abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66233123
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:37 schreef MissMayhem het volgende:

[..]

Ok, wil je een kort lijstje van wat ik nog luister? Prima..
Dan ben je voor een metal luisteraar inderdaad behoorlijk opengetikt. Chapeau.

Ik luister naar alle soorten muziek: jazz, klassiek, R&B, pop en speel in een metalband. Dát is pas een superieure muziekkennis!

Punt is dus, als je de gemiddelde metalfan zegt dat je pop/jazz/R&B luistert krijg je vaak nog een ergere reactie dan van """"normale mensen"""" die je met metal confronteerd. Alleen de band Hypocricy heeft dit blijkbaar begrepen.
pi_66233187
Moeite doen om muziek te doorgronden
Als het lekker klinkt (en de tekst nog een beetje ergens over gaat) is het goeie muziek
Metal (meestal) dus niet, vind ik.
pi_66234440
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:35 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Dat klopt. Omdat het waar is. Om metal te kunnen waarderen moet je goed kunnen luisteren om de muziek te kunnen ontleden en te ontdekken dat het meer is dan alle snoeiharde herrie.
Dat betekent dat je hersenen beter hebben leren luisteren dan van mensen die vinden dat metal enkel snoeiharde herrie is.
Dus zijn ze superieur.

Dus superioriteit is gebaseerd op de criteria dat je goed moet luisteren, moet ontleden. Zijn dit absoluut geldende criteria? Staan deze ergens in klei geschreven?

Mag ik hieruit concluderen dat hoe complexer en hoe moeilijker muziek is, hoe beter het is?

Intelligent kom je bij mij niet over, omdat verstandige mensen imho inzien dat dit soort criteria subjectief zijn. Je kunt immers ook andere criteria bedenken waar je superioriteit aan afmeet.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_66234684
Overigens moeten mensen muziekvoorkeuren niet zo serieus nemen. Ik luister zowel IDM en complexe ambiënt/glitch als makkelijke italoplaatjes of luchtige bossanova. Superioriteitsgevoelens vloeien voort uit een minderwaardigheidscomplex en het feit dat men moet kunnen rechtvaardigen dat men niet tot de mainstream behoort.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_66234912
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:08 schreef Desunoto het volgende:
Vreemde conclusie.
qft
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:38:49 #56
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_66235373
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:22 schreef teknomist het volgende:
Overigens moeten mensen muziekvoorkeuren niet zo serieus nemen. Ik luister zowel IDM en complexe ambiënt/glitch als makkelijke italoplaatjes of luchtige bossanova. Superioriteitsgevoelens vloeien voort uit een minderwaardigheidscomplex en het feit dat men moet kunnen rechtvaardigen dat men niet tot de mainstream behoort.
behalve als het metalfans betreft. Die ZIJN immers superieur!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_66235490
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:41 schreef BRooster het volgende:
Moeite doen om muziek te doorgronden
Als het lekker klinkt (en de tekst nog een beetje ergens over gaat) is het goeie muziek
Metal (meestal) dus niet, vind ik.
Ik hoop echt dat je gewoon loopt te trollen...
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_66235689
Hij heeft toch gelijk of niet?
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:49:18 #59
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_66235786
ik heb inderdaad gelijk.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_66235856
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:49 schreef DoctorB het volgende:
ik heb inderdaad gelijk.
Jij bent echt de slechtste troll ooit. Nieteens grappig.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:01:13 #61
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_66236313
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:39 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Dan ben je voor een metal luisteraar inderdaad behoorlijk opengetikt. Chapeau.

Ik luister naar alle soorten muziek: jazz, klassiek, R&B, pop en speel in een metalband. Dát is pas een superieure muziekkennis!

Punt is dus, als je de gemiddelde metalfan zegt dat je pop/jazz/R&B luistert krijg je vaak nog een ergere reactie dan van """"normale mensen"""" die je met metal confronteerd. Alleen de band Hypocricy heeft dit blijkbaar begrepen.
Mijn ervaring is dat mensen die in de betere metal bands spelen eigenlijk altijd een veel bredere interesse in muziek hebben.

Maar ik vind het wel leuk om de typische vooroordelen te lezen, die (zoals altijd) ook wel weer herkenbaar zijn voor een bepaalde groep
Volgens mij geeft de algemene reactie op het album Spheres van Pestilence wel weer wat jij bedoelt.
pi_66236656
Mensen die zich vastpinnen op één muzieksmaak >

- Metal (Amon Amarth, Lamb of God, Slayer, Gojira, Textures, Chimaira etc.)
- Rock e.d (Pearl Jam, Nirvana, Silverchair etc.)
- Trance (Tiesto, AvB, Benz & MD, Chicane etc.)
- Rap/HipHop (Dr. Dre, Wu Tang Clan, Ice-T, De La Soul etc.)
- Klassiek (Chopin, Liszt, Scriabin, Blumenfeld etc.)
- Chill (Aphex Twin, Gas, Bochem Welt, Tomasz Bednarczyk etc.)
- NL Talig (Nick & Simon, Jan Smit)

Kom maar op met de bash!
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:10:16 #63
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_66236754
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:08 schreef Leatherneck het volgende:
Mensen die zich vastpinnen op één muzieksmaak >

- Metal (Amon Amarth, Lamb of God, Slayer, Gojira, Textures, Chimaira etc.)
- Rock e.d (Pearl Jam, Nirvana, Silverchair etc.)
- Trance (Tiesto, AvB, Benz & MD, Chicane etc.)
- Rap/HipHop (Dr. Dre, Wu Tang Clan, Ice-T, De La Soul etc.)
- Klassiek (Chopin, Liszt, Scriabin, Blumenfeld etc.)
- Chill (Aphex Twin, Gas, Bochem Welt, Tomasz Bednarczyk etc.)
- NL Talig (Nick & Simon, Jan Smit)

Kom maar op met de bash!
Ik heb het niet zo op metal en rap, maar NL talig das helemaal het -ste van het ste
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_66236910
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:10 schreef wise het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op metal en rap, maar NL talig das helemaal het -ste van het ste
Dat zijn ook 2 van de weinige NL artiesten waar ik bepaalde nummers mooi van vind. Met die gezellige "polonaise" kermismuziek heb ik ook weinig.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_66237023
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:08 schreef genakt het volgende:
nou ik hou wel van death metal

Maar olijven is het goorste wat er bestaat op de wereld
pi_66237499
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:01 schreef Irritatie100 het volgende:
olijven
metal
pi_66237579
Ik vraag me serieus nog steeds af wat de link Fok > metal/rock toch is.
Cause nobody likes rock anymore!
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:27:47 #68
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66237604
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:27 schreef Crane het volgende:
Ah, daar ben je
pi_66237654
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:27 schreef Crane het volgende:
yeah hij is er weer
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:29:06 #70
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_66237663
metal en muziek in 1 woord.

Stelletje schreeuwende idioten die rammen op een gitaar. De enige voorstelling die die lui bij een noot kunnen maken is:

pi_66239819
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:29 schreef aaipod het volgende:
metal en muziek in 1 woord.

Stelletje schreeuwende idioten die rammen op een gitaar. De enige voorstelling die die lui bij een noot kunnen maken is:

[ afbeelding ]
ooit van symphonic metal gehoord, zoals Nightwish? Dat is een perfecte combinatie van klassiek (vooral Mendelsohn geinspireerd, alhoewel Bach en Mozart ook weleens doorklinken), met metal. Daar zit heel wat muzikaliteit in. Echte heavy metal ben ik zelf niet zo'n fan van, maar goed, sommige bands vallen daarmee ook wel te pruimen.

Overigens ben ik iemand die zelf meerdere instrumenten bespeeld, zowel klassiek als lichte muziek, dus kom niet aan met de dooddoener dat ik niks van muziek afweet.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:34:16 #72
177219 Maurari
out of our depth
pi_66240150

Metal is stom
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:35:17 #73
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66240189
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef Bensel het volgende:

[..]

ooit van symphonic metal gehoord, zoals Nightwish? Dat is een perfecte combinatie van klassiek (vooral Mendelsohn geinspireerd, alhoewel Bach en Mozart ook weleens doorklinken), met metal. Daar zit heel wat muzikaliteit in. Echte heavy metal ben ik zelf niet zo'n fan van, maar goed, sommige bands vallen daarmee ook wel te pruimen.

Overigens ben ik iemand die zelf meerdere instrumenten bespeeld, zowel klassiek als lichte muziek, dus kom niet aan met de dooddoener dat ik niks van muziek afweet.
True,true. Symphonic powermetal
pi_66240254
Ik hou enigsinds van Metal, maar dan denk ik aan The Liquid Tension Expiriment
It's you my love, you who are the stranger
pi_66241226
Nightwish is echt hét voorbeeld van een metalband die laat zien dat het ook mooi melodieus kan, er klassieke elementen in verwerkt kunnen worden en dat metal geen "teringherrie" hoeft te zijn.

pi_66250904
Hou van olijven en van metal
What doesnt kill you only makes you stronger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')