abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66234048
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:55 schreef huhggh het volgende:

[..]

Maar daarom hoef je het nog steeds niet te willen.
Marokko dit, Marokko dat.......en ik maar denken dat we in Nederland leven....gekke ik toch
In mijn huis zit nogal wat hardhout verwerkt...zal vast uit een Nederlands bos komen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66234103
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ow, dat mag van mij gerust. Die wijk ook wel, als er maar voor gewaakt wordt dat die niet verislamiseert.
Verislamiseert? Betekend dit volgens jou dat als er moslims gaan wonen, een wijk al verislamiseert?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:08:07 #83
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66234132
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verislamiseert? Betekend dit volgens jou dat als er moslims gaan wonen, een wijk al verislamiseert?
Dat gaat in de praktijk inderdaad samen.
pi_66234170
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:08 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat gaat in de praktijk inderdaad samen.
Tja, dan is het toch echt een "probleem" waar ze zelf mee zal moeten leven. Moslims moeten toch ergens wonen en in een vrij land zouden ze doorgaans zelf moeten weten waar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66234199
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ow, dat mag van mij gerust. Die wijk ook wel, als er maar voor gewaakt wordt dat die niet verislamiseert.
Heb je ook een probleem met bijv. de Indische buurt in Amsterdam of gaat het je alleen om de Islam?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:10:18 #86
144262 thewishmaster
pi_66234207
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, dan is het toch echt een "probleem" waar ze zelf mee zal moeten leven. Moslims moeten toch ergens wonen en in een vrij land zouden ze doorgaans zelf moeten weten waar.
Tja, in mijn belevingswereld zouden de immigranten zich moeten aanpassen aan het land waarin ze zich vestigen. In jouw visie is daar dus al geen sprake meer van.
pi_66234218
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je ook een probleem met bijv. de Indische buurt in Amsterdam of gaat het je alleen om de Islam?
Als er veel Chinezen in een buurt wonen, verchinezisering.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66234237
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Tja, in mijn belevingswereld zouden de immigranten zich moeten aanpassen aan het land waarin ze zich vestigen. In jouw visie is daar dus al geen sprake meer van.
Na hoeveel generaties zijn het nog immigranten volgens jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66234258
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Nee, in jouw visie is een moslim per definitie onaangepast, immers het zijn moslims. In mijn visie verislamiseert een wijk niet als er moslims komen wonen, maar wonen er gewoon moslims. Essentieel verschil.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:11:35 #90
3542 Gia
User under construction
pi_66234264
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oftewel je redenering heeft helemaal niets te maken met dit project. Maar het is een toekomstbeeld, geschetst op basis van een onderbuikgevoel, ontleent aan een wijk in het buitenland, vol met sociale woningbouw en allochtonen.
Ook ervaring in de eigen stad. Wij hebben nu een prachtige binnenstad, grotendeels opnieuw gebouwd, de rest gemoderniseerd, maar Jan met de Pet wil daar echt niet gaan wonen. Je wordt al nagekeken als je er doorheen rijdt!
Ook hoor je vaak dat in dergelijke wijken de autochtonen weggepest worden. Zijn al regelmatig berichten over in het nieuws geweest.

Ik vrees dan ook dat in zo'n wijk als Le Riad en Le Medi ook zoiets kan gaan gebeuren en dat ze langzaamaan zullen verislamiseren. En dat lijkt me niet de bedoeling van de initiatiefnemers.
pi_66234283
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Prima, zolang ze de normen en waarden van het vrije land maar overnemen
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:14:32 #92
144262 thewishmaster
pi_66234386
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Na hoeveel generaties zijn het nog immigranten volgens jou?
Zolang mensen zich niet aanpassen aan de gebruiken van het land waarin ze zich vestigen zullen ze gezien worden als immigranten door mij.
pi_66234388
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook ervaring in de eigen stad. Wij hebben nu een prachtige binnenstad, grotendeels opnieuw gebouwd, de rest gemoderniseerd, maar Jan met de Pet wil daar echt niet gaan wonen. Je wordt al nagekeken als je er doorheen rijdt!
Ook hoor je vaak dat in dergelijke wijken de autochtonen weggepest worden. Zijn al regelmatig berichten over in het nieuws geweest.

Ik vrees dan ook dat in zo'n wijk als Le Riad en Le Medi ook zoiets kan gaan gebeuren en dat ze langzaamaan zullen verislamiseren. En dat lijkt me niet de bedoeling van de initiatiefnemers.
Leuk, die zogenaamde eigen ervaringen, maar allochtonen worden vaak ook nagekeken in compleet witte buurten, dus wat is nu je punt? Dat een gemengde wijk beter is? Ja tuurlijk is dat beter, maar als mensen daar niet voor kiezen, dan houdt het gewoon op. Hoeveel "geislamiseerde" wijken kennen wij uberhaupt in Nederland. Wat is " geislamiseerd" anyway, of noem je witte wijken per definitie ook Christelijke wijken. Of "vernederlandste wijken".
Allah Al Watan Al Malik
pi_66234436
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:14 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Zolang mensen zich niet aanpassen aan de gebruiken van het land waarin ze zich vestigen zullen ze gezien worden als immigranten door mij.
Heb je eenzelfde probleem met de Chinezen in Nederland? Of alleen met Islamieten?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66234449
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, zolang ze de normen en waarden van het vrije land maar overnemen
Binnen het kader van de normen en waarden van het vrije land, mag je jezelf ontplooien - daar hoort dus bij een hoofddoek dragen (althans op openbare plekken), of je religie gewoon uiten binnen de grenzen van de wet. Volgens Gia is een een groep Marokkanen bij elkaar al Islamisering.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:18:15 #96
3542 Gia
User under construction
pi_66234516
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Want daar gelden hindoe-wetten?
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:18:18 #97
144262 thewishmaster
pi_66234520
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je eenzelfde probleem met de Chinezen in Nederland? Of alleen met Islamieten?
Is dit een kruisverhoor? Om op de vraag in te gaan heb ik niet zo'n probleem met de aanwezigheid van Chinezen in Nederland. Persoonlijk heb ik meer een probleem met de aanwezigheid van immigranten met een islamitische achtergrond, aangezien deze mensen voor de meeste overlast zorgen in mijn optiek. Maar goed, mijn ervaringen zijn ook gebaseerd op het opgroeien in Amsterdam-Slotervaart.
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:19:18 #98
3542 Gia
User under construction
pi_66234552
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als er veel Chinezen in een buurt wonen, verchinezisering.
Het geloof Chinisme?
pi_66234555
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Want daar gelden hindoe-wetten?
Waar gelden moslimwetten in Nederland? Of zie jij een groep mensen die lopen te blowen en te doen, en vervolgens blonde meisjes gaan lastig vallen als een product van een moslimwet? Want dan ben je gewoon dom bezig.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:21:14 #100
3542 Gia
User under construction
pi_66234635
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
Of "vernederlandste wijken".
Als zoiets in het buitenland zou gebeuren, inderdaad wel, ja.

In Nederland hoeft een wijk niet te vernederlandsen, natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')