Dat is anders, dit is voetbal dus dan is het vergrootglas geaccepteerd.quote:Op maandag 27 april 2009 00:17 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Inderdaad, pak een willekeurig concert eruit waar zoveel mensen op afkomen en je hebt meer arrestaties
Zoals welk concert dan?quote:Op maandag 27 april 2009 00:17 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Inderdaad, pak een willekeurig concert eruit waar zoveel mensen op afkomen en je hebt meer arrestaties
8 mensen opgepakt ja. En talloze die zich wel misdragen hebben en niet zijn opgepakt.quote:Op zondag 26 april 2009 23:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
van az dus 8 mensen opgepakt op de 35000, dat is het vermelden niet eens waard joh
Wat is misdragen in jouw ogen?quote:Op maandag 27 april 2009 09:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
8 mensen opgepakt ja. En talloze die zich wel misdragen hebben en niet zijn opgepakt.
En dat bij iets wat een FEEST moet zijn.
Meer geweldsdelicten tijdens één zaterdagavond/nacht in Groningen dan tijdens een heel seizoen van FC Groningen. Datzelfde is volgens mij te zeggen voor vrijwel elke andere stad met voetbalclub.quote:Op maandag 27 april 2009 09:49 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wat is misdragen in jouw ogen?
Wildplassen mag niet, maar gebeurd ieder stapweekend
Oftewel, ieder weekend misdragen vele mensen zich die niet opgepakt worden
Mja, in Afrika zijn laatst nog een bult voetbalfans doodgedrukt door hun medesupporters.quote:Op maandag 27 april 2009 10:00 schreef Prosac het volgende:
En over geweld bij andere sporten, was er vorig jaar niet nog een gestaakte hockeywedstrijd in de hoofdklasse omdat men op de hoofdtribune met elkaar op de vuist ging?
Er komen ook wekelijks afrikanen om het leven omdat er teveel op een bootje naar Europa gepropt worden. Jouw punt heeft weinig met voetbalgeweld te maken.quote:Op maandag 27 april 2009 10:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, in Afrika zijn laatst nog een bult voetbalfans doodgedrukt door hun medesupporters.
Je punt?
Als het moet sta je gewoon binnen een paar minuten vanuit het uitvak in een thuisvak hoorquote:Op maandag 27 april 2009 10:04 schreef stbabylon het volgende:
En je weet waarom er zo weinig gebeurt in het stadion he? Omdat het daar helemaal dicht getimmerd is, zodat de 'supporters' niet bij elkaar kunnen komen. Het stadion is een halve gevangenis geworden omdat sommige mensen zich niet kunnen gedragen.
Haal alle politie weg tijdens uitgaanavonden en zie wat daar voor een grote pleurisbende komt.quote:Je kunt wel roepen dat het allemaal best mee valt met geweld rond het voetbal. Maar haal alle hekken maar weg, zet er geen ME neer en laat iedereen op eigen houtje naar het stadion gaan. Moet je kijken wat er dan gebeurt.
Mijn punt was een reactie op jouw punt dat er bij andere sporten ook wel eens iets gebeurt.quote:Op maandag 27 april 2009 10:11 schreef Prosac het volgende:
Er komen ook wekelijks afrikanen om het leven omdat er teveel op een bootje naar Europa gepropt worden. Jouw punt heeft weinig met voetbalgeweld te maken.
Zou je dat van hockey ook zeggen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Tsja, dé sport voor zwakkzinnig paupervolk, dan krijg je dat.
Dus omdat het daar potentieel zou kunnen gebeuren is het normaal dat het onder voetbal"fans" gebeurt?quote:Op maandag 27 april 2009 10:13 schreef Keltie het volgende:
Haal alle politie weg tijdens uitgaanavonden en zie wat daar voor een grote pleurisbende komt.
Dat komt omdat iedereen roept dat het alleen bij het voetbal gebeurd.quote:Op maandag 27 april 2009 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn punt was een reactie op jouw punt dat er bij andere sporten ook wel eens iets gebeurt.
Dat komt op mij over als het goedpraten van geweld, "het gebeurt immers bij andere sporten ook wel eens"..
Daar zijn het incidenten, ik heb toch het idee dat het vaker gebeurt onder voetbal"fans".quote:Op maandag 27 april 2009 10:14 schreef Keltie het volgende:
Dat komt omdat iedereen roept dat het alleen bij het voetbal gebeurd.
Dat is echter niet zo, zelfs bij "elitaire" sporten zoals tennis gebeurd het.
Ja. En niet omdat ik het normaal vind, maar ik vind het logisch omdat je de gehele maatschappij op een klein oppervlakte naar binnenhaalt.quote:Op maandag 27 april 2009 10:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dus omdat het daar potentieel zou kunnen gebeuren is het normaal dat het onder voetbal"fans" gebeurt?
En dat valt juist reuze mee.quote:Op maandag 27 april 2009 10:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar zijn het incidenten, ik heb toch het idee dat het vaker gebeurt onder voetbal"fans".
Nee, het was meer om te laten zien dat iedereen altijd maar het vergrootglas op voetbal legt (logisch, grootste sport ter wereld) terwijl het elders ook gebeurd, maar dan wordt er niet nationaal jarenlang schande van gesproken.quote:Op maandag 27 april 2009 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn punt was een reactie op jouw punt dat er bij andere sporten ook wel eens iets gebeurt.
Dat komt op mij over als het goedpraten van geweld, "het gebeurt immers bij andere sporten ook wel eens"..
Tja, het is maar wat je vergrootglas noemt. Gewoon problemen benoemen. En dat willen we in Nederland toch zo graag?quote:Op maandag 27 april 2009 10:20 schreef Prosac het volgende:
[..]
Nee, het was meer om te laten zien dat iedereen altijd maar het vergrootglas op voetbal legt (logisch, grootste sport ter wereld) terwijl het elders ook gebeurd, maar dan wordt er niet nationaal jarenlang schande van gesproken.
Ik wil het niet goedpraten en keur het ook niet goed.
Ik ben trouwens ook nog benieuwd naar een bericht waaruit blijkt dat er bij een popconcert met 40.000 ook zoveel mensen worden aangehouden.quote:Politie verricht 22 aanhoudingen rond huldiging AZ
ALKMAAR (ANP) - De politie heeft zondagavond in Alkmaar 22 aanhoudingen verricht. Eén persoon zit nog vast omdat hij met vuurwerk gooide en daarmee iemand verwondde. Dit heeft de politie maandag bekendgemaakt.
De overige aanhoudingen waren voor uiteenlopende zaken als vernieling, belediging, verstoring van de openbare orde, gooien met vuurwerk en mishandeling. Ze zijn allen met een bekeuring heengezonden.
Verder raakten twee mensen gewond doordat zij door het dak van een bushokje zakten. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht.
De politie spreekt van een goed verlopen huldiging waarbij naar schatting 35.000 mensen aanwezig waren. Rond half twaalf zondagavond had het gros van de feestvierders de Alkmaarse binnenstad verlaten.
Bij ons in de buurt worden bij tentfeesten hele buurtvetes uitgevochten.quote:Op maandag 27 april 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, het is maar wat je vergrootglas noemt. Gewoon problemen benoemen. En dat willen we in Nederland toch zo graag?
Het zijn er trouwens nog meer worden.
[..]
Ik ben trouwens ook nog benieuwd naar een bericht waaruit blijkt dat er bij een popconcert met 40.000 ook zoveel mensen worden aangehouden.
quote:Op maandag 27 april 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:
Ik ben trouwens ook nog benieuwd naar een bericht waaruit blijkt dat er bij een popconcert met 40.000 ook zoveel mensen worden aangehouden.
quote:Tijdens het meerdaagse muziekfestival Lowlands bij Biddinghuizen zijn 180 aanhoudingen verricht. Dat waren tientallen arrestaties meer dan vorig jaar toen tijdens een eveneens uitverkochte editie 114 festivalgangers werden opgepakt.
180 aanhoudingen voor gevarieerde dingen (dus ook diefstal bijvoorbeeld) in 5 dagen. Niet echt indrukwekkend.quote:
Goh, hippievolkquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
180 aanhoudingen voor gevarieerde dingen (dus ook diefstal bijvoorbeeld) in 5 dagen. Niet echt indrukwekkend.
Iig zijn er op Lowlands zo'n 20 man politie aanwezig. En heb ik nog nooit een knokpartij gezien.
Maar er waren wel aanhoudingen en daar ging het om. Ik had ook de 7 aanhoudingen kunnen pakken van het concert van Johan Heesters, maar die vond ik dan weer niet tellen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
180 aanhoudingen voor gevarieerde dingen (dus ook diefstal bijvoorbeeld) in 5 dagen. Niet echt indrukwekkend.
Iig zijn er op Lowlands zo'n 20 man politie aanwezig. En heb ik nog nooit een knokpartij gezien.
Toch zeker wel. Aanhouding wegens bewust aanrijden verkeersregelaar.quote:Op maandag 27 april 2009 09:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals welk concert dan?
Laatst nog Tina Turner geweest. Ik heb niet gehoord dat er ook maar 1 arrestatie was.
1 festival, 55.000 man, drie dagen.quote:
quote:De meeste arrestaties werden verrichten vanwege illegaal drugsbezit. Vooral XTC-pillen, cocaïne, GHB maar ook paddo's en MDMA-poeder werden als partydrugs aangetroffen. Vier feestgangers hadden zoveel bij zich dat zij zijn opgepakt voor 'dealen'.
Ook zijn enkele verdachten gearresteerd voor diefstal of het illegaal binnenkomen van het festivalterrein.
Het ging er om dat er bij elk willekjeurig concert net zoveel aanhoudingen worden verricht. En dat is dus niet zo. Een 3 daags festival met 55.000 mensen is niet een standaard concert in Nederland.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:35 schreef Prosac het volgende:
[..]
Maar er waren wel aanhoudingen en daar ging het om. Ik had ook de 7 aanhoudingen kunnen pakken van het concert van Johan Heesters, maar die vond ik dan weer niet tellen.
Je kunt die aanhoudingen bij het kampioensfeest van AZ beter vergelijken met de stapavonden en dan is er niks noemenswaardigs gebeurd.
Wie zegt dat drugsdealen minder erg is?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:16 schreef Keltie het volgende:
Drugsdealen is vele malen minder erg.. Totdat je kind knockout, volgepropt met GHB en in al der gaten verkracht in het ziekenhuis ligt
Jij zei "een concert" niet elk concert. Dus pakte ik er maar gewoon eentje. 180 aanhoudingen op 55.000 man, is 60 per dag, ongeveer 28 per 35000.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
1 festival, 55.000 man, drie dagen.
Kun je moeilijk "elk concert" noemen he.
Net zoals dat niet alle aanhoudingen bij het feestje van AZ voor geweldpleging of vernieling waren. In het bericht van Lowlands staat dat "de meeste" aanhoudingen voor drugsbezit waren e.d., dus zou een deel ook voor geweld of vernieling kunnen zijn.quote:En de arrestaties zijn niet voor geweldpleging of vernieling:
[..]
Voetbalquote:
HOAX!quote:Alleen mensen met een laag IQ doen aan voetbal
Dan ken je nergens naar kijken.quote:Wat is er nou zo leuk om 22 mannen achter een bal aan te zien rennen
quote:Ajax
Euhm... Tjah, je betaalt wel meer belastingen die je compleet nutteloos vind waarschijnlijk.quote:Ik betaal belastinggeld voor zo'n stom spelletje
Danku, danku.quote:Voetbalsupporters zijn tokkies
Wohoe!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
Toch zeker wel. Aanhouding wegens bewust aanrijden verkeersregelaar.
JIj. Zo kom je over.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie zegt dat drugsdealen minder erg is?
Dat gebeurd ook echt heyquote:Ik ziee liever iemand met drugs langs mijn huis lopen dan iemand die langs mijn huis loopt en een steen door mijn ruit gooit.
Wel grappig om te zien dat jij op een ziekelijke manier die hersenschimmen in je hoofd aan iedereen wil opdringen.quote:Wel grappig om te zien hoe jij al het geweld van voetbal supporters wil bagataliseren.
Het was slechts antwoord op jouw veronderstelling dat er niet een arrestatie was bij het Tina Turner concert.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wohoe!
2 dagen 30.000 man en 1 arrestatie.
Niet bepaald overtuigende voorbeelden dat het bij concerten er erger aan toegaat dan bij voetbal wedstrijden.
Ik kijk ook graag voetbal hoor, maar dit waren zo'n beetje alle standaard anti-voetbal reacties die je in elk klb voetbal topic tegenkomtquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef Keltie het volgende:
[..]
Voetbal![]()
[..]
HOAX!
[..]
Dan ken je nergens naar kijken.
[..]
![]()
[..]
Euhm... Tjah, je betaalt wel meer belastingen die je compleet nutteloos vind waarschijnlijk.
[..]
Danku, danku.
Misschien had je dan de hele context van die discussie moeten lezen. Dan had je kunnen zien dat werd gesteld dat het bij elk willekeurig concert mis zou gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
Jij zei "een concert" niet elk concert. Dus pakte ik er maar gewoon eentje. 180 aanhoudingen op 55.000 man, is 60 per dag, ongeveer 28 per 35000.
[..]
Net zoals dat niet alle aanhoudingen bij het feestje van AZ voor geweldpleging of vernieling waren. In het bericht van Lowlands staat dat "de meeste" aanhoudingen voor drugsbezit waren e.d., dus zou een deel ook voor geweld of vernieling kunnen zijn.
Welke hersenschimmen? Berichten uit de media? Verzin ik die berichten ofzo?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
JIj. Zo kom je over.
[..]
Dat gebeurd ook echt hey
[..]
Wel grappig om te zien dat jij op een ziekelijke manier die hersenschimmen in je hoofd aan iedereen wil opdringen.
De hersenschimmen waar het in deze topics altijd over gaat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welke hersenschimmen? Berichten uit de media? Verzin ik die berichten ofzo?
Zozo, jij kent mij blijkbaar?quote:En jij komt over als een slechte verliezier die er niet tegen kan dat het wangedrag van zijn vriendjes wordt besproken.
Op Lowlands worden honderden concerten en optredens gegeven, laten we uitgaan van 180 concerten in de drie dagen festival, dat is dus gemiddeld 1 persoon per concert.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef Prosac het volgende:
Jij zei "een concert" niet elk concert. Dus pakte ik er maar gewoon eentje. 180 aanhoudingen op 55.000 man, is 60 per dag, ongeveer 28 per 35000.
Nee en jij kent mij ook niet. Dus waar jij de bewering vandaan haalt dat ik drugsdealen minder erg vind dan geweldpleging slaat nergens op.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:28 schreef Keltie het volgende:
[..]
De hersenschimmen waar het in deze topics altijd over gaat.
Dat het bij 9vd10 voetbalwedstrijden misgaat en dat het altijd aan voetbalsupporters gaat.
Stel je eens voor dat er bij een kampioensfeest van AZ wat figuren rondlopen puur om te walgen maar geen reet met AZ te maken hebben? Dan staat het wel in de krant en zijn het weer "die voetbalsupporters". Maar deze situatie zal in jouw bekrompen, kortzichtige telegraafwereldje niet voorkomen
[..]
Zozo, jij kent mij blijkbaar?
Ik heb een willekeurig concert gepakt toch, nou 180 aanhoudingen. Trouwens ook niet groots in de media geweest, die zijn wat minder geneigd negatieve zaken rond pop-evenementen in het nieuws te brengen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien had je dan de hele context van die discussie moeten lezen. Dan had je kunnen zien dat werd gesteld dat het bij elk willekeurig concert mis zou gaan.
En bij het voorbeeld van AZ wordt vooral de verstoring van de openbare orde en verrnieling genoemd. Als ik dan in het ene bericht zie dat er zoveel mensen zijn aangehouden voor bezit van drugs en in een ander bericht zie dat er zoveel mensen zijn aangehouden voor vernieling, dan stoor ik mij toch meer aan dat laatste bericht.
Neen, die mensen mag je geen voetbalsupporter noemen. Als die lui in de naam van Metallica of Jan Smit gaan rellen, dan zeg je toch ook niet dat er bij teveel fans van muziekartiesten een steekje los zit? Of dat er bij veel uitgaanspubliek een steekje los zit omdat er elk weekend zoveel incidenten zijn?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat bij veel, teveel, voetbalsupporters een steekje los zit en dat er "in naam van" voetbal veel geweld gepleegd wordt. Waarom mag dat niet benoemd worden?
Lowlands is niet een willekeurig concert, maar een meerdaags festival.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:33 schreef Prosac het volgende:
Ik heb een willekeurig concert gepakt toch, nou 180 aanhoudingen.
Misschien omdat er bij festivals nog gecontroleerd wordt op zaken die bij het voetbal al gedoogd worden?quote:Trouwens ook niet groots in de media geweest, die zijn wat minder geneigd negatieve zaken rond pop-evenementen in het nieuws te brengen.
Tuurlijk kun je, als je wilt, rellen gewoon ontlopen. Maar er is een groep voetbalsupporters die blijkbaar juist rellen start danwel opzoekt of bewust uitlokt.quote:Nogmaals, ik probeer niet het "geweld" rond voetbal goed te keuren, maar jij stelt het wel heel zwart wit en het valt reuze mee. In de jaren (afgelopen 10 jaar) dat ik naar het voetbal ga, zowel thuis als uitwedstrijden heb ik nog nooit rellen meegemaakt of uberhaupt een gewelds-delict.
Zoals al eerder gezegd: Binnen het stadion kan weinig meer, vandaar dat het naar buiten is verplaatst. Als het in het stadion niet meer lukt, dan zijn er blijkbaar voetbalfans die dan maar op eigen gelegenheid een café gaan verbouwen uit naam van hun club. Dat zie ik de gemiddelde wietgebruiker van Lowlands nog niet doen.quote:De meeste incidenten die zogenaamd voetbalrelateert zijn vinden buiten de stadions en buiten wedstrijden om plaats door mensen die sowieso vaak al een stadion en omgevingsverbod hebben en zich zogenaamd aan een club verbinden.
En waarom zouden die incidenten niet besproken mogen worden of moet het maar gebagataliseerd worden?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:33 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik heb een willekeurig concert gepakt toch, nou 180 aanhoudingen. Trouwens ook niet groots in de media geweest, die zijn wat minder geneigd negatieve zaken rond pop-evenementen in het nieuws te brengen.
Nogmaals, ik probeer niet het "geweld" rond voetbal goed te keuren, maar jij stelt het wel heel zwart wit en het valt reuze mee. In de jaren (afgelopen 10 jaar) dat ik naar het voetbal ga, zowel thuis als uitwedstrijden heb ik nog nooit rellen meegemaakt of uberhaupt een gewelds-delict.
De meeste incidenten die zogenaamd voetbalrelateert zijn vinden buiten de stadions en buiten wedstrijden om plaats door mensen die sowieso vaak al een stadion en omgevingsverbod hebben en zich zogenaamd aan een club verbinden.
Ah leuk. Iemand die alle wedstrijden van Ajax volgt, geen thuiswedstrijd mist en wel eens loopt te rellen, mag je geen fan noemen. Tuurlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
Neen, die mensen mag je geen voetbalsupporter noemen. Als die lui in de naam van Metallica of Jan Smit gaan rellen, dan zeg je toch ook niet dat er bij teveel fans van muziekartiesten een steekje los zit? Of dat er bij veel uitgaanspubliek een steekje los zit omdat er elk weekend zoveel incidenten zijn?
de hoeveelheid mensen rond het voetbal dat geweld pleegt, is marginaal vergeleken met het aantal mensen dat wekelijks in stadions zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |