Het lijkt me toch dat de regering daar verantwoording over moet afleggen?quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:15 schreef PiRANiA het volgende:
Ik denk niet dat je daar achter kan komen
Nederland heeft iets van 150 ambassades. Maar dan ook nog een hele zooi 'halve' ambassades, zeg maar wel de kosten maar zonder dat het echte bevoegdheden heeft. Maar goed ik denk niet dat een ambassade zoveel hoeft te kosten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:28 schreef longinus het volgende:
Het is duur, het zijn niet alleen de ambassades, ook de huizen voor personeel en zo.
Miljarden? ongeveer 194 landen die erkend zijn, sommige hebben ambassades en/of consulaten, zeg 10 miljoen per land incl. alle kosten das bijna 2 miljard
Consulaten mogen ook veel hoor. Die mogen handelen namens de ambassadeur.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:00 schreef Jonad het volgende:
[..]
Nederland heeft iets van 150 ambassades. Maar dan ook nog een hele zooi 'halve' ambassades, zeg maar wel de kosten maar zonder dat het echte bevoegdheden heeft. Maar goed ik denk niet dat een ambassade zoveel hoeft te kosten.
Heb inmiddels ook Postbus 51 gemaild, dus als ik daar het antwoord van heb post ik het!
Ja ik stelde het iets te scherp dat klopt, ze hebben zeker bevoegdheden, maar niet de status van een echte ambassade.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Consulaten mogen ook veel hoor. Die mogen handelen namens de ambassadeur.
Jep, en dan heb je ook nog multilaterale posten in een aantal landen. Het gaat hier dan om de grotere landen, in Amerika zal niet alleen een ambassade in DC zijn. Maar ook een consulaat aan de West Coast en nog meer waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
En dan zijn er genoeg landen met én een ambassade én een consulaat
Ik denk dat de "excellentie" wel wat meer opstrijkt dan twee ton, maar daar zit die tien miljoen ook niet in.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:34 schreef Jonad het volgende:
Werd hier trouwens net iets geroepen in de trent van 10 miljoen per ambassade, maar dat vind ik nogal veel. Ik bedoel wat zou een ambassadeur nou helemaal verdienen (een keer 2 ton ofzo?), zijn staf zal heus niet meer verdienen dan hemzelf.
Tuurlijk zijn de ambstwoningen groot, maar hoe lang zijn die niet al in ons bezit, kortom daar word nu vast niet meer veel voor betaald. En ' krijg' je dat soort woningen niet als gift ofzo van het land waar je een ambassade begint. Of in ieder geval in een soort van ruil met een mooi huis in Den Haag:)
Vertegenwoordiging van NL, ondersteuning aan Nederlanders in het betreffende land. Zulke zaken lijkt mequote:Op donderdag 19 februari 2009 20:06 schreef swarmahoer het volgende:
wat is de functie eigelijk van een ambassade of een consulaat
Ik heb mijn Nl paspoort bij de ambassade gehaaldquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:06 schreef swarmahoer het volgende:
wat is de functie eigelijk van een ambassade of een consulaat
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:22 schreef BlaZ het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk in elk land een eigen ambassade ?
Lijkt me een goede bezuiniging om in een groot aantal landen een EU ambassade neer te zetten. Die de zaken voor alle EU landen samen regelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |