abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66201711
Is het verstandig een auto 2e hands van een rijschoolhouder te kopen (ex lesauto)?

De één zegt dat het juist prima auto's zijn, veel beter onderhouden dan de meeste auto's, maar de ander zegt dat je dit juist nooit moet doen.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66201802
Tja, de remmen zijn doorgaans goed getest, maar dat vele afslaan lijkt me niet echt goed voor de auto.
So we just called him Fred too
pi_66201887
Lijkt me niet goed voor de motor, zoals daar over het algemeen mee gereden wordt
pi_66201920
Maar misschien voor een goede prijs, is het wel te doen.
pi_66201925
Ze worden goed onderhouden maar dat afslaan is zeer slecht voor de motor, daarnaast moet je goed naar de versnellingsbak en koppeling kijken. Vele maken fouten met schakelen waardoor er schade ontstaat. Persoonlijk zou ik het niet aanraden vanwege het feit dat er zoveel onervaren rijders mee in aanraking zijn geweest.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66202168
Dat zou ik nooit doen, onderhoud is natuurlijk prima geweest maar tegelijkertijd is zo'n auto wel dagelijks extreem mishandeld.
pi_66202306
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:58 schreef TheClown1 het volgende:
daarnaast moet je goed naar de versnellingsbak en koppeling kijken.
Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:08:34 #8
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_66202372
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_66202574
sjemig die hebben toch vaak al wat op de teller staan
pi_66202602
Mijn rij-nstructeur zei dat zijn auto 100.000 reed per jaar. Na 5 jaar/500.000km hebben die auto's/motoren hun tijd wel gehad.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:13:37 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_66202623
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Nee, maar de staat van de koppeling kun je in de praktijk redelijk beoordelen. Aan de ene kant door er gewoon mee te rijden, aan de andere kant door te proberen in hogere versnellingen vanuit stilstand op te trekken. Dat moet tenminste tot in 3 kunnen zonder dat de koppeling gaat slippen. Idealiter probeer je ook nog eens dit te doen als de koppeling na een forse rit goed heet is geworden.

Bij versnellings-bakken geldt min of meer hetzelfde : hoe scherp schakelt de bak, hoor je gekke geluiden ? Als je in de verschillende versnellingen rijdt, hoeveel moeite kost het om zonder te koppelen de bak uit de versnelling te drukken, als dat in een bepaalde versnelling veel soepeler gaat dan in andere, dan is er wel sprake van overmatige slijtage.

Maar, ik sluit me aan bij de meeste posters : een les-auto heeft een zeer slijtend bestaan geleid, motor, versnellingen, koppeling, remmen hebben een slijtage meegemaakt die overeenkomt met het 4-voudige van de nominale kilometer-stand. Zelfs de ophanging heeft wel wat meer meegemaakt dan gewoonlijk aan per ongeluk geraakte stoep-randjes enz.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:37:08 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66203576
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66204956
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
denk juist andersom dat ts het rijgedrag van zn vriendin niet vertrouwd
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:27:37 #14
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_66205369
Hoe vaak heb jij de tandjes van je lesauto gepoetst?
pi_66207001
Niet vaak.

Je krijgt er wel de onderhouds historie bij.. en als ie 2-3-4 ton op de teller heeft kan ie nooit duur zijn. niet meteen een nee wat mij betreft. (je rijd waarschijnlijk een redelijk nieuwe auto voor niet al te veel geld.. maarja, wel wat meer risico)
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:54:22 #16
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66207956
Die dingen worden meesal best verkracht

Maarja als je hem goedkoop kunt kopen, waarom neit ligt er natuurlijk aan hoelang je met die auto wilt gaan doen / wat je er nog voor terug zou kunnen krijgen.

Ga anders es gewoon naar een dealer van auto's zijn de autoprijzen niet flink omlaag gegaan door de crisis ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66213948
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
Een ex-lesauto kan je idd beter niet kopen, maar een ex-lease auto is vaak echt een goede auto om te kopen hoor. (zeker tegenwoordig)

Eigenlijk is het gewoon zonde dat het fabeltje dat alle ex-lease auto's afgeragd zijn nog bestaat.
Bij leasemaatschappijen rijdt drie kwart van het personeel met een ex-lease auto, omdat daar hele leuke (en goed onderhouden) auto's terugkomen.

Dat afraggen is er tegenwoordig allang niet meer bij, omdat de kosten vanwege het "afraggen" van een auto simpelweg doorbelast worden aan de werkgever. En die zit daar doorgaans niet op te wachten.

Daarnaast worden de auto's die in slechte staat zijn vaak niet aan particulieren aangeboden....

Dus tip aan de TS: ga bij een leasemaatschappij kijken voor een ex-leaser, de prijzen zijn nu ook gunstig...
pi_66214121
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En hoeveel procent van de 2e hands auto's komt uit de lease?? Ik denk dat er veel meer ex-lease auto's zijn dan je je voor kan stellen.

Overigens is ex-lease best ok volgens mij. Goed onderhoud, veel snelweg KM's en redelijk jonge auto's voor een schappelijke prijs. Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
pi_66214158
heeft 100.000 op de teller staan en de lesauto's rijden 400 km per dag en dan 4 dagen per week uit mijn hoofd, maar het leek mij wel makkelijk omdat ik nu in die auto rijd en dat voelt wel vertrouwd. Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.

Volgens mij zijn die extra gas/rempedalen er wel uitgesloopt. Al is da wel jammer, het is natuurlijk best lachen als je op de bijrijdersstoel kan rijden en zo door het centrum gaat touren in de zomer en achter het stuur niemand zit (zal wel niet mogen, maar dat terzijde).

Ik ga eens achter die leasemaatschappij tip aan als ik mijn rijbewijs binnen heb gehaald, via google kom ik er wel uit denk ik (waar die bedrijven zijn etc.).
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zitten
pi_66214225
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef Tha_Duck het volgende:

Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
Maar wel geplankt voor ze warm staan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66214275
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:
Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
pi_66214332
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:44 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
ik rijd op m'n werk frequent met opel combo'tjes 1.3 diesel, en zelfs als het -15° was buiten en die auto's een nacht stil stonden ging dat direct richting de 4500 toeren eens we zo'n 500meter van het terrein waren (en we de snelweg dus op konden). Ik zou geen euro willen geven voor die auto'tjes
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66214532
Ex-leswagen lijkt me een rustig bereden wagen, die meestal de hele dag heeft gelopen met altijd warme motor. Zijn zat mensen die ook na het rijexamen niet goed kunnen koppelen/schakelen, dus als die leswagen goed schakelt lijkt met dat ook geen probleem.

Denk dat voor een auto met extreem veel kilometers een ex-leswagen niet veel slechter is dan ex-lease.
.
pi_66214612
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ja, dat zal je niet hebben met auto's die prive nieuw zijn gekocht en waar je de 3e berijder van bent

Ofwel: gelul. Dat jij zo met de auto's omging wil niet zeggen dat heel Nederland dat doet. Overigens is het tegenwoordig een stuk minder erg om met koude motor te rijden dan vroeger. De techniek is verbeterend in de loop der jaren.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:52:03 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_66214633
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
heeft 100.000 op de teller staan en de lesauto's rijden 400 km per dag en dan 4 dagen per week uit mijn hoofd, maar het leek mij wel makkelijk omdat ik nu in die auto rijd en dat voelt wel vertrouwd. Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.

Volgens mij zijn die extra gas/rempedalen er wel uitgesloopt. Al is da wel jammer, het is natuurlijk best lachen als je op de bijrijdersstoel kan rijden en zo door het centrum gaat touren in de zomer en achter het stuur niemand zit (zal wel niet mogen, maar dat terzijde).

Ik ga eens achter die leasemaatschappij tip aan als ik mijn rijbewijs binnen heb gehaald, via google kom ik er wel uit denk ik (waar die bedrijven zijn etc.).
[..]

Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zitten
In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuur .
Alleen koppeling, gas? en rem is dubbel uitgevoerd.

Een lesauto zou ik niet aan durven om te kopen trouwens, waar ik toendertijd in gelest heb kon je een half jaar nadat ie nieuw aangeschaft was, de koppeling van z'n 5 naar zijn 3 duwen zonder in de vrij te komen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')