Gelijk. Er zijn minder combinaties in prijzen.Volgens mij heb jij die vraag al eerder gesteld en heb ik die opmerking al een keer eerder verduidelijkt. Ik begrijp niet goed waarom je dan weer komt zeuren wat ik nou bedoel.quote:
Nee ik heb niet door dat ik jouw punt bevestig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 03:25 schreef Zelva het volgende:
[..]!
Is dit nu een gevalletje 'ik ben klemgeluld, en probeer me met een hilarisch domme reactie nog uit te redden', of heb je echt niet door dat je mijn punt nu juist bevestigt?
En foute media aandacht en zeikende gebruikers die een mening niet wilde bijstellen. Er was een keer een onderzoek waarbij Microsoft zogenaamd een nieuw systeem introduceerde. Daarvoor had microsoft een aantal fervent Vista zeikerds uitgenodigd. Bij die test kregen de gebruikers Vista te zien, maar onder een andere naam. Toen ineens waren ze zeer positief over het systeem.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus ?
Mensen moesten ook wennen aan Windows XP, daar kozen ze massaal voor
Voor Windows Vista loopt het minder storm, hoe kan dat ?
Fouten in het systeem en geen zichtbare verbeteringen, voor de gewone gebruiker dan
Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 05:28 schreef snowgoon het volgende:
Vertel jij eens, waarom vind jij het normaal om voor 10 km te betalen ook al reis je maar 2 km. Vind jij dat een eerlijk systeem?
Je doet nu net alsof alle bussen en ov voertuigen allemaal hartstikke ver omrijden om ergens te komen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.
De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.
Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
En de grap is dat dat bewust is gedaan, zodat o.a. "onrendabele" gebieden ook openbaar vervoer kregen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof alle bussen en ov voertuigen allemaal hartstikke ver omrijden om ergens te komen.
Ik ben het met je eens dat hemelsbreed betalen nog eerlijker zou zijn dan daadwerkelijke km's.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het zone systeem wel degelijk mensen laat betalen voor diensten (km's) die ze niet gebruiken.
Dat gaat daar dus verdwijnen, zeker omdat juist daar de routes langer zullen zijn dan in de randstad.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En de grap is dat dat bewust is gedaan, zodat o.a. "onrendabele" gebieden ook openbaar vervoer kregen.
Waren die protesten net zo massaal als nu ? Dacht het niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 05:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je loopt weer te liegen Macca:
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)oon_even_wennen.html
Deze link is al eerder langsgeweest in deze discussie, maar blijkbaar selectief gewist in jouw geheugen.
Dus jij denkt niet dat er 1 perfect systeem is waar iedereen blij van wordt?
Geen idee hoe hevig die protesten waren, maar er werd wel degelijk een boel ophef gemaakt om de strippenkaart.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waren die protesten net zo massaal als nu ? Dacht het niet.
Vraag het maar aan mensen boven de 45 in je omgeving.
Wat ging er fout bij de invoering van de strippenkaart ?
Nee, er is geen 1 perfect systeem, want jij bent tegen alle systemen, behalve de chipkaart.
Bovendien is Nederland het enige land ter wereld waar 1 chipkaartsysteem gebruikt gaat worden.
Dan had ik voor een product gekozen dat goed werkt, waar de randvoorwaarden goed ingevuld zijn en duidelijker vooraf gecommuniceert met de klant.
- Naief modusquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat gaat daar dus verdwijnen, zeker omdat juist daar de routes langer zullen zijn dan in de randstad.
Dat wordt te duur voor de mensen.
In de ons omringende landen stijgt het aantal reizigers met 500%, in Nederland blijft het gelijk
Duurder, uitstel van invoering.... Deja vu! Die kritiek is nu precies hetzelfde!quote:Op de invoering van de strippenkaart kwam een storm van kritiek. ‘Strippenkaart een flop’, kopt het Algemeen Dagblad vrijwel onmiddellijk. ‘Landelijke tarieven maken trams in steden duurder’. De PvdA wilde zelfs uitstel van de introductie vanwege de slechte voorbereidingen en de gebrekkige voorlichting aan het publiek. Er werd gesproken over een stroppenkaart.
Blijkbaar ging het daar in het begin ook niet goed. Geen rekening kunnen houden met korting voor kinderen en ouderen en dan uiteindelijk maar extra kaartjes gaan maken. Goed voor het overzichtquote:Nederland zou Nederland niet zijn als er niet ook op uitgebreide schaal kritiek werd geleverd op de zonering en de kennis daarvan. Hoe weet een wildvreemde reiziger hoeveel zones hij in een grote stad moet afstempelen, of hoeveel zones het is van de halte politiepost in het Zuid-Limburgse Vijlen naar de Dorpsstraat in het naburige Noorbeek? De laatste reis wordt verzorgd door de busmaatschappijen Hermes en Limex.
Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem.
Al 15 jaar geleden aangepast? Dat wil dus zeggen dat ze 10 jaar met die foute inkt hebben gewerkt.quote:Ook over de inkt van de stempels is in de loop der jaren veel te doen geweest. De zwarte inkt droogde na een stempel bij de conducteur of chauffeur niet snel genoeg op en liet een lelijke vlek achter vooral op lichte kleding. Het land was weer te klein. ‘Die inkt is vijftien jaar geleden aangepast en geeft dus allang niet meer af.
Bij rare routes doorkruis je ook meerdere zones en loopt de teller nu ook al fors op. Mijn vriendin komt uit zo'n wat meer afgelegen gebied, en als we naar haar ouders gaan mogen we in de bus vanuit Breda toch echt 7 strippen af laten stempelen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.
De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.
Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
Ja laat je lekker voorliegen en accepteer dat gewoon. Ik vind het nogal een naieve instelling.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:41 schreef snowgoon het volgende:
Als je geen beter systeem kan benoemen, waarom accepteer je dan niet gewoon wat er is en probeer je er het beste van te maken?
En hoeveel kilometer legt die bus af op die route, dan ben ik wel eens benieuwd of je even duur / goedkoper of duurder uit zal zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij rare routes doorkruis je ook meerdere zones en loopt de teller nu ook al fors op. Mijn vriendin komt uit zo'n wat meer afgelegen gebied, en als we naar haar ouders gaan mogen we in de bus vanuit Breda toch echt 7 strippen af laten stempelen.
Laat maar eens bewijs zien dat ik mij voor laat liegen met fout info.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja laat je lekker voorliegen en accepteer dat gewoon. Ik vind het nogal een naieve instelling.![]()
En ik zeg niet dat het systeem zuigt, alleen dat we voor gelogen worden. Ik wil graag een analyse van de ov bedrijven zien dat het vervoer gemiddeld niet duurder wordt. IPV loze woorden, die door saommige mensen hier ontkracht worden, en door jou maar steeds bevestigd worden door te cherry picken.![]()
De reiziger organistaties zijn volgens jou natuurlijk ook zeikerds en moeten ook maar gewoon meelopen met de polonaise van de vervoerders.
Dat komt omdat tls de regel security door obscurity aan houdt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:29 schreef snowgoon het volgende:
Voor zover ik kan zien ben jij diegene die leugens voor waar aanneemt. Nog steeds geen bron dat er adres gegevens op de kaart staan en hoe die aangepast zouden kunnen worden.
Durf ik niet te zeggen, hemelsbreed iets meer dan 15 kilometer geloof ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoeveel kilometer legt die bus af op die route, dan ben ik wel eens benieuwd of je even duur / goedkoper of duurder uit zal zijn.
Werkt elk kastje wel voor zowel inchecken als uitchecken, of kun je alleen maar inchecken voorin, en uitchecken bij de overige apparaten?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.
Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.
Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe
kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.
Of gaat dit niet werken?
Sommige haltes zijn toch wel sneller opvolgende dan deze tijd, dan kan je als luie reiziger dus niet uitchecken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.
Ja, in de tram en trein kan dit ookquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.
Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe
kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.
Of gaat dit niet werken?
Zeer uitgebreid ?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:47 schreef snowgoon het volgende:
Overigens, die voorlichting door de OV bedrijven is zeer uitgebreid en duidelijk naar mijn mening. In ieder geval meer dan genoeg.
Het blijkt alleen dat sommige perse niet willen geloven wat de OV bedrijven zeggen. Zo ben ik nog steeds benieuwd waaruit blijkt dat er ook adres gegevens op de kaart worden opgeslagen.
En tja, als je verwacht dat alles nu al tot in de puntjes duidelijk en bekend is, dan ben je wel redelijk naief. Een dergelijk complex systeem brent tijdens de invoering wat fouten en wat onduidelijkheid met zich mee. Maar in de grote lijnen werkt het OV chipkaart systeem gewoon goed.
Maar geen problemen voor de reizigers toch ? Geen extra kosten voor de reiziger ?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:08 schreef snowgoon het volgende:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article197137.ece
Een uitgebreid artikel uit 2005 over de (problemen rond) de invoering van de strippenkaart:
[..]
Duurder, uitstel van invoering.... Deja vu! Die kritiek is nu precies hetzelfde!
[..]
Blijkbaar ging het daar in het begin ook niet goed. Geen rekening kunnen houden met korting voor kinderen en ouderen en dan uiteindelijk maar extra kaartjes gaan maken. Goed voor het overzicht
Ook een leuk probleem:
[..]
Al 15 jaar geleden aangepast? Dat wil dus zeggen dat ze 10 jaar met die foute inkt hebben gewerkt.
Zo zie je maar dat iets niet vooraf compleet uitgedacht kan worden en dat dingen als inkt die niet snel droogt over het hoofd worden gezien. Maar uiteindelijk is het toch een goed product geworden.
Jij gelooft toch niemandquote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
- Naief modus
Jij hebt vast wel een onderzoek waar dat uit blijkt.
Naief modus -
Als het goed werken ze allebei voor in en uitchecken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Werkt elk kastje wel voor zowel inchecken als uitchecken, of kun je alleen maar inchecken voorin, en uitchecken bij de overige apparaten?
Ik heb je al diverse malen duidelijk uitgelegd dat, qua privegegevens, de geboorte datum digitaal op de kaart staat. En dat de naam gedrukt op de kaart staat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat tls de regel security door obscurity aan houdt.![]()
Jij kun ons namelijk ook niet laten zien welke gegevens er wel precies op die kaart staan. (soms volgens jou allen onze geboorte datum maar soms ook nog onze naam)
Zoals ik al eerder stelde dat trouw artikel waarbij een wetenschapper die uitspraak doet, geeft mij een idee dat deze persoon er stukken meer vanaf weet dan jij of ik. En zeker ook een stuk meer dan het merendeel van het TLS personeel wat leuke marketingpraatjes blijft verkopen.
Ook weet deze wetenschapper meet dan TNO. TNO die in opdracht van onze bestuurders en TLS een onderzoek moet instellen naar de kraakbaargheid van deze kaart. Omdat er eerst alleen de anonieme kaart gekraakt is. Dan komt men met een conclusie dat het nog wel jaren zal duren en vervolgens een paar maanden erna is ook de niet anonieme kaart gekraakt. Jij durft dit niet voorliegen te noemen.
Je gaat weer zeuren over een klein deel van het groter geheel. De invoering van de OV chipkaart bestaat uit heel wat meer dan het tarief.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeer uitgebreid ?
Tarieven zijn nauwelijks bekend, ze geven alleen standaard antwoorden en dat vind jij uitgebreid ?
Zelfs hun sites zijn niet up to date en bieden verkeerde c.q. verwarrende informatie
De trein krijgt geen incheck apparatuur aan boord. Of heb jij daar een artikel ofzo over?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja, in de tram en trein kan dit ook![]()
Ja vuile broeken door de inkt. De klanten dachten ook dat het duurder werd. Software problemen geen idee. Lange rijen voor de loketten misschien wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar geen problemen voor de reizigers toch ? Geen extra kosten voor de reiziger ?
Poortjes waren er niet, stempelen deed de chauffeur. Softwareproblemen lees ik ook niets over.
Stonden er toen lange rijen voor de loketten ?
Omdat jij hebt laten zien dat je wel eens liegt om gelijk te krijgen en wel vaker dingen roept die later niet waar blijken te zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij gelooft toch niemand
Waarom reageer je op iemand, die je nooit gelooft trouwens ? Niet alleen bij mij .
Dat de reguliere reiziger het tarief vooraf zag, is een uiterst subjectieve en eenzijdige benadering.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:22 schreef macca728 het volgende:
Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem
Dit is een probleem voor de reiziger ?
De reguliere reiziger kon blijkbaar het tarief vooraf zien op de halte, iets wat nu niet kan.
Je kan na 1 minuut op zeker weer uitchecken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.
Daarnaast kan de conducteur zien waar en hoe laat je bent ingechecked. Plus dat de consoles, net als met de stempelautomaten, uitgeschakeld worden bij het naderen van controle.
Het is dus niet alleen maar geld verdienen.quote:Ouderwets sparen met ov-chipkaart
ROTTERDAM - Cadeaupunten sparen met de ov-chipkaart slaat aan, zegt vervoersmaatschappij RET. Achtduizend reizigers die veel kilometers maken in het openbaar vervoer, sparen sinds afgelopen najaar punten die tegen cadeaus kunnen worden ingewisseld.
2100 cadeaus, variërend van vvv- tot bioscoopbonnen, zijn inmiddels besteld bij de RET. Het sparen voor cadeaus is één van de mogelijkheden die de RET onderzoekt om de populariteit van de persoonlijke ov-chipkaart te vergroten.
Anonieme chipkaarten zijn uitgesloten voor de actie. Tijdens de marathon van 5 april komt er ook een actie. De speciale ov-chipkaart kan vooraf al op internet worden besteld en voor die dag wordt samengewerkt met winkeliers.
,,Denk bijvoorbeeld aan een gratis kop koffie bij een van de samenwerkende partijen,'' zegt een woordvoerder van de RET. En zo zijn er meer plannen. Een onuitgewerkt idee voor de verre toekomst is zelfs een ov-chipkaart die dienst doet als creditcard.
Het idee achter het spaarsysteem dat in april afloopt, is eenvoudig. Wie honderd kilometer reist, spaart automatisch 1 euro. Maximaal kan een reiziger 10 euro, ofwel 1000 kilometer bij elkaar reizen. Zo'n 1800 reizigers hebben dat maximum al bereikt. ,,We zijn heel blij met deze getallen. Marketingsdeskundigen vertellen ons dat het getallen zijn waar we ons allesbehalve voor hoeven te schamen,'' aldus de woordvoerder.
De RET kan nog niet zeggen of het spaarsysteem na april vervalt.
Dus door je privegegevens af te staan kan je een kop koffie krijgen? Nou Snowgoon, dan moet jij ondertussen toch al redelijk de contouren van een koffieboon krijgen.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
http://www.ad.nl/rotterda(...)met_ovchipkaart.html
[..]
Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.quote:Het is dus niet alleen maar geld verdienen.
quote:Ik wil geen VVV-bonnen of bioscoopbonnen, ik wil gewoon goedkoper per km. reizen in schone metro's, maar dit zit er waarschijnlijk weer niet in. Ook wel weer "eerlijk" dat de anonieme chipkaarten zijn uitgesloten."prima idee"om er ook gelijk een creditcard van te maken, kan deze ook gelijk gekraakt worden.
ben je nou echt zo naief??quote:Op zondag 22 februari 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
http://www.ad.nl/rotterda(...)met_ovchipkaart.html
[..]
Het is dus niet alleen maar geld verdienen.
Tuurlijk joh. Kijk alleen naar die ene reactie erop om de boel af te zeiken. Negeer ook vooral dat er al 1.000den kado's zijn besteld.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus door je privegegevens af te staan kan je een kop koffie krijgen? Nou Snowgoon, dan moet jij ondertussen toch al redelijk de contouren van een koffieboon krijgen.
[..]
Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.
Maar laten we ook even de reacties van het AD bekijken:
[..]
Werken die medicijnen nu wel een beetje?quote:Op zondag 22 februari 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Kijk alleen naar die ene reactie erop om de boel af te zeiken. Negeer ook vooral dat er al 1.000den kado's zijn besteld.
En jouw kritiek dat het zielig begin te worden... Ik denk dat dat toch vooral op jezelf moet slaan. Ik wacht nog steeds op bewijs van jou waaruit blijkt dat adres gegevens op de kaart staan en dat die makkelijk aangepast kunnen worden.
Wel veel kritiek uiten op de kaart, maar blijkbaar zijn het vooral loze woorden aangezien je je kritiek niet kunt en ook niet wil onderbouwen.
Owja, die onderbouwing wil je niet geven omdat ik het toch niet zou geloven. Lijkt me een goed voorbeeld van zielig en kinderachtig gedrag.
Om maar met je eigen woorden te spreken: Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:52 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Werken die medicijnen nu wel een beetje?
Als jij werkelijk dat artikel van jou gelooft, dan is het simpel: dan ben je te dom. Jammer, niets aan te doen. Wees gelukkig, lang leven, etcquote:Op zondag 22 februari 2009 11:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Om maar met je eigen woorden te spreken: Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.
Ik zou niet weten waarom ik het niet mag geloven.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als jij werkelijk dat artikel van jou gelooft, dan is het simpel: dan ben je te dom. Jammer, niets aan te doen. Wees gelukkig, lang leven, etc
Waarschijnlijk heb je iets van een dagkaart gekocht. Kon je de hele dag reizen met die pas.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:42 schreef viagraap het volgende:
Ik moest vorige week even naar Rotterdam vanaf Schiedam Centrum met de metro. Wilde een wegwerp-kaartje kopen. De automaat die het deed, kon geen pinpas lezen. Dus naar het loket gegaan. ¤4,90 voor een retourtje. Ik had haast maar achteraf vind ik het raar. Er werd niet eens gevraagd waar ik heen wilde. Ik moest maar 3 stations verder zijn, maar had dus ook als ik dat wilde naar het eindpunt en terug kunnen gaan?
quote:RET 2 metro reizen
- Kosten: ¤ 4,90.
- Voordeel: twee keer één uur lang onbeperkt reizen (inchecken, uitchecken en overstappen) in de metro.
- Is het eerste uur van dit reisproduct verbruikt, dan gaat het tweede uur automatisch in bij de eerstvolgende check-in.
- De laatste check-in van 1 reis kan nog binnen 1 uur na de eerste check-in. U hebt daarna nog maximaal 15 minuten tijd om uit te checken.
- Tussen de twee reizen (uren) door kunt u niet op saldo reizen.
- Te laden op alle OV-chipkaarten (persoonlijk, anoniem en wegwerp).
- Te gebruiken bij de RET metro en de RandstadRail Erasmuslijn.
- De twee reizen hoeven niet op dezelfde dag plaats te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |