abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66242944
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat is daar dan mee?
In St. Petersburg heb je van die heeeele lange roltrappen naar beneden, ik kreeg echt hoogtevrees toen ik er de eerste keer vanaf moest. Heb je die in Moskou ook?

Plaatjes zeggen meer dan woorden . En dan overal het teken van het communisme ertussendoor. En standbeelden, hele rijen met standbeelden. In de fucking metro .

En als je over zijn neus aait, brengt dat geluk. Alles brengt geluk in Moskou . Alle standbeelden hadden kale plekken van het aanraken, want dat brengt geluk.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_66242999
gourmetten
Ja doei.
pi_66243016
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef Greys het volgende:

[..]

De dierentuin!
Ja die had ik ook al gevonden . Wil ik wel mn camera mee, even kijken of dat te regelen valt .
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:46:57 #254
236335 neen
schone schijn
pi_66243068
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
Wel goed van je moeder dat ze het nu toch aanpakt! Je moet haar juist complimentje geven, dan ziet ze meteen hoe fijn dat is.
[..]

Wat is daar dan mee?
In St. Petersburg heb je van die heeeele lange roltrappen naar beneden, ik kreeg echt hoogtevrees toen ik er de eerste keer vanaf moest. Heb je die in Moskou ook?
Die metro's in Moskou zijn wel ja... en ook diepe roltrappen
Er is in Moskou ook genoeg te zien hoor... je kunt er ook wel lekker op stap, goed shoppen, maar een rus waarmee ik daar sprak zei ook dat St. Petersburg erg mooi was, en het grootste museum (langste looproute ter wereld geloof ik) zit er ook.... een vriend van me is er laatst geweest en die vertelde me dat je er ook erg goed bier kan drinken.
Maar voor een lang weekend is Moskou volgens mij ook prima, je hebt er natuurlijk wel het rode plein, kremlin, nog wat pleinen, de metro, de stad zelf, zat te zien

En Chico... kwam Anna Paulowna, een vrouw van Koning Willem huppeldepup dacht ik niet uit St. Petersburg?
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:40 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Je kunt het Neen!! Zelfs mij lukt het Minder bier in het weekend jongen!
En doordeweeks wanneer kom je nou eens bier drinken, je belt me ook nooit meer
Ik ben gestopt in Zwolle dus daar ga ik niet meer wonen

Icons zuviel eINZ

Maar allee... de dierentuin in Antwerpen is inderdaad mooi
het lijkt niet wat het is
pi_66243162
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:38 schreef vamperotica het volgende:
Dames....
Ik kom weer even binnen vallen en gooi gelijk een topic neer!

tweetalig VWO?
Oh dat heeft m'n zusje gedaan, ik ga meteen even reageren!

Chico: wow, dat ziet er wel heel mooi uit voor een metrostation... Da's wel heel wat anders dan in St. Petersburg. Hoewel je daar weer veel van die oude paleizen hebt, ik denk nog uit de tijd voor het communisme? Heel erg vergane glorie allemaal en daardoor een heel aparte sfeer.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:52:10 #256
236335 neen
schone schijn
pi_66243251
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:43 schreef Chicolate het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Plaatjes zeggen meer dan woorden . En dan overal het teken van het communisme ertussendoor. En standbeelden, hele rijen met standbeelden. In de fucking metro .

[ afbeelding ]
En als je over zijn neus aait, brengt dat geluk. Alles brengt geluk in Moskou . Alle standbeelden hadden kale plekken van het aanraken, want dat brengt geluk.
Ben je alleen in Moskou geweest? Ik heb er vrijwilligerswerk gedaan en toen gingen we natuurlijk vaak de stad in Ook bij dat monument geweest voor de eerste vlucht in de ruimte? Toen ik er kwam dacht ik wtf want allemaal stenen waren los... dat museum eronder was dicht en het stuk waarop het beeld van Karl Marx uitkeek was ook helemaal verrot dat was dicht bij een plek waar allemaal gebouwen stonden voor de gebieden uit de Soviet republiek.... iedere had er een met hun specialiteiten ofzo, dat weet ik niet meer precies... mooie gebouwen
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 februari 2009 @ 16:53:31 #257
163650 Greys
pi_66243291
Gourmetten, mjam, daar zou ik ook wel trek in hebben!
Hier bami met een sateetje en een eitje en kroepoek vanavond. Ik ben er niet zo van, maar Heer G houdt van bami dus dan moet het af en toe maar

Kreeg net een smsje van mijn buurman van tien jaar geleden (wel vaker contact mee hoor, dit was niet vanuit het niets) met: Dag schoonheid. Ga je nog huishoudbeursen of sla je een jaartje over? Kus.
En nee, hij is géén heaumeaux en nee, ik ben niet een huishoudelijk type (understatement of the year). Dus Heb maar terug gesmst dat ik een jaartje (of elf...) oversla

En nu ga ik in bad. Met een mint achtig Lush ding!
Zomaar midden op de dag! Dat moest van Loveli, iets leuks doen terwijl ik eigenlijk moet schoonmaken. Dus dan geef ik haar de schuld als ik er op aangesproken wordt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:54:34 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66243320
Is moblo online? Weet iemand of het vanavond koopavond is in nijmegen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66243342
ja, het is vanavond koopavond in Nijmegen
Ja doei.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:58:34 #260
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66243472
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
ja, het is vanavond koopavond in Nijmegen
Oke.
Volgende vragen:
waar heb jij je rok en schoenen gekocht en waar kan ik goedkoop parkeren?
pi_66243546
Schoenen in Winkelcentrum Dukenburg, Rok ook.

Rok bij SPS, schoenen bij "Theo nogwat" zit ook in Dukenburg

Hier bij mij voor de deur/in de wijk is het gratis parkeren en vanaf daar is het 5 minuten (minder zelfs als je aan het begin van de wijk staat) naar het winkelcentrum

In het centrum kan ik je zo snel niet zeggen waar je kunt parkeren (gratis/goedkoop) aangezien ik daar nog nooit met de auto ben geweest
Ja doei.
pi_66243588
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:52 schreef neen het volgende:

[..]

Ben je alleen in Moskou geweest? Ik heb er vrijwilligerswerk gedaan en toen gingen we natuurlijk vaak de stad in Ook bij dat monument geweest voor de eerste vlucht in de ruimte? Toen ik er kwam dacht ik wtf want allemaal stenen waren los... dat museum eronder was dicht en het stuk waarop het beeld van Karl Marx uitkeek was ook helemaal verrot dat was dicht bij een plek waar allemaal gebouwen stonden voor de gebieden uit de Soviet republiek.... iedere had er een met hun specialiteiten ofzo, dat weet ik niet meer precies... mooie gebouwen
Nee ik zat in Dmitrov, plaats bij Moskou in de buurt. Was met een uitwisseling van school. Totaal zijn we 3 dagen in Moskou geweest. 1 Dag in het archeologische park (echt mooi! en leuk), 1 Dag voor het Kremlin/Rode plein/metro's en 1 dag Arbatstreet/de locale Mac. En verder nog naar een 'rocketscience' museum (waar de Russische geheime dienst toegang voor moest geven, zijn tevoren dus helemaal doorgelicht ) en wat dingen in Dmitrov . Van Moskou viel me vooral op dat alles in de steigers staat: alle oude gebouwen worden afgebroken en er worden snel nieuwe dingen neergezet (die over 25 jaar weer kapot zijn). Dat staat ook allemaal in "Moskou is een gekkenhuis" van 'naam vergeten, zoek ik zo op, maar de kat wordt kwaad als ik nu opsta '. Correspondent van NOS oid.

Maargoed. Moskou was bizar. En de huizen daar ook. Zal ik zometeen wel een fotootje van laten zien .
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:04:26 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66243697
Hmm,dan toch maar (teveel) betalen. De laatste keer heb ik bovenop een winkelcentrum geparkeerd, en dat weet ik iig nog te vinden. Of ik ga gewoon in Duitsland.
Heb morgen een gesprek met een klant en dan wil ik er leuk uitzien. Maarja, mijn oogjes zijn een beetje kapot dus moet ik een bril op en dáárvan word ik nou onzeker
pi_66243790
Tink: bedoel je met bovenop een winkelcentrum misschien de Molenpoort? Want dat is echt in het centrum van de stad. Dukenburg ligt buiten het centrum, toch Moblo?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66243829
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:00 schreef motorbloempje het volgende:

Rok bij SPS, schoenen bij "Theo nogwat" zit ook in Dukenburg
SPS heeft incidenteel heel leuke/bijzondere dingen! Maar je moet wel mazzel hebben met korting, want de standaardprijzen liggen vrij hoog.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_66243830
Over shopping gesproken... het is dus echt waar dat als je iets nodig hebt, je het niet kunt vinden

Ik heb nog maar 2 echt goed passende spijkerbroeken, en dan nog 3 rokken die nog een beetje redelijk zitten, en dat was het. Dus ik de stad in... enige wat ik vind is een rok die wel mooi is, maar wel 80 euro (niet gekocht dus...) Andere rok ook aangepast, een beeldige kokerrok met een strik aan de achterkant, stond prachtig maar ik ben bang dat ik hem niet ga dragen...

Iemand die mij over kan halen om alsnog dat ding te kopen en me dan ook uit te leggen hoe je dat het beste kan dragen? Zodat het er niet way overdressed uitziet?

Het gaat om deze:

Voor:

Achter:
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66243867
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:04 schreef Tinkepink het volgende:

Heb morgen een gesprek met een klant en dan wil ik er leuk uitzien. Maarja, mijn oogjes zijn een beetje kapot dus moet ik een bril op en dáárvan word ik nou onzeker
Nou dank je wel!
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:09:08 #268
236335 neen
schone schijn
pi_66243893
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee ik zat in Dmitrov, plaats bij Moskou in de buurt. Was met een uitwisseling van school. Totaal zijn we 3 dagen in Moskou geweest. 1 Dag in het archeologische park (echt mooi! en leuk), 1 Dag voor het Kremlin/Rode plein/metro's en 1 dag Arbatstreet/de locale Mac. En verder nog naar een 'rocketscience' museum (waar de Russische geheime dienst toegang voor moest geven, zijn tevoren dus helemaal doorgelicht ) en wat dingen in Dmitrov . Van Moskou viel me vooral op dat alles in de steigers staat: alle oude gebouwen worden afgebroken en er worden snel nieuwe dingen neergezet (die over 25 jaar weer kapot zijn). Dat staat ook allemaal in "Moskou is een gekkenhuis" van 'naam vergeten, zoek ik zo op, maar de kat wordt kwaad als ik nu opsta '. Correspondent van NOS oid.

Maargoed. Moskou was bizar. En de huizen daar ook. Zal ik zometeen wel een fotootje van laten zien .
Ik zat er ook wat buiten en dan kregen we of een lift van een bekende of we pakten de bus... oude Nederlandse en Duitse bussen met nog Nederlands/Duitse teksten bij de deuren enzo
Was dat museum niet onder dat monument? Wij wilden dus naar zo'n museum wat dicht bleek te zijn dat archeologische park klinkt ook goed, volgens mij ben ik daar toen niet geweest. Ik was er in de zomer van 2006

Maar goed, nu ga ik weer afvallen
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:09:16 #269
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66243898
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Tink: bedoel je met bovenop een winkelcentrum misschien de Molenpoort? Want dat is echt in het centrum van de stad. Dukenburg ligt buiten het centrum, toch Moblo?
Ja En ik wil dus niet naar Dukenburg maar naar het centrum. En dat parkeerdek zou idd weleens molenpoort kunnen zijn.
pi_66243912
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPS heeft incidenteel heel leuke/bijzondere dingen! Maar je moet wel mazzel hebben met korting, want de standaardprijzen liggen vrij hoog.
Klopt... ik had er een heel mooi simpel truitje gevonden waarin mijn taille goed uitkwam, dat ding kostte dus 50,-. Ik heb het truitje maar laten hangen

Maar volgens mij zijn bijna alle kledingzaken best duur geworden
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:11:06 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66243970
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou dank je wel!
Wat heeft mijn onzekerheid en mijn bril nou te maken met het feit dat jij een bril draagt
Ik draag al sinds mijn 11e een bril (en later contactlenzen) en ben tijdens mijn puberteit vreselijk gepest met dat ding, wat dus zijn sproren heeft nagelaten. Mijn complexen niet op jezelf projecteren he!
pi_66244007
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

ik kom er verder ook nooit, enige winkels waar ik mn kleding vandaan haal normaal gezien zijn H&M en WE
Ja doei.
pi_66244070
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat heeft mijn onzekerheid en mijn bril nou te maken met het feit dat jij een bril draagt
Ik draag al sinds mijn 11e een bril (en later contactlenzen) en ben tijdens mijn puberteit vreselijk gepest met dat ding, wat dus zijn sproren heeft nagelaten. Mijn complexen niet op jezelf projecteren he!
Ik heb geen complex over mijn bril. Maar het kwam een beetje over alsof je brillen lelijk vond.

Maar na je uitleg snap ik wel dat je er nu onzeker van wordt als je 'm nu op moet zetten.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:14:37 #274
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66244099
@Ewelina: gewoon met een mooi simpel truitje dragen. Zo basic mogelijk (liefst wol), maar niet zo basic als een t-shirt met lange mouwen. Prachtige rok trouwens.
pi_66244193
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:14 schreef Tinkepink het volgende:
@Ewelina: gewoon met een mooi simpel truitje dragen. Zo basic mogelijk, maar niet zo basis als een t-shirt met lange mouwen. Prachtige rok trouwens.
En wbt schoenen? Ik stik van de hakken, maar ik wil niet zo'n enorme kakkerlook. Ik moet dat ding wel naar de universiteit aankunnen en niet het gevoel hebben alsof ik way overdressed ben.

Hij stond wel erg mooi En hij gaf me een geweldige kont
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:17:50 #276
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66244219
Goeiendag jedermann!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:19:10 #277
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66244271
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En wbt schoenen? Ik stik van de hakken, maar ik wil niet zo'n enorme kakkerlook. Ik moet dat ding wel naar de universiteit aankunnen en niet het gevoel hebben alsof ik way overdressed ben.
DAn zou ik voor (stoere) laarzen en eventueel een (stoer) jasje gaan. Dan krijg je een interessante mix van stijlen en wordt het niet overdressed. Bloesjes en pumps in de kast laten, al kan dat 's avonds juist heel mooi zijn.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:19:16 #278
236335 neen
schone schijn
pi_66244279
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiendag jedermann!
Leidster van team solidair, jij moet me vaker schoppen want ik kom aan.
pi_66244308
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Klopt... ik had er een heel mooi simpel truitje gevonden waarin mijn taille goed uitkwam, dat ding kostte dus 50,-. Ik heb het truitje maar laten hangen

Maar volgens mij zijn bijna alle kledingzaken best duur geworden
Nou, ik heb SPS altijd al duur gevonden, duurder dan andere zaken. Maar het is wel echt een winkel om altijd even te neuzen. Ik heb er ooit een rokje gescoord in de uitverkoop waar ik steevast een compliment over krijg als ik het draag. Ik heb er ook nog niemand anders in gezien.

Ik vind je kokerrokje overigens too much. Staat leuk in de kast, en misschien ga je zoiets nog wel eens aantrekken naar een feestje of begrafenis, maar ik zou me er erg formeel in voelen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:21:46 #280
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66244372
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:54 schreef neen het volgende:
Ik ga nu maar weer een voor foto maken want ik kan zo'n beetje bij start weer beginnen maar omdat maria hier nu minder post krijg ik minder schoppen van de leidster van team solidair. Dus het is haar schuld. De bitch

Tis dat dat hartje erbij stond, meneertje! Ga's wat doen ofzo! *geeft solidaire schop*

Zo goed?
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:22:06 #281
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66244389
Kadaver! wat gaat dat hard hier
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66244412
Ik vind het een mooie rok! En volgens mij kan Ewelina zoiets goed hebben, zonder dat het 'te' wordt. Wel eenvoudig doen erboven dan! Ze heeft tenslotte ook nog een roze variant in de kast Heb je daar nou al iets bij?
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:23:53 #283
236335 neen
schone schijn
pi_66244439
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Tis dat dat hartje erbij stond, meneertje! Ga's wat doen ofzo! *geeft solidaire schop*

Zo goed?
Dank hoe gaat het met jou race naar je streefgewicht eigenlijk En met al die huizen.... was dat nog gelukt
pi_66244447
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

DAn zou ik voor (stoere) laarzen en eventueel een (stoer) jasje gaan. Dan krijg je een interessante mix van stijlen en wordt het niet overdressed. Bloesjes en pumps in de kast laten, al kan dat 's avonds juist heel mooi zijn.
Stoere schoenen... ik ga maar eens mijn kasten uitpluizen denk ik Eens zien of ik iets kan vinden.

Anders koop ik deze wel:

Ik vind de kleur zo mooi
pi_66244490
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:22 schreef Laureline het volgende:
Ik vind het een mooie rok! En volgens mij kan Ewelina zoiets goed hebben, zonder dat het 'te' wordt. Wel eenvoudig doen erboven dan! Ze heeft tenslotte ook nog een roze variant in de kast Heb je daar nou al iets bij?
Nope.... daarom ben ik dus huiverig om die rok te kopen, ik ben bang voor een miskoop

Dat, en ik heb altijd het idee dat ik mijn buik onwijs moet inhouden als ik zo'n kokerrok draag
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:25:58 #286
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66244503
@Mini_Rulez, dat was dankje, maar kwam er niet zo uit geloof ik
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik reed door Antwerpen, met al m'n ramen open (en je weet hoe koud het is )en ik heb zeker een half uur Zwahiel gegild. Wie ik ook zag.......... geen Zwahiel....

en nu ben ik in een durp vlakbij Leopoldsburg.
Dat zal dan zeker komen omdat ik zwahiel heet met kleine letter
En ja ik zat in de bib te vertoeven van de CST midden in 't stad hiero. En mijn huis ligt nog zo centraal, vanuit de snelweg vanuit Eindhoven immer gerade aus richting Spoor Kathedraal en dan ben je mijn huisje al nét voorbij.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:39 schreef Chicolate het volgende:
Zwahiel, wat zijn leuke dingen om te doen/zien in Antwerpen? Ik ga nog wel in boekjes snuffelen, maar jij woont er en zal het vast beter weten .
Antwerpen voor beginnelingen

Euhm, jah, musea op Zuid zijn wel tof om te bekijken, daarnaast niet te missen de voetgangerstunnel naar Linker Oever (ja zo heet 't echt ) vooral 's avonds kun je dan heerlijk Rechter Oever / 't Stad bekijken met alle lichtjes. Op de Kaaien staat bij het Stadskasteel vlak bij het Stadshuis een groot reuzenrad, kun je lekker ver kijken. Maak ook eens een wandeling langs de Kaaien (da's bij de Schelde). Richting Zuid, dan kun je daar lekker rond kijken bij 't nieuwe Justitie Paleis, het museum voor de Schone Kunsten en je hebt zoals ik al zei nog meer musea daar.

Rondom het station is dus de Zoo (schuin bij mij tegenover) je hebt nog wat theaters daar, ook een diner theater bij het Roosenveldplaats. Je kunt ook nog via mijn straat (gemeentestraat/carnotstraat) naar de Turnhoutsebaan (loopt die in over) en daar naar de Roma een voorstelling mee pikken, is wel een aanrader. Het is een van de oudste bioscopen van België die hersteld is tot theater. Erg mooi binnen. Als je nog naar 't theater wilt kijk ook 's naar Theater Arenborgh (zie proviant.be ) Dat ligt vlakbij de Meír (via de Wapper en naar de stadsschouwburg). Je moet ook even de Stadsfeestzaal bekijken. Je kunt daar lekker decadent champagne drinken op het eilandje wat daar 'zweeft' en 't ziet er echt netjes uit binnen en je kunt er goed winkelen.

Daarnaast de Meír natuurlijk De zijstraatjes van de Meír zijn ook leuk, via de Wapper kom je bij de stadsschouwburg en als je op 't eind van de Meír rechts gaat kom je in 't oudere gedeelte van 't Stad uit. Aanrader om te eten is daar Jam, dat is echt lekker! Je hebt daar ook nog een aantal pleintjes waar je lekker kunt zitten enzo.

Ga je aan het eind van de Meír links dan ga je richting Groenplaats, 't Stadshuis en ben je ook vlakbij de voetgangerstunnel met de houtenroltrappen naar beneden (en een lift). Daar vind je ook veel restaurantjes en uitgaansdingen. Het Stadshuisplein / Marktplein is zo rond de kerst erg gezellig en er zijn veel overdekte en verwarmde terrasjes. Links daarvan kom je bij de Groenplaats met 't Hilton en nog meer winkeltjes. Je kunt als je dan alsmaar door blijft lopen ook naar 't Zuid vanuit daar.

Als je bij Jam bent kun je ook eens een kijkje nemen bij de CST van de Unief, de stadscampus is daar namelijk, je zit dan ook in de studentenwijk. (Roosenveldplaats rechtdoor tegen het verkeer in lopen, eerste rechts eerste links) Daar kun je goeiekoop eten. Aanrader hier is JP waar je een half stokbroodje voor 1,80 weghaalt goed belegd. Denk erom, als je een SMOSKE + wat je erop wilt vraagt, dan krijg je een stokbroodje met sla, ei, tomaat en wat je er verder op hebt. Kost 1,80 bij JP. Ze sluiten om 17.30 wel.

Dat zit weer tegenover gebouw A, B, C, D en E van de Unief. aan de Kleine Kouberg. (midden door de CST heen zeg maar). Door de CST zitten veel eet en drink tentjes. Een andere aanrader om ff koffie te drinken buiten Jam is Vandoag is 't. Lekkere koffie, wel veel studenten, super klein tentje maar echt super veel lekkere koffievariaties. Trouwens bij JP maken ze elke dat tig soorten cake zelf voor een euro'tje. Ananascake is erg lekker.

Unie panden kun je gewoon in als je er maar niet te toeristig uit ziet zeg maar. Vooral tegenover JP Agora is erg mooi, het is een nieuwbouw uit de jaren 70 die tegen originele panden aangebouwd is. Binnen super modern (nou ja Agora zelf niet, maar die oude panden wel) en van buiten lekker oud en klassiek enzo.

Verder heb je natuurlijk de Joodse wijk aan de zij en achterkant van het station, je hebt het Stadspark aan de Frankrijklei (nét buiten 't centrum niet zo ver van de Rooseveldplaats en dus 't station). Je hebt de Chinezenwijk, maar dat is niet zo spetterend, veel volkse dronken werklozen.

Uitgaan 's avonds: Café Local, vlak bij het museum van Schone Kunsten. Goed lekker en latin. wel duur 'n knaak voor een drankje. Maar een stuk latin met house enzo. Goed te doen.
Overal zijn er kleine kroegjes, maar als je in 't weekend gaat is er veel dicht. Het is dus leuker om vrijdags te gaan, dan is er veel meer leven en zijn er veel minder (lees GEEN) toeristen en kun je lekker studentendingen ook doen (lees studentenprijzen, in het weekend stijgen de prijzen, I kid you not!)

Als je nog iets compleet anders wil kun je de riooltocht maken, waar je die moet boeken durf ik niet te zeggen, maar collegegenoten hebben 'm gedaan en waren er erg over te spreken. De riolen zijn zeg maar groot en vormen een soort tunnelcomplex waarin je gewoon kunt lopen onder 't Stad zeg maar.

Idem is de metro, wat eigenlijk gewoon een tramnet ondergronds is. De Hermelijnen zijn daar, vroeger reden de oude trams van bovengronds er voornamelijk en dat was een hele belevenis, zo af en toe daalt zo'n snel optrekkende unit af naar beneden.

Zoek maar 's op google maps waar alles zit enzo, het is allemaal goed te doen. Op de kaart lijken loopafstanden soms ver, maar 't valt echt allemaal mee. Als je nog vragen hebt let me know.

[ Bericht 1% gewijzigd door zwahiel op 19-02-2009 17:31:36 ]
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_66244513
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:22 schreef Laureline het volgende:
Ze heeft tenslotte ook nog een roze variant in de kast Heb je daar nou al iets bij?
Juist, en daar zit ze ook nog steeds over te piekeren wat ze erbij aanmoet.

Bij mij valt zo'n rok in de categorie 'Mijn kast hangt al vol met mooie dingen die ik nooit aantrek.'
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:26:25 #288
236335 neen
schone schijn
pi_66244521
Donders wat een post Zwahiel!
pi_66244527
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiendag jedermann!

Hoe is het?

Ewelina, ik vind dat rokje echt heel vreselijk, ik zou het niet kopen als ik jou was
pi_66244538
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, ik heb SPS altijd al duur gevonden, duurder dan andere zaken. Maar het is wel echt een winkel om altijd even te neuzen. Ik heb er ooit een rokje gescoord in de uitverkoop waar ik steevast een compliment over krijg als ik het draag. Ik heb er ook nog niemand anders in gezien.

Ik vind je kokerrokje overigens too much. Staat leuk in de kast, en misschien ga je zoiets nog wel eens aantrekken naar een feestje of begrafenis, maar ik zou me er erg formeel in voelen.
Mango vind ik ook erg prijzig, zeker gezien de stoffen... 80 euro voor een jurkje van prutstof... no way. River Island, waar ik vaak winkel is ook wel duur, maar dat zit gewoon erg goed bij mij en het is mooi spul
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:27:30 #291
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66244552
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:24 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Stoere schoenen... ik ga maar eens mijn kasten uitpluizen denk ik Eens zien of ik iets kan vinden.

Anders koop ik deze wel:
[ afbeelding ]

Ik vind de kleur zo mooi
Die wil ik hebben! Waar! Waar!
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:27:42 #292
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66244559
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:26 schreef neen het volgende:
Donders wat een post Zwahiel!
haha, citytour uitgetikt
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:28:50 #293
236335 neen
schone schijn
pi_66244594
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:27 schreef zwahiel het volgende:

[..]

haha, citytour uitgetikt
Ken je World66? Dat is wel leuk om dit soort dingen te posten
pi_66244605
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoe is het?

Ewelina, ik vind dat rokje echt heel vreselijk, ik zou het niet kopen als ik jou was
exact mijn gedachte
Ja doei.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:29:23 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66244614
Neen, met mij staat het afvallen weer even stil, ik probeer niet teveel troep te eten maar heb de afgelopen tijd weinig rust in mn kont gehad Denk dat ik nog ongeveer hetzelfde weeg, heb besloten me weer te wegen als ik weer een tijdje een normaal, tof ritme heb

En hoe is het met u, afgezien van een gebrek aan online afval-cheerleader-squad?

(Chico was trouwens ook mede-oprichter van Team Awesome! Het moet nieuw leven ingeblazen worden! )
pi_66244616
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Die wil ik hebben! Waar! Waar!
River Island, zit alleen in Amsterdam en in Rotterdam en in de UK. Die andere rok komt daar ook vandaan. Ga morgen wel zoeken of ze mijn maat nog hebben, ik vind die kleur prachtig en het is ook niet zo knal als die roze rok van mij
pi_66244682
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_66244683
dubbelpost
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:31:55 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66244702
Oh en wat betreft kutopmerkingen mbt gewicht en omvang van ouders kan ik meepraten, joy!

Mijn bijnaam was vroeger bollie en m'n pa heeft zelfs wel eens in kledingzaken tegen verkoopsters gezegd "ja het moet wel groot genoeg zijn, want ze is een dikkertje " Ik: " PAAAAP! " Verkoopster: " "

/sigh
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:32:26 #300
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66244720
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:28 schreef neen het volgende:

[..]

Ken je World66? Dat is wel leuk om dit soort dingen te posten
nee nog nooit van gehoord. Straks ff kiekn'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')