abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:15:17 #1
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66239330
Europese denktank: Wereldwijd politiek systeem valt eind 2009 uit elkaar
quote:
Economische crisis zal leiden tot totale systeemcrisis hele wereld

Bron: Xandernieuws
en
Denktank leap2020

De toonaangevende Europese Denktank Europe2020, waar we al eerder artikelen over plaatsten, wordt alleen maar somberder over de toekomst van de wereld. Door het onvermogen van de politieke leiders van de wereld om de huidige economische crisis bij de wortel aan te pakken, wat blijkt uit het feit dat alleen de gevolgen worden bestreden en niet de oorzaken, zal de crisis zich uitbreiden tot de wereldwijde geopolitieke situatie. Volgens E2020 zal het het huidige (geo-)politieke systeem van de wereld in het laatste kwartaal van 2009 uit elkaar beginnen te vallen, met enorme konsekwenties voor bijvoorbeeld de VS, Europa, China, Rusland en Japan.

Deze aanstaande, schokkende fase van de wereldwijde systeemcrisis wordt veroorzaakt door twee parallel lopende processen:

1. De verdwijning van de wereldwijde financiële basis (dollar & schuld)
2. Versplintering van belangen van de belangrijkste wereldspelers- en machtsblokken.

Deze processen zullen twee eveneens parallelle gevolgen hebben:

1. Het snelle uiteenvallen van het totale huidige internationale systeem.
2. Strategische ontwrichting van grote wereldwijde spelers.

De denktank spreekt haar teleurstelling uit over het feit dat de wereldleiders de huidige financiële-economische crisis niet hebben aangegrepen om de juiste conclusies te trekken, namelijk dat het wereldsysteem zoals dat aan het einde van de Tweede Wereldoorlog ontstond, uit elkaar aan het vallen is.

In deze fase is het volgens E2020 helaas niet meer mogelijk om optimistisch te blijven over de toekomst. Zowel in de VS, Europa, China, Rusland als Japan, blijven de leiders volharden in hun beleid, dat gebaseerd is op het idee dat het wereldsysteem slechts tijdelijk een klap heeft gekregen, en dat er gewoon veel nieuwe brandstof (geld) en een paar andere ingrediënten (renteverlaging, bailouts, opkopen van 'toxic assets') voor nodig zijn om het weer op te starten.

Feit is echter dat het hele wereldwijde systeem, zowel economisch als politiek, ontwricht is, niet meer werkt. Volgens de denktank moet er een geheel nieuw systeem gebouwd worden, want het huidige, oude systeem is niet meer te redden.

Het noodzakelijke proces tot het bouwen van een nieuw systeem zal hard en pijnlijk zijn. Het hele huidige systeem zal namelijk eerst uit elkaar gaan vallen, met tragische gevolgen voor verschillende grote wereldspelers, waaronder Europa.

Volgens E2020 is er slechts nog een héél klein kansje om dit scenario te voorkomen. Dit moment doet zich voor tijdens de G20-topconferentie in april 2009. Deze conferentie biedt waarschijnlijk de allerlaatste mogelijkheid om alsnog de goede keuzes te maken. Zo niet, dan zullen pal daarna zowel de VS als Groot Brittannië failliet gaan.

Het gevolg zal zijn dat Amerika en Groot Brittannië het vermogen zullen verliezen om de gebeurtenissen te controleren. Hetzelfde geldt voor de burgers in deze landen. Dan is het onvermijdelijk dat de wereld een fase ingaat die te vergelijken is met een stuurloos schip. Het geopolitieke systeem zal uit elkaar beginnen te vallen. Aan het einde van dit proces zal de wereld meer op het Europa van 1913 lijken, dan op de wereld in 2007.

De huidige staten, inclusief de machtigsten, realiseren zich nog steeds niet dat ze hun eigen ondergang hebben veroorzaakt. Het is de hoogste tijd dat de gewone bevolking en de politici van Amerika, Europa, Rusland en China zich gaan voorbereiden op zeer moeilijke tijden, waarbij hele delen van de maatschappij zoals we die kennen, uiteen zullen vallen, en ofwel tijdelijk, ofwel permanent, zullen verdwijnen.

De uiteindelijke instorting van het wereldwijde financiële systeem, dat begint met het faillissement van de VS, plaatsten we in eerdere bulletins al in of vlak voor de zomer van 2009. Dan zullen inderdaad de Amerikaanse dollar en alle dollar-gerelateerde bezittingen in elkaar storten. Hierdoor zal het vertrouwen in ál het papiergeld wereldwijd verdwijnen.

E2020 concludeert dat de meest 'imperialistische' politieke entiteiten (staten en machtsblokken) het zwaarst te lijden zullen hebben onder het uiteenvallen van het wereldwijde systeem. De territoriale integriteit van sommige staten zal er zelfs door ondermijnd worden, alsmede ook hun wereldwijde invloed. Eén van de gevolgen is, dat bepaalde landen hun bescherming zullen kwijtraken, en in een regionale chaos zullen worden gestort.
Het lijkt wel het Einde der Tijden, gezien de reacties bij het artikel van Xander ....
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:15:52 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66239353
Eind 200?
Lang leve mij! *O*
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:16:14 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66239366
quote:
Bron: Xandernieuws
Ja daar trek ik mij dus niets van aan
pi_66239397
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:15 schreef Echo99 het volgende:
Eind 200?
TT aangepast .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:17:03 #5
226255 ES57
pi_66239402
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:15 schreef Echo99 het volgende:
Eind 200?
2009 ... is inmiddels aangepast
pi_66239540
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_66239589
Ik vind het een beetje een dodgy verhaal eigenlijk. Toch is elk vaag beargumenteerd pessimistisch verhaal een welkome afleiding van de niet aflatende stroom van werkelijk belachelijk opmistische verhalen.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_66239906
Er staat wel weer een andere supermacht op die de wereld gaat domineren. Ik maak me daarover geen zorgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:33:38 #9
226255 ES57
pi_66240125
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:21 schreef Llotyhy het volgende:
Ik vind het een beetje een dodgy verhaal eigenlijk. Toch is elk vaag beargumenteerd pessimistisch verhaal een welkome afleiding van de niet aflatende stroom van werkelijk belachelijk opmistische verhalen.
Het is heel simpel. De USA (overheid, bedrijfsleven en consumenten) hebben een enorme schuld. Sommigen beweren dat deze 4x het Amerikaanse BNP bedraagt. Chinezen, Japan, oliesheiks en Europa hebben die leningen verstrekt.

V: Kan de USA die schulden terugbetalen?

A: Alleen als de Amerikanen accepteren dat zij de komende 30 jaar heel hard werken (60 uur per week) en heel veel sparen om die schulden af te betalen.

V: Willen de Amerikanen dat, zijn zij daartoe bereid?

A: Natuurlijk niet.

V: Wat is dan het gevolg?

A: De totale desintegratie va het mondiale economische systeem.
pi_66240301
Nee, dat is het probleem niet. De USA heeft schulden, maar eigenlijk alle naties hebben schulden. Hoe kan nou iedereen schulden hebben? Waar is het geld waar die schuld voor staat dan? Nergens, en dát is het probleem. Eeuwig geld bijmaken uit lucht.. Kan je zo hard werken als je wilt, daar kun je niet tegenop. Vooral niet als er weer miljarden aan banken geleend worden, die dit proces alleen maar versnellen.

Dat gaat gegarandeerd een keer fout. Dat crasht een keer. Doe het dan maar nu, dan hebben m'n eventuele kinderen er tenminste geen last van.

Ik denk dat die Europe2020 denktank wel een punt heeft hoor. Als de economie inklapt, dan gaat de politiek er achteraan. Maar als er nu maar geen rare lui opstaan die het allemaal wel even weten, zoals die ene vogel na de depressie van de jaren 30 dan vind ik het wel best.
pi_66240331
En dit schreef men in hun nieuwsbericht van februari 2008 ..
quote:
Global systemic crisis / September 2008 - Phase of collapse of US real economy

According to LEAP/E2020, the end of the third quarter of 2008 will be marked by a new tipping point in the unfolding of the global systemic crisis. At that time indeed, the cumulated impact of the various sequences of the crisis (see table below) will reach its maximum strength and affect decisively the very heart of the systems concerned, on the frontline of which the United States, epicentre of the current crisis. In the United States, this new tipping point will translate into a collapse of the real economy, final socio-economic stage of the serial bursting of the housing and financial bubbles (1) and of the pursuance of the US dollar fall. The collapse of US real economy means the virtual freeze of the American economic machinery: private and public bankruptcies in large numbers, companies and public services closing down massively (2),...
http://www.leap2020.eu/GE(...)l-economy_a1298.html

Ik stuitte vandaag pas op deze organisatie en na enig onderzoek blijkt dat ze over het algemeen serieus genomen worden. Niet dat het hier dus gaat om weer de zoveelste conspiracy site. Ze publiceren sinds 2006 maandelijks een bulletin dat dus deels gratis is.

Alle voorgaande edities:
http://www.leap2020.eu/Contents-of-previous-issues_r34.html
pi_66240516
Helemaal mee eens. Echter, waar ik meer vraagtekens bij heb zijn dingen als:
quote:
Volgens E2020 is er slechts nog een héél klein kansje om dit scenario te voorkomen. Dit moment doet zich voor tijdens de G20-topconferentie in april 2009. Deze conferentie biedt waarschijnlijk de allerlaatste mogelijkheid om alsnog de goede keuzes te maken. Zo niet, dan zullen pal daarna zowel de VS als Groot Brittannië failliet gaan.
Als je daarin gelooft gaat die G20-topconferentie dat nooit voorkomen.

Verder geloof ik niet in het ineen storten van de dollar deze zomer. Ik denk juist eerder dat alle andere valuta totaal gaan instorten omdat men de dollar gaat zien als laatste stuk wrakhout om aan vast te klampen. Ook vind ik wat summier dat het artikel zegt dat de geopolitieke stabiliteit verloren gaat. Ok, maar wat denken ze dan concreet dat er gaat gebeuren? China en USA oorlog omdat China op een berg waardeloos geworden t-bills zit? En dat denken de Chinezen te gaan winnen met welke nukes?
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_66240597
quote:
E2020 concludeert dat de meest 'imperialistische' politieke entiteiten (staten en machtsblokken) het zwaarst te lijden zullen hebben onder het uiteenvallen van het wereldwijde systeem.

ach wat lief ... ex-communistische 'denkers' geloven nog steeds in hun 'revolutie'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66240977
Dat Xandernieuws is trouwens echt hilarisch! Die reacties!
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:56:00 #15
226255 ES57
pi_66241016
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:54 schreef Llotyhy het volgende:
Dat Xandernieuws is trouwens echt hilarisch! Die reacties!
Vooral christelijke fundamentalisten reageren.
pi_66241087
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:44 schreef Llotyhy het volgende:
De USA is natuurlijk eigenlijk al failliet. Engeland was het ook bijna ..
http://www.dailymail.co.u(...)-hours-collapse.html

Iets soortgelijks deed zich al voor in de USA in september maar toen kon men maar net een collapse voorkomen door het systeem te ondersteunen met extra $$$ ..

De hoeveelheid geld daar in omloop, mooie piek in september/oktober ..
pi_66241291
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:44 schreef Llotyhy het volgende:
Helemaal mee eens. Echter, waar ik meer vraagtekens bij heb zijn dingen als:
[..]

Verder geloof ik niet in het ineen storten van de dollar deze zomer. Ik denk juist eerder dat alle andere valuta totaal gaan instorten omdat men de dollar gaat zien als laatste stuk wrakhout om aan vast te klampen. Ook vind ik wat summier dat het artikel zegt dat de geopolitieke stabiliteit verloren gaat. Ok, maar wat denken ze dan concreet dat er gaat gebeuren? China en USA oorlog omdat China op een berg waardeloos geworden t-bills zit? En dat denken de Chinezen te gaan winnen met welke nukes?
China heeft ook nukes.
Een leger dat 5 keer groter is dan dat van de VS.

Maar China heeft helemaal geen nukes nodig om de VS op zijn knieen te krijgen.
China heeft de grootste voorraad dollars buiten de VS. Als ze die dumpen en dus de dollar sterk in waarde zal dalen zal het economisch meteen gedaan zijn de met de VS. Daar heeft China ook wel last van dus het is NOG niet in hun belang om dat te doen.
pi_66241302
Dus wat gaat die G20-conferentie oplossen bedoel ik dus... Dan zijn we ineens weer allemaal blij en rijk?

Ik heb ook wat zitten te lezen op hun site. Ik vind ze veel te positief over Europa. Europa is doomed. Ook zijn ze van mening dat we eind 2010 herstel gaan zien (zie hun publicatie eind december)... met een onstabiel geopolitiek systeem en een totaal ontwricht economisch systeem? Yeah right.
pi_66241504
koop goud of cocaine van je geld wat je nu nog hebt!
pi_66241714
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:57 schreef MacDennis het volgende:

[ afbeelding ]
pi_66241798
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:57 schreef MacDennis het volgende:
[ afbeelding ]
Officiele instanties geven al tijden geen info meer over geldhoeveelheden in omloop. Hoe weten zij dat dan wel .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66242002
Laten we de gulden terug fixen en NL onafhankelijk maken van de ECB .
pi_66242331
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:16 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Officiele instanties geven al tijden geen info meer over geldhoeveelheden in omloop. Hoe weten zij dat dan wel .
Iedereen kan het toch echt online opvragen, bij de Federal Reserve Bank of St Louis:
http://research.stlouisfed.org/fred2/series/BASE

Ik denk dat jij doelt op het volgende ..
http://thinkprogress.org/2008/02/13/economic-indicators/
pi_66242552
Wel een beetje doemdenkerij dit, maar ik denk wel dat het erger gaat worden nog.
En als de V.s volgens dit bericht voor de zomer al failliet gaat dan zijn de rapen gaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gehannes op 19-02-2009 21:12:11 ]
pi_66242617
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:35 schreef Gehannes het volgende:
Wel een beetje doom doemdenkerij dit, maar ik denk wel dat het erger gaat worden nog.
En als de V.s volgens dit bericht voor de zomer al failliet gaat dan zijn de rapen gaar.
Toch maar effe mn tuin inzaaien met eigen voedsel ;P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')