abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:24:07 #26
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66248842
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef HarryP het volgende:

[..]

China heeft ook nukes.
Een leger dat 5 keer groter is dan dat van de VS.

Maar China heeft helemaal geen nukes nodig om de VS op zijn knieen te krijgen.
China heeft de grootste voorraad dollars buiten de VS. Als ze die dumpen en dus de dollar sterk in waarde zal dalen zal het economisch meteen gedaan zijn de met de VS. Daar heeft China ook wel last van dus het is NOG niet in hun belang om dat te doen.
Oorlog tussen China en de VS levert niemand iets op.

China zit een beetje in een spagaat aangezien ze die leningen in dollars hebben verstrekt, als ze al dat geld op de markt smijten zijn die uitgegeven leningen plotseling ook waardeloos. China treft dus ook zichzelf in de portemonnee in dat geval. Daarnaast ruïneren ze ook meteen hun grootste export markt waardoor de werkloosheid verder oploopt in China zelf.

Werkloosheid leidt tot ontevreden gezichten bij de bevolking en ze zijn daar al als de dood voor een opstand.
pi_66256657
Systeem dondert in elkaar door binnenlandse oproer. Mensen zitten straks zonder geld, voedsel of beiden en de massa gaat verhaal halen!
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:39:28 #28
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66260238
Waarom komt TS nooit met minder idiote bronnen?
pi_66260467
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:39 schreef Wheelgunner het volgende:
Waarom komt TS nooit met minder idiote bronnen?
De echte bron van het bericht (leap2020.eu) is zo idioot nog niet ..
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:53:51 #30
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66260785
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:45 schreef MacDennis het volgende:

[..]

De echte bron van het bericht (leap2020.eu) is zo idioot nog niet ..
Zonder die bron gecheckt te hebben durf ik al te wedden dat die het allemaal een stuk genuanceerder zal stellen, met mogelijk zelfs hele andere conclusies.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:00:05 #31
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66261028
En zo betrouwbaar is die denktank ook niet, ik lees net dat ze voor eind 2008 een USD/Eur koers van 1.75 hadden voorspeld.
pi_66261483
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:00 schreef Wheelgunner het volgende:
En zo betrouwbaar is die denktank ook niet, ik lees net dat ze voor eind 2008 een USD/Eur koers van 1.75 hadden voorspeld.
Tsja, als jij die snelle conclusie wilt trekken op basis van een van de vele voorspellingen moet jij dat weten. Enne, die weddenschap heb je trouwens verloren. Het scenario wat geschetst wordt is momenteel zeker niet meer ondenkbaar. Het hele systeem piept en kraakt momenteel aan alle kanten ..
pi_66320470
quote:
Pretty scary... en ook al is het FOX, het is helemaal waar.
For great justice!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:04:32 #36
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66409841
Als ik teveel naar dat soort video's kijk, heb ik de neiging om maar in bed te blijven en de lakens over mij heen te trekken.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66410394
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Pretty scary... en ook al is het FOX, het is helemaal waar.
Gaat dit toevallig ook over the Northern American Union ?
Wel appart dat al die conspiracy verhaaltjes van een jaar geleden al een stuk aannemelijker worden
pi_66411574
ik wilde net zeggen valt me nog aardig mee dat mensen het niet naar bnw geschopt willen zien.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_66415201
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Gaat dit toevallig ook over the Northern American Union ?
Wel appart dat al die conspiracy verhaaltjes van een jaar geleden al een stuk aannemelijker worden
Nee. En dit topic heeft niets met conspiracy verhaaltjes te maken. Die Europese 'denkank' gaf al eerder aan dat september 2008 een 'tiping point' zou worden. Ik hoef jullie niet te vertellen wat er toen gebeurde. Lees hun bulletins en je zult zien dat zij juist al enige jaren met een zeer kritische blik de ontwikkelingen volgen. Vanuit dus een Europees perspectief.

Deze crisis is eigenlijk al jaren achter de schermen aan de gang. Velen waarschuwden hier al jaren voor, waaronder dus deze 'denktank'. Het scenario wat zij schetsen wordt alleen maar realistischer en zij zijn echt niet de enige die zo een scenario momenteel schetsen. Jaren terug werden figuren als Peter Schiff ook keihard uitgelachen op nationale televisie, nu piept men wel anders ..
pi_66415735
dat klopt macdennis maar eerlijk is eerlijk had iemand dit een jaar geleden gepost was dit linea recta naar bnw verbannen.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_66417771
quote:
Gezellig verhaaltje .
Waarom krijg ik bij steeds meer van deze doem scenario's het gevoel dat het welleens uit zou kunnen komen?

Als ik dit filmpje 1 jaar geleden had laten zien had ik hem keihard uitgelachen.
pi_66417864
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:36 schreef MacDennis het volgende:

[..]

Nee. En dit topic heeft niets met conspiracy verhaaltjes te maken. Die Europese 'denkank' gaf al eerder aan dat september 2008 een 'tiping point' zou worden. Ik hoef jullie niet te vertellen wat er toen gebeurde. Lees hun bulletins en je zult zien dat zij juist al enige jaren met een zeer kritische blik de ontwikkelingen volgen. Vanuit dus een Europees perspectief.

Deze crisis is eigenlijk al jaren achter de schermen aan de gang. Velen waarschuwden hier al jaren voor, waaronder dus deze 'denktank'. Het scenario wat zij schetsen wordt alleen maar realistischer en zij zijn echt niet de enige die zo een scenario momenteel schetsen. Jaren terug werden figuren als Peter Schiff ook keihard uitgelachen op nationale televisie, nu piept men wel anders ..
Heb het materiaal zojuist bekeken.
Hier word je toch echt niet vrolijk van en idd volgens mij wist men dit al langer.

Ik weet niet wat de voorkennis van deze crisis was en of die er uberhaubt wel was maar ik heb er een heel naar gevoel bij. Zeker als je een avondje rond surft over youtube en doelgericht opzoek gaat...

De tijd zal het leren.
pi_66420494
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:30 schreef MacDennis het volgende:
[..]Iedereen kan het toch echt online opvragen, bij de Federal Reserve Bank of St Louis:
http://research.stlouisfed.org/fred2/series/BASE
Als je dacht dat die grafiek de reëele hoeveelheid dollars in omloop weergaf, dan heb je het mis. De cijfers over het bijdrukken van dollars zijn sinds 23 Maart 2006 officieel een Amerikaans staatsgeheim.
pi_73866388
Ok, nog 2 maanden te gaan tot 2010, en ook al is er veel gebeurt/aan het gebeuren (de geldpersen draaien op volle kracht, banken lenen tegen bijna 0% rente en kopen hiervoor staatsobligaties en maken vette winsten op die 3.5%) zo heftig als het in de openingspost is voorspelt voelt het wat mij betreft nog niet.
Wel lijkt het steeds realistischer te worden dat de euro een grotere rol gaat spelen ten koste van de dollar in de toekomst.

Even de laatste leap update hier : http://www.leap2020.eu/GE(...)victim-of_a3885.html

grafiekje hieruit over de hoeveelheid vertrouwen in de dollar:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')