Tsja, zo heet de serie nu eenmaal, en Kelly was ooit een zoon. Verder werd haar identiteit in de aflevering gerespecteerd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:13 schreef NoktetMort het volgende:
[..]
Hoe heette het programma dan?
-edit- nvm, stond op de voorpagina van uitzeninggemist dus. 1 ding is jammer: over vaders en zonen *zucht diep*
Tja, las net dat het bij de Spaanse Transman dinsdag na 17 weken mis is gegaan,quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:27 schreef Sembam het volgende:
Op de FP staat nu ook het bericht dat Thomas Beatie zijn 2e kind heeft, ook leuk nieuws! Al moet je maar niet beginnen met het lezen van de reacties daarop![]()
Gezien via uitzending gemist. Vond het goed gedaan, maar wel wat kort. Je kon aan de 'chemie' wel merken dat er een geschiedenis aan vooraf gegaan was. Het programma heeft mij in positieve zin verrast.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:36 schreef Doagere het volgende:
Iemand gisteravond nog die uitzending gezien met Kelly van der Veer? (Was volgens mij op ned2).
Misschien dat hij zich nu ook in gaat zetten voor emancipatie van transseksuelen? Met zulke beroemde ouders gaan er natuurlijk wel heel veel deuren voor je open.quote:Chastity Bono heeft zich jarenlang actief ingezet voor de emancipatie van homoseksuelen.
thxquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:17 schreef Magenta het volgende:
Sembam en Dropkogel; gefeliciteerd met de 'vorderingen'
Ehr? Zelfs daar moet je weer op gaan zitten wachten? Ik dacht dat je dat meteen bij de intake wel te horen zou krijgenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:50 schreef Sembam het volgende:
Het intake ging volgens mij wel goed, ergens begin juli hoor ik of ik 'toegelaten' ben
Van videorecorder naar videoband...?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:00 schreef Magenta het volgende:
[..]
alsof je het over een videorecorder hebt.
Denk dat het uiteindelijk, onder de streep weinig uitmaakt...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:04 schreef Joanne35 het volgende:
Misschien dat hij zich nu ook in gaat zetten voor emancipatie van transseksuelen? Met zulke beroemde ouders gaan er natuurlijk wel heel veel deuren voor je open.
quote:Wikipedia: Chaz Bono
Chaz Sun Bono (born Chastity Sun Bono March 4, 1969) is an American LGBT rights advocate, writer, actor and musician. Bono is the child of the American entertainers Sonny and Cher.
quote:Wikipedia: Chaz Bono
Bono became a spokesperson for the Human Rights Campaign, promoting National Coming Out Day, campaigning for the reelection of Bill Clinton for US President and campaigning against the Defense of Marriage Act.
Wel, ze kijken eerst of je gek bent, ondertussen gaan ze een beetje tegen lopen werken en als ze niets van gekte kunnen vinden en je maar lang genoeg aan blijft dringen laten ze je toe en hopen ze maar dat je weet waar je mee bezig bent. Want je hebt inderdaad gelijk, alleen de persoon zelf kan bepalen of hij/zij transseksueel is of niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:40 schreef hdmedewerker het volgende:
Hoe besluit een psycholoog dat je toegelaten wordt tot het traject?Het is toch jou gevoel dat je in een verkeerd lichaam zit?
Is niet erg hoor, liever dat je het vraagt, dan dat je met eerste de beste verjaardag in kennissenkring tot dit onderwerp komt. En vervolgens de visite gaat vertellen dat nieuwe patienten/clienten bij het VU Genderteam worden uitgeloot, of nog sterker, op auditie moeten gaan en er een look-a-like HJ.Smits voor je zitquote:Maar ik vraag me toch iets af
Hoe besluit een psycholoog dat je toegelaten wordt tot het traject? Het is toch jou gevoel dat je in een verkeerd lichaam zit?
Hoop niet dat dit verkeerd word opgevat trouwens
Ja, helaas wel. Ik dacht dat ik ook gelijk hoorde of ik door wasquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ehr? Zelfs daar moet je weer op gaan zitten wachten? Ik dacht dat je dat meteen bij de intake wel te horen zou krijgen
Haha, heel herkenbaar. Ik weet nog dat ik vroeger, als ik naar een film zat te kijken waarin iemand gedwongen bij een psych langs moest van z'n baas (Lethal Weapon ofzo), dacht wat ik zelf zou doen in zo'n situatie. Ik nam me dan voor om of niets te zeggen of alleen maar onzin te verkondigen, want iemand in mijn hoofd laten kijken, dat was absoluut ondenkbaar! Maar zelfs dan maakte ik me er nog zorgen over dat ze uit dat zwijgen of het verkondigen van onzin ook dingen af zouden kunnen leiden. Mijn conclusie was dan ook dat ik er voor moest zorgen nooit naar een psych te hoeven gaan want die strijd kon je nooit winnenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:41 schreef Sembam het volgende:
Ik hoop dat ik dezelfde psych krijg als ik bij het intake had, maar dat ligt er net aan of ze een plekje vrij heeft als ik aan de beurt ben. Hoop het wel, want ik voelde me toch redelijk op m'n gemak en dat met een fobie voor alles wat met psychologen/psychiaters te maken heeft
Hé Deep Stealth,...quote:Op maandag 15 juni 2009 22:48 schreef Joanne35 het volgende:
Op youtube staat nu ook volume 1 van de Deep Stealth Coming Out dvd's.
Volgens Spaanstalige sites, zijn vijf van de eenentwintig gewonden naar het ziekenhuis gebracht,...quote:AmericasQuarterly.org
Bomb Explodes During São Paulo’s Annual Gay Pride Parade
June 15, 2009
by AQ Online
Last night, 21 people were injured when a home-made bomb exploded at Largo do Arouche, a plaza in central São Paulo, Brazil. No serious injuries were reported, but it was one of several hate crimes reported during the annual Gay Pride parade—the world’s largest with an estimated 3 to 3.5 million people in attendance.
Activists called on the Brazilian Social Democratic Party (PSDB) to support a bill in the Senate that classifies homophobia as a crime. On the issue of same-sex unions, only the southern state of Rio Grande do Sul recognizes their legality, but São Paulo Governor José Serra is a strong supporter of gay rights and has publicly declared his support. President Luiz Inácio Lula da Silva also supports same-sex unions and has expressed his distaste for homophobia calling it a “perverse disease” at the First National Conference of Gays, Lesbians, Bisexuals, Transvestites and Transsexuals in Brasilia in 2008.
Met een beetje geluk zal het later op de site tezien zijn,...quote:Telefacts gaat vanavond opnieuw op bezoek bij Corinne, een transseksueel die geboren werd als man. 10 jaar geleden werd Corinne geïnterviewd net voor haar geslachtsoperatie.
"Als kind zat ik vaak aan mijn piemel te trekken in de hoop dat hij er zou afvallen. Maar dat gebeurde jammer genoeg nooit.", vertelde Corinne toen. De operatie moest nog gebeuren maar Corinne voelde zich al heel haar leven een vrouw. Ze was al jaren hormonen aan het nemen en haar jongensnaam had ze toen al verbannen uit haar geheugen. "Ik noem mezelf al Corine. Mijn echte naam moet niemand weten. Straks ben ik een vrouw en dan behoort dat sowieso tot het verleden."
Vandaag, 10 jaar later, is Corine 100 % vrouw. "Ik ben zo vrouw als een vrouw maar vrouw kan zijn. Ik volg zelfs naailessen", zegt Corinne. Haar omgeving heeft de geslachtswissel goed verteerd en zelfs haar moeder raakte eraan gewend dat ze niet langer een zoon, maar een dochter had. In de reportage van 1999 hadden de twee daar nog discussies over. " Ik zeg nog te vaak HIJ in plaats van ZIJ", zei haar moeder toen. " ik doe dat niet express maar voor mij blijft ZIJ altijd een beetje mijn zoon". Vandaag is Corinne haar mama overleden, maar voor ze is gestorven heeft ze duidelijk laten verstaan dat ze vrede had genomen met ‘Corinne'. " Op het einde van haar leven was mijn mama dement. Ze vergat hel veel maar één ding wist ze nog wel: dat ik een vrouw was. Er waren zelfs situaties wanneer mijn moeder nog maar dacht dat er iemand HIJ zei ging ze, terwijl ze dement was, corrigeren, nee nee dat is mijn dochter, dat is een zij!"
Ze heeft nog altijd geen relatie maar komt naar eigen zeggen ‘als vrouw' niks te kort. En spijt van haar beslissing? ‘ In geen 100 jaar zou ik opnieuw een man willen zijn", zegt Corinne.
Wat niet kan worden gezegd van Samantha, een Britse miljonair van 40. Ooit geboren als Sam Kane, maar in de jaren 90 een vrouw geworden. " Ik voelde dat ik vrouw wilde zijn, ik zat gevangen in een mannenlichaam. Het was toen de juiste beslissing", vertelt Samantha. TOEN, want intussen is ze van gedacht veranderd. Samantha wil weer een man worden en plant opnieuw een geslachtsoperatie. ""Na die operatie zal ik Charles heten, en op zoek gaan naar een bloedmooie vrouw." Voor de camera verandert Samantha...in Charles."
quote:Ik heb een uitzending van telefacts gemist. Kan ik haar nog bekijken?
Je kan elke uitzending van telefacts ook op deze website bekijken onder de rubriek ‘bekijk’. Alle reportages blijven gedurende een week na de uitzending online staan. Dit geldt enkel voor eigen producties. Aangekocht beeldmateriaal wordt niet online ter beschikking gesteld.
Tijdje terug stonden hier al een paar filmpjes met het antwoord,...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:16 schreef wonderer het volgende:
Apart, iemand die weer terug wil. Komt dat vaker voor?
Er staat meer over die Samanta Kane die terug is gegaan op de site van Lynn Conway. Blijkbaar was 't een excentrieke miljonair die in een vlaag van verstandsverbijstering een geslachtsverandering 'gekocht' heeft en daar later weer spijt van heeft gekregen. Op die website staan nog een aantal andere spijtoptanten beschreven, wel interessant om te lezen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:16 schreef wonderer het volgende:
Apart, iemand die weer terug wil. Komt dat vaker voor?
In dit geval is dat "hokjes" denken wel makkelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:55 schreef wonderer het volgende:
Jij komt altijd meteen op de proppen met allerlei informatie, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat jouw link met het onderwerp is...
Tsja, en zo zijn er wel meer mensen die maar half weten waar ze over praten en toch de moed weten te verzamelen om zich op het internet zo ongenuanceerd uit te laten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |