Andersom dusquote:Op donderdag 19 februari 2009 01:43 schreef MoneyTalks het volgende:
En als jij op een vacature reageert met HBO Bachelor » WO Master op je CV, en iemand anders met WO Bachelor » WO Master, dan zullen ze voor die laatste kiezen.
het hele idee van de bachelor/master opdeling in het WO is juist dat een bachelor in principe ook een afgeronde studie is en voldoende moet zijn om de arbeidsmarkt te betreden. in de Angelsaksische wereld stopt het merendeel na de BA/Bsc (maar daar duurt de bachelor fase dan ook wel weer 4 jaar voor zover ik weet, dus mja, of ons systeem nou een verbetering isquote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, want dan zou je geen keuze meer hebben om door de studeren. WO bachelor is nog steeds geen afgemaakte studie volgens mij? En na je HBO heb je wel een studie afgerond.
eenschquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, je leert echt véél meer in 3 jaar WO dan in 4 jaar hbo. Ik weet dat HBO'ers graag denken dat ze wel op ongeveer hetzelfde niveau zitten, maar er is echt een flinke wereld van verschil tussen elke studie op HBO niveau en de WO variant ervan. Het maakt niet uit welke vergelijking je maakt, het niveau blijft altijd een stuk lager op het HBO, zelfs met dat jaar extra. Het HBO heeft nu eenmaal een tempo wat op ongeveer 50% van het WO ligt.
Alles wat je leert op het WO bestaat uit bijgeloof, volkse rituelen en achterhaalde gebruiken, welke nooit enige kans op overwinning bieden in de arena des werks, resulterend in werkloze, smerige boeren die bij de gratie gods wat broodkruimels van de tafel des arbeids ontvangen. Het HBO daarentegen is een glorieuze poel van excellente vaardigheden en de beste kennis die de mens ooit heeft voortgebracht. Een door goddelijke inspiratie vervulde plek waar de leerlingen zich in mogen onderdompelen, om er getransformeerd uit te komen als een bastion van kennis en vaardigheden om de arbeidsmarkt mee te overwinnen. Dit natuurlijk resulterend in werkgevers die hun eerstgeborenen opofferen en hun dochters hand aanbieden als jij maar voor ze komt werken.quote:Op zondag 22 februari 2009 04:27 schreef Joker18 het volgende:
Kan je al het theorie die je krijgt bij WO bachelor, ook toepassen in de praktijk. Of is het meer weggegooid theorie als je de arbeidsmarkt opgaat.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:40 schreef Ugjerke het volgende:
De klassenstrijd, vind tegenwoordig enkel plaats tussen verveelde studenten.
'dat was het onderwerp van het topic niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ja, er is een heel groot verschil in niveau tussen HBO en WO (iig in mijn vakgebied). Betekend dit dat HBO'ers iets tekort komen? Wat mij betreft niet per se, het ligt er geheel aan wat voor baan je ambieert.
Huiliequote:Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef RRGJL het volgende:
Wat wel verduidelijkt moet worden is het feit dat ook tussen de WO'ers zich nog mensen bevinden die geen enkel idee hebben van de spelling- en grammaticaregels der Nederlandse taal.
Betekendt met een d
Dat zijn vast oud HBO-ers.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef RRGJL het volgende:
Wat wel verduidelijkt moet worden is het feit dat ook tussen de WO'ers zich nog mensen bevinden die geen enkel idee hebben van de spelling- en grammaticaregels der Nederlandse taal.
Betekendt met een d
Gelukkig zegt het helemaal niks over mijn professionaliteit wat mijn vakgebied betreft. Oh, en je aanname klopt niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:26 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Tjonge. Lang traject was dat he? VMBO - MBO - HBO - Uni. Maar nu ben je d'r!
Ja, sorry, maar hier ben ik het toch echt mee eensquote:Op maandag 23 februari 2009 23:40 schreef RRGJL het volgende:
Als je je best moet doen om betekent met een T te schrijven zit er gewoon echt iets niet goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |