Daar vergis je jezelf in hoor. Veel amateurs zijn rijker dan clubs in de eerste divisie.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:19 schreef sezten het volgende:
[..]
Alleen wie komen er in de Topklasse? De amateurs van nu? Die kunnen dat nooit betalen als ze promoveren naar, wat nu, de Jupiler League is.
Het FC Eindhoven hoofdstuk was dus nog maar het begin van de KNVB.
Wat zit je dan te janken in de OP.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef Aanvoerder het volgende:
En ik ben het er mee eens dat clubs gewoon hun financiele zaken op orde moeten hebben.
Maar de eerste divisie clubs hebben al een volwaardig stadion.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Daar vergis je jezelf in hoor. Veel amateurs zijn rijker dan clubs in de eerste divisie.
12 clubs in een competitie is gewoon veel te weinig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:33 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Wat zit je dan te janken in de OP.![]()
Goed bezig, strenge regels, strenge handhaving, is in het belang van het gehele Hollandsche voetbal
Wat heb je aan zo'n stadion als het nooit vol zit?quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:37 schreef sezten het volgende:
[..]
Maar de eerste divisie clubs hebben al een volwaardig stadion.
Ik betwijfel het of de (meeste) amateurs dat ook hebben.
Met volwaardige bedoel ik volgens de regels van de KNVB (/UEFA/FIFA?).quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat heb je aan zo'n stadion als het nooit vol zit?
Is geen gezicht nee. Zat in Slowakijke met een paar duizend man in een stadion waar 30.000 man in kan. Ziet er behoorlijk sneu uit.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat heb je aan zo'n stadion als het nooit vol zit?
quote:‘Kesler praat ons de crisis aan’
AMSTERDAM - De clubs in de Jupiler League zijn verbaasd over de uitlatingen van Henk Kesler over de toekomst van de competitie. De KNVB-directeur zei door de economische crisis rekening houden met de mogelijkheid dat de Eerste Divisie flink moet inkrimpen.
Kesler liet weten een competitie met slechts twaalf van de huidige twintig clubs niet uit te sluiten. De bondsbestuurder verwacht faillissementen onder de - veelal - ook vóór de crisis al financieel geplaagde clubs.
De Coöperatie Eerste Divisie (CED) kan zich hier niets bij voorstellen. “De CED merkt juist helemaal niet dat de sponsoren zich terugtrekken”, zegt CED-directeur Patrick Brand vrijdag tegen het AD.
De woorden van Kesler komen voor hem uit de lucht vallen. “We zitten regelmatig met elkaar om de tafel en dit is nooit ter sprake gekomen. Daarom zijn we zo verrast. Wij staan in ieder geval niet achter zijn uitspraken.”
Balkenende
Een rondgang van de krant langs een aantal clubs leert dat niemand zich kan vinden vinden in de opinie van de bondsdirecteur. “Kesler lijkt Balkenende wel”, reageert voorzitter Bert Kerstens van FC Den Bosch. “Die roept ook allerlei dingen en praat ons zo de crisis aan.”
Nee dus.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Telstar is voor zover ik weet een stuk gezonder dan Haarlem, Eindhoven en Fortuna hoor. De begroting is weliswaar niet zo groot, maar wel sluitend.
quote:KNVB geeft Telstar waarschuwing
Telstar heeft een waarschuwing gekregen van de licentiecommissie van de KNVB. De Jupiler League-club heeft zich niet aan gemaakte afspraken gehouden, zo laat de bond weten.
De club uit Velsen overschrijdt in het seizoen 2008/2009 de personeelskosten. Dit is in strijd met de afspraken die Telstar eerder maakte met de Nederlandse voetbalbond. Daarvoor heeft de club nu een publieke waarschuwing voor ontvangen.
Bron: http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)OngekendSlagveld.htmquote:De gevolgen van de economische crisis zullen de Eerste Divisie hard treffen. Uit een door de clubs zelf gefinancierd marktonderzoek, uitgevoerd door Sport+Markt, blijkt dat ze totaal niet op een crisis berekend zijn.
Gezien de budgetten in de Eerste Divisie en hun status bij de licentiecommissie zijn de meeste clubs niet bestand tegen de economische neergang, zo luidt de conclusie van het rapport. Alleen VVV-Venlo heeft potentie voor de Eredivisie. De rest is verwikkeld in een strijd op leven en dood.
KNVB-directeur Henk Kesler weet dat het einde voor een handvol clubs nabij is. 'Als je ziet hoe de clubs ervoor staan en wat er op ons afkomt hoef ik niemand te vertellen dat er grote problemen gaan onstaan. Als ik wist hoe zwaar de crisis zou worden, zou ik veel geld kunnen verdienen. Dat weet niemand. Maar dat er ingeleverd gaat worden staat vast.'
'Er kunnen zomaar honderd spelers op straat komen te staan,' is de reactie van een bezorgde Danny Hesp, voorzitter van de voetbalvakbond VVCS. 'Het kan bijna niet anders dat er heel wat clubs om gaan vallen, deze crisis raakt de clubs in het hart.'
Volgens het rapport hebben zeker tien clubs geen toekomst, hoogstens recht op een plaats in de geschiedenisboeken: TOP Oss, FC Omniworld, AGOVV Apeldoorn, FC Eindhoven, Telstar, Haarlem, BV Veendam, FC Emmen, FC Dordrecht en Fortuna Sittard. Die clubs kunnen beter gokken op een bestaan in een toekomstige semi-professionele topklasse dan blijven pretenderen dat ze een profclub zijn.
De helft van de Eerste Divisie-clubs verdient in een heel jaar minder dan drie miljoen euro. VVV-Venlo is de enige met een shirtsponsor die meer dan een half miljoen euro neertelt. FC Eindhoven, FC Emmen, TOP Oss, SC Cambuur-Leeuwarden en Telstar moeten het met bedragen doen van anderhalve ton of nog minder.
In de jongste uitgave van Voetbal International lees je alles over de schokkende conclusies van het marktonderzoek. VI nummer 10 ligt vanaf woensdag in de winkel.
Zal de Jupiler League zo veel erger zijn dat de Belgische of Portugese "eerste divisie" ?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:43 schreef pfaf het volgende:
Goede zaak. De lelijkste competitie van Europa mag wel eens schoongemaakt worden.
Die herbergen in ieder geval meer spanning onderin en daar zullen clubs met wanbeleid niet eeuwig onderin hangen, maar gewoon – zoals het hoort – degraderen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zal de Jupiler League zo veel erger zijn dat de Belgische of Portugese "eerste divisie" ?
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die herbergen in ieder geval meer spanning onderin en daar zullen clubs met wanbeleid niet eeuwig onderin hangen, maar gewoon – zoals het hoort – degraderen.
nee de tweede divisies in belgie en frankrijk zijn leuk zekerquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:43 schreef pfaf het volgende:
Goede zaak. De lelijkste competitie van Europa mag wel eens schoongemaakt worden.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:56 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
nee de tweede divisies in belgie en frankrijk zijn leuk zeker
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die herbergen in ieder geval meer spanning onderin en daar zullen clubs met wanbeleid niet eeuwig onderin hangen, maar gewoon – zoals het hoort – degraderen.
Ik weet er in ieder geval 1.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:55 schreef pfaf het volgende:
Al vraag ik me af, hoeveel clubs er zijn (als ze er al zijn) die niet bij de eerste 6 a 7 zijn geëindigd en door een periodetitel promotie afgedwongen hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |