De vakantie was heerlijjk, precies wat ik nodig had, zo blijkt.
Het was sowieso fijn om eindelijk weer eens te kunnen genieten van zon en warmte. Jeetje, wat is het tijd voor lente en mooi weer. Wat ziet de wereld er toch beter uit als de zon schijnt.
Daarnaast was het heerlijk om niets te moeten, geen verplichtingen te hebben, alle nare dingen even achter je te kunnen laten en alleen maar te relaxen. In het begin was dat ook wat lastig, lezen ging ook niet direct goed, maar na een dag of twee zat ik er helemaal in.
Sinds afgelopen zondag had ik Senna al erg vaak gevoeld, dat was al geweldig

Maar dinsdag voelde ik haar zo goed, dat ik ook maar eens even mijn buik ging bekijken. En jawel, hij bewoog

Zo fantastisch, dat, geen woorden voor. 's Avonds op de kamer nog eens rustig voor gaan liggen en schaap er naast gezet om ook naar mijn buik te staren en ook hij kon het zien en een dag later ook voelen

Ook voor het eerst heb ik deze week ervarern hoe veel mensen je als zwangere vrouw toch bijzonder vinden. Apart, maar ook erg fijn, vond ik. Een wildvreemde Britse oude heer die in de eetzaal tegen me begon te praten over mijn zwangere buik, in het vliegtuig een meisje met een dochter van 7 maanden, al het (voornamelijk mannelijk) personeel van het hotel bleef maar vragen naar ons 'prinsesje'. En dat had ook wel zijn weerslag, moet ik zeggen, hoe oppervlakkig dat misschien ook klinkt.
Al deze dingen samen zorgden er ook voor dat realiteit en besef bij elkaar gekomen zijn: ik ben ruim 22 weken zwanger en ik ga een dochter krijgen. Er groeit echt waar een kindje in mijn buik en ze is zoo ontzettend welkom.
Het is niet dat ik nu wel op die roze wolk zit, maar dat had ik al geaccepteerd. Wel is het echt minder grijs. Ik weet niet hoe lang ik dat kan vasthouden als de gewone dagelijkse gang van zaken zich weer aandient, maar ik heb goede hoop dat ik me niet meer heel naar ga voelen. En zo wel, dan heb ik deze mooi week toch maar gehad en we tellen toch echt nu af naar de 40 weken, naar het eind van de zwangerschap en het verwelkomen van ons meisje, Senna.