abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66224153
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:15 schreef macca728 het volgende:
Is het nu minder of gelijk ?
Gelijk. Er zijn minder combinaties in prijzen.Volgens mij heb jij die vraag al eerder gesteld en heb ik die opmerking al een keer eerder verduidelijkt. Ik begrijp niet goed waarom je dan weer komt zeuren wat ik nou bedoel.

Maar leg nou eens uit, waarom loop jij een systeem te verdedigen waar je altijd een tros bananen betaald ook al koop je er maar 2.

[ Bericht 7% gewijzigd door snowgoon op 19-02-2009 05:36:18 ]
pi_66224157
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 03:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

!

Is dit nu een gevalletje 'ik ben klemgeluld, en probeer me met een hilarisch domme reactie nog uit te redden', of heb je echt niet door dat je mijn punt nu juist bevestigt?
Nee ik heb niet door dat ik jouw punt bevestig.
Jij stelt dat de snelbussen minder gaan verdienen. Ik vraag waarom dat zo is. Lijk mij een normale vraag en geen bevestiging voor jouw punt.

Vertel jij eens, waarom vind jij het normaal om voor 10 km te betalen ook al reis je maar 2 km. Vind jij dat een eerlijk systeem?

[ Bericht 0% gewijzigd door snowgoon op 19-02-2009 05:36:54 ]
pi_66224159
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus ?

Mensen moesten ook wennen aan Windows XP, daar kozen ze massaal voor

Voor Windows Vista loopt het minder storm, hoe kan dat ?

Fouten in het systeem en geen zichtbare verbeteringen, voor de gewone gebruiker dan
En foute media aandacht en zeikende gebruikers die een mening niet wilde bijstellen. Er was een keer een onderzoek waarbij Microsoft zogenaamd een nieuw systeem introduceerde. Daarvoor had microsoft een aantal fervent Vista zeikerds uitgenodigd. Bij die test kregen de gebruikers Vista te zien, maar onder een andere naam. Toen ineens waren ze zeer positief over het systeem.
pi_66224997
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 05:28 schreef snowgoon het volgende:


Vertel jij eens, waarom vind jij het normaal om voor 10 km te betalen ook al reis je maar 2 km. Vind jij dat een eerlijk systeem?
Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.

De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.

Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
pi_66226242
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.

De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.

Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
Je doet nu net alsof alle bussen en ov voertuigen allemaal hartstikke ver omrijden om ergens te komen.
Ik ben het met je eens dat hemelsbreed betalen nog eerlijker zou zijn dan daadwerkelijke km's.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het zone systeem wel degelijk mensen laat betalen voor diensten (km's) die ze niet gebruiken.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:33:15 #106
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66244752
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof alle bussen en ov voertuigen allemaal hartstikke ver omrijden om ergens te komen.
Ik ben het met je eens dat hemelsbreed betalen nog eerlijker zou zijn dan daadwerkelijke km's.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het zone systeem wel degelijk mensen laat betalen voor diensten (km's) die ze niet gebruiken.
En de grap is dat dat bewust is gedaan, zodat o.a. "onrendabele" gebieden ook openbaar vervoer kregen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66258275
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En de grap is dat dat bewust is gedaan, zodat o.a. "onrendabele" gebieden ook openbaar vervoer kregen.
Dat gaat daar dus verdwijnen, zeker omdat juist daar de routes langer zullen zijn dan in de randstad.
Dat wordt te duur voor de mensen.

In de ons omringende landen stijgt het aantal reizigers met 500%, in Nederland blijft het gelijk
pi_66258701
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 05:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je loopt weer te liegen Macca:
[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)oon_even_wennen.html

Deze link is al eerder langsgeweest in deze discussie, maar blijkbaar selectief gewist in jouw geheugen.

Dus jij denkt niet dat er 1 perfect systeem is waar iedereen blij van wordt?
Waren die protesten net zo massaal als nu ? Dacht het niet.
Vraag het maar aan mensen boven de 45 in je omgeving.

Wat ging er fout bij de invoering van de strippenkaart ?

Nee, er is geen 1 perfect systeem, want jij bent tegen alle systemen, behalve de chipkaart.
Bovendien is Nederland het enige land ter wereld waar 1 chipkaartsysteem gebruikt gaat worden.

Dan had ik voor een product gekozen dat goed werkt, waar de randvoorwaarden goed ingevuld zijn en duidelijker vooraf gecommuniceert met de klant.
pi_66265462
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waren die protesten net zo massaal als nu ? Dacht het niet.
Vraag het maar aan mensen boven de 45 in je omgeving.

Wat ging er fout bij de invoering van de strippenkaart ?

Nee, er is geen 1 perfect systeem, want jij bent tegen alle systemen, behalve de chipkaart.
Bovendien is Nederland het enige land ter wereld waar 1 chipkaartsysteem gebruikt gaat worden.

Dan had ik voor een product gekozen dat goed werkt, waar de randvoorwaarden goed ingevuld zijn en duidelijker vooraf gecommuniceert met de klant.
Geen idee hoe hevig die protesten waren, maar er werd wel degelijk een boel ophef gemaakt om de strippenkaart.
En ook geen idee wat er precies fout ging. Maar ik denk dat veel mensen het moeilijk vonden om het idee van de zones te begrijpen. En ze zullen ook vast wel stempelautomaten hebben gehad die niet werkten of stempels waarbij de inkt te snel opdroogde of dat soort dingen.

Lul niet zo dom dat ik tegen alle systemen ben behalve de OV chipkaart. Dat is zo'n zwaktebod dergelijk kul.

Als je geen beter systeem kan benoemen, waarom accepteer je dan niet gewoon wat er is en probeer je er het beste van te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door snowgoon op 20-02-2009 08:56:53 ]
pi_66265486
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat gaat daar dus verdwijnen, zeker omdat juist daar de routes langer zullen zijn dan in de randstad.
Dat wordt te duur voor de mensen.

In de ons omringende landen stijgt het aantal reizigers met 500%, in Nederland blijft het gelijk
- Naief modus

Jij hebt vast wel een onderzoek waar dat uit blijkt.

Naief modus -

pi_66265589
Overigens, die voorlichting door de OV bedrijven is zeer uitgebreid en duidelijk naar mijn mening. In ieder geval meer dan genoeg.
Het blijkt alleen dat sommige perse niet willen geloven wat de OV bedrijven zeggen. Zo ben ik nog steeds benieuwd waaruit blijkt dat er ook adres gegevens op de kaart worden opgeslagen.

En tja, als je verwacht dat alles nu al tot in de puntjes duidelijk en bekend is, dan ben je wel redelijk naief. Een dergelijk complex systeem brent tijdens de invoering wat fouten en wat onduidelijkheid met zich mee. Maar in de grote lijnen werkt het OV chipkaart systeem gewoon goed.
pi_66266037
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article197137.ece

Een uitgebreid artikel uit 2005 over de (problemen rond) de invoering van de strippenkaart:
quote:
Op de invoering van de strippenkaart kwam een storm van kritiek. ‘Strippenkaart een flop’, kopt het Algemeen Dagblad vrijwel onmiddellijk. ‘Landelijke tarieven maken trams in steden duurder’. De PvdA wilde zelfs uitstel van de introductie vanwege de slechte voorbereidingen en de gebrekkige voorlichting aan het publiek. Er werd gesproken over een stroppenkaart.
Duurder, uitstel van invoering.... Deja vu! Die kritiek is nu precies hetzelfde!
quote:
Nederland zou Nederland niet zijn als er niet ook op uitgebreide schaal kritiek werd geleverd op de zonering en de kennis daarvan. Hoe weet een wildvreemde reiziger hoeveel zones hij in een grote stad moet afstempelen, of hoeveel zones het is van de halte politiepost in het Zuid-Limburgse Vijlen naar de Dorpsstraat in het naburige Noorbeek? De laatste reis wordt verzorgd door de busmaatschappijen Hermes en Limex.

Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem.
Blijkbaar ging het daar in het begin ook niet goed. Geen rekening kunnen houden met korting voor kinderen en ouderen en dan uiteindelijk maar extra kaartjes gaan maken. Goed voor het overzicht

Ook een leuk probleem:
quote:
Ook over de inkt van de stempels is in de loop der jaren veel te doen geweest. De zwarte inkt droogde na een stempel bij de conducteur of chauffeur niet snel genoeg op en liet een lelijke vlek achter vooral op lichte kleding. Het land was weer te klein. ‘Die inkt is vijftien jaar geleden aangepast en geeft dus allang niet meer af.
Al 15 jaar geleden aangepast? Dat wil dus zeggen dat ze 10 jaar met die foute inkt hebben gewerkt.

Zo zie je maar dat iets niet vooraf compleet uitgedacht kan worden en dat dingen als inkt die niet snel droogt over het hoofd worden gezien. Maar uiteindelijk is het toch een goed product geworden.
pi_66266281
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat we vanwege de inefficiency die inherent is aan Openbaar vervoer omdat ze vreemde routes moeten rijden zodat ze alle dorpen/ wijken kunnen aandoen je wel als gebruiker voor die extra kilometers moet gaan betalen.

De overheid wil mensen toch juist uit de auto krijgen. Met de auto kan ik meestal wel in een rechte lijn van A naar B rijden. Maar met het het eerlijk voorgespiegelde OV-chipkaart systeem moeten we opeeens per afgelegde kilometer gaan betalen ipv hemelsbreed.

Zolang TLS en consorten maar blijven herhalen dat het eerlijker is trappen veel mensen met open ogen in die onzin redenatie.
Bij rare routes doorkruis je ook meerdere zones en loopt de teller nu ook al fors op. Mijn vriendin komt uit zo'n wat meer afgelegen gebied, en als we naar haar ouders gaan mogen we in de bus vanuit Breda toch echt 7 strippen af laten stempelen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66266305
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:41 schreef snowgoon het volgende:

Als je geen beter systeem kan benoemen, waarom accepteer je dan niet gewoon wat er is en probeer je er het beste van te maken?
Ja laat je lekker voorliegen en accepteer dat gewoon. Ik vind het nogal een naieve instelling.

En ik zeg niet dat het systeem zuigt, alleen dat we voor gelogen worden. Ik wil graag een analyse van de ov bedrijven zien dat het vervoer gemiddeld niet duurder wordt. IPV loze woorden, die door saommige mensen hier ontkracht worden, en door jou maar steeds bevestigd worden door te cherry picken.

De reiziger organistaties zijn volgens jou natuurlijk ook zeikerds en moeten ook maar gewoon meelopen met de polonaise van de vervoerders.
pi_66266443
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bij rare routes doorkruis je ook meerdere zones en loopt de teller nu ook al fors op. Mijn vriendin komt uit zo'n wat meer afgelegen gebied, en als we naar haar ouders gaan mogen we in de bus vanuit Breda toch echt 7 strippen af laten stempelen.
En hoeveel kilometer legt die bus af op die route, dan ben ik wel eens benieuwd of je even duur / goedkoper of duurder uit zal zijn.
pi_66266596
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja laat je lekker voorliegen en accepteer dat gewoon. Ik vind het nogal een naieve instelling.

En ik zeg niet dat het systeem zuigt, alleen dat we voor gelogen worden. Ik wil graag een analyse van de ov bedrijven zien dat het vervoer gemiddeld niet duurder wordt. IPV loze woorden, die door saommige mensen hier ontkracht worden, en door jou maar steeds bevestigd worden door te cherry picken.

De reiziger organistaties zijn volgens jou natuurlijk ook zeikerds en moeten ook maar gewoon meelopen met de polonaise van de vervoerders.
Laat maar eens bewijs zien dat ik mij voor laat liegen met fout info.

Voor zover ik kan zien ben jij diegene die leugens voor waar aanneemt. Nog steeds geen bron dat er adres gegevens op de kaart staan en hoe die aangepast zouden kunnen worden.
pi_66267107
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:29 schreef snowgoon het volgende:


Voor zover ik kan zien ben jij diegene die leugens voor waar aanneemt. Nog steeds geen bron dat er adres gegevens op de kaart staan en hoe die aangepast zouden kunnen worden.
Dat komt omdat tls de regel security door obscurity aan houdt.

Jij kun ons namelijk ook niet laten zien welke gegevens er wel precies op die kaart staan. (soms volgens jou allen onze geboorte datum maar soms ook nog onze naam)

Zoals ik al eerder stelde dat trouw artikel waarbij een wetenschapper die uitspraak doet, geeft mij een idee dat deze persoon er stukken meer vanaf weet dan jij of ik. En zeker ook een stuk meer dan het merendeel van het TLS personeel wat leuke marketingpraatjes blijft verkopen.

Ook weet deze wetenschapper meet dan TNO. TNO die in opdracht van onze bestuurders en TLS een onderzoek moet instellen naar de kraakbaargheid van deze kaart. Omdat er eerst alleen de anonieme kaart gekraakt is. Dan komt men met een conclusie dat het nog wel jaren zal duren en vervolgens een paar maanden erna is ook de niet anonieme kaart gekraakt. Jij durft dit niet voorliegen te noemen.
pi_66267524
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel kilometer legt die bus af op die route, dan ben ik wel eens benieuwd of je even duur / goedkoper of duurder uit zal zijn.
Durf ik niet te zeggen, hemelsbreed iets meer dan 15 kilometer geloof ik.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66267746
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.

Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe

kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.

Of gaat dit niet werken?
pi_66268781
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.
Werkt elk kastje wel voor zowel inchecken als uitchecken, of kun je alleen maar inchecken voorin, en uitchecken bij de overige apparaten?
pi_66268911
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.

Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe

kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.

Of gaat dit niet werken?
Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.

Daarnaast kan de conducteur zien waar en hoe laat je bent ingechecked. Plus dat de consoles, net als met de stempelautomaten, uitgeschakeld worden bij het naderen van controle.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66272428
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.
Sommige haltes zijn toch wel sneller opvolgende dan deze tijd, dan kan je als luie reiziger dus niet uitchecken.
pi_66284002
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:08 schreef voetballeh het volgende:
Ik zie dat in de bus die 'scanapparaatjes' dicht bij de in/uitgang gemonteerd zijn, van elke deur.

Zou dit dan gaan werken, ik loop de achterste ingang van de bus in, doe net alsof ik incheck....en ga zwartijden.....stel er komt een controleur binnen...kan ik snel met m'n chipkaart over het apparaat gaan... *toet* en ik ben ingechecked....hehehe

kan die controleur nooit een boete uitschrijven want ik kan zeggen dat ik net ben ingestapt.

Of gaat dit niet werken?
Ja, in de tram en trein kan dit ook
pi_66284029
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:47 schreef snowgoon het volgende:
Overigens, die voorlichting door de OV bedrijven is zeer uitgebreid en duidelijk naar mijn mening. In ieder geval meer dan genoeg.
Het blijkt alleen dat sommige perse niet willen geloven wat de OV bedrijven zeggen. Zo ben ik nog steeds benieuwd waaruit blijkt dat er ook adres gegevens op de kaart worden opgeslagen.

En tja, als je verwacht dat alles nu al tot in de puntjes duidelijk en bekend is, dan ben je wel redelijk naief. Een dergelijk complex systeem brent tijdens de invoering wat fouten en wat onduidelijkheid met zich mee. Maar in de grote lijnen werkt het OV chipkaart systeem gewoon goed.
Zeer uitgebreid ?

Tarieven zijn nauwelijks bekend, ze geven alleen standaard antwoorden en dat vind jij uitgebreid ?
Zelfs hun sites zijn niet up to date en bieden verkeerde c.q. verwarrende informatie
pi_66284087
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:08 schreef snowgoon het volgende:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article197137.ece

Een uitgebreid artikel uit 2005 over de (problemen rond) de invoering van de strippenkaart:
[..]

Duurder, uitstel van invoering.... Deja vu! Die kritiek is nu precies hetzelfde!
[..]

Blijkbaar ging het daar in het begin ook niet goed. Geen rekening kunnen houden met korting voor kinderen en ouderen en dan uiteindelijk maar extra kaartjes gaan maken. Goed voor het overzicht

Ook een leuk probleem:
[..]

Al 15 jaar geleden aangepast? Dat wil dus zeggen dat ze 10 jaar met die foute inkt hebben gewerkt.

Zo zie je maar dat iets niet vooraf compleet uitgedacht kan worden en dat dingen als inkt die niet snel droogt over het hoofd worden gezien. Maar uiteindelijk is het toch een goed product geworden.
Maar geen problemen voor de reizigers toch ? Geen extra kosten voor de reiziger ?
Poortjes waren er niet, stempelen deed de chauffeur. Softwareproblemen lees ik ook niets over.

Stonden er toen lange rijen voor de loketten ?
pi_66284131
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

- Naief modus

Jij hebt vast wel een onderzoek waar dat uit blijkt.

Naief modus -


Jij gelooft toch niemand

Waarom reageer je op iemand, die je nooit gelooft trouwens ? Niet alleen bij mij .
pi_66284195
Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem

Dit is een probleem voor de reiziger ?
De reguliere reiziger kon blijkbaar het tarief vooraf zien op de halte, iets wat nu niet kan.
pi_66284344
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Werkt elk kastje wel voor zowel inchecken als uitchecken, of kun je alleen maar inchecken voorin, en uitchecken bij de overige apparaten?
Als het goed werken ze allebei voor in en uitchecken.
Bij de metro staan bij de ingang rode en groene poortjes, de rode zijn voor mensen die uitchecken, maar je kan ook gewoon inchecken, dan vrandert het rode kruis in groen.

Bij Conexxionbussen kon je voorin ook uitchecken, maar die zijn hier niet meer actief, dus of dat nog geldt weet ik niet
pi_66286670
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat komt omdat tls de regel security door obscurity aan houdt.

Jij kun ons namelijk ook niet laten zien welke gegevens er wel precies op die kaart staan. (soms volgens jou allen onze geboorte datum maar soms ook nog onze naam)

Zoals ik al eerder stelde dat trouw artikel waarbij een wetenschapper die uitspraak doet, geeft mij een idee dat deze persoon er stukken meer vanaf weet dan jij of ik. En zeker ook een stuk meer dan het merendeel van het TLS personeel wat leuke marketingpraatjes blijft verkopen.

Ook weet deze wetenschapper meet dan TNO. TNO die in opdracht van onze bestuurders en TLS een onderzoek moet instellen naar de kraakbaargheid van deze kaart. Omdat er eerst alleen de anonieme kaart gekraakt is. Dan komt men met een conclusie dat het nog wel jaren zal duren en vervolgens een paar maanden erna is ook de niet anonieme kaart gekraakt. Jij durft dit niet voorliegen te noemen.
Ik heb je al diverse malen duidelijk uitgelegd dat, qua privegegevens, de geboorte datum digitaal op de kaart staat. En dat de naam gedrukt op de kaart staat.

Het is werkelijk waar een tenenkrommend zwaktebod om nu ineens te gaan roepen dat de geheim wordt gehouden wat er allemaal op de kaart staat.
Wel roepen dat er adresgegevens op staan en dat die aangepast kunnen worden, en dan later gaan roepen dat het geheim gehouden wordt.

Duidelijk gevalletje van zomaar wat roepen maar geen idee hebben waar je het over hebt.

Je kunt namelijk ook nog steeds niet verklaren waarom alleen maar de geboortedatum tevoorschijn werd getoverd en niet die adres gegevens. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten dat die adresgegevens NIET op die kaart staan.
pi_66286735
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeer uitgebreid ?

Tarieven zijn nauwelijks bekend, ze geven alleen standaard antwoorden en dat vind jij uitgebreid ?
Zelfs hun sites zijn niet up to date en bieden verkeerde c.q. verwarrende informatie
Je gaat weer zeuren over een klein deel van het groter geheel. De invoering van de OV chipkaart bestaat uit heel wat meer dan het tarief.
pi_66286776
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja, in de tram en trein kan dit ook
De trein krijgt geen incheck apparatuur aan boord. Of heb jij daar een artikel ofzo over?
pi_66286819
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar geen problemen voor de reizigers toch ? Geen extra kosten voor de reiziger ?
Poortjes waren er niet, stempelen deed de chauffeur. Softwareproblemen lees ik ook niets over.

Stonden er toen lange rijen voor de loketten ?
Ja vuile broeken door de inkt. De klanten dachten ook dat het duurder werd. Software problemen geen idee. Lange rijen voor de loketten misschien wel.
Hoe dan ook, er was sowieso een boel ophef over en de klanten pikten het ook niet zomaar.
pi_66286873
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij gelooft toch niemand

Waarom reageer je op iemand, die je nooit gelooft trouwens ? Niet alleen bij mij .
Omdat jij hebt laten zien dat je wel eens liegt om gelijk te krijgen en wel vaker dingen roept die later niet waar blijken te zijn.
Jij hebt je je niet van je objectieve kant laten zien, dus waarom zou ik jou blind vertrouwen?

Blijkt nu ook wel weer. Jij roept iets, ik vraag om een onderbouwing, en je gaat lopen zeuren dat ik jou niet geloof. Geef dan gewoon de bron en zet mij te kakken dat ik ongelijk heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door snowgoon op 20-02-2009 19:04:21 ]
pi_66286932
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:22 schreef macca728 het volgende:
Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem

Dit is een probleem voor de reiziger ?
De reguliere reiziger kon blijkbaar het tarief vooraf zien op de halte, iets wat nu niet kan.
Dat de reguliere reiziger het tarief vooraf zag, is een uiterst subjectieve en eenzijdige benadering.

Het zou ook zo kunnen zijn dat de reguliere reiziger na 1 keer reizen de prijs weet en dat is nu bij de OV chipkaart ook zo.
pi_66292908
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je loopt dan tegen een paar dingen aan. Ten eerste kan je niet binnen 1 a 2 minuten uitchecken. De melding "U bent reeds ingechecked!" verschijnt dan.

Daarnaast kan de conducteur zien waar en hoe laat je bent ingechecked. Plus dat de consoles, net als met de stempelautomaten, uitgeschakeld worden bij het naderen van controle.
Je kan na 1 minuut op zeker weer uitchecken.

Consoles worden uitgeschakeld ? Dus als ik uit wil stappen, kan ik niet uitchecken, maar moet ik wachten tot de controle afgelopen is ?

Bij stempelautomaten kan dat misschien, met de in-uitcheckpoortjes lijkt me dat erg lastig voor de goedwillende reiziger. Zeker omdat je bij de tram al eerder kan uitchecken dan dat je uitstapt, dit wordt ook omgeroepen trouwens wanneer dit kan.
pi_66293092
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]


Wanneer komt die foto nou eens, ben wel nieuwgierig wat het tarief is
pi_66329802
http://www.ad.nl/rotterda(...)met_ovchipkaart.html
quote:
Ouderwets sparen met ov-chipkaart
ROTTERDAM - Cadeaupunten sparen met de ov-chipkaart slaat aan, zegt vervoersmaatschappij RET. Achtduizend reizigers die veel kilometers maken in het openbaar vervoer, sparen sinds afgelopen najaar punten die tegen cadeaus kunnen worden ingewisseld.

2100 cadeaus, variërend van vvv- tot bioscoopbonnen, zijn inmiddels besteld bij de RET. Het sparen voor cadeaus is één van de mogelijkheden die de RET onderzoekt om de populariteit van de persoonlijke ov-chipkaart te vergroten.

Anonieme chipkaarten zijn uitgesloten voor de actie. Tijdens de marathon van 5 april komt er ook een actie. De speciale ov-chipkaart kan vooraf al op internet worden besteld en voor die dag wordt samengewerkt met winkeliers.

,,Denk bijvoorbeeld aan een gratis kop koffie bij een van de samenwerkende partijen,'' zegt een woordvoerder van de RET. En zo zijn er meer plannen. Een onuitgewerkt idee voor de verre toekomst is zelfs een ov-chipkaart die dienst doet als creditcard.

Het idee achter het spaarsysteem dat in april afloopt, is eenvoudig. Wie honderd kilometer reist, spaart automatisch 1 euro. Maximaal kan een reiziger 10 euro, ofwel 1000 kilometer bij elkaar reizen. Zo'n 1800 reizigers hebben dat maximum al bereikt. ,,We zijn heel blij met deze getallen. Marketingsdeskundigen vertellen ons dat het getallen zijn waar we ons allesbehalve voor hoeven te schamen,'' aldus de woordvoerder.

De RET kan nog niet zeggen of het spaarsysteem na april vervalt.
Het is dus niet alleen maar geld verdienen.
  zondag 22 februari 2009 @ 01:33:38 #138
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66331475
quote:
Dus door je privegegevens af te staan kan je een kop koffie krijgen? Nou Snowgoon, dan moet jij ondertussen toch al redelijk de contouren van een koffieboon krijgen.
quote:
Het is dus niet alleen maar geld verdienen.
Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.

Maar laten we ook even de reacties van het AD bekijken:
quote:
Ik wil geen VVV-bonnen of bioscoopbonnen, ik wil gewoon goedkoper per km. reizen in schone metro's, maar dit zit er waarschijnlijk weer niet in. Ook wel weer "eerlijk" dat de anonieme chipkaarten zijn uitgesloten."prima idee"om er ook gelijk een creditcard van te maken, kan deze ook gelijk gekraakt worden.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 22 februari 2009 @ 01:38:17 #139
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66331545
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
http://www.ad.nl/rotterda(...)met_ovchipkaart.html
[..]

Het is dus niet alleen maar geld verdienen.
ben je nou echt zo naief??
Neerkomen wel!
pi_66335036
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

ben je nou echt zo naief??
Neuh, ik ben gewoon niet zo pessimistisch.
pi_66335100
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dus door je privegegevens af te staan kan je een kop koffie krijgen? Nou Snowgoon, dan moet jij ondertussen toch al redelijk de contouren van een koffieboon krijgen.
[..]

Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.

Maar laten we ook even de reacties van het AD bekijken:
[..]


Tuurlijk joh. Kijk alleen naar die ene reactie erop om de boel af te zeiken. Negeer ook vooral dat er al 1.000den kado's zijn besteld.
En jouw kritiek dat het zielig begin te worden... Ik denk dat dat toch vooral op jezelf moet slaan. Ik wacht nog steeds op bewijs van jou waaruit blijkt dat adres gegevens op de kaart staan en dat die makkelijk aangepast kunnen worden.

Wel veel kritiek uiten op de kaart, maar blijkbaar zijn het vooral loze woorden aangezien je je kritiek niet kunt en ook niet wil onderbouwen.
Owja, die onderbouwing wil je niet geven omdat ik het toch niet zou geloven. Lijkt me een goed voorbeeld van zielig en kinderachtig gedrag.

[ Bericht 3% gewijzigd door snowgoon op 22-02-2009 11:26:11 ]
  zondag 22 februari 2009 @ 11:52:32 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66335642
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Kijk alleen naar die ene reactie erop om de boel af te zeiken. Negeer ook vooral dat er al 1.000den kado's zijn besteld.
En jouw kritiek dat het zielig begin te worden... Ik denk dat dat toch vooral op jezelf moet slaan. Ik wacht nog steeds op bewijs van jou waaruit blijkt dat adres gegevens op de kaart staan en dat die makkelijk aangepast kunnen worden.

Wel veel kritiek uiten op de kaart, maar blijkbaar zijn het vooral loze woorden aangezien je je kritiek niet kunt en ook niet wil onderbouwen.
Owja, die onderbouwing wil je niet geven omdat ik het toch niet zou geloven. Lijkt me een goed voorbeeld van zielig en kinderachtig gedrag.
Werken die medicijnen nu wel een beetje?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66335747
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:52 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Werken die medicijnen nu wel een beetje?
Om maar met je eigen woorden te spreken: Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:04:07 #144
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66335897
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Om maar met je eigen woorden te spreken: Werkelijk, jouw stomheid blijft verbazen, het begint nu echt zielig te worden.
Als jij werkelijk dat artikel van jou gelooft, dan is het simpel: dan ben je te dom. Jammer, niets aan te doen. Wees gelukkig, lang leven, etc
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66335958
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als jij werkelijk dat artikel van jou gelooft, dan is het simpel: dan ben je te dom. Jammer, niets aan te doen. Wees gelukkig, lang leven, etc
Ik zou niet weten waarom ik het niet mag geloven.
Jij bent niet in staat om mijn ongelijk aan te tonen. Dus jouw waardeoordeel over mij zal me aan m'n reet roesten

Heb je nu eindelijk al eens bewijs dat adres gegeven op de OV chipkaart staan? En hoe kunnen ze die aanpassen? En waarom hebben die wetenschappers dat nog niet gedaan en alleen maar een geboortedatum laten zien?
pi_66436139
Het is stil hier. Gaat allemaal goed met de OV chipkaart?
pi_66436445
Perfect hier Ik leg nogsteeds duizenden kilometers per maand af met het ding, dus gaat geweldig
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66441417
Ik moest vorige week even naar Rotterdam vanaf Schiedam Centrum met de metro. Wilde een wegwerp-kaartje kopen. De automaat die het deed, kon geen pinpas lezen. Dus naar het loket gegaan. ¤4,90 voor een retourtje. Ik had haast maar achteraf vind ik het raar. Er werd niet eens gevraagd waar ik heen wilde. Ik moest maar 3 stations verder zijn, maar had dus ook als ik dat wilde naar het eindpunt en terug kunnen gaan?
What Would Goku Do
pi_66441868
Het is wel een stuk rustiger in de Rotterdamse metro sinds de invoering hiervan. Ik vind de kosten van het project nog steeds belachelijk, maar het gemak is toch vergroot :p
pi_66442207
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:42 schreef viagraap het volgende:
Ik moest vorige week even naar Rotterdam vanaf Schiedam Centrum met de metro. Wilde een wegwerp-kaartje kopen. De automaat die het deed, kon geen pinpas lezen. Dus naar het loket gegaan. ¤4,90 voor een retourtje. Ik had haast maar achteraf vind ik het raar. Er werd niet eens gevraagd waar ik heen wilde. Ik moest maar 3 stations verder zijn, maar had dus ook als ik dat wilde naar het eindpunt en terug kunnen gaan?
Waarschijnlijk heb je iets van een dagkaart gekocht. Kon je de hele dag reizen met die pas.
Er worden geen bepaalde trajecten verkocht.

Geen dagkaart, 2 reizen:
quote:
RET 2 metro reizen
- Kosten: ¤ 4,90.
- Voordeel: twee keer één uur lang onbeperkt reizen (inchecken, uitchecken en overstappen) in de metro.
- Is het eerste uur van dit reisproduct verbruikt, dan gaat het tweede uur automatisch in bij de eerstvolgende check-in.
- De laatste check-in van 1 reis kan nog binnen 1 uur na de eerste check-in. U hebt daarna nog maximaal 15 minuten tijd om uit te checken.
- Tussen de twee reizen (uren) door kunt u niet op saldo reizen.
- Te laden op alle OV-chipkaarten (persoonlijk, anoniem en wegwerp).
- Te gebruiken bij de RET metro en de RandstadRail Erasmuslijn.
- De twee reizen hoeven niet op dezelfde dag plaats te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')