abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 21:24:15 #126
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66874864
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan?
quote:
Ik ben waarschijnlijk wel eens overprikkeld maar dan denk ik dat het ergens anders door komt dus dan ervaar ik dat niet als overprikkeld zijn.
hier
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:33:26 #127
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66875294
Trouwens, ik ga proberen om die dag toch nog te komen, alhoewel dat moeilijk zal worden. Mocht het desondanks goed bevallen dan ben ik de 2e meet er natuurlijk wel niet voorziene omstandigheden uitgesloten. Als het niet bevalt, hmm, tja, dan wordt het moeilijk. Misschien een extra reden om dan wel te gaan
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:38:43 #128
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66875584
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, als we allemaal gewoon "normale" mensen zouden zijn in plaats van met een storing.
Ik denk dat ik autisme niet een storing zou noemen. Een paar maanden/jaren geleden wel, maar ik begin in te zien dat mensen met autisme gewoon anders zijn, en niet gehandicapt (alhoewel mensen met autisme toch gehandicapt zijn, omdat anders zijn al een handicap is). Ik dacht eerst dat het gewoon een soort van politiek correcte, feelgood onzin was om te zeggen dat autisme geen storing is. (De reden voor mijn verandering van gedachte is dat mensen met autisme vaak talenten hebben die gewone mensen niet hebben. Dingen die voor normale mensen intuïtief zijn, moeten worden aangeleerd voor mensen met autisme [sociale vaardigheden bijvoorbeeld], dingen die intuïtief zijn voor mensen met autisme, moeten worden aangeleerd voor mensen zonder autisme [in het geval dat een persoon met autisme een bepaalde talent heeft]. Ik denk dat, onder andere, mensen met autisme anders tegen de wereld aankijken, op een manier dat alleen aangeleerd zou kunnen worden door iemand zonder autisme.)

Ik ben er eigelijk nog niet echt uit.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_66879227
Ik vind het wel jammer dat ook als je er in slaagt prima te functioneren, het toch gewoon autisme genoemd wordt. Waarschijnlijk heeft niemand hier het ‘echte’ autisme, er zal eerder sprake zijn van hoogfunctionerend autisme met bovengemiddelde intelligentie. Een echt mooi leven is maar voor een paar mensen met autisme weggelegd, vaak is het een leven in armoede (sociale werkplaats, loondispensatie e.d. omdat reguliere sollicaties meestal stuklopen).

Als die sociale vaardigheden echt niet lukken, kun je trouwens nog altijd een buddy regelen...

[ Bericht 20% gewijzigd door sempron2400 op 09-03-2009 23:06:30 ]
pi_66886842
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

hier
Ik snapte jouw quote al niet. Maar dat klopt dat ik dat gezegd heb.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:25:15 #131
65330 Ruzbeh
pi_66888210
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:59 schreef sempron2400 het volgende:
Ik vind het wel jammer dat ook als je er in slaagt prima te functioneren, het toch gewoon autisme genoemd wordt. Waarschijnlijk heeft niemand hier het ‘echte’ autisme, er zal eerder sprake zijn van hoogfunctionerend autisme met bovengemiddelde intelligentie. Een echt mooi leven is maar voor een paar mensen met autisme weggelegd, vaak is het een leven in armoede (sociale werkplaats, loondispensatie e.d. omdat reguliere sollicaties meestal stuklopen).

Als die sociale vaardigheden echt niet lukken, kun je trouwens nog altijd een buddy regelen...
Daar ben ik het niet mee eens (om te zeggen dat een mooi leven voor een kleine minderheid is weggelegd). De meeste mensen met autisme hebben 'hoogfunctionerend autisme' of HFA. Er is geen verschil tussen HFA en Stoornis van Asperger, en de meeste mensen met autisme hebben Stoornis van Asperger. (Tenminste, mensen met klassiek autisme zijn in de minderheid.)

Omdat de eigenaardigheden van klassiek autisme veel meer zichtbaar zijn voor andere mensen zullen er waarschijnlijk meer mensen met klassiek autisme naar de psychiater gaan voor een diagnose dan iemand met Stoornis van Asperger. Dat betekent dus dat de kans groot is dat verreweg de meeste mensen met autisme die dat niet weten de milde vorm van autisme hebben, Stoornis van Asperger of PDD-NOS. Dat zou betekenen dat er in verhouding meer mensen de milde vorm hebben dan de statistieken zou kunnen aangeven.

En, bovendien, waarschijnlijk het aller belangrijkste: mensen met autisme kunnen hulp krijgen. Jij noemt bijvoorbeeld sollicitaties die niet goed gaan... daar kan je wel hulp bij krijgen volgens mij.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:27:10 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_66888266
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:38 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik denk dat ik autisme niet een storing zou noemen. Een paar maanden/jaren geleden wel, maar ik begin in te zien dat mensen met autisme gewoon anders zijn, en niet gehandicapt (alhoewel mensen met autisme toch gehandicapt zijn, omdat anders zijn al een handicap is). Ik dacht eerst dat het gewoon een soort van politiek correcte, feelgood onzin was om te zeggen dat autisme geen storing is. (De reden voor mijn verandering van gedachte is dat mensen met autisme vaak talenten hebben die gewone mensen niet hebben. Dingen die voor normale mensen intuïtief zijn, moeten worden aangeleerd voor mensen met autisme [sociale vaardigheden bijvoorbeeld], dingen die intuïtief zijn voor mensen met autisme, moeten worden aangeleerd voor mensen zonder autisme [in het geval dat een persoon met autisme een bepaalde talent heeft]. Ik denk dat, onder andere, mensen met autisme anders tegen de wereld aankijken, op een manier dat alleen aangeleerd zou kunnen worden door iemand zonder autisme.)

Ik ben er eigelijk nog niet echt uit.
Tja, op sommige momenten ervaar ik het zelf toch echt als een handicap.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:38:07 #133
65330 Ruzbeh
pi_66890495
Dat is het ook.
pi_66931553
Gisteren had ik een gesprek met een detacheringsbureau. Dat gesprek verliep moeizaam. Toen vertelde ik dat binnenkort getest zou gaan worden op autisme kreeg dat gesprek een heel andere wending. De mensen reageerde erg positief op het feit da getest ga worden en dat had ik niet verwacht.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_66931631
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:52 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren had ik een gesprek met een detacheringsbureau. Dat gesprek verliep moeizaam. Toen vertelde ik dat binnenkort getest zou gaan worden op autisme kreeg dat gesprek een heel andere wending. De mensen reageerde erg positief op het feit da getest ga worden en dat had ik niet verwacht.
Waarom vertelde je hen dat je getest zal worden? Dat vergroot denk ik niet de kans op een baan
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:57:14 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66931691
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom vertelde je hen dat je getest zal worden? Dat vergroot denk ik niet de kans op een baan
waarom niet, misschien vergroot het juist wel de kans op een baan die geschikt is voor hem ipv telkens tegen een baantje oplopen waarin hij telkens tegen de nadelen van zijn aandoening aanloopt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:58:02 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66931727
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, op sommige momenten ervaar ik het zelf toch echt als een handicap.
zoiets als; als het je tegenwerkt is het een ziekte en als het in je voordeel werkt een gift
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66931799
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:57 schreef Re het volgende:

[..]

waarom niet, misschien vergroot het juist wel de kans op een baan die geschikt is voor hem ipv telkens tegen een baantje oplopen waarin hij telkens tegen de nadelen van zijn aandoening aanloopt
Als het een sociaal detacheringsbureau is dan wel. Wel erg goed dat ze direct al positief reageerden.

Maar is er geen speciaal uitzendbureau voor autisten?

Ff googlen.
pi_66931838
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:57 schreef Re het volgende:

[..]

Dat dus. Wat heeft het voor zin voor mij om ergens te gaan werken en dan na verloop van tijd weer tegen dezelfde problemen aan te lopen. Dat wil ik niet meer.
14 SHADES OF GREY
pi_66931870
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als het een sociaal detacheringsbureau is dan wel. Wel erg goed dat ze direct al positief reageerden.

Maar is er geen speciaal uitzendbureau voor autisten?

Ff googlen.
Ja er is een bureau dat autisten enzo begeleid bij het vinden van een baan enzo. Ik weet alleen de naam niet meer.
14 SHADES OF GREY
pi_66931924
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja er is een bureau dat autisten enzo begeleid bij het vinden van een baan enzo. Ik weet alleen de naam niet meer.
Maar hoe het ook zij: je hebt talenten! Die mogen niet verloren gaan. Ik blijf het wel knap vinden dat je ze open kan staan.

Maar weet je echt wel zo zeker dat je het hebt? Want je bent immers nog niet getest

Waar denk je aan? PDD-NOS, Asperger?
pi_66932577
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

http://www.autest.nl

Kijk maar eens.

Jij bent exact, misschien is software tester iets voor je
pi_66932624
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar hoe het ook zij: je hebt talenten! Die mogen niet verloren gaan. Ik blijf het wel knap vinden dat je ze open kan staan.

Maar weet je echt wel zo zeker dat je het hebt? Want je bent immers nog niet getest

Waar denk je aan? PDD-NOS, Asperger?
Tuurlijk heb ik talenten. Dat heeft iedereen. Zo open ben ik nu ook weer niet. Ik begin het wel steeds makkelijker te vinden om met andere mensen te praten dus ik ga vooruit.
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat ik ASS heb alleen wat precies. Dat moet de test uitwijzen.
14 SHADES OF GREY
pi_66932699
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

http://www.autest.nl

Kijk maar eens.

Jij bent exact, misschien is software tester iets voor je
Ik heb niks met computers. Ik ben laborant en dat wil ik blijven. Er is nog een ander bureau dat meer doet dan alleen ICT.
14 SHADES OF GREY
pi_66932790
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik talenten. Dat heeft iedereen. Zo open ben ik nu ook weer niet. Ik begin het wel steeds makkelijker te vinden om met andere mensen te praten dus ik ga vooruit.
Nogmaals bijzonder knap! Veel mensen hebben daar best moeite mee.
quote:
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat ik ASS heb alleen wat precies. Dat moet de test uitwijzen.
OK. Nou ik hoop dat die test je op ene positieve wijze zal bevestigen.

En wat ik vooral voor je hoop is dat die inzichten tot een geschikte baan voor je zullen leiden.

Ik zou verder willen dat deze mensen gewoon in het bedrijfsleven worden ontdekt. Zo overtuigd dat ze goed ingezet kunnen worden. Deze mensen kunnen dingen beter dan niet-autisten.

In Eindhoven stikt het van Aspergers, wist je dat?
pi_66933005
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nogmaals bijzonder knap! Veel mensen hebben daar best moeite mee.
[..]

OK. Nou ik hoop dat die test je op ene positieve wijze zal bevestigen.

En wat ik vooral voor je hoop is dat die inzichten tot een geschikte baan voor je zullen leiden.

Ik zou verder willen dat deze mensen gewoon in het bedrijfsleven worden ontdekt. Zo overtuigd dat ze goed ingezet kunnen worden. Deze mensen kunnen dingen beter dan niet-autisten.

In Eindhoven stikt het van Aspergers, wist je dat?
Ik heb daar ook veel moeite mee. En ik voel ook bijzonder veel weerstand omdat te vertellen. Deze keer heeft het een positief effect gehad. Het had net zo goed een negatief effect kunnen hebben. Maar als mensen op zoiets negatief reageren dan hebben zij pech en ik niet. Ik zoek wel verder. Ik kom er wel.
Daar ben ik van overtuigt.

Ik wacht af ik zie wel wat er uit komt. Ik hoop dat ik daardoor handvatten kan krijgen waarmee ik verder kan in het leven en gelukkig kan worden.

Ja er is een verband tussen ICT/technologie en autisme geloof ik.
14 SHADES OF GREY
pi_66933064
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb niks met computers.
OK
quote:
Ik ben laborant en dat wil ik blijven.
OK. Tsja, lijkt mij ook geschikt voor autisten. Wat voor laborant ben jij eigenlijk?
quote:
Er is nog een ander bureau dat meer doet dan alleen ICT.
Zal ff kijken.
pi_66934067
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

OK
[..]

OK. Tsja, lijkt mij ook geschikt voor autisten. Wat voor laborant ben jij eigenlijk?
[..]

Zal ff kijken.
Ik ben chemisch laborant.
Dank je voor je moeite.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:58:04 #149
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_66942557
@tijnbrein: Bedoel je ook een bureau die aan jobcoaching doet? Ik ken ook wel een bureau waar ik zelf ook gebruik van maak maar dat gaat dan weer via het UWV etc. dat je dus een gedeelte loon ontvangt en een gedeelte aan uitkering, ligt er natuurlijk aan hoeveel uur je in de week werkt, in mijn geval heb ik een aanvullende uitkering nodig om rond te komen omdat ik maar 12uur in de week werk.
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_66961622
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:58 schreef BONG4002 het volgende:
@tijnbrein: Bedoel je ook een bureau die aan jobcoaching doet? Ik ken ook wel een bureau waar ik zelf ook gebruik van maak maar dat gaat dan weer via het UWV etc. dat je dus een gedeelte loon ontvangt en een gedeelte aan uitkering, ligt er natuurlijk aan hoeveel uur je in de week werkt, in mijn geval heb ik een aanvullende uitkering nodig om rond te komen omdat ik maar 12uur in de week werk.
Ik weet niet of dat bureau samenwerkt met het UWV. Maar waarschijnlijk is dat hetzelfde bureau.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')