.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef Osramp het volgende:
[..]
WAAR??WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
Volgens mij zit een bedrijf als Imtech te springen om technisch peroneel, ze zijn met een grote wervingscampagne bezig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:38 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik zit al thuis, geen werk, geen geld en geen idee hoe het verder moet (Vrij naar "Otto, der Außerfriesische). Ontslagen omdat het bedrijf heel slecht draait, nu thuis, nog in de uitwerkperiode en ik solliciteer me een ongeluk. Al bij een paar recruiters geweest en die zeggen ook al dat ze me niks kunnen beloven. Gaat nog leuk worden....het eerste half jaar is niks aan het handje.
En ik heb een goede opleiding, MBO+HBO in de elektro, stel me breed beschikbaar, desnoods elektromonteur tegen een veel lager salaris met desnoods 100km of meer reizen per dag. Maarree, nada, noppes, niks. Okee, ben wel pas 1 week bezig met solliciteren dus dat zou wel heel erg snel zijn zou ik nu al iets hebben.
Ik had gisteren de eerste klant die zei "we stellen het project tot nader bericht uit, omdat we nu even wat moeilijker zitten door de crisis". Hoop niet dat die trend zich doorzetquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:30 schreef hercules4u het volgende:
Wie merkt nu echt wat van de kredietcrisis?
Ik zit voor 30 procent in de werktijdverkorting, en de uren die ik wel op m'n werk ben zit ik uit m'n neus te eten omdat er bijna geen orders zijn.quote:Wie merkt nu echt wat van de kredietcrisis?
Supermarkten zijn vol, ja. Want mensen moeten nou eenmaal eten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:30 schreef hercules4u het volgende:
Wie merkt nu echt wat van de kredietcrisis? Ik zie nog steeds overvolle winkels waar rijen staan voor de kassa. De media zit er vol van maar we zien mensen niet minder consumeren. Behalve dat de huizen wat langer te koop staan en dat er reorganisaties zijn, waardoor er ontslagen vallen.
Zou de economie zich dan weer een keer gaan herstellen?
dat bedoel ik dus: heel nuttige beroepen, maar het kost geld ipv dat het oplevert. Tenzij deze beroepsgroep 100% belasting betaalt kan het zich zelf niet bedruipen. Het moet ergens anders vandaan komen.quote:Onderwijs, zorg, politie, brandweer, defensie
In het westen van het land zitten ze idd wel wat harder verlegen om mensen, dat klopt wel. In Zuid-Limburg liggen de techniekbanen helaas niet voor het oprapen. MBO werk is er wel, maar dat voldoet op de lange termijn niet aan de punten die ik me bij een aantrekkelijke baan voorstel.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:35 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Wat vreemd... mijn broertje zit in hetzelfde werk en van hem hoor ik alleen maar dat het moeilijk is om gekwalificeerd personeel te vinden
Mwoa, wij hebben net een huis gekocht, en ondanks onze beider medische historie binnen 3 weken een goedgekeurde hypotheek. (ter info, onze ingevulde gezondheidsverklaringen waren 14 pagina's per persoonquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:31 schreef PiRANiA het volgende:
Voorlopig vooral mensen die een huis kopen/verkopen
WOW, respectquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:16 schreef SadKingBilly het volgende:
En nu? Solliciteer 10-15 keer per dag maar nada
Ligt aan het koopsegment waar je je op bevind.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mwoa, wij hebben net een huis gekocht, en ondanks onze beider medische historie binnen 3 weken een goedgekeurde hypotheek. (ter info, onze ingevulde gezondheidsverklaringen waren 14 pagina's per persoon) En binnen anderhalve week hadden we de 1e kijkers al in ons appartement wat we dus verkopen, er is dus nog plenty actie op de woningmarkt..
Bij Defensie zoeken ze nog genoeg mensen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef Osramp het volgende:
[..]
WAAR??WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
Weet ik, en wij zitten dan ook niet in de "vinex huizen met top-hypotheek, gegarneerd met een auto en plasma van lenen.nl" categorie..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ligt aan het koopsegment waar je je op bevind.
Ik kan het zo snel even niet weer vinden maar ik heb van de week ergens gelezen dat we steeds meer op de pof (zijn) gaan leven. De ene na de andere lening afsluiten, van alles op afbetaling kopen etc. Dan kun je er op wachten dat het een keer verkeerd gaat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:23 schreef fruityloop het volgende:
Weet ik, en wij zitten dan ook niet in de "vinex huizen met top-hypotheek, gegarneerd met een auto en plasma van lenen.nl" categorie..Was wel grappig om te horen dat de hypotheekadviseur van de rabobank na de realtime BKR check opmerkte, goh zo netjes heb ik het de laatste weken niet gezien....
Lenen helemaal uitsluiten hoeft ook niet, zo had mijn vriendin wel wat geld geleend bij familie voor de aanschaf van een nieuwere/betrouwbaarder auto, omdat ze een baan kreeg op een uur rijden van haar huis, en dan kan je het meer als een investering in jezelf zien, maar voor echt luxe dingen zoals tv's, pc's etc is het inderdaad kolder.. Net als dat leasy etc, dat is gewoon dikke flikkerij allemaal.. Wij hebben ook gekeken naar wat voor huis we nodig hebben, en niet alleen maar naar het mooi etc, soms moet je ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt, ipv wat de buren hebben...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik kan het zo snel even niet weer vinden maar ik heb van de week ergens gelezen dat we steeds meer op de pof (zijn) gaan leven. De ene na de andere lening afsluiten, van alles op afbetaling kopen etc. Dan kun je er op wachten dat het een keer verkeerd gaat.
Helemaal mee eens. Lenen kan best, maar dan wel voor iets nuttigs zoals bv een huis of inderdaad een betrouwbare auto. Luxe zaken als tv, pc etc is helemaal niet nodig om voor te lenen, vaak zelfs zeer onverstandig.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Lenen helemaal uitsluiten hoeft ook niet, zo had mijn vriendin wel wat geld geleend bij familie voor de aanschaf van een nieuwere/betrouwbaarder auto, omdat ze een baan kreeg op een uur rijden van haar huis, en dan kan je het meer als een investering in jezelf zien, maar voor echt luxe dingen zoals tv's, pc's etc is het inderdaad kolder.. Net als dat leasy etc, dat is gewoon dikke flikkerij allemaal.. Wij hebben ook gekeken naar wat voor huis we nodig hebben, en niet alleen maar naar het mooi etc, soms moet je ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt, ipv wat de buren hebben...
Er zijn ook vrij veel mensen die een auto (al dan niet terecht) onder de categorie 'luxe zaken' plaatsen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Lenen kan best, maar dan wel voor iets nuttigs zoals bv een huis of inderdaad een betrouwbare auto. Luxe zaken als tv, pc etc is helemaal niet nodig om voor te lenen, vaak zelfs zeer onverstandig.
Klopt, maar het hoeft ook niet perse een splinternieuwe SUV te zijn. Een klein tweedehands betrouwbaar autootje voldoet ook prima. In het eerste geval spreek je over luxe, in het tweede geval over noodzaak (als je de auto bv nodig hebt om op je werk te komen).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Er zijn ook vrij veel mensen die een auto (al dan niet terecht) onder de categorie 'luxe zaken' plaatsen.
Dan nog, als het vervanging betreft van het kleine 2dehandsje, adviseer ik niet te lenen. Bij vervanging had je effectief de afschrijving van de eerste al maandelijks opzij moeten zetten. Ja, ik weet het, enigzins theoretisch, maar wel de slimste en goedkoopste manier.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar het hoeft ook niet perse een splinternieuwe SUV te zijn. Een klein tweedehands betrouwbaar autootje voldoet ook prima. In het eerste geval spreek je over luxe, in het tweede geval over noodzaak (als je de auto bv nodig hebt om op je werk te komen).
Dat ene zie ik niet als een nadeel, Das de grootste zege die er is. Aannemers die weer eens hun grote bek gaan houden en gewoon doen wat de klant wil. En als de aannemer zich niet aan de afspraak houd... ROT MAAR OP!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:39 schreef avonne het volgende:
[..]
Supermarkten zijn vol, ja. Want mensen moeten nou eenmaal eten.
Maar ik ben de afgelopen weken vaak bij de Gamma geweest, en daar is het ijselijk stil elke keer.
De aannemer die ik voor een klusje heb ingehuurd, kon direct komen, terwijl het een paar jaar geleden 3 maanden vooruit boeken was.
Theoretisch of niet, ik ben het wel met je eens. Lenen moet je onder alle omstandigheden zoveel mogelijk voorkomen. Maar helemaal uitsluiten moet je het ook niet denk ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:06 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dan nog, als het vervanging betreft van het kleine 2dehandsje, adviseer ik niet te lenen. Bij vervanging had je effectief de afschrijving van de eerste al maandelijks opzij moeten zetten. Ja, ik weet het, enigzins theoretisch, maar wel de slimste en goedkoopste manier.
Massa's vacatures in de ICT branche hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:39 schreef Osramp het volgende:
[..]
WAAR??WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
WAAR??
Slechte IT'ers nemen we nog steeds niet aanquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:11 schreef Devz het volgende:
[..]
Massa's vacatures in de ICT branche hoor.
Jij hebt zeker IVBO gedaan? Domste opmerking die ik ooit op FOK heb gelezen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dan drukken ze toch wat geld bij? Sowieso snap ik niet dat het op kan raken, dat geld moet toch ergens blijven lijkt me?
Knakkertjequote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry, had niet door dat we het over 2009 hadden
Welke debiel kickt dit topic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |