12 clubs??? Ik zou niet verder gaan dan 16, maar 12 is wel erg belachelijk.quote:KNVB bereidt zich voor op gevolgen crisis
Uitgegeven: 19 februari 2009 12:20
Laatst gewijzigd: 19 februari 2009 12:26
ZEIST - De voetbalbond KNVB bereidt zich voor op de mogelijke gevolgen van de kredietcrisis voor het betaald voetbal.
De bond verwacht dat vooral in de eerste divisie de invloed van de economische recessie merkbaar zal zijn. De raad van toezicht heeft onlangs een aantal scenario's besproken. Een daarvan is een verkleining van de eerste divisie.
''We denken aan onorthodoxe maatregelen zoals het inkrimpen van de eerste divisie tot twaalf clubs'', zegt directeur Henk Kesler donderdag in AD Sportwereld.
Moeilijk
'We weten dat er onder de twintig clubs een groep is, die het ook zonder de recessie al erg moeilijk had. Je zou dan als bond kunnen overwegen bepaalde begrotingsregels te versoepelen, maar de vraag is nog open of je dat moet willen. We blijven op het standpunt dat ook de eerste divisie een sportief en financieel gezonde klasse moet zijn.''
Er zijn volgens een woordvoerder van de voetbalbond echter nog geen concrete plannen voor de inkrimping van de eerste divisie.
© ANP
bron: nu.nl
Dan nog 2 uit de ere. 2x 16. Kan Feyenoord ook mee naar beneden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:19 schreef Heider00sje het volgende:
Ik denk dat er nog met moeite 12 clubs overblijven.
Dat zie ik ook graag. En geen play-offs meer.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:28 schreef heiden6 het volgende:
Ze zouden sowieso het hele systeem op de schop moeten gooien en zowel de eredivisie als de eerste divisie verkleinen, en een divisie daaronder toevoegen.
Telstar is voor zover ik weet een stuk gezonder dan Haarlem, Eindhoven en Fortuna hoor. De begroting is weliswaar niet zo groot, maar wel sluitend.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:24 schreef MaxPower het volgende:
Haarlem gaat er al aan door het uitblijven van het nieuwe stadion. Telstar zal ook wel volgen. Eindhoven, Fortuna.
Eenvoudige invuloefening.
Huppekee, hatsekiedee! 8 clubs weg uit de eerste. Eureka!quote:
Survival of the fittest. Moet er dan altijd worden bijgesprongen door derden om die clubs "gezond" te houden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:56 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Huppekee, hatsekiedee! 8 clubs weg uit de eerste. Eureka!
Met de botte bijl erin is niet bepaald survival of the fittest.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:01 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Survival of the fittest. Moet er dan altijd worden bijgesprongen door derden om die clubs "gezond" te houden.
En bij sommige eerstediv. clubs zitten er soms 100 man in het stadion.
Dat is inderdaad belachelijk, maar gemeenten bepalen zelf wat ze met hun geld doen. De een legt een crossbaan aan voor een paar ton, de ander een kolossaal kunstwerk.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef Aanvoerder het volgende:En ik ben het er mee eens dat clubs gewoon hun financiele zaken op orde moeten hebben. Belachelijk dat gemeentes bijspringen na financieel wanbeleid.
Nee, maar een systeem waarbij je niet kan degraderen ook niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Met de botte bijl erin is niet bepaald survival of the fittest.
Dat is een logisch gevolg van andermans geld uitgeven.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:16 schreef Maja het volgende:
[..]
Dat is inderdaad belachelijk, maar gemeenten bepalen zelf wat ze met hun geld doen. De een legt een crossbaan aan voor een paar ton, de ander een kolossaal kunstwerk.
Als de gemeenteraad uit voetballiefhebbers bestaat kun je op een centje rekenen. Als dat niet zo is, mag je zelf je broek op houden. En dat is natuurlijk erg scheef.
Ja, maar dat wordt wel erg weinig voetbal, tenzij je 2x per jaar uit en thuis alle ploegen afgaat.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
12 clubs vind ik best een goed idee. Wordt de Jupiler League alleen maar sterker van.
Dan moet er wel een Topklasse komen, want als je niet kan degraderen/promoveren, dan blijft het niveau wel steken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
12 clubs vind ik best een goed idee. Wordt de Jupiler League alleen maar sterker van.
Alleen wie komen er in de Topklasse? De amateurs van nu? Die kunnen dat nooit betalen als ze promoveren naar, wat nu, de Jupiler League is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:05 schreef Garudo het volgende:
[..]
Dan moet er wel een Topklasse komen, want als je niet kan degraderen/promoveren, dan blijft het niveau wel steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |