abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66248562
Zoals ik al eerder zei, had ik nog wat foto's voor de liefhebbers:

Allah Al Watan Al Malik
pi_66248600
Allah Al Watan Al Malik
pi_66248670
Ik ben in Marokko geweest op een rondreis door het land. Er zijn idd hele mooie gebouwen met die gewelidge mozaieken. Oudere hotels en ook sommige particuliere woonhuizen hebben dat.
Ik denk dat dit best een markt is in Nederland als je dit zou kunnen. En niet alleen bij mensen van Marokkaanse afkomst. Zelf zou ik ook wel zo'n badkamer willen!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66248705
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat van de blue mosque? Die heeft ook zulke mooie wanden en plafonds.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66248895
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, dat is van het huis van een familielid. (In Marokko overigens).
Allah Al Watan Al Malik
pi_66248951
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]

De Blauwe Moskee is in Turkije hè.

Maar dit soort houtsnijwerk vind ik dus prachtig:

Het Alhambra, gebouwd door de Moren, de voorouders van de Marokkaanse Berbers.
pi_66249187
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:26 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

I know!
Prachtige foto's hoor. Denk idd dat er weinig mensen in NL zoiets kunnen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66250178
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:11 schreef capricia het volgende:
Ik doe een poging, uit de OP:
[..]

Het zou goed zijn als de mensen uit Marokko hun ambacht en kennis over zouden brengen aan Nederlandse werklui. Denk dat je met die kennis goede zaken kunt doen in Nederland.
Deze bedoelde ik dus ook bij pagina 1.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:26 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We hebben genoeg kunstenaars die vast graag willen leren, maar denk trouwens dat die link geen goed voorbeeld is, want neem aan dat we het niet over kastelen hebben, maar woonhuizen.

Net als in Marokko is niet iedereen een begaafd bouwer, maar hier zijn ze toch echt wel.

En het gaat me dus ook totaal niet om die mensen die hier tijdelijk verblijven, maar om de werkgelegenheid die juist nu in Nederland ook nodig is. Het groffe werk (zoals de huizen bouwen) kan prima door Nederlanders (en daar deel ik nu de allochtoon net zo goed in) gedaan worden.

Het fijne werk kun je vast mensen voor opleiden (we hebben hier ook wel kunstzinnige tegelzetters), want er moet nog gesloopt en gebouwd worden. Daar gaat een hele tijd in zitten.

Denk trouwens dat de regering van Marokko precies zo zou reageren om de werkeloosheid (die daar ook hoog is, en hier hoog zal worden )wat naar beneden te schroeven.

Dat mensen dit opvatten als Marokkanenbash is hun probleem, want dat is niet mijn bedoeling.

Dit topic is trouwens door enkelen lekker ontspoort, en na deze reactie haal ik het offtopic geneuzel weg.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66250517
hallo mensen, dat houtsnijwerk is prachtig maar mensen ervoor opleiden....

zoiets maak je niet ff in een week denk ik.
als je een huis wil in die stijl mag je denk ik een klein miljoen op tafel neerleggen
pi_66251173
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:07 schreef thestoryofus2009 het volgende:
hallo mensen, dat houtsnijwerk is prachtig maar mensen ervoor opleiden....

zoiets maak je niet ff in een week denk ik.
als je een huis wil in die stijl mag je denk ik een klein miljoen op tafel neerleggen
Ik vind die reactie nogal arrogant overkomen. We hebben hier ook kunstenaars hoor. De kunstenaars van dat bouwwerk zijn ook al heel lang dood.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66251482
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Deze bedoelde ik dus ook bij pagina 1.
[..]

We hebben genoeg kunstenaars die vast graag willen leren, maar denk trouwens dat die link geen goed voorbeeld is, want neem aan dat we het niet over kastelen hebben, maar woonhuizen.

Net als in Marokko is niet iedereen een begaafd bouwer, maar hier zijn ze toch echt wel.

En het gaat me dus ook totaal niet om die mensen die hier tijdelijk verblijven, maar om de werkgelegenheid die juist nu in Nederland ook nodig is. Het groffe werk (zoals de huizen bouwen) kan prima door Nederlanders (en daar deel ik nu de allochtoon net zo goed in) gedaan worden.

Het fijne werk kun je vast mensen voor opleiden (we hebben hier ook wel kunstzinnige tegelzetters), want er moet nog gesloopt en gebouwd worden. Daar gaat een hele tijd in zitten.

Denk trouwens dat de regering van Marokko precies zo zou reageren om de werkeloosheid (die daar ook hoog is, en hier hoog zal worden )wat naar beneden te schroeven.

Dat mensen dit opvatten als Marokkanenbash is hun probleem, want dat is niet mijn bedoeling.

Dit topic is trouwens door enkelen lekker ontspoort, en na deze reactie haal ik het offtopic geneuzel weg.
Tsja, ik weet ook wel dat het geen paleizen gaan worden, maar ik gaf even een extreem voorbeeld om te laten zien wat voor complexiteit en detailwerk bij deze bouwstijl kan komen kijken. Sommigen hier praten er namelijk over alsof het een simpel bouwstijltje is, waarbij de huizen als het ware met modder in elkaar worden geflanst.

Het ''even'' opleiden van mensen is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan. Dat gaat natuurlijk een hoop extra kosten opleveren, zoals de user boven mij al zei, waar je natuurlijk ook gewoon vakmensen kunt importeren voor hetzelfde werk (wat een stuk goedkoper is). Jij gaat denk ik ook geen cursusje loodgieten doen als er een lekkage is in je huis; dan haal jij ook mensen die er verstand van hebben (die het werk onder de knie hebben). Misschien geen perfect voorbeeld, maar toch enigzins vergelijkbaar.

En ik weet niet of de mensen uit Marokko worden gehaald voor het gehele bouwproject of slechts voor de ornamentiek, tegelwerk, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 19-02-2009 20:36:46 ]
pi_66251794
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik vind die reactie nogal arrogant overkomen. We hebben hier ook kunstenaars hoor. De kunstenaars van dat bouwwerk zijn ook al heel lang dood.
hoezo arrogant.
bepaalde ambachten zijn allang uitgestorven omdat ze arbeidsintensief zijn.
voor een van onze panden moest speciaal voegwerk komen, op zich simpel maar in heel nederland waren er nog een paar mensen die het beheersten. krijg je een ouwe vent die een gigantisch loon vraagt

dit is extreem houtsnijwerk. als je goed zoekt zul je in nederland of een afrikaans/arabisch land nog zulke mensen vinden maar de hoeveeldheid manuren die in dergelijke kunstwerken gaat zitten....

zoiets die je niet met elektrische apparatuur, een man met een paar bijtels en mesjes die godsgruwelijk lang bezig zijn....
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 20:56:50 #288
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66252520
Ik denk toch dat we het hier gaan hebben over gewone ultra-moderne woningen met wat oosterse invloeden (tegeltjes binnenshuis/ zoete kleurtjes buitenkant) en dát soort dingen kunnen Nederlandse schilders/bouwvakkers en tegelzetters ook zonder een extra opleiding.
pi_66252567
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef Loedertje het volgende:
Ik denk toch dat we het hier gaan hebben over gewone ultra-moderne woningen met wat oosterse invloeden (tegeltjes binnenshuis/ zoete kleurtjes buitenkant) en dát soort dingen kunnen Nederlandse schilders/bouvakkers en tegelzetters ook zonder een extra opleiding.
Ik denk dan ook niet dat het daartoe beperkt blijft, zie het pleisterwerk van het huis van mijn oom. Een aantal posts hierboven.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 21:10:53 #290
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66253056
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:19 schreef capricia het volgende:
. Zelf zou ik ook wel zo'n badkamer willen!
Je moet ervan houden

Nogmaals, die tegeltjes hebben een patroontje , verder is er niets byzonders om die tegels te bevestigen (tegellijm, voegen klaar...)

Elke normale tegelzetter kan *exotische* tegeltjes verwerken.
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 21:13:05 #291
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66253116
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dan ook niet dat het daartoe beperkt blijft, zie het pleisterwerk van het huis van mijn oom. Een aantal posts hierboven.
quote:
Met pleisterwerk wordt bedoeld het vlak en strak maken van bestaande (betonnen) wanden en plafonds met behulp van een dunne laag gipsmortel. Een pleisterwerklaag heeft een dikte tussen de 1 en 6 milimeter. Bij dikkere afwerklagen wordt gesproken van raapwerk.
Pleisterwerk levert een gladde ondergrond voor vrijwel alles: sierpleister (spachtelputz), beschilderen, sauzen, behang, etc. Hierbij is de mate van gladheid naar keuze; ook een zeer gladde afwerking is mogelijk
.

Lieve schat, ook dat hoeven we niet uit te besteden
pi_66253218
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

.

Lieve schat, ook dat hoeven we niet uit te besteden
Goed, het heet dan geen pleisterwerk, maar een soort versiersel. Ik zie dat een doorsnee vakman niet doen hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66253272
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je moet ervan houden
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nogmaals, die tegeltjes hebben een patroontje , verder is er niets byzonders om die tegels te bevestigen (tegellijm, voegen klaar...)

Dat zijn namaakjes
Allah Al Watan Al Malik
pi_66254971
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:37 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

dit is extreem houtsnijwerk. als je goed zoekt zul je in nederland of een afrikaans/arabisch land nog zulke mensen vinden maar de hoeveeldheid manuren die in dergelijke kunstwerken gaat zitten....
[..]
Ik heb dezelfde ervaring met rietdekkers voor je dak. Je kunt gewoon achteraan de wachtlijst aansluiten, en ze kunnen vragen wat ze willen...je hebt geen keuze.
Dat ambachtelijke werk is zo ongeveer uitgestorven in Nederland. Dat komt natuurlijk ook doordat het uurloon hier hoog is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66255404
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je moet ervan houden
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tegeltjes? Daar heb ik het niet over.
Wat ik gezien heb in Marokko qua badhuizen en badkamers daar kunnen wij een puntje aan zuigen!
Prachtige mozaieken, verzonken badkuipen, Marokkaanse vloertegels e.d. Niet die foto die jij daar hebt.
Meer zo'n patroon:

Of een Nederlandse tegelzetter dat kan? Geen idee...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66259083
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus dan is het islamiseringsprobleem eigenlijk helemaal geen islamiseringsprobleem, maar een integratieprobleem.
Ben ik niet helemaal met je eens.
Integratieprobleem en 'islamiseringsprobleem zijn 2 verschillende dingen, alhoewel ze elkaar wel kunnen overlappen.
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 01:52:08 #297
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66263287
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb in Marokko qua badhuizen en badkamers daar kunnen wij een puntje aan zuigen!
Prachtige mozaieken, verzonken badkuipen, Marokkaanse vloertegels e.d. Niet die foto die jij daar hebt.
Meer zo'n patroon:
[ afbeelding ]

Krijg altijd het gevoel alsof ik verkeerde pilletjes heb geslikt bij dat soort mozaieken (Kijk eens naar het Groninger Museum, ook zo'n bad trip)
  Donald Duck held vrijdag 20 februari 2009 @ 01:54:07 #298
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66263315
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:06 schreef capricia het volgende:
Meer zo'n patroon:
[ afbeelding ]

Wordt je toch knettergek van, als je in zo'n kamer bent. Da's veel te druk voor de ogen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 20 februari 2009 @ 06:48:04 #299
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66264555
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 01:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wordt je toch knettergek van, als je in zo'n kamer bent. Da's veel te druk voor de ogen.
tsja, sommige mensen zijn ook fan van anton pieck.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66264857
Tja, als ik naar die foto's kijk is net een psychologisch plaatje waar je een getal moet ontdekken tussen een hoop gefriemel.
En dan nog al die felle kleuren en de drukte die er van afstraalt is om gierend gek van te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')