Dat is niet om die reden, ik maak geen beweringen die ik niet kan staven. Vervolgens vraag jij om bron o.i.d., en dat doe je heel vaak, zodat ik elke keer dat op zou moeten zoeken.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik wil het best snappen. Maar als ik jou om uitleg vraag en jij dan ineens niet meer reageert, omdat jij het blijkbaar niet weet, dan ga ik het niet snappen.
Die "onuitputtelijke propaganda" machine is een direct gevolg van die "onuitputtelijke afzeikmachine". Zolang mensen constant op de OV chipkaart blijven zeiken en problemen blijven verzinnen, krijg je mensen die zeggen dat jij je aanstelt.
Mensen die zeuren om het zeuren neem ik niet serieus. Mensen die echt een discussie aan willen gaan en openstaan voor andere meningen neem ik wel serieus.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Alsof je mensen in deze reeks uberhaupt al serieus nam
Stel je niet zo aan zeg... Ik diskwalificeer echt niet iedere kritiek, de OV chipkaart is echt geen geschenk uit de hemel en ik vind echt niet iedereen een zeur.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is niet om die reden, ik maak geen beweringen die ik niet kan staven. Vervolgens vraag jij om bron o.i.d., en dat doe je heel vaak, zodat ik elke keer dat op zou moeten zoeken.
Plus jij doet alle kritiek af als overtrokken en onzinnig en wil doen denken dat de OV-chipkaart een geschenk uit de hemel is. Die discussie is oneindig met jou en is al constant hetzelfde geweest sinds het eerste topic.
Als je telkens alle kritiek direct diskwalificeert dan valt er weinig te discussiëren. Vicieuze cirkel.
Daar word ik moe van en het leidt tot niets, vandaar dat ik niet constant aanwezig blijf. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat andere users ook enigszins geïrriteerd op jou reageren.
Ik stelde niet dat controle op zwartrijden nu niet meer mogelijk is. Ik stelde dat de cijfers die uit zo'n controle rollen vrij weinig zeggen over het totaal aantal zwartrijders. Zowel vroeger als nu. Dus we kunnen niks zeggen over of het totaal aantal zwartrijders vroeger minder of meer was t.o.v. nu. Slechts dat bij controle op op dat punt zoveel mensen meer/minder zijn aangehouden die zwart reden, dan een andere keer op diezelfde plaats.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg... Ik diskwalificeer echt niet iedere kritiek, de OV chipkaart is echt geen geschenk uit de hemel en ik vind echt niet iedereen een zeur.
En jij doet WEL beweringen die je niet kan staven, nog een paar gedaan in een ander topic, waar je ineens niet meer reageerde. Hoe zit het nu met de OV-chipkaart?
Stellen dat een controle op zwartrijden nu ineens niet meer mogelijk is bijvoorbeeld. Alsof men de steekproeven die men bij de strippenkaart hield nu ineens niet kan uitvoeren bij de OV chipkaart.
Je maakt jezelf niet bepaald overtuigend als je dat soort beweringen uit.
Zolang mensen zoals jij kritiek blijven verzinnen, zal er altijd wel iemand zijn die het daar niet mee eens is. Vandaag ook weer iemand. Roepen dat het in Duitsland en sugereren dat het daarom ook wel in Nederland mis zou gaan. Met een dergelijke instelling zouden wij nu niet achter een PC op internet kunnen zitten. Want op internet kan heel wat meer mis gaan dan met een lullig plastic kaartje.
Dat is toch ook wel zo grappig dat soort gezeur, twijfel zaaien over de goede kanten van de kaart.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik stelde niet dat controle op zwartrijden nu niet meer mogelijk is. Ik stelde dat de cijfers die uit zo'n controle rollen vrij weinig zeggen over het totaal aantal zwartrijders. Zowel vroeger als nu. Dus we kunnen niks zeggen over of het totaal aantal zwartrijders vroeger minder of meer was t.o.v. nu. Slechts dat bij controle op op dat punt zoveel mensen meer/minder zijn aangehouden die zwart reden, dan een andere keer op diezelfde plaats.
Kritiek verzinnen is niet nodig bij zo'n draak van een project dat de Nederlandse burger al veel te veel heeft gekost.
Dat lullige kaartje zou optioneel moeten zijn voor mensen als jij, niet een verplichting.
Kritiek die wordt gegeven is gegrond.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is toch ook wel zo grappig dat soort gezeur, twijfel zaaien over de goede kanten van de kaart.
Mij verwijten dat ik alle kritiek diskwalificeer, maar zelf ga je je in bochten wringen om goede berichten over de kaart onderuit proberen te halen.
Als je meent op een dergelijke manier constant de OV chipkaart af te moeten zeiken, moet je ook niet raar opkijken als iemand als ik daar constant tegen in ga.
Dat zou je over de trein moeten zeggen. "zo'n kaartje zou optioneel moeten zijn, en geen verplichting".quote:Op donderdag 9 april 2009 16:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik stelde niet dat controle op zwartrijden nu niet meer mogelijk is. Ik stelde dat de cijfers die uit zo'n controle rollen vrij weinig zeggen over het totaal aantal zwartrijders. Zowel vroeger als nu. Dus we kunnen niks zeggen over of het totaal aantal zwartrijders vroeger minder of meer was t.o.v. nu. Slechts dat bij controle op op dat punt zoveel mensen meer/minder zijn aangehouden die zwart reden, dan een andere keer op diezelfde plaats.
Kritiek verzinnen is niet nodig bij zo'n draak van een project dat de Nederlandse burger al veel te veel heeft gekost.
Dat lullige kaartje zou optioneel moeten zijn voor mensen als jij, niet een verplichting.
En ik ben niet onder de indruk van jouw infantiele pogingen om de berichtgeving over het aantal zwartrijders ter discussie te stellen. Je komt met geen enkele onderbouwing waarom die cijfers niet zouden kloppen. Het enige waar je mee aankomt is dat niet exact gemeten kan worden hoeveel zwartreizigers er zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:03 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Kritiek die wordt gegeven is gegrond.
Zelfs als mensen hun negatieve ervaring delen, kom jij dat ze zich niet moeten aanstellen.
Was je één van de mensen die mee heeft gewerkt aan dit project, je bent werkelijk onrealistisch positief. Gewoonweg absurd.
Ik hoef me niet door bochten te wringen. Jij komt met onzin-statistieken die zouden moeten stellen dat er nu plots minder zwartrijders zouden zijn, en dat daarom o.a. de OV-chipkaart positief is.
Niet onder de indruk.
Ja ja, geef de reizigers maar de schuld.quote:
Jaja, die slechte vergelijking kennen we nu al wel. Helaas, dat snijdt geen hout.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat zou je over de trein moeten zeggen. "zo'n kaartje zou optioneel moeten zijn, en geen verplichting".
De strippenkaart was toch ook geen vrijwillige keuze? Echt die algehele aansteleritus die hier heerst. Nouuuuh da kenne we nie heur, sjipkart, da ga'k mooi nie gebruk'n.
In jouw geval wel jaquote:Op donderdag 9 april 2009 17:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
mensen die wel blij zijn met de OV chipkaart afschilderd als idioten die geen eigen mening hebben.
Je wordt er zowaar emotioneel van. Je projecteert constant en je doet alsof je hier discussieert, terwijl het enige wat je doet is posts opzij schuiven die niet stroken met jouw rare ideologie.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
- kolder van een gefrustreerd persoon -
De strippenkaart bestaat ook niet sinds het begin der tijden. Daar had men ooit ook het probleem dat het ingevoerd werd. En toen was er ook veel stress. Mensen die het te moeilijk vonden, problemen voorzagen, het zones systeem onduidelijk vonden.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:10 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ja ja, geef de reizigers maar de schuld.
Bij de strippenkaart had je dat probleem niet dus waarom moet de reiziger zich nu ineens gaan verdiepen in een nieuw systeem?
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je wordt er zowaar emotioneel van. Je projecteert constant en je doet alsof je hier discussieert, terwijl het enige wat je doet is posts opzij schuiven die niet stroken met jouw rare ideologie.
Zegt diegene de positieve berichtgeving al op voorhand overslaatquote:Op donderdag 9 april 2009 17:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Jaja, die slechte vergelijking kennen we nu al wel. Helaas, dat snijdt geen hout.
De kritiek die momenteel wordt geuit is namelijk niet kritiek op vernieuwing of automatisering. Wellicht is het een idee om de kritiek wél te lezen in plaats van deze op voorhand al over te slaan.
Nee, dat kan niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen.
Jij bent diegene die gaat lopen zanikken dat men niet exact kan zeggen hoeveel zwartrijders er zijn en men dus niet kan zeggen of het aantal is afgenomen.
Blijf je een zeur die wanhopig op zoek is naar dingen om over te zeiken.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
Dat is gewoon een feit.
En nu?
Bij de invoering van de strippenkaart wist de chauffeur wel hoe het zat en toen kon de chauffeur ter plekke corrigeren.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De strippenkaart bestaat ook niet sinds het begin der tijden. Daar had men ooit ook het probleem dat het ingevoerd werd. En toen was er ook veel stress. Mensen die het te moeilijk vonden, problemen voorzagen, het zones systeem onduidelijk vonden.
Als je verder had gelezen dan had je ook wel gezien dat ik niet alleen de reiziger de schuld geef. Maar blijkbaar is selectief lezen normaal hier....
Welke metro chauffeur kon jij raadplegen bij problemen met je strippenkaart?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:32 schreef Colnago het volgende:
[..]
Bij de invoering van de strippenkaart wist de chauffeur wel hoe het zat en toen kon de chauffeur ter plekke corrigeren.
Nu weet de chauffeur ook niks en hij kan ook niks want de techniek is de baas.
Nou is die techniek nogal gevoelig en daarom zie je nu al vele bussen rondtuffen met verkeerde bestemmingen of helemaal niks qua bestemming en dat houd in dat de infoxx niet werkt en dat houd dan weer in dat je niet kunt in en uitmelden.
De medewerkers van het bedrijf van die apparatuur zien het in ieder geval nog erg somber in.
Kan die chauffeur iets corrigeren denk je?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:35 schreef snowgoon het volgende:
En waarom zou de buschauffeur nu niet kunnen helpen bij de OV chipkaart?
Het verschil met jou en mij is dat jij een keer in een bus zit en ik 5 dagen per week.quote:Laatst nog een paar keer in een bus gezeten die aangaf wat de volgende halte zou zijn en hoelaat we daar zouden zijn. Werkte prima.
Het onderhoud in het OV is om te huilen dus waarom zou het dan om tijdelijke problemen gaan?quote:Ja er zullen vast wel wat problemen zijn bij de invoering. Maar uit angst voor die tijdelijke problemen die kaart helemaal niet invoeren is echt overdreven.
Ik heb nog geen idee van de mogelijkheden van wat een buschauffeur kan. En jij ook niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:40 schreef Colnago het volgende:
[..]
Kan die chauffeur iets corrigeren denk je?
[..]
Het verschil met jou en mij is dat jij een keer in een bus zit en ik 5 dagen per week.
[..]
Het onderhoud in het OV is om te huilen dus waarom zou het dan om tijdelijke problemen gaan?
Ik heb een cursus gehad en jij niet dus wie zal nou wel en wie zou nou niks weten denk je?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:46 schreef snowgoon het volgende:
Ik heb nog geen idee van de mogelijkheden van wat een buschauffeur kan. En jij ook niet.
Pech voor je.
Bla bla bla, je snapt wel dat ik je niet meer serieus neem.quote:Omdat als het niet om tijdelijke problemen zou gaan, nu alle poortjes en stations uit elkaar zouden flikkeren van ellende. En dat is niet het geval.
Vooraf werd ook al gezegd door critici dat de kaart niet zou werken. Rotterdam laat toch wel het tegendeel zien. Minder zwartreizigers, geen wachtrijen voor de poortjes, meeste klanten zijn tevreden.
Ze liggen voor het oprapen. Jij stoort je aan de geïnformeerde mensen in dit topic die jouw onzin niet als zoete koek slikken.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Blijf je een zeur die wanhopig op zoek is naar dingen om over te zeiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |