het 'vinden van een verklaring' is waarschijnlijk geen losstaand 'doel', maar waarschijnlijk heeft het vooral ten doel vast te stellen dat er gen misdrijf gepleegd is (dus geen sprake is van grafschennis, waarvan aangifte gedaan is)...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:21 schreef sjoep het volgende:
Eigenlijk zouden er nu wetenschappers op moeten staan die het geheel gewoon reproduceren.
Zelfde omstandigheden en dan dmv een klimatologisch verschijnsel dat wel eens voorkomt (hoeft niet eens vaak te zijn) die deksel verschuiven.
Ik vraag me dan af, wat doet de wetenschap in een geval als dit, dat "onverklaarbaar" genoemd wordt?
Dat geloof ik best, maar ik vraag me af waarom, en of, mensen dan ineens tevreden zijn met "onverklaarbaar".quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:34 schreef RM-rf het volgende:
het 'vinden van een verklaring' is waarschijnlijk geen losstaand 'doel', maar waarschijnlijk heeft het vooral ten doel vast te stellen dat er gen misdrijf gepleegd is (dus geen sprake is van grafschennis, waarvan aangifte gedaan is)...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
Ja, niet dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:44 schreef delano.888 het volgende:
Oe spannend ben benieuwd of dit opgelost gaat worden
Wie is er tevreden dan ?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:42 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar ik vraag me af waarom, en of, mensen dan ineens tevreden zijn met "onverklaarbaar".![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zzz
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:42 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar ik vraag me af waarom, en of, mensen dan ineens tevreden zijn met "onverklaarbaar".![]()
En dan heb ik het niet over de mensen die hierbij betrokken zijn, maar andere mensen.normaal wetenschappelijk onderzoek heeft vooral als uitgangspunt een bepaalde 'these'... welke op waarheid onderzocht wordt ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een justitieel onderzoekslaboratorium zal vooral onderzoek doen naar misdaden en dan houdt het domweg op als vastgesteld kan worden dat er geen misdrijf gebeurt is of iig vastgesteld kan worden.
Wat ze nu juist niet doen is het doorslaan in het gaan 'verzinnen' vane en mogelijke oorzaak... als er daar verder geen enkele reden is ...
overigens is de verklaring van het opwaremen van de steen de meest waarschijnlijke enkel is er gewoon geen behoefte verdere bewijzen voor te zoeken omdat dat buiten de scope van het onderzoek zou liggen...
het is verder iedereen vrij wel dat onderzoek te doen natuurlijk...
pas zodra iemand een bepaalde 'these' kan stellen, kan zulk een these gecontroleerd worden en bv op onjuistheden bestreden worden...
je zult bv weinig sceptici bestrijden dat er soms zeer vreemde en opvallende dingen _kunnen_ voorvallen ...
wel is het mogelijk dat een scepticus zich mengt ind e discussie als mensen met allerhande aangenomen 'verklaringen' komen waarvoor verder geen bewijs bestaat.
(alhoewel je natuurlijk soms ook wat overenthousiaste 'vermeende' sceptici hebt die gewoonweg een kruistocht denken te moeten houden jegens iedere vorm van onverklaarbare ervaringen, los van de vraag of de verklaring zelf standhoud tegenover een kritische blik.... dat is echter iets anders dan een 'sceptische zichtwijze')"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
Ah, ja dat kan ook. Ik dacht aan zonde!quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:34 schreef pluisje81 het volgende:
[..]
Komt door de zon? (denk ik dan)
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wie is er tevreden dan ?
Maar als je er niks meer over kunt zeggen houdt het op tot er meer informatie beschikbaar komt.
Dat we het niet kunnen verklaren wil niet zeggen dat het onverklaarbaar is, maar slechts dat we niet over genoeg informatie beschikken om op de verklaring te komen.
Ik vraag me af waarom bepaalde mensen zouden willen dat we er gelijk een verhaal omheen verzinnen terwijl we simpelweg geen informatie hebben.Men legt zich er bij neer, en beschouwt het als "onverklaarbaar". Als jer er niks mee doet, komt er ook nooit meer informatie toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staat er letterlijk in hoor, dat het als onverklaarbaar beschouwd wordt. Of was jij betrokken bij het samenstellen van het dossier? Dat je meer weet...
Dat laatste is natuurlijk een beetje flauw. Niemand verzint wat volgens mij, maar er wordt ook niks onderzocht.Ik weet het verschil tussen een justitieel onderzoek en een ander onderzoek. Trust me...quote:-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
Precies. Dus valt er geen enkele uitspraak over te doen, en is er geen enkele reden om aan te nemen dat er iets paranormaals aan de hand zou zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:12 schreef sjoep het volgende:
Dat laatste is natuurlijk een beetje flauw. Niemand verzint wat volgens mij, maar er wordt ook niks onderzocht.
Wie zegt dat dan? Dat er geesten in het spel zijn?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Precies. Dus valt er geen enkele uitspraak over te doen, en is er geen enkele reden om aan te nemen dat er iets paranormaals aan de hand zou zijn.
Als je elke keer dat we (nog) geen verklaring voor iets hebben er vanuit gaat dat er geesten in het spel zijn kun je je maar beter niet met wetenschappelijk onderzoek bezig gaan houden want dan blijf je bezig
Nee, en het zou volgens mij heel eenvoudig te testen zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:56 schreef Bastard het volgende:
Wat mij opvalt is dat de plausibele verklaring die we hier hebben gegeven nameljik 'ijsafzetting' niet naar voren komt uit de tests.
Go for it !quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:57 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nee, en het zou volgens mij heel eenvoudig te testen zijn.
Ik denk dat ze die mogelijkheid wel getest hebben, immers zou dat voor de hand liggen toch. Maar zijn de testresultaten onjuist en bleek het toch niet het geval te zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:57 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nee, en het zou volgens mij heel eenvoudig te testen zijn.
Ware het niet dat ik even niet over een onbezette graftombe/zerk beschik...quote:
Neem je een bezette.. dat graf naast die boom.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:18 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ware het niet dat ik even niet over een onbezette graftombe/zerk beschik...
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:56 schreef Bastard het volgende:
Wat mij opvalt is dat de plausibele verklaring die we hier hebben gegeven nameljik 'ijsafzetting' niet naar voren komt uit de tests.
quote:Uit onderzoek is gebleken dat in dit geval de grafsteen door een natuurlijk proces is gaan schuiven. Door de zon is de te gladde steen opgewarmd en uitgezet. Door de warmte is de druk onder de ruimte die er tussen de steen en de afdekplaat aanwezig was, opgebouwd.
Ik denk niet dat ze zoiets zouden testen van belastinggeld, waarom zouden ze ?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die mogelijkheid wel getest hebben, immers zou dat voor de hand liggen toch. Maar zijn de testresultaten onjuist en bleek het toch niet het geval te zijn.
Verklaard ook waarom er niet zoveel meer grafdeksels van hun graf af vliegen natuurlijk.
Nou ja, persoonlijk ben ik van mening dat mijn belastinggeld niet uitgegeven hoeft te worden aan bewegende grafstenen, laat dat maar aan prive-onderzoek over.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:24 schreef Bastard het volgende:
Want met belastinggeld word verstandig omgegaan.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Neem je een bezette.. dat graf naast die boom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |