abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66365786
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:52 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat hoop ik toch niet
In de zin van aan de voorkant van de het huis
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 23 februari 2009 @ 10:43:35 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66366529
Heel leuk om alle ervaringen te lezen, ook de minder positieve. Uiteindelijk denk ik dat het vooral afhangt van wat voor persoon je bent (op een bepaald moment). Een goede vriendin van mij is net verhuisd naar het Oosten (het verre oosten, grappen wij flauw ) en dat lijkt me dus helemaal niks. Sure, je hebt voor minder geld een enorm huis met een tuin, maar wij zijn toch echt stadsmensen (nu, in elk geval). Dit weekend met mijn vader wezen kijken bij een huis waar wij een kleine crush op hebben nu. Hoewel hij ook echt een ruimte en rust man is snapte hij tot mijn verbazing heel goed wat we er in zagen. Natuurlijk is het onhandiger en meer gedoe en wellicht over een tijd willen we ineens dolgraag in een nieuwbouwhuis met een grote tuin, maar nú worden we hier vrolijk van. En zoals sommigen van jullie ook al zeggen: het is niet voor altijd natuurlijk.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:24:44 #53
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_66373473
quote:
PushyGurl schreef het volgende:
sjemig zet hem toch binnen in de boxs...beters dan zonder toezicht een kind buiten
in de bakfiets achterlaat
Jij kent onze klauterkabouter duidelijk niet!
Bovendien staat de box hier al maanden niet meer!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_66373689
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:43 schreef Hik het volgende:
Heel leuk om alle ervaringen te lezen, ook de minder positieve. Uiteindelijk denk ik dat het vooral afhangt van wat voor persoon je bent (op een bepaald moment). Een goede vriendin van mij is net verhuisd naar het Oosten (het verre oosten, grappen wij flauw ) en dat lijkt me dus helemaal niks. Sure, je hebt voor minder geld een enorm huis met een tuin, maar wij zijn toch echt stadsmensen (nu, in elk geval). Dit weekend met mijn vader wezen kijken bij een huis waar wij een kleine crush op hebben nu. Hoewel hij ook echt een ruimte en rust man is snapte hij tot mijn verbazing heel goed wat we er in zagen. Natuurlijk is het onhandiger en meer gedoe en wellicht over een tijd willen we ineens dolgraag in een nieuwbouwhuis met een grote tuin, maar nú worden we hier vrolijk van. En zoals sommigen van jullie ook al zeggen: het is niet voor altijd natuurlijk.
als ik 5 jaar geweten had dat er nu een 2e op komst was hadden wij misschien een heel ander huis gekocht, maar we zijn op dit huis gevallen. Ik ben nog steeds gek op ons huis, maar alleen die trappen staan me tegen.

Ben je in Delft wezen kijken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:22:47 #55
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66375530
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:30 schreef Vicky het volgende:

Ben je in Delft wezen kijken?
Nee, ik woon inmiddels alweer 1,5 jaar in Utrecht en daar zoeken we ook.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66375747
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:22 schreef Hik het volgende:

[..]

Nee, ik woon inmiddels alweer 1,5 jaar in Utrecht en daar zoeken we ook.
aha
Ik zag TU Delft in je profiel staan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:44:47 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66376223
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

aha
Ik zag TU Delft in je profiel staan
Das alweer even geleden.
Ik was gelijk even in je profiel gaan kijken of ik je kende ofzo...
pi_66410968
Eventjes mijn duit in het zakje:

wij zijn tijdens de zwangerschap van onze 2e verhuisd van een appartement 2 hoog, jaren 30 huis, naar een nieuwe eengezinswoning.

We hebben 2 jaar gewoond in die bovenwoning en eigenlijk hebben we het altijd super gehad daarzo. Lekker de ruimte, grote 4-kamerappartment. Eigenlijk hadden we niet weg gehoeven, maar wat ons toch deed verhuizen was het volgende:

1. kind wordt groter, dus zwaarder en is ook permanentere verandering
2. vrouwlief wordt meer en meer zwanger en alles tillen wordt toch steeds zwaarder, is tijdelijk
3. appartement is aan een drukke doorgaande weg in het centrum, kortom geen speelmogelijkheden
4. we werden jaloers op de benedenburen met hun tuin enz.
5. toch gebrek aan ruimte, vooral opbergruimte.
6. altijd rot parkeren, en zelden voor de deur.
7. geen scholen in de buurt, dus kindjelief zal altijd gebracht moeten worden, later.

Nu wonen we dus in een eengezinswoning en inmiddels is de 2e ook geboren en ik moet zeggen het is super. Nog beter dan verwacht en ooit gedacht hebbende. Nu hebben we 5, waarvan 2 iets minder ruime slaapkamers, tuin, grote keuken (20m2), en zeeën van opbergruimte (zolder, inbouwkaste, knieschotten, kelder, schuur/garage). Altijd een parkeerplek voor de deur. En het beste: we hoeven maar 10 meter te lopen om de eendjes te voeren !!

Ok je mist de winkels dichtbij, het is muisstil 's avonds op het doodsaaie af, maar onze insteek was altijd dat we het deden voor de kids en minder voor onszelf. We moeten uiteraard onwijs veel laten daarvoor, vooral financieel. Dan maar geen grote vakantie de komende 4 jaar of een nieuwe auto of bankstel/tafel etc.

Ik denk dat we erin gelsaagd zijn, afgelopen schaatsdagen waren er 100+ kids, leeftijd 2-12, bij ons voor de deur aan het schaatsen. Dat maakt het echt heel gezellig, en het schijnt in de zomer alleen maar beter te zijn.

dus ja, ik kan het van harte aanbevelen, als je de kans krijgt en de mogelijkheden hebt, pak die kans dan ook.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_67473631
Ik heb als kind slehcts kort in een bovenwoning gewoond (Fred, zo'n beetje op de grens van Den Haag & Scheveningen en vond dat qua wonen zelf (bovenwoning) helemaal niks.

De omgeving vergoedde echter een hoop (nabij park, winkels, zo op het strand, Scheveningse haven, strand).
Was overigens wel een stuk ouder toen (begin middelbare school),

Nu met zelf kleine kinderen moet ik er niet aan denken, een bovenwoning.
We zijn gelukkig niet onbemiddeld hier waardoor we beschikken over grote woonruimte, veel bergruimte en een lekker stuk tuin. En zeker dat laatste is, nu het weer langzaam lente begint te worden, ideaal.
Stukje gras in de tuin voor spel/voetbal etc. werk, schommel, voetbaldoel en genoeg stukken verhard om met een wagen te rijden, fietsen, stoepkrijten etc.
Allemaal in de beschermde omgeving van de eigen achtertuin.

Wat dat betreft heerlijk dat je een kind z'n gang kan laten gaan, gezond buiten, terwijl je zelf niet noodzakelijkerwijs erbij hoeft te zijn (voorwaarde is naturlijk wel dat je tuin niet een combi is van vijvers, struiken met giftige bessen en meer van dat soort werk).

Ik geef toe, een bovenwoning heeft meer karakter, maar daar raak ik persoonlijk dan vrij snel op uitgekeken, dan geef ik de voorkeur aan een moderne praktische woning.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')