abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:36:41 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66242630
Zwanger en kindjes zijn (voorlopig) nog niet aan de orde, maar we zijn wel bezig met de aanschaf van een nieuw huis. En daar blijven we dan (hopelijk) nog wel even wonen (al denken we ook niet aan de komende 10 jaar hoor... : ') ).
Eigenlijk alles wat we leuk vinden en wat een beetje in onze prijsklasse zit is een bovenhuis (dus geen flat met een lift maar een flinke trap). Het zijn vaak ruime, lichte woningen die net iets meer karakter hebben dan de vast praktischer, maar (vinden wij dan) o-zo-saaie eensgezinswoningen. Ik heb er dus zelf geen problemen mee (integendeel), maar ik was eigenlijk wel benieuwd wat de vaders en moeders hier daar voor ervaringen mee hebben. Word je helemaal gestoord van het gesleep met babyspullen? Kun je niet wachten op een huis met een tuin? Of vind je het juist geen enkel probleem?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66242889
Wij hebben een bovenwoning, een vrij ruime woning, ruimer als een gemiddelde rijtjeshuis.
opzich is het leuk wonen alleen de locatie is gewoonweg niks hier, we wonen namnelijk op een bedrijventerein ( boven het bedrijf waar mijn man werkt)

Het ziet er aan de buitenkant niet uit als een huis en veel bedrijven in de omgeving weten niet eens dat wij hier wonen.

Wij zijn opzoek naar een wat meer standaard woning in een bewoonde buurt, puur voor de kinderen, zodat ze makkelijker buiten kunnen spelen enzo.
Had dit huis in de bewoonde wereld gestaan dan had ik hier met plezier blijven wonen, het heeft namenlijk ook heel veel voordelen, zoals schoonmaken,echt ideaal dat je geen trappen hoeft te lopen in het huis zelf .
En ook voor de meiden zelf, ze kunnen door het huis fietsen bij wijze van.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66243161
Hik en baby je laat het wel weten als het zover is he?

Wij hebben niet in een bovenhuis gewoond. Wel in een flat met trap. En wij zijn verhuisd.
Vlak na de bevalling vond ik het fijn dat alles gelijkvloers was, traplopen ging niet. Het is wel makkelijk dat je geen babyfone nodig hebt, je bent er zo bij als er wat is, geen gedoe met kind trap op - trap af - trap op - trap af.
De nadelen waren ook groot. Het grootste nadeel vond ik dat we alleen een balkon hadden als buitenruimte. Zelf ben ik heel graag buiten en in je eentje kun je dan 's zomers wel op een balkon zitten maar met kind gaat dat niet (baby wel, maar een peuter niet meer, dat vond ik te gevaarlijk). Het gesjouw met de kinderwagenbak vond ik erg vervelend. Het onderstel kon alleen opgeklapt in de berging, dus dat was steeds een hele toer om weg te gaan. Gelukkig ben ik al vrij snel een draagdoek gaan gebruiken. Met boodschappen vond ik het ook lastig. Eerst boodschappen naar boven of eerst kind? Eerst kind dan maar, maar dat blijft dus alleen binnen als je boodschappen haalt.
Nu dan het nadeel van het traplopen. Voor de was moet de hele handel (incl. knuffels naar boven), voor eten alles naar beneden, tanden poetsen weer alles omhoog. Maar de tuin, dat je gewoon naar buiten kunt, dat vind ik dat gedoe waard.

Voor mij geen bovenwoning meer, maar ik snap wel dat anderen dat prima vinden. Als ik bijv. de ruimte zie die Moonah heeft, vind ik dat ook wel mooi.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66243312
Wij wonen in een flat zonder lift op 3 hoog en dat is zonder kind al best een gesleep, met boodschappen bijvoorbeeld... Ik zie wel een beetje tegen het gesjouw op, maar ik denk dat je uiteindelijk overal wel aan went. Eén flinke trap klinkt voor mij in elk geval als iets dat prima te doen moet zijn Wat voor mij wel heel belangrijk is, is dat er goede speelmogelijkheden vlak bij zijn, omdat een balkon daar toch niet erg geschikt voor is denk ik.

Maar kennelijk is het wel te doen op de 3e verdieping zonder lift en met kind want de buren hebben sinds een tijdje een baby en het huis staat nog niet te koop.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:04:19 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66243689
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:49 schreef YPPY het volgende:
Hik en baby je laat het wel weten als het zover is he?
Hihi. Je bent de eerste die het hoort!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66243846
Wij hebben in een bovenwoning gewoond totdat onze oudste 1 jaar was. De voornaamste reden dat we daar weg wilden was, dat we geen 'buiten' hadden. We hadden alleen 2 franse balkons (op het noorden), dus ging ik regelmatig wandelen met hem, maar ik vond het jammer dat we 's zomers niet even in het ochtendzonnetje buiten konden ontbijten. Of dat hij gewoon even buiten kon spelen, ik moest altijd mee (en als ze 1 zijn, is dat ook logisch, maar als ze wat ouder zijn is het lekker als ze gewoon de tuin in kunnen lopen).
Ook het gesleep van boodschappen en baby naar boven vond ik wel irritant, maar niet onoverkomelijk.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66243932
Woon in een bovenwoning met 2 etage's ruim 100 ²m ,wel twee trappetjes op,maar dat heb ik er graag voor over
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_66244234
Ik zou er op letten dat er in dan beneden in het halletje genoeg plek is voor bijvoorbeeld een wandelwagen, dat scheelt al veel. En plek om fietsen binnen neer te kunnen zetten is ook altijd fijn. Verder hangt het ook af van de trap naar boven.. Ik woon nu in een huis met een smalle, steile trap met een scherpe draai er in, echt een ramp. Er past níks ook maar enigzins groots door het trapgat, nieuwe meubelen e.d. is echt altijd gedoe, zelfs m'n minivouwfietsje in m'n eentje naar boven of beneden tillen lukt niet en toen ik laatst met twee vuilniszakken naar beneden probeerde te lopen zat ik min of meer vast in het trapgat..

Verder niks mis met een bovenwoning, maar bovenstaande is echt handig om op te letten.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:30:30 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66244644
Tja, die ruimte beneden had ik inderdaad al aan gedacht. Maar de meeste huizen die we tot nu toe hebben gezien (verder heel leuk) hebben dat helaas niet...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66245447
Dan goed letten op de inklapbaarheid van de kinderwagen. Iets als de Kiwi Vibe is met buggyzit goed klein te maken, Bugaboo ook aardig. Quinny Zapp ook, en daar zou je de eerste tijd de maxi-cosi op kunnen zetten voor even boodschappen doen ed. Of een draagdoek gebruiken, doen meer mensen hier.
Wij zijn wel van een appartement naar een huis-met-tuin gegaan, en ik vind dat idd met het buitenspelen erg fijn, maar dat appartement had evenveel m2 balkon als we nu tuin hebben. Dus een zandbak ed had daar ook wel kunnen staan. Dat zal bij een bovenhuis misschien ook kunnen?
pi_66246330
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:04 schreef Hik het volgende:

[..]

Hihi. Je bent de eerste die het hoort!
Weet je dat er nu iemand rondreist door Zuid-Amerika incl. klein kind?

Oppervlakte van het balkon/ de tuin zegt ook niet alles. Wij hadden een ruim balkon en daar kon makkelijk een badje of zandbak staan. Maar dat vond ik helemaal niks. Een peuter klimt zo over de rand. Eventueel met hulp van een stoel als je een halve seconde niet oplet. Daar was ik met Anna al bang voor en die kon amper lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66246627
Wij wonen in een portiekwoning, 1 hoog, zonder ruimte op de begane grond.
1 woord... DRAAGDOEK!!
dat is voor ons echt de oplossing voor het gesleep met kinderwagen etc.
Kleine boodschappen doe ik met de draagdoek. Grote boodschappen met de bakfiets. Kind blijft in de bakfiets zitten terwijl ik snel de boodschappen boven breng. Dat is een groter succes dan andersom.
Verder zit de speeltuin, kinderboerderij etc op loopafstand.

Ik wil graag verhuizen rond pepijn's 4e verjaardag, maar niet zozeer vanwege het 1 hoog wonen. Meer omdat we te klein wonen voor meer kinderen, en ik met een groot gezin bergruimte wel belangrijkvind, en die hebben we hier niet.

Kortom ik zou me er niet door laten weerhouden. Je kunt altijd over een jaar of 8 weer verhuizen. Dan is mini Hik ook nog niet zo oud.
pi_66247913
Wij wonen in een portiekwoning op 2 hoog. Voordeur op de 1e, met ienie-minie halletje.
Gesleep met baby en kinderwagen is erg irritant, dus voor eventjes de stad in gebruik ik ook de draagdoek. Gaat prima! Verder heel fijn huis, idd erg licht. We hebben 2 balkons dus kunnen wel buiten zitten. Toch willen ook wij over een jaar/2 jaar naar een huis met tuin, ook weer vanwege het buitenspeelaspect.
  Jubileum moderator donderdag 19 februari 2009 @ 19:10:25 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66248371
tt aangepast, iets duidelijk dat het iets voor OUD Is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66250801
Ik woon in een dubbel bovenhuis (2e verdieping) met 4 kinderen. We hebben een speeltuintje voor de deur en een groot dakterras. Weinig bergruimte. De fiets van mijn man hangt in het trapgat, de overige fietsen staan beneden aan het hek van de speeltuin. Kinderwagen staat onder een plank weggefrot. Ik heb een fietskar en daar gingen kind 3 en kind 4 al vanaf klein babytje in.
Don't you love her madly?
pi_66250927
ook wij wonen op een bovenhuis. Voordeur beneden met een centrale trap en dan 2 voordeuren (1 van de buuf en 1 van ons) en dan nog een trap naar ons huis. Tja, wat zal ik zeggen. Het liefst verhuis ik naar een benedenwoning aangezien ik de trappen niet meer zo leuk vind. Met 1 kind is nog wel redelijk te doen. Mijn dochter kan gelukkig zelf de trap op. Hoop dat dat dalijk met 2 kinderen ook goed gaat.
Gelukkig hebben wij een fijne buurvrouw en staat onze wagen beneden in het halletje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66251594
Bovenwonin/appartement hier, met alleen een trap naar boven. Kinderwagen blijft beneden in de hal staan (in de speciaal daarvoor bedoelde kinderwagenkamer). Geen enkel probleem voor ons.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66253918
Ik zou als het niet hoeft nooit meer naar een flat/bovenwoning terugwillen.
Ik vind het zo heerlijk om in de tuin te zijn en zeker als je kinderen zelfstandiger buiten gaan spelen is het fijn als je gewoon je gang kunt gaan in je eigen huis of tuin met de deur open. Ze lopen in en uit wanneer ze willen en je bent gewoon dichterbij.
Toen ze nog kleiner waren zat ik ook veel buiten met de babyfoon binnen handbereik, als ze op verschillende tijden slapen zit je zo de hele middag thuis.

Nog een voordeel, als je uit wandelen bent geweest en ze slapen in de kinderwagen, parkeer je ze zo in je eigen tuin en kunnen ze lekker doorslapen

Van de andere kant, ik ben zelf opgegroeid op een flat driehoog met trappen en heb daar nooit last van gehad.
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:34:51 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66270668
Ontzettend bedankt voor de ideeën en de bemoedigende woorden!
Die draagdoek had ik zelf nooit aan gedacht; alle vriendinnen hebben van die monsterlijk grote maxi cosi dingen, dus het was niet eens bij me opgekomen dat dat ook kan. Overigens gok ik wel dat dat alleen de eerste, zeg, 6 maanden een optie is?

Topic titel is inderdaad beter zo, maar had nog een beetje moeite het zelf zo te op te schrijven...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66270912
Onze eerste is pas onderweg, maar wij wonen op 3 hoog met trappen en zijn van plan hier zeker wel te blijven wonen. Wij hebben wel een grote buitenruimte, namelijk een groot dakterras, en dat vind ik ook wel erg fijn. Zonder buitenruimte zou ik het ook minder vinden, denk ik. Altijd naar het park als het mooi weer is, is net niet de bedoeling, natuurlijk, hoewel ik dat wel het leuke vind aan Amsterdam om dat ook te doen.

Verder praktisch denken en inkopen: je zoekt de kinderwagen met de lichtste bak en frame, het best opvouwbaar zodat het weg te stoppen is, gaat inderdaad dragen met een draagdoek (hier ook zeker in de planning), etc. Als de woning echt naar je zin is, zou ik het zeker proberen. Wij houden ook in ons achterhoofd dat we het ooit misschien toch niet meer fijn vinden, zowel boven wonen als in de stad, maar dat zien we dan wel weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:52:16 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_66271397
Als je boven de ruimte kan vinden voor een kinderwagen/buggy, ga dan voor de Stokke, dan maakt die trap niet zo heel veel meer uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66271670
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:29 schreef p_iglet het volgende:
Wij wonen in een portiekwoning, 1 hoog, zonder ruimte op de begane grond.
1 woord... DRAAGDOEK!!
dat is voor ons echt de oplossing voor het gesleep met kinderwagen etc.
Kleine boodschappen doe ik met de draagdoek. Grote boodschappen met de bakfiets. Kind blijft in de bakfiets zitten terwijl ik snel de boodschappen boven breng. Dat is een groter succes dan andersom.
Verder zit de speeltuin, kinderboerderij etc op loopafstand.

Ik wil graag verhuizen rond pepijn's 4e verjaardag, maar niet zozeer vanwege het 1 hoog wonen. Meer omdat we te klein wonen voor meer kinderen, en ik met een groot gezin bergruimte wel belangrijkvind, en die hebben we hier niet.

Kortom ik zou me er niet door laten weerhouden. Je kunt altijd over een jaar of 8 weer verhuizen. Dan is mini Hik ook nog niet zo oud.
sjemig zet hem toch binnen in de boxs...beters dan zonder toezicht een kind buiten in de bakfiets achterlaat
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:01:54 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66271757
Hik, wat doe je nou!

Hier geen bovenhuiservaring: we hebben heel bewust gekozen voor een huis ipv een appartement, wat in Bangkok veel logischer was geweest, en zijn er erg blij mee. Maar ja, dan was er ook sprake geweest van een hyperhoogbovenhuis
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:04:44 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66271856
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:01 schreef Gaoxing het volgende:
Hik, wat doe je nou!
Sssst!
quote:
Maar ja, dan was er ook sprake geweest van een hyperhoogbovenhuis
Maar wel met een lift mag ik hopen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:18:06 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66272329
Denk het wel ja
pi_66272455
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef Hik het volgende:
Ontzettend bedankt voor de ideeën en de bemoedigende woorden!
Die draagdoek had ik zelf nooit aan gedacht; alle vriendinnen hebben van die monsterlijk grote maxi cosi dingen, dus het was niet eens bij me opgekomen dat dat ook kan. Overigens gok ik wel dat dat alleen de eerste, zeg, 6 maanden een optie is?

Topic titel is inderdaad beter zo, maar had nog een beetje moeite het zelf zo te op te schrijven...
Nee hoor een draagdoek is zeker niet alleen de eerste 6 maanden een optie. Mijn zoontje is 1,5 jaar oud en zit er dagelijks in. Zeker tot de leeftijd van 2-3 jaar kun je makkelijk blijven dragen met een goede doek. (das dus geen babybjorn )
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 12:23:02 #27
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66272505
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef Hik het volgende:
Ontzettend bedankt voor de ideeën en de bemoedigende woorden!
Die draagdoek had ik zelf nooit aan gedacht; alle vriendinnen hebben van die monsterlijk grote maxi cosi dingen, dus het was niet eens bij me opgekomen dat dat ook kan. Overigens gok ik wel dat dat alleen de eerste, zeg, 6 maanden een optie is?
Draagdoek of drager is een optie tot minstens de kleuterleeftijd, als je de goeie doek of drager hebt. Kom maar eens langs in het Draagdoeken topic als je er aan toe bent
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66272536
Een draagdoek kan je trouwens veel langer gebruiken dan 6 maanden, maar daar kan je weer meer over lezen en vragen in het draagdoekentopic.
pi_66272555
hehehehe 3 zielen, 1 gedachte
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:31:31 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66272833
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef Hik het volgende:
Ontzettend bedankt voor de ideeën en de bemoedigende woorden!
Die draagdoek had ik zelf nooit aan gedacht; alle vriendinnen hebben van die monsterlijk grote maxi cosi dingen, dus het was niet eens bij me opgekomen dat dat ook kan. Overigens gok ik wel dat dat alleen de eerste, zeg, 6 maanden een optie is?

Topic titel is inderdaad beter zo, maar had nog een beetje moeite het zelf zo te op te schrijven...
Draagdoek kan zelfs met kleuters

Zonder gekheid.. flinke peuters kunnen ook prima op de rug in een draagdoek
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:32:29 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66272874
ik geloof dat Hik nu wel weet dat een draagdoek lang mee kan (ik was eerst het hele topic nog aan het lezen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66272929
Hik, je mag hier natuurlijk incl. of excl. buik doeken komen testen. Heb er zelfs 1 van de wereldwinkel. Ze zijn ook handig voor drukke winkels en smalle straatjes en idd trappen. En in de trein en bus is het ook zo makkelijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:46:41 #33
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66273405
Hahaha... ik denk dat ik nu wel overtuigd ben van de mogelijkheden van de draagdoek. En ik zal je zeker in gedachten houden YPPY, als het aan de orde is/komt.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66273871
Wij hebben destijds gekozen voor een appartement (met lift) de 1e tijd gaat het natuurlijk wel trapje op trapje af, al is het erg lastig. Maar ze worden ook nog groter en zwaarder en dan wordt het toch lastig om met je boodschapjes en kindje in buggy/wagen de trap op te zeulen. laat staan met meerdere boodschappen.
Mja gelukkig verschillen smaken en handigheden per persoon
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:09:26 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66274153
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:59 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

sjemig zet hem toch binnen in de boxs...beters dan zonder toezicht een kind buiten in de bakfiets achterlaat
Niet ieder kind van 1.5 blijft netjes in de box zitten, onze oudste klom er dan heel handig uit hoor, met als gevolg dat ze boven op haar bolleke viel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66275097
Mijn voorkeur zou het niet hebben, maar ik kan dan ook niet met een kind van 1,5 de hele dag op mijn heup/buik of rug lopen iedere keer als ik weg zou willen of gaan.
Gewoon weg omdat mijn rug en bekken dat niet trekken. Dat draagdoeken verhaal is dus leuk maar niet voor iedereen van toepassing. Ik vind het al zwaar genoeg af en toe die trap in huis op met kind in de buik, laat staan er nog een op mijn rug.
Overigens zou ik voor geen goud een tuin willen missen en wat te denken van een eigen oprit zodat je niet 2 straten verderop hoeft te parkeren (maar dat is meer en stads probleem als woning gerelateerd).
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:26:19 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_66277070
Ow, vergeet niet dat een tuin ook niet zaligmakend is. Ik heb hier een tuin, maar kan helaas door de vele loslopende buurkatten, mijn kind niet veilig in de tuin laten.

Ondanks een tuin vol met sateprikkers kakken ze gewoon de hele boel onder. Doe mij maar een balkon
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66277211
Rondje met koffiedrap doen Troel dan poepen die katten je tuin niet meer vol
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:33:37 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_66277354
Geloof me, dat hebben we al geprobeerd. Evenals groene vieze dingen uit een flacon waarvan je ook mollenspul en mierenspul enzo hebt, cacaodoppen, water over de katten heengooien
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66280340
Foei Troel!
(nee hoor, groot gelijk...mijn broer deed dat vroeger ook altijd, we noemden hem de kattenhater, maar we hadden er ook echt erge last van, al die beesten! en dan zijn ze nog niet eens van jezelf! erg lief kunnen ze zijn, maar poepen doen ze dan maar in hun kattenbak vind ik...)

Wij hebben een tuin, dit huis hebben we gehuurd toen Noa 6/7 maanden was en het was een verademing. Ik zou niet meer zonder kunnen, echt, hoe we het hebben gedaan in een bovenhuis, geen idee. Buggy naar boven sjouwen, naar beneden sjouwen, fiets uit de kelder sjouwen, waar laat je het kind ondertussen, vreselijk!
Als je dus echt kinderen wilt, zou ik het in ieder geval niet aanraden om bewust in een bovenhuis te gaan wonen. Als je geen keus hebt, tja... maar als je wel keus hebt en advies vraagt aan mij, dan zeg ik: koop een eengezinswoning met tuin! Voor je kinderen is 't heerlijk!
pi_66349733
dit zat ik me onlangs af te vragen, want we willen een huis kopen op de 3e verdieping van een megacomplex ( verboden met luchtbruggen en weetikveel ) we hadden wel aan de extra kamers gedacht maar niet zozeer aan hoe we buggy's etc boven kunnen krijgen. Gelukkig ontdekte ik op een paar plaatsen in het complex plaatsen die schuin zijn ipv een trap dus dat is al een dikke plus. Kan de fiets of de beeb gewoon in een keer mee naar boven.

waar we nu zitten zou ik nooit kinderen willen hebben. In een appartement op de 1e verdieping, in een flutwijk met vreselijk veel auto's en gedoe.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_66353365
Is er niemand die de buggy, kinderwagen etc beneden kan laten staan? Bij ons in het gebouw is een aparte kinderwagenkruimte namelijk, maar als ik het zo lees zijn we de enigen die dat hebben..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 21:27:30 #43
5428 crew  miss_sly
pi_66353682
Wij wonen in een gerenoveerd pand van begin vorige eeuw. Klein portaaltje met meteen een trap, dus nee, beneden laten staan is bepaald geen optie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 22 februari 2009 @ 21:31:56 #44
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66353861
Bovenwoning hier.
Ik baal dat we geen tuin hebben, wél een balkon, inmiddels met kunstgras , zandbak en glijbaan.
Piepklein halletje beneden bij de trap, maar ik liet de wagen beneden staan. Paste nét niet.
Het is dat ik in een geweldig jaren'20-huis in (bijna) hartje centrum woon, anders zou ik toch wel willen Verhuizen naar een benedenwoning met tuin. Maar ach, het valt ook te relativeren hoor. Hoeveel kinderen groeien er niet op in een flat?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66355270
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:31 schreef Moonah het volgende:
Hoeveel kinderen groeien er niet op in een flat?
heel veel, en ik geloof dat er weinig zijn met een trauma je zal alleen wat creatiever moeten zijn met je ruimte en zorgen dat je kids toch lekker ergens veilig kunnen spelen, maar op een ruim balkon hoeft dat geen probleem te zijn, als ik lees dat jij een glijbaan en zandbank kwijt kan dan heb je best de ruimte.
Mama van Isa en Ties
pi_66356644
Moonah vroeg: hoeveel kinderen groeien er NIET op in een flat. dat zijn er ook best een boel hoor.

en Hik, leuk! wij hadden in 't begin ook een mooie, dertigerjarenbovenwoning, vrij centraal in Utrecht, en dat ging op zich best. we konden de wagen gelukkig beneden laten staan, daar was ons halletje net groot genoeg voor (en dat deelden we met niemand). ik had 't er ook nog best nog wel wat langer uitgehouden denk ik maar alles bij elkaar was het huis wel een beetje klein voor een heel gezin. bovendien miste ik toch ook wel die felbegeerde tuin; ruimte waar je kind buiten kan spelen zonder dat je er voortdurend bovenop hoeft te zitten. en ook om zelf lekker buiten te kunnen zitten in de zomer natuurlijk. (we hadden een balkonnetje op het zuiden, daar was 't snel te heet). toen Piet 9 mnd was zijn we daarom verhuisd naar een wat suffer plaatsje buiten Utrecht, mét tuin. die keuze had ik eerder niet willen maken, maar op dat moment was 't precies wat we nodig hadden. en nog steeds bevalt het ons beter dan ik gedacht had eigenlijk. maar als die bovenwoning NU wat voor jullie is zou ik daar zeker voor kiezen hoor. verhuizen kan op een later tijdstip ook wel weer.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 22-02-2009 23:11:11 ]
  zondag 22 februari 2009 @ 22:55:24 #47
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66356844
Wij wonen in een apartementencomplex op de derde verdieping. Ons huis is over twee verdiepingen en helaas zit de woonkamer beneden, waardoor je als je binnenkomt altijd weer de trap moet aflopen. Als de lift stuk is en ik sta beneden met kinderwagen en twee tassen met boodschappen ga ik echt janken. De wagen moet dan beneden in de berging en die is dan alleen nog te bereiken via, jawel, een trap . Dan volgt het eeuwige dilemma wat je waar gaat achterlaten, aangezien je niet met twee tassen een wagen en een kind naar beneden kan. Maar ook niet omhoog met twee tassen en een kind .

Verder kan je hier via de centrale voordeur niet alleen met de wagen naar buiten, want één of andere randjosti heeft bedacht dat je eerst 8 traptreden moet lopen voor je bij de lift komt. Gelukkig kan je via de gemeenschappelijke binnenplaats naar buiten, anders zouden mensen met een rolstoel hier niet naar binnen kunnen. Het gebouw is niet gemaakt voor dingen met wielen, dat is aan alles te merken. Grote gleuven in het terras, zware deuren die je met één hand niet openkrijgt. Ik ben het ondertussen echt meer dan zat en kan niet wachten tot we kunnen verhuizen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66364217
O ja, die deur. Toen wij in de flat gingen worden, kreeg je de voordeur niet met 1 hand open. Eerst fiets halen en in het halletje zetten, dan de deur open maken. Hopen dat de deur niet vanzelf dichtviel. Vlug, vlug de fiets pakken en snel naar buiten. Fiets optillen om de drempel af te komen en dan *BANG* de deur die alsnog dichtslaat tegen je achterlicht waardoor je bijna met fiets en al naar beneden valt.
Het heeft jaren geduurd voor de woningbouw het wilde veranderen. Toen kon de deur met heel veel moeite met 1 hand open. Alleen met mijn linkerhand, dat wel, maar het was iets. En sowieso niet met een kinderwagen. Die moest op de remmen, op een scheve stoep (gedeeltelijk opgehoogd gelukkig). Deur open, en maar hopen dat ie open blijft hangen. Nog drie keer de deur open omdat die dichtvalt voordat de wagen binnen is. Of de deur valt dicht als je op de drempel bent. Weer *BANG* kind wakker, als dat al sliep.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66364529
Wij wonen ook op 2 hoog. Gelukkig wel met lift en electrische deuren. Dus dat is allemaal goed te doen. Ook hebben we een ruim balkon waar Mikael kan spelen. En als ie echt wil fietsen dan doe ik hem voor op de ballustrade terwijl ik dan in de keuken bezig ben. Vaak komt de buurvrouw dan naar buiten om even met hem te spelen. Als de buurvrouw er niet bij is mag ie alleen met stoepkrijt of de bal ofzo. Niet iets waar ie op kan klimmen in ieder geval.Anders durf ik hem denk ik niet alleen te laten.
Nu hebben we een tweede op komst en moeten we hier wel weg. We hebben maar 2 slaapkamers en ik wil toch wel graag een tuin. Maar nog een paar maand hier uitzitten en dan kunnen we weg. Als ik niet zwanger was geweest had het nog niet zo persee gehoeven!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66365335
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:07 schreef MeNicole het volgende:
. En als ie echt wil fietsen dan doe ik hem voor op de ballustrade
Dat hoop ik toch niet

TS, wij wonen één hoog, zonder lift. Ik zou best graag een tuin en vooral wat meer bergruimte willen, maar echt noodzakelijk vind ik het niet.
Helemaal zonder enige vorm van buitenruimte zou ik nooit willen met kinderen (en zonder kinderen ook niet).
Al is het maar één vierkante meter waarop ze een beetje kunnen spelen.
pi_66365786
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:52 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat hoop ik toch niet
In de zin van aan de voorkant van de het huis
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 23 februari 2009 @ 10:43:35 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66366529
Heel leuk om alle ervaringen te lezen, ook de minder positieve. Uiteindelijk denk ik dat het vooral afhangt van wat voor persoon je bent (op een bepaald moment). Een goede vriendin van mij is net verhuisd naar het Oosten (het verre oosten, grappen wij flauw ) en dat lijkt me dus helemaal niks. Sure, je hebt voor minder geld een enorm huis met een tuin, maar wij zijn toch echt stadsmensen (nu, in elk geval). Dit weekend met mijn vader wezen kijken bij een huis waar wij een kleine crush op hebben nu. Hoewel hij ook echt een ruimte en rust man is snapte hij tot mijn verbazing heel goed wat we er in zagen. Natuurlijk is het onhandiger en meer gedoe en wellicht over een tijd willen we ineens dolgraag in een nieuwbouwhuis met een grote tuin, maar nú worden we hier vrolijk van. En zoals sommigen van jullie ook al zeggen: het is niet voor altijd natuurlijk.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:24:44 #53
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_66373473
quote:
PushyGurl schreef het volgende:
sjemig zet hem toch binnen in de boxs...beters dan zonder toezicht een kind buiten
in de bakfiets achterlaat
Jij kent onze klauterkabouter duidelijk niet!
Bovendien staat de box hier al maanden niet meer!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_66373689
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:43 schreef Hik het volgende:
Heel leuk om alle ervaringen te lezen, ook de minder positieve. Uiteindelijk denk ik dat het vooral afhangt van wat voor persoon je bent (op een bepaald moment). Een goede vriendin van mij is net verhuisd naar het Oosten (het verre oosten, grappen wij flauw ) en dat lijkt me dus helemaal niks. Sure, je hebt voor minder geld een enorm huis met een tuin, maar wij zijn toch echt stadsmensen (nu, in elk geval). Dit weekend met mijn vader wezen kijken bij een huis waar wij een kleine crush op hebben nu. Hoewel hij ook echt een ruimte en rust man is snapte hij tot mijn verbazing heel goed wat we er in zagen. Natuurlijk is het onhandiger en meer gedoe en wellicht over een tijd willen we ineens dolgraag in een nieuwbouwhuis met een grote tuin, maar nú worden we hier vrolijk van. En zoals sommigen van jullie ook al zeggen: het is niet voor altijd natuurlijk.
als ik 5 jaar geweten had dat er nu een 2e op komst was hadden wij misschien een heel ander huis gekocht, maar we zijn op dit huis gevallen. Ik ben nog steeds gek op ons huis, maar alleen die trappen staan me tegen.

Ben je in Delft wezen kijken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:22:47 #55
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66375530
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:30 schreef Vicky het volgende:


Ben je in Delft wezen kijken?
Nee, ik woon inmiddels alweer 1,5 jaar in Utrecht en daar zoeken we ook.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66375747
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:22 schreef Hik het volgende:

[..]

Nee, ik woon inmiddels alweer 1,5 jaar in Utrecht en daar zoeken we ook.
aha
Ik zag TU Delft in je profiel staan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:44:47 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66376223
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

aha
Ik zag TU Delft in je profiel staan
Das alweer even geleden.
Ik was gelijk even in je profiel gaan kijken of ik je kende ofzo...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66410968
Eventjes mijn duit in het zakje:

wij zijn tijdens de zwangerschap van onze 2e verhuisd van een appartement 2 hoog, jaren 30 huis, naar een nieuwe eengezinswoning.

We hebben 2 jaar gewoond in die bovenwoning en eigenlijk hebben we het altijd super gehad daarzo. Lekker de ruimte, grote 4-kamerappartment. Eigenlijk hadden we niet weg gehoeven, maar wat ons toch deed verhuizen was het volgende:

1. kind wordt groter, dus zwaarder en is ook permanentere verandering
2. vrouwlief wordt meer en meer zwanger en alles tillen wordt toch steeds zwaarder, is tijdelijk
3. appartement is aan een drukke doorgaande weg in het centrum, kortom geen speelmogelijkheden
4. we werden jaloers op de benedenburen met hun tuin enz.
5. toch gebrek aan ruimte, vooral opbergruimte.
6. altijd rot parkeren, en zelden voor de deur.
7. geen scholen in de buurt, dus kindjelief zal altijd gebracht moeten worden, later.

Nu wonen we dus in een eengezinswoning en inmiddels is de 2e ook geboren en ik moet zeggen het is super. Nog beter dan verwacht en ooit gedacht hebbende. Nu hebben we 5, waarvan 2 iets minder ruime slaapkamers, tuin, grote keuken (20m2), en zeeën van opbergruimte (zolder, inbouwkaste, knieschotten, kelder, schuur/garage). Altijd een parkeerplek voor de deur. En het beste: we hoeven maar 10 meter te lopen om de eendjes te voeren !!

Ok je mist de winkels dichtbij, het is muisstil 's avonds op het doodsaaie af, maar onze insteek was altijd dat we het deden voor de kids en minder voor onszelf. We moeten uiteraard onwijs veel laten daarvoor, vooral financieel. Dan maar geen grote vakantie de komende 4 jaar of een nieuwe auto of bankstel/tafel etc.

Ik denk dat we erin gelsaagd zijn, afgelopen schaatsdagen waren er 100+ kids, leeftijd 2-12, bij ons voor de deur aan het schaatsen. Dat maakt het echt heel gezellig, en het schijnt in de zomer alleen maar beter te zijn.

dus ja, ik kan het van harte aanbevelen, als je de kans krijgt en de mogelijkheden hebt, pak die kans dan ook.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_67473631
Ik heb als kind slehcts kort in een bovenwoning gewoond (Fred, zo'n beetje op de grens van Den Haag & Scheveningen en vond dat qua wonen zelf (bovenwoning) helemaal niks.

De omgeving vergoedde echter een hoop (nabij park, winkels, zo op het strand, Scheveningse haven, strand).
Was overigens wel een stuk ouder toen (begin middelbare school),

Nu met zelf kleine kinderen moet ik er niet aan denken, een bovenwoning.
We zijn gelukkig niet onbemiddeld hier waardoor we beschikken over grote woonruimte, veel bergruimte en een lekker stuk tuin. En zeker dat laatste is, nu het weer langzaam lente begint te worden, ideaal.
Stukje gras in de tuin voor spel/voetbal etc. werk, schommel, voetbaldoel en genoeg stukken verhard om met een wagen te rijden, fietsen, stoepkrijten etc.
Allemaal in de beschermde omgeving van de eigen achtertuin.

Wat dat betreft heerlijk dat je een kind z'n gang kan laten gaan, gezond buiten, terwijl je zelf niet noodzakelijkerwijs erbij hoeft te zijn (voorwaarde is naturlijk wel dat je tuin niet een combi is van vijvers, struiken met giftige bessen en meer van dat soort werk).

Ik geef toe, een bovenwoning heeft meer karakter, maar daar raak ik persoonlijk dan vrij snel op uitgekeken, dan geef ik de voorkeur aan een moderne praktische woning.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')