abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66224153
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:15 schreef macca728 het volgende:
Is het nu minder of gelijk ?
Gelijk. Er zijn minder combinaties in prijzen.Volgens mij heb jij die vraag al eerder gesteld en heb ik die opmerking al een keer eerder verduidelijkt. Ik begrijp niet goed waarom je dan weer komt zeuren wat ik nou bedoel.

Maar leg nou eens uit, waarom loop jij een systeem te verdedigen waar je altijd een tros bananen betaald ook al koop je er maar 2.

[ Bericht 7% gewijzigd door snowgoon op 19-02-2009 05:36:18 ]
pi_66224157
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 03:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

!

Is dit nu een gevalletje 'ik ben klemgeluld, en probeer me met een hilarisch domme reactie nog uit te redden', of heb je echt niet door dat je mijn punt nu juist bevestigt?
Nee ik heb niet door dat ik jouw punt bevestig.
Jij stelt dat de snelbussen minder gaan verdienen. Ik vraag waarom dat zo is. Lijk mij een normale vraag en geen bevestiging voor jouw punt.

Vertel jij eens, waarom vind jij het normaal om voor 10 km te betalen ook al reis je maar 2 km. Vind jij dat een eerlijk systeem?

[ Bericht 0% gewijzigd door snowgoon op 19-02-2009 05:36:54 ]
pi_66224159
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus ?

Mensen moesten ook wennen aan Windows XP, daar kozen ze massaal voor

Voor Windows Vista loopt het minder storm, hoe kan dat ?

Fouten in het systeem en geen zichtbare verbeteringen, voor de gewone gebruiker dan
En foute media aandacht en zeikende gebruikers die een mening niet wilde bijstellen. Er was een keer een onderzoek waarbij Microsoft zogenaamd een nieuw systeem introduceerde. Daarvoor had microsoft een aantal fervent Vista zeikerds uitgenodigd. Bij die test kregen de gebruikers Vista te zien, maar onder een andere naam. Toen ineens waren ze zeer positief over het systeem.
pi_66224997
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 05:28 schreef snowgoon het volgende:


Vertel jij eens, waarom vind jij het normaal om voor 10 km te betalen ook al reis je maar 2 km. Vind jij dat een eerlijk systeem?
Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.

De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.

Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
pi_66226242
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.

De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.

Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
Je doet nu net alsof alle bussen en ov voertuigen allemaal hartstikke ver omrijden om ergens te komen.
Ik ben het met je eens dat hemelsbreed betalen nog eerlijker zou zijn dan daadwerkelijke km's.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het zone systeem wel degelijk mensen laat betalen voor diensten (km's) die ze niet gebruiken.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:33:15 #106
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66244752
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof alle bussen en ov voertuigen allemaal hartstikke ver omrijden om ergens te komen.
Ik ben het met je eens dat hemelsbreed betalen nog eerlijker zou zijn dan daadwerkelijke km's.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het zone systeem wel degelijk mensen laat betalen voor diensten (km's) die ze niet gebruiken.
En de grap is dat dat bewust is gedaan, zodat o.a. "onrendabele" gebieden ook openbaar vervoer kregen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66258275
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En de grap is dat dat bewust is gedaan, zodat o.a. "onrendabele" gebieden ook openbaar vervoer kregen.
Dat gaat daar dus verdwijnen, zeker omdat juist daar de routes langer zullen zijn dan in de randstad.
Dat wordt te duur voor de mensen.

In de ons omringende landen stijgt het aantal reizigers met 500%, in Nederland blijft het gelijk
pi_66258701
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 05:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je loopt weer te liegen Macca:
[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)oon_even_wennen.html

Deze link is al eerder langsgeweest in deze discussie, maar blijkbaar selectief gewist in jouw geheugen.

Dus jij denkt niet dat er 1 perfect systeem is waar iedereen blij van wordt?
Waren die protesten net zo massaal als nu ? Dacht het niet.
Vraag het maar aan mensen boven de 45 in je omgeving.

Wat ging er fout bij de invoering van de strippenkaart ?

Nee, er is geen 1 perfect systeem, want jij bent tegen alle systemen, behalve de chipkaart.
Bovendien is Nederland het enige land ter wereld waar 1 chipkaartsysteem gebruikt gaat worden.

Dan had ik voor een product gekozen dat goed werkt, waar de randvoorwaarden goed ingevuld zijn en duidelijker vooraf gecommuniceert met de klant.
pi_66265462
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waren die protesten net zo massaal als nu ? Dacht het niet.
Vraag het maar aan mensen boven de 45 in je omgeving.

Wat ging er fout bij de invoering van de strippenkaart ?

Nee, er is geen 1 perfect systeem, want jij bent tegen alle systemen, behalve de chipkaart.
Bovendien is Nederland het enige land ter wereld waar 1 chipkaartsysteem gebruikt gaat worden.

Dan had ik voor een product gekozen dat goed werkt, waar de randvoorwaarden goed ingevuld zijn en duidelijker vooraf gecommuniceert met de klant.
Geen idee hoe hevig die protesten waren, maar er werd wel degelijk een boel ophef gemaakt om de strippenkaart.
En ook geen idee wat er precies fout ging. Maar ik denk dat veel mensen het moeilijk vonden om het idee van de zones te begrijpen. En ze zullen ook vast wel stempelautomaten hebben gehad die niet werkten of stempels waarbij de inkt te snel opdroogde of dat soort dingen.

Lul niet zo dom dat ik tegen alle systemen ben behalve de OV chipkaart. Dat is zo'n zwaktebod dergelijk kul.

Als je geen beter systeem kan benoemen, waarom accepteer je dan niet gewoon wat er is en probeer je er het beste van te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door snowgoon op 20-02-2009 08:56:53 ]
pi_66265486
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat gaat daar dus verdwijnen, zeker omdat juist daar de routes langer zullen zijn dan in de randstad.
Dat wordt te duur voor de mensen.

In de ons omringende landen stijgt het aantal reizigers met 500%, in Nederland blijft het gelijk
- Naief modus

Jij hebt vast wel een onderzoek waar dat uit blijkt.

Naief modus -

pi_66265589
Overigens, die voorlichting door de OV bedrijven is zeer uitgebreid en duidelijk naar mijn mening. In ieder geval meer dan genoeg.
Het blijkt alleen dat sommige perse niet willen geloven wat de OV bedrijven zeggen. Zo ben ik nog steeds benieuwd waaruit blijkt dat er ook adres gegevens op de kaart worden opgeslagen.

En tja, als je verwacht dat alles nu al tot in de puntjes duidelijk en bekend is, dan ben je wel redelijk naief. Een dergelijk complex systeem brent tijdens de invoering wat fouten en wat onduidelijkheid met zich mee. Maar in de grote lijnen werkt het OV chipkaart systeem gewoon goed.
pi_66266037
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article197137.ece

Een uitgebreid artikel uit 2005 over de (problemen rond) de invoering van de strippenkaart:
quote:
Op de invoering van de strippenkaart kwam een storm van kritiek. ‘Strippenkaart een flop’, kopt het Algemeen Dagblad vrijwel onmiddellijk. ‘Landelijke tarieven maken trams in steden duurder’. De PvdA wilde zelfs uitstel van de introductie vanwege de slechte voorbereidingen en de gebrekkige voorlichting aan het publiek. Er werd gesproken over een stroppenkaart.
Duurder, uitstel van invoering.... Deja vu! Die kritiek is nu precies hetzelfde!
quote:
Nederland zou Nederland niet zijn als er niet ook op uitgebreide schaal kritiek werd geleverd op de zonering en de kennis daarvan. Hoe weet een wildvreemde reiziger hoeveel zones hij in een grote stad moet afstempelen, of hoeveel zones het is van de halte politiepost in het Zuid-Limburgse Vijlen naar de Dorpsstraat in het naburige Noorbeek? De laatste reis wordt verzorgd door de busmaatschappijen Hermes en Limex.

Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem.
Blijkbaar ging het daar in het begin ook niet goed. Geen rekening kunnen houden met korting voor kinderen en ouderen en dan uiteindelijk maar extra kaartjes gaan maken. Goed voor het overzicht

Ook een leuk probleem:
quote:
Ook over de inkt van de stempels is in de loop der jaren veel te doen geweest. De zwarte inkt droogde na een stempel bij de conducteur of chauffeur niet snel genoeg op en liet een lelijke vlek achter vooral op lichte kleding. Het land was weer te klein. ‘Die inkt is vijftien jaar geleden aangepast en geeft dus allang niet meer af.
Al 15 jaar geleden aangepast? Dat wil dus zeggen dat ze 10 jaar met die foute inkt hebben gewerkt.

Zo zie je maar dat iets niet vooraf compleet uitgedacht kan worden en dat dingen als inkt die niet snel droogt over het hoofd worden gezien. Maar uiteindelijk is het toch een goed product geworden.
pi_66266281
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.

De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.

Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
Bij rare routes doorkruis je ook meerdere zones en loopt de teller nu ook al fors op. Mijn vriendin komt uit zo'n wat meer afgelegen gebied, en als we naar haar ouders gaan mogen we in de bus vanuit Breda toch echt 7 strippen af laten stempelen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66266305
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:41 schreef snowgoon het volgende:

Als je geen beter systeem kan benoemen, waarom accepteer je dan niet gewoon wat er is en probeer je er het beste van te maken?
Ja laat je lekker voorliegen en accepteer dat gewoon. Ik vind het nogal een naieve instelling.

En ik zeg niet dat het systeem zuigt, alleen dat we voor gelogen worden. Ik wil graag een analyse van de ov bedrijven zien dat het vervoer gemiddeld niet duurder wordt. IPV loze woorden, die door saommige mensen hier ontkracht worden, en door jou maar steeds bevestigd worden door te cherry picken.

De reiziger organistaties zijn volgens jou natuurlijk ook zeikerds en moeten ook maar gewoon meelopen met de polonaise van de vervoerders.
pi_66266443
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bij rare routes doorkruis je ook meerdere zones en loopt de teller nu ook al fors op. Mijn vriendin komt uit zo'n wat meer afgelegen gebied, en als we naar haar ouders gaan mogen we in de bus vanuit Breda toch echt 7 strippen af laten stempelen.
En hoeveel kilometer legt die bus af op die route, dan ben ik wel eens benieuwd of je even duur / goedkoper of duurder uit zal zijn.
pi_66266596
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja laat je lekker voorliegen en accepteer dat gewoon. Ik vind het nogal een naieve instelling.

En ik zeg niet dat het systeem zuigt, alleen dat we voor gelogen worden. Ik wil graag een analyse van de ov bedrijven zien dat het vervoer gemiddeld niet duurder wordt. IPV loze woorden, die door saommige mensen hier ontkracht worden, en door jou maar steeds bevestigd worden door te cherry picken.

De reiziger organistaties zijn volgens jou natuurlijk ook zeikerds en moeten ook maar gewoon meelopen met de polonaise van de vervoerders.
Laat maar eens bewijs zien dat ik mij voor laat liegen met fout info.

Voor zover ik kan zien ben jij diegene die leugens voor waar aanneemt. Nog steeds geen bron dat er adres gegevens op de kaart staan en hoe die aangepast zouden kunnen worden.
pi_66267107
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:29 schreef snowgoon het volgende:


Voor zover ik kan zien ben jij diegene die leugens voor waar aanneemt. Nog steeds geen bron dat er adres gegevens op de kaart staan en hoe die aangepast zouden kunnen worden.
Dat komt omdat tls de regel security door obscurity aan houdt.

Jij kun ons namelijk ook niet laten zien welke gegevens er wel precies op die kaart staan. (soms volgens jou allen onze geboorte datum maar soms ook nog onze naam)

Zoals ik al eerder stelde dat trouw artikel waarbij een wetenschapper die uitspraak doet, geeft mij een idee dat deze persoon er stukken meer vanaf weet dan jij of ik. En zeker ook een stuk meer dan het merendeel van het TLS personeel wat leuke marketingpraatjes blijft verkopen.

Ook weet deze wetenschapper meet dan TNO. TNO die in opdracht van onze bestuurders en TLS een onderzoek moet instellen naar de kraakbaargheid van deze kaart. Omdat er eerst alleen de anonieme kaart gekraakt is. Dan komt men met een conclusie dat het nog wel jaren zal duren en vervolgens een paar maanden erna is ook de niet anonieme kaart gekraakt. Jij durft dit niet voorliegen te noemen.
pi_66267524
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel kilometer legt die bus af op die route, dan ben ik wel eens benieuwd of je even duur / goedkoper of duurder uit zal zijn.
Durf ik niet te zeggen, hemelsbreed iets meer dan 15 kilometer geloof ik.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66267746
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.

Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe

kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.

Of gaat dit niet werken?
pi_66268781
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.
Werkt elk kastje wel voor zowel inchecken als uitchecken, of kun je alleen maar inchecken voorin, en uitchecken bij de overige apparaten?
pi_66268911
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.

Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe

kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.

Of gaat dit niet werken?
Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.

Daarnaast kan de conducteur zien waar en hoe laat je bent ingechecked. Plus dat de consoles, net als met de stempelautomaten, uitgeschakeld worden bij het naderen van controle.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66272428
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.
Sommige haltes zijn toch wel sneller opvolgende dan deze tijd, dan kan je als luie reiziger dus niet uitchecken.
pi_66284002
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.

Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe

kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.

Of gaat dit niet werken?
Ja, in de tram en trein kan dit ook
pi_66284029
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:47 schreef snowgoon het volgende:
Overigens, die voorlichting door de OV bedrijven is zeer uitgebreid en duidelijk naar mijn mening. In ieder geval meer dan genoeg.
Het blijkt alleen dat sommige perse niet willen geloven wat de OV bedrijven zeggen. Zo ben ik nog steeds benieuwd waaruit blijkt dat er ook adres gegevens op de kaart worden opgeslagen.

En tja, als je verwacht dat alles nu al tot in de puntjes duidelijk en bekend is, dan ben je wel redelijk naief. Een dergelijk complex systeem brent tijdens de invoering wat fouten en wat onduidelijkheid met zich mee. Maar in de grote lijnen werkt het OV chipkaart systeem gewoon goed.
Zeer uitgebreid ?

Tarieven zijn nauwelijks bekend, ze geven alleen standaard antwoorden en dat vind jij uitgebreid ?
Zelfs hun sites zijn niet up to date en bieden verkeerde c.q. verwarrende informatie
pi_66284087
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:08 schreef snowgoon het volgende:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article197137.ece

Een uitgebreid artikel uit 2005 over de (problemen rond) de invoering van de strippenkaart:
[..]

Duurder, uitstel van invoering.... Deja vu! Die kritiek is nu precies hetzelfde!
[..]

Blijkbaar ging het daar in het begin ook niet goed. Geen rekening kunnen houden met korting voor kinderen en ouderen en dan uiteindelijk maar extra kaartjes gaan maken. Goed voor het overzicht

Ook een leuk probleem:
[..]

Al 15 jaar geleden aangepast? Dat wil dus zeggen dat ze 10 jaar met die foute inkt hebben gewerkt.

Zo zie je maar dat iets niet vooraf compleet uitgedacht kan worden en dat dingen als inkt die niet snel droogt over het hoofd worden gezien. Maar uiteindelijk is het toch een goed product geworden.
Maar geen problemen voor de reizigers toch ? Geen extra kosten voor de reiziger ?
Poortjes waren er niet, stempelen deed de chauffeur. Softwareproblemen lees ik ook niets over.

Stonden er toen lange rijen voor de loketten ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')