abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66234427
quote:
KNVB bereidt zich voor op gevolgen crisis

Uitgegeven: 19 februari 2009 12:20
Laatst gewijzigd: 19 februari 2009 12:26

ZEIST - De voetbalbond KNVB bereidt zich voor op de mogelijke gevolgen van de kredietcrisis voor het betaald voetbal.

De bond verwacht dat vooral in de eerste divisie de invloed van de economische recessie merkbaar zal zijn. De raad van toezicht heeft onlangs een aantal scenario's besproken. Een daarvan is een verkleining van de eerste divisie.

''We denken aan onorthodoxe maatregelen zoals het inkrimpen van de eerste divisie tot twaalf clubs'', zegt directeur Henk Kesler donderdag in AD Sportwereld.

Moeilijk

'We weten dat er onder de twintig clubs een groep is, die het ook zonder de recessie al erg moeilijk had. Je zou dan als bond kunnen overwegen bepaalde begrotingsregels te versoepelen, maar de vraag is nog open of je dat moet willen. We blijven op het standpunt dat ook de eerste divisie een sportief en financieel gezonde klasse moet zijn.''

Er zijn volgens een woordvoerder van de voetbalbond echter nog geen concrete plannen voor de inkrimping van de eerste divisie.
© ANP

bron: nu.nl
12 clubs??? Ik zou niet verder gaan dan 16, maar 12 is wel erg belachelijk.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_66234572
Ik denk dat er nog met moeite 12 clubs overblijven.
pi_66234652
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:19 schreef Heider00sje het volgende:
Ik denk dat er nog met moeite 12 clubs overblijven.
Dan nog 2 uit de ere. 2x 16. Kan Feyenoord ook mee naar beneden.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_66234769
Haarlem gaat er al aan door het uitblijven van het nieuwe stadion. Telstar zal ook wel volgen. Eindhoven, Fortuna.

Eenvoudige invuloefening.
pi_66234928
Ze zouden sowieso het hele systeem op de schop moeten gooien en zowel de eredivisie als de eerste divisie verkleinen, en een divisie daaronder toevoegen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66234950
dit moet voorkomen worden wil het nederlandse voetbal overleven maar hoe is de vraag
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66235157
Typisch Kesler weer.
Hij wil al jaren de competities gaan verkleinen en nu kan hij de kredietcrisis mooi als excuus gebruiken.
Henk Kesler maakt het Nederlandse voetbal kapot. Het wordt tijd dat er eens een nieuw persoon op zijn plek komt.
pi_66235544
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:28 schreef heiden6 het volgende:
Ze zouden sowieso het hele systeem op de schop moeten gooien en zowel de eredivisie als de eerste divisie verkleinen, en een divisie daaronder toevoegen.
Dat zie ik ook graag. En geen play-offs meer.
pi_66237037
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:24 schreef MaxPower het volgende:
Haarlem gaat er al aan door het uitblijven van het nieuwe stadion. Telstar zal ook wel volgen. Eindhoven, Fortuna.

Eenvoudige invuloefening.
Telstar is voor zover ik weet een stuk gezonder dan Haarlem, Eindhoven en Fortuna hoor. De begroting is weliswaar niet zo groot, maar wel sluitend.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:46:21 #10
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_66238283
Eredivisie >>> Eerste Divisie >>> Topklasse
16 clubs------------16 clubs---------?? Clubs

donderdag 19 februari 2009 @ 15:01:04 #11
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66238782
Die crisis komt Herr. Kessler wel lekker uit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 februari 2009 @ 15:49:36 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66240772
Henk met zijn botte bijl erin
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66241053
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:49 schreef rubbereend het volgende:
Henk met zijn botte bijl erin
Huppekee, hatsekiedee! 8 clubs weg uit de eerste. Eureka!
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:01:35 #14
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_66241222
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:56 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Huppekee, hatsekiedee! 8 clubs weg uit de eerste. Eureka!
Survival of the fittest. Moet er dan altijd worden bijgesprongen door derden om die clubs "gezond" te houden.

En bij sommige eerstediv. clubs zitten er soms 100 man in het stadion.
pi_66241283
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:01 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Survival of the fittest. Moet er dan altijd worden bijgesprongen door derden om die clubs "gezond" te houden.

En bij sommige eerstediv. clubs zitten er soms 100 man in het stadion.
Met de botte bijl erin is niet bepaald survival of the fittest.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_66241286
Ok, 2x 10 clubs en dan 4 keer per jaar tegen elkaar.

En ik ben het er mee eens dat clubs gewoon hun financiele zaken op orde moeten hebben. Belachelijk dat gemeentes bijspringen na financieel wanbeleid.
pi_66241794
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef Aanvoerder het volgende:En ik ben het er mee eens dat clubs gewoon hun financiele zaken op orde moeten hebben. Belachelijk dat gemeentes bijspringen na financieel wanbeleid.
Dat is inderdaad belachelijk, maar gemeenten bepalen zelf wat ze met hun geld doen. De een legt een crossbaan aan voor een paar ton, de ander een kolossaal kunstwerk.

Als de gemeenteraad uit voetballiefhebbers bestaat kun je op een centje rekenen. Als dat niet zo is, mag je zelf je broek op houden. En dat is natuurlijk erg scheef.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:22:14 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66242017
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Met de botte bijl erin is niet bepaald survival of the fittest.
Nee, maar een systeem waarbij je niet kan degraderen ook niet.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:34:55 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_66242543
Passage die nog ontbreekt in bovenstaand stuk is: 'Laat ik vooropstellen, dat nog niets vaststaat, maar dat we ons bezinnen op gepaste maatregelen voor het moment dat zoiets echt moet", aldus Kesler, die in de Eredivisie weinig problemen verwacht. "Daar staan de meeste clubs er eigenlijk wel gezond voor en dreigen er ook niet meteen grote klappen."

Wat een klassejustitie weer. ADO, Vitesse, Roda, Utrecht hadden ze allang een keer moeten terugzetten naar de eerste divisie vanwege financieel wanbeleid. NEC zit toch ook in financiele moeilijkheden als we de VI moeten geloven?

Kesler
pi_66242938
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:16 schreef Maja het volgende:

[..]

Dat is inderdaad belachelijk, maar gemeenten bepalen zelf wat ze met hun geld doen. De een legt een crossbaan aan voor een paar ton, de ander een kolossaal kunstwerk.

Als de gemeenteraad uit voetballiefhebbers bestaat kun je op een centje rekenen. Als dat niet zo is, mag je zelf je broek op houden. En dat is natuurlijk erg scheef.
Dat is een logisch gevolg van andermans geld uitgeven.
pi_66243662
12 clubs vind ik best een goed idee. Wordt de Jupiler League alleen maar sterker van.
pi_66243741
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
12 clubs vind ik best een goed idee. Wordt de Jupiler League alleen maar sterker van.
Ja, maar dat wordt wel erg weinig voetbal, tenzij je 2x per jaar uit en thuis alle ploegen afgaat.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:05:39 #23
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_66243752
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dan moet er wel een Topklasse komen, want als je niet kan degraderen/promoveren, dan blijft het niveau wel steken.
pi_66246273
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:05 schreef Garudo het volgende:

[..]

Dan moet er wel een Topklasse komen, want als je niet kan degraderen/promoveren, dan blijft het niveau wel steken.
Alleen wie komen er in de Topklasse? De amateurs van nu? Die kunnen dat nooit betalen als ze promoveren naar, wat nu, de Jupiler League is.
Het FC Eindhoven hoofdstuk was dus nog maar het begin van de KNVB.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_66246574
Doe maar een mooie fusie met het Vlaamse voetbal. De sterkste teams naar de eredivisie, minder sterke naar de eerste divisie, half failliete clubs:
Ik support gevallen topclubs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')