Dat vind ik eigenlijk een beetje raar... autistisch zijn is anders zijn, je hebt dan andere soort hersenen zeg maar.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:04 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat autisme op termijn genezen zou kunnen worden, zouden jullie daarvoor open staan?
Wat is het middel is erger is dan da kwaal?quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:04 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat autisme op termijn genezen zou kunnen worden, zouden jullie daarvoor open staan?
Fiep?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:37 schreef tijnbrein het volgende:
Soms heb ik een bepaalde gedachten of fantasie in mijn hoofd en dat gaat dan mijn hele gedachten beheersen. Het is dan zo moeilijk om daar weer uit te komen. Ik word er af en toe gek van.
Hebben meer mensen dat?
Wat is dat ook al weer precies? Het is vast al tig keer langs gekomen.quote:
Dat is iets waarin je jezelf je je helemaal in kan verliezen en zo ongeveer al het andere vergeet......quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat is dat ook al weer precies? Het is vast al tig keer langs gekomen.
Grappig dat je vliegtuigen zegt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is iets waarin je jezelf je je helemaal in kan verliezen en zo ongeveer al het andere vergeet......
Meestal over een bepaald onderwerp. Vb over vliegtuigen. Etc.
Dat je gedachten lastig kan lostlaten KAN ook met dwangmatigheid te maken hebben. Komt vaak voor als comorbiditeit van PDD voor. Maar kan imo ook puur toe te schrijven zijn aan PDD.
Ja, en reken maar dat het een vaak "gekozen" onderwerp is om te fiepenquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Grappig dat je vliegtuigen zegt.![]()
Verkeersvlieger is het allermooiste beroep wat er mij betreft bestaat. Wat is er mooier om een B747 te besturen, ik had het erg graag willen worden. Maar niet geschikt ik kom nooit door de selectie. Zeer zware psychodiagnostische testen etc.quote:Dat vond ik vroeger interessant. Ik wilde vroeger graag piloot worden enzo. Nu heb ik weinig meer met vliegtuigen.
Zou inderdaad met autisme te maken hebben. Maar als goed is zouden ze ook bij zo'n test moeten meenemen of er een extra mogelijkheid van OCS als comorbiditeit bestaat.quote:Dat omschrijft inderdaad wel goed wat er dan gebeurd in mijn hoofd.
De droom om piloot te worden heb ik al op jonge leeftijd laten varen omdat mijn ogen slecht zijn. En nog een paar andere redenen. Die jij ook al noemt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, en reken maar dat het een vaak "gekozen" onderwerp is om te fiepenIk ben ook dol op luidprekerboxen. Kan ik mij helemaal in verliezen. Hetzelfde met auto's.
[..]
Verkeersvlieger is het allermooiste beroep wat er mij betreft bestaat. Wat is er mooier om een B747 te besturen, ik had het erg graag willen worden. Maar niet geschikt ik kom nooit door de selectie. Zeer zware psychodiagnostische testen etc.
Ik kijk elk elke maandag naar Topgun Nederland. Dat gaat over de opleiding van F16 piloten. Het verdriet slaat dan bij me toe, wat had ik dat ook graag gewilt.....
Verder had ik graag cardioloog of radioloog willen worden. Maar koos jong voor techniek waar ik nog steeds spijt van heb......
[..]
Misschien is dat wel een goed idee.quote:Zou inderdaad met autisme te maken hebben. Maar als goed is zouden ze ook bij zo'n test moeten meenemen of er een extra mogelijkheid van OCS als comorbiditeit bestaat.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Over OCS:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Obsessief-compulsieve_stoornis
Ik zal het vragen als ik getest ga worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar Tijnbrein, het is goed om vragen te stellen aan de testpsycholoog. Ik wil niet speculeren dat bij jou sprake zou zijn van een co-morbiditeit......
Deze preoccupaties herken ik heel sterk bij mezelf. Ik heb het vooral met cijferreeksen. Het is een verschrikkelijk fenomeen. Ik word er relatief vaak door getroffen uit verveling, vaker dan door overprikkeling. Vaak gaat er meerdere uren tijd in deze ellende zitten, maar er zijn ook dagen dat ik er geen of vrijwel geen last van heb.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is iets waarin je jezelf je je helemaal in kan verliezen en zo ongeveer al het andere vergeet......
Meestal over een bepaald onderwerp. Vb over vliegtuigen. Etc.
Dat je gedachten lastig kan lostlaten KAN ook met dwangmatigheid te maken hebben. Komt vaak voor als comorbiditeit van PDD voor. Maar kan imo ook puur toe te schrijven zijn aan PDD.
Het kan erg vervelend zijn als het je niet los kan laten.......quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Deze preoccupaties herken ik heel sterk bij mezelf. Ik heb het vooral met cijferreeksen. Het is een verschrikkelijk fenomeen. Ik word er relatief vaak door getroffen uit verveling, vaker dan door overprikkeling. Vaak gaat er meerdere uren tijd in deze ellende zitten, maar er zijn ook dagen dat ik er geen of vrijwel geen last van heb.
Dat is waar. Mijn ‘speciale interesse’ voor cijfers heeft me wel een diploma econometrie opgeleverd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het kan erg vervelend zijn als het je niet los kan laten.......
De maatschappij had van je kwaliteiten gebruik kunnen maken. Want met die preoccupaties en vasthoudendheid kunnen geweldige ideeën uit voort komen.
Echt onbegrijpelijk hoe de maatschappij dit fenomeen niet gebruikt.
Mensen met een verbaal - performaal kloof zijn vaak wel wat rommelig.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:37 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat vind ik zo grappig... dat heet dan Autism Spectrum Disorder. Maar autisten zijn juist vaak heel ordelijk.
Dat druk je dan nog vrij zacht uit...quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:44 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mensen met een verbaal - performaal kloof zijn vaak wel wat rommelig.
Maarja waar hebben we het over..zo zijn sommige mensen nu eenmaal who cares
Ik heb volgende week een intake gesprek.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:51 schreef Rekkof het volgende:
Ik zit nu dan eindelijk in het traject. Heb mn intake gehad en kan nu weer aansluiten op de wachtlijst van 4 maanden
Ik heb over 2 weken een intakequote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een intake gesprek.![]()
Succes met het wachten en het verdere traject.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |