abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66322828
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:43 schreef MoneyTalks het volgende:
En als jij op een vacature reageert met HBO Bachelor » WO Master op je CV, en iemand anders met WO Bachelor » WO Master, dan zullen ze voor die laatste kiezen.
Andersom dus .
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:38:25 #77
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66325533
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, want dan zou je geen keuze meer hebben om door de studeren. WO bachelor is nog steeds geen afgemaakte studie volgens mij? En na je HBO heb je wel een studie afgerond.
het hele idee van de bachelor/master opdeling in het WO is juist dat een bachelor in principe ook een afgeronde studie is en voldoende moet zijn om de arbeidsmarkt te betreden. in de Angelsaksische wereld stopt het merendeel na de BA/Bsc (maar daar duurt de bachelor fase dan ook wel weer 4 jaar voor zover ik weet, dus mja, of ons systeem nou een verbetering is ). En natuurlijk snappen werkgevers de eerste 20 jaar nog niks van iemand met alleen een Ba/bsc.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_66333127
Kan je al het theorie die je krijgt bij WO bachelor, ook toepassen in de praktijk. Of is het meer weggegooid theorie als je de arbeidsmarkt opgaat.
pi_66334469
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, je leert echt véél meer in 3 jaar WO dan in 4 jaar hbo. Ik weet dat HBO'ers graag denken dat ze wel op ongeveer hetzelfde niveau zitten, maar er is echt een flinke wereld van verschil tussen elke studie op HBO niveau en de WO variant ervan. Het maakt niet uit welke vergelijking je maakt, het niveau blijft altijd een stuk lager op het HBO, zelfs met dat jaar extra. Het HBO heeft nu eenmaal een tempo wat op ongeveer 50% van het WO ligt.
eensch
Ja doei.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:44:03 #80
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66334566
quote:
Op zondag 22 februari 2009 04:27 schreef Joker18 het volgende:
Kan je al het theorie die je krijgt bij WO bachelor, ook toepassen in de praktijk. Of is het meer weggegooid theorie als je de arbeidsmarkt opgaat.
Alles wat je leert op het WO bestaat uit bijgeloof, volkse rituelen en achterhaalde gebruiken, welke nooit enige kans op overwinning bieden in de arena des werks, resulterend in werkloze, smerige boeren die bij de gratie gods wat broodkruimels van de tafel des arbeids ontvangen. Het HBO daarentegen is een glorieuze poel van excellente vaardigheden en de beste kennis die de mens ooit heeft voortgebracht. Een door goddelijke inspiratie vervulde plek waar de leerlingen zich in mogen onderdompelen, om er getransformeerd uit te komen als een bastion van kennis en vaardigheden om de arbeidsmarkt mee te overwinnen. Dit natuurlijk resulterend in werkgevers die hun eerstgeborenen opofferen en hun dochters hand aanbieden als jij maar voor ze komt werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door ethiraseth op 22-02-2009 11:07:44 ]
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:45:03 #81
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66334580
edit is niet quote.
pi_66334625
!
Ja doei.
pi_66350013
haha
  zondag 22 februari 2009 @ 23:26:52 #85
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_66358054
Groep/team vs individueel.

toegepaste theorie vs theorie opzich.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_66378211
Ja, er is een heel groot verschil in niveau tussen HBO en WO (iig in mijn vakgebied). Betekend dit dat HBO'ers iets tekort komen? Wat mij betreft niet per se, het ligt er geheel aan wat voor baan je ambieert.
pi_66390137
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 02:40 schreef Ugjerke het volgende:
De klassenstrijd, vind tegenwoordig enkel plaats tussen verveelde studenten.
TTWROOMM
pi_66390350
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ja, er is een heel groot verschil in niveau tussen HBO en WO (iig in mijn vakgebied). Betekend dit dat HBO'ers iets tekort komen? Wat mij betreft niet per se, het ligt er geheel aan wat voor baan je ambieert.
'dat was het onderwerp van het topic niet.

misschien moet de TT even verduidelijkt worden

HBO --> WO master vs WO --> WO Master ofzo?
Ja doei.
pi_66390448
Wat wel verduidelijkt moet worden is het feit dat ook tussen de WO'ers zich nog mensen bevinden die geen enkel idee hebben van de spelling- en grammaticaregels der Nederlandse taal.

Betekendt met een d

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:33:08 ]
pi_66390510
dat ook ja..
Ja doei.
pi_66392242
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef RRGJL het volgende:
Wat wel verduidelijkt moet worden is het feit dat ook tussen de WO'ers zich nog mensen bevinden die geen enkel idee hebben van de spelling- en grammaticaregels der Nederlandse taal.

Betekendt met een d
Huilie
pi_66392433
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef RRGJL het volgende:

Betekendt met een d
Dat zijn vast oud HBO-ers.
pi_66392647
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:15 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Huilie
Tjonge. Lang traject was dat he? VMBO - MBO - HBO - Uni. Maar nu ben je d'r!
pi_66392712
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:26 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Tjonge. Lang traject was dat he? VMBO - MBO - HBO - Uni. Maar nu ben je d'r!
Gelukkig zegt het helemaal niks over mijn professionaliteit wat mijn vakgebied betreft. Oh, en je aanname klopt niet.
pi_66392847

Sorry, maar ik vind goede beheersing toch wel een pré voor WO-studenten....

Kun je aankomen met 'ja, maar wiskundigen hebben dat niet noooooooooooooooodig ' , maar grammatica-kennis (lees: foutloos Nederlands) vind ik toch wel een vereiste. Kom op, men eist ook enige wiskundige kennis voor alfa's.. (wat ik overigens ook terecht vind!)

Als ik ooit sollicitatiebrieven moet filteren, dan gaan die met de grammatica- en spelfouten eruit... Professioneel houdt voor mij, op WO niveau al helemaal, ook een correcte grammatica beheersen in

[ Bericht 9% gewijzigd door motorbloempje op 23-02-2009 23:37:25 ]
Ja doei.
pi_66393132
Gelukkig is er een groot verschil tussen een berichtje plaatsen op een forum en een sollicitatiebrief schrijven. Natuurlijk kan ik wel foutloos schrijven als ik mijn best doe, Fok! is hier alleen wat mij betreft niet de meest stimulerende omgeving voor. Kijk dat je iets moet kunnen lezen en begrijpen kan ik me voorstellen, maar zeiken over dit soort foutjes op een forum vind ik gewoon triest en onnodig.
pi_66393144
Daarnaast is wiskunde natuurlijk geen communicatiemiddel. Staat lekker als je een keer een brief moet verzenden ofzo, en de ontvanger weet dat je WO'er bent. Vooral als diegene zelf lager geschoold is en die fouten niet maakt. Het is gewoon niet erg representabel.
pi_66393176
Als je je best moet doen om betekent met een T te schrijven zit er gewoon echt iets niet goed. Dan heb je leraren omgekocht.
pi_66393201
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:40 schreef RRGJL het volgende:
Als je je best moet doen om betekent met een T te schrijven zit er gewoon echt iets niet goed.
Ja, sorry, maar hier ben ik het toch echt mee eens
Ja doei.
pi_66393269
Natuurlijk is wiskunde wel een communicatiemiddel. Wil je iedere formule uitschrijven ofzo? Dat schiet niet op. Nee ik heb geen leraren omgekocht.

Jij maakt nooit spelling en/of grammaticafouten, RRGJL?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')