Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:58 schreef TheClown1 het volgende:
daarnaast moet je goed naar de versnellingsbak en koppeling kijken.
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
Nee, maar de staat van de koppeling kun je in de praktijk redelijk beoordelen. Aan de ene kant door er gewoon mee te rijden, aan de andere kant door te proberen in hogere versnellingen vanuit stilstand op te trekken. Dat moet tenminste tot in 3 kunnen zonder dat de koppeling gaat slippen. Idealiter probeer je ook nog eens dit te doen als de koppeling na een forse rit goed heet is geworden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
denk juist andersomquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....![]()
Een ex-lesauto kan je idd beter niet kopen, maar een ex-lease auto is vaak echt een goede auto om te kopen hoor. (zeker tegenwoordig)quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
En hoeveel procent van de 2e hands auto's komt uit de lease?? Ik denk dat er veel meer ex-lease auto's zijn dan je je voor kan stellen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zittenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....![]()
Maar wel geplankt voor ze warm staan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:
Maar wel geplankt voor ze warm staan.
ik rijd op m'n werk frequent met opel combo'tjes 1.3 diesel, en zelfs als het -15° was buiten en die auto's een nacht stil stonden ging dat direct richting de 4500 toeren eens we zo'n 500meter van het terrein waren (en we de snelweg dus op konden). Ik zou geen euro willen geven voor die auto'tjesquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:44 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
Ja, dat zal je niet hebben met auto's die prive nieuw zijn gekocht en waar je de 3e berijder van bentquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Maar wel geplankt voor ze warm staan.
In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuurquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
heeft 100.000 op de teller staan en de lesauto's rijden 400 km per dag en dan 4 dagen per week uit mijn hoofd, maar het leek mij wel makkelijk omdat ik nu in die auto rijd en dat voelt wel vertrouwd. Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.
Volgens mij zijn die extra gas/rempedalen er wel uitgesloopt. Al is da wel jammer, het is natuurlijk best lachen als je op de bijrijdersstoel kan rijden en zo door het centrum gaat touren in de zomer en achter het stuur niemand zit(zal wel niet mogen, maar dat terzijde).
Ik ga eens achter die leasemaatschappij tip aan als ik mijn rijbewijs binnen heb gehaald, via google kom ik er wel uit denk ik (waar die bedrijven zijn etc.).
[..]
Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zitten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |