abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66246116
Beste Mensen,

Ik had gister een discussie over de kosten van Nederlandse ambassades in het buitenland. Iemand beweerde dat dit meerdere miljarden kost per jaar. Volgens mij is dat sterk overdreven, maar ik kan geen harde cijfers vinden. Weet iemand misschien hoeveel onze 150(!) ambassades de belastingbetaler per jaar kostten? En dan bedoel ik kosten van personeel, onderhoud en het pand. Niet de kosten van alle projecten waar de ambassades aan meewerken.

Heb zelf al even gezocht in de jaarnota van BuZa maar kon niet echt duidelijke cijfers vinden..

Groeten
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:15:28 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66246143
Ik denk niet dat je daar achter kan komen
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:20:24 #3
214668 Superbaddd
Me bad, me bad, me bad bad boy
pi_66246294
Mail even naar Postbus51
pi_66246386
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:15 schreef PiRANiA het volgende:
Ik denk niet dat je daar achter kan komen
Het lijkt me toch dat de regering daar verantwoording over moet afleggen?
pi_66246583
Het is duur, het zijn niet alleen de ambassades, ook de huizen voor personeel en zo.
Miljarden? ongeveer 194 landen die erkend zijn, sommige hebben ambassades en/of consulaten, zeg 10 miljoen per land incl. alle kosten das bijna 2 miljard
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_66247577
ben benieuwd
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66247624
E-mail even, of bel even met BuZa.
pi_66247911
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:28 schreef longinus het volgende:
Het is duur, het zijn niet alleen de ambassades, ook de huizen voor personeel en zo.
Miljarden? ongeveer 194 landen die erkend zijn, sommige hebben ambassades en/of consulaten, zeg 10 miljoen per land incl. alle kosten das bijna 2 miljard
Nederland heeft iets van 150 ambassades. Maar dan ook nog een hele zooi 'halve' ambassades, zeg maar wel de kosten maar zonder dat het echte bevoegdheden heeft. Maar goed ik denk niet dat een ambassade zoveel hoeft te kosten.

Heb inmiddels ook Postbus 51 gemaild, dus als ik daar het antwoord van heb post ik het!
pi_66248938
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:00 schreef Jonad het volgende:

[..]

Nederland heeft iets van 150 ambassades. Maar dan ook nog een hele zooi 'halve' ambassades, zeg maar wel de kosten maar zonder dat het echte bevoegdheden heeft. Maar goed ik denk niet dat een ambassade zoveel hoeft te kosten.

Heb inmiddels ook Postbus 51 gemaild, dus als ik daar het antwoord van heb post ik het!
Consulaten mogen ook veel hoor. Die mogen handelen namens de ambassadeur.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66248981
En dan zijn er genoeg landen met én een ambassade én een consulaat
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66249048
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Consulaten mogen ook veel hoor. Die mogen handelen namens de ambassadeur.
Ja ik stelde het iets te scherp dat klopt, ze hebben zeker bevoegdheden, maar niet de status van een echte ambassade.
pi_66249121
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
En dan zijn er genoeg landen met én een ambassade én een consulaat
Jep, en dan heb je ook nog multilaterale posten in een aantal landen. Het gaat hier dan om de grotere landen, in Amerika zal niet alleen een ambassade in DC zijn. Maar ook een consulaat aan de West Coast en nog meer waarschijnlijk.
pi_66249257
Werd hier trouwens net iets geroepen in de trent van 10 miljoen per ambassade, maar dat vind ik nogal veel. Ik bedoel wat zou een ambassadeur nou helemaal verdienen (een keer 2 ton ofzo?), zijn staf zal heus niet meer verdienen dan hemzelf.

Tuurlijk zijn de ambstwoningen groot, maar hoe lang zijn die niet al in ons bezit, kortom daar word nu vast niet meer veel voor betaald. En ' krijg' je dat soort woningen niet als gift ofzo van het land waar je een ambassade begint. Of in ieder geval in een soort van ruil met een mooi huis in Den Haag:)
pi_66250028
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:34 schreef Jonad het volgende:
Werd hier trouwens net iets geroepen in de trent van 10 miljoen per ambassade, maar dat vind ik nogal veel. Ik bedoel wat zou een ambassadeur nou helemaal verdienen (een keer 2 ton ofzo?), zijn staf zal heus niet meer verdienen dan hemzelf.

Tuurlijk zijn de ambstwoningen groot, maar hoe lang zijn die niet al in ons bezit, kortom daar word nu vast niet meer veel voor betaald. En ' krijg' je dat soort woningen niet als gift ofzo van het land waar je een ambassade begint. Of in ieder geval in een soort van ruil met een mooi huis in Den Haag:)
Ik denk dat de "excellentie" wel wat meer opstrijkt dan twee ton, maar daar zit die tien miljoen ook niet in.
Had een keertje een sollicitatie gesprek op een ambassade (niet de Nederlands overigens) en dat verdiende belachelijk weinig. Maar de hele ambassade hing wel vol met dure plasma's, chesterfield stoelen en was in een zeer statig pand. Niet dat dat uitmaakt, maar ze betalen het niet zelf natuurlijk.
pi_66250464
wat is de functie eigelijk van een ambassade of een consulaat
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66250741
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:06 schreef swarmahoer het volgende:
Vertegenwoordiging van NL, ondersteuning aan Nederlanders in het betreffende land. Zulke zaken lijkt me
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_66251224
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:06 schreef swarmahoer het volgende:
Ik heb mijn Nl paspoort bij de ambassade gehaald
pi_66251233
Stond laatst nog een stuk over in de Elsevier...

Kern van het verhaal was dat Nederland in vergelijking met andere landen ontzettend veel ambassades en consulaten heeft en dat dat klauwen met geld kost. Veel posten bij ambassades en consulaten worden via achterkamertjespolitiek weggegeven.
pi_66251266
Stond een paar maanden geleden geloof ik iets in de Elsevier over Nederlandse ambassades en consulaten over de hele wereld, incl. aantal mensen werkzaam etc.

Zal eens kijken of ik het nog kan vinden als ik tijd heb.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_66261206
zou goed zijn als de kosten per ambassade eens vrijgegeven werden, vergeet niet dat een groot deel van de koste n in beveiliging zit.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:22:35 #22
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66261627
Waarom hebben we eigenlijk in elk land een eigen ambassade ?
Lijkt me een goede bezuiniging om in een groot aantal landen een EU ambassade neer te zetten. Die de zaken voor alle EU landen samen regelt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66261786
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:22 schreef BlaZ het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk in elk land een eigen ambassade ?
Lijkt me een goede bezuiniging om in een groot aantal landen een EU ambassade neer te zetten. Die de zaken voor alle EU landen samen regelt.
. Zucht.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 07:57:02 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66264920
Check de begroting van Buitenlandse zaken zou ik zeggen
  vrijdag 20 februari 2009 @ 08:53:49 #25
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_66265703
Doe een beroep op de Wet Openbaar Bestuur, alleen zo heb je kans om de gevraagde gegevens te krijgen. Met een briefje/mailtje naar Postbus 51 kom je nergens.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')