Ja ik ben zo stoer met een taalhandicap. Zo fijn als je met mensen aan het babbelen bent en je steeds vanuit het Engels loopt te vertalen wat je wil zeggen. Pfoeh, ik ben vet gaaf.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:10 schreef Wupppie het volgende:
[..]
nee, er zullen ongetwijfeld meer aanstellers zijn die menen dat ze met zulke opmerkingen menen interessant over te komen, het is natuurlijk onzin eerste klas, en dat weet jezelf ook heel erg goed, je had alleen gehoopt dat anderen dat niet wisten.
Omdat je in Nederland woont. Het is de tweede Taal.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:18 schreef GSbrder het volgende:
Geef mij dan 1 goede reden om Friesland op z'n fries Fryslân te noemen.
Een "tweede taal" is nog steeds persoonlijk. Ik kan een taal die ik voor geen woord spreek moeilijk mijn tweede taal noemen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:25 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Omdat je in Nederland woont. Het is de tweede Taal.
Kennis ook aan Friese zijde die geheel ontbreekt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:21 schreef Heathen. het volgende:
Maar de ene cultuur is rijker dan de ander. En Fryslân heeft nu eenmaal een groter cultuureel erfgoed dan een boel andere provincies door de rijke geschiedenis.
Dat een boel mensen niet willen inzien dat hun provincie inferieur is aan die van Fryslân zegt een boel over de kennis die er totaal niet is.
Daarom moeten kinderen het ook gaan lerenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:26 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een "tweede taal" is nog steeds persoonlijk. Ik kan een taal die ik voor geen woord spreek moeilijk mijn tweede taal noemen.
ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kennis ook aan Friese zijde die geheel ontbreekt.
Jullie hebben meer erfgoed dan Flevoland, maar de overige provincies zijn net zo lang bevolkt - Limburg nog net iets langer - en hebben allemaal hun rijke geschiedenis. Ik denk inderdaad dat in Nederland geen enkele provincie inferieur is aan de andere. Iedere provincie heeft z'n kenmerken en blijkbaar ben jij hier diegene die door een gebrek aan kennis over andere provincies Friesland superieur acht. Of ben jij toevallig gepromoveerd in de Nederlandse demografie en meent voldoende informatie te hebben verzameld om Friesland op alle fronten de nummer 1-provincie van Nederland te noemen?
Wij Drenten hebben de oudste boot.. ter wereld!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:21 schreef Heathen. het volgende:
Dat een boel mensen niet willen inzien dat hun provincie inferieur is aan die van Fryslân zegt een boel over de kennis die er totaal niet is.
Maar wij varen nog steeds op boten en verdienen er geld mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wij Drenten hebben de oudste boot.. ter wereld!![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kano_van_Pesse
Ok, meteen Drents leren allemaal. Drenthe is duidelijk superieur. Direct ook de zetel van de regering naar Assen!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wij Drenten hebben de oudste boot.. ter wereld!![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kano_van_Pesse
Vind eerst die steur maar eens terug, dan praten we.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Ugjerke het volgende:
Oh wacht, uit Kampen komen traditioneel hele goede sigaren.. iedereen snel een Kamper woordenboekje aanschaffen!
We hebben er een belletje aan gehangen, die horen we vanzelf wel weer een keer. Maak je daar maar niet druk om.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Vind eerst die steur maar eens terug, dan praten we.
Ik vond laatst een belletje in de kattenbakquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:36 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
We hebben er een belletje aan gehangen, die horen we vanzelf wel weer een keer. Maak je daar maar niet druk om.
quote:
In Joure wordt nog dagelijks tabak gemaakt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Ugjerke het volgende:
Oh wacht, uit Kampen komen traditioneel hele goede sigaren.. iedereen snel een Kamper woordenboekje aanschaffen!
NOOOOOOOOOOOO!!!!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:36 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik vond laatst een belletje in de kattenbak
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
NOOOOOOOOOOOO!!!!![]()
Dan maken we er wel een van papier-maché
Hier ook, in de Olifant. Alleen wij hebben er geen hele provincie voor nodig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:39 schreef Heathen. het volgende:
[..]
In Joure wordt nog dagelijks tabak gemaakt.
Als het je uitkomt zal je er anders wel gebruik van makenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hier ook, in de Olifant. Alleen wij hebben er geen hele provincie voor nodig.
Tuurlijk, maar dat is ons geheimpje.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:41 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Als het je uitkomt zal je er anders wel gebruik van maken
Zo voorspelbaarquote:
Het is 'Friezen' en 'meitsje harren'.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:08 schreef Joooo-pi het volgende:
Echte Friezen zijn relaxed en maken zich daar dus niet druk om...
Oprjochte Fryzen binne relaxed en meitsje sich dêr dus net drok om...
Alle Nederlandse provincies hebben hun eigen volkslied. Sommige zelfs meerdere (Overijssel bijvoorbeeld heeft naast het provinciale lied tevens een Twents en een Sallands volkslied).quote:
Waarom moet ik de naam van jullie provincie in jullie taal uitspreken i.p.v. in het Nederlands, terwijl ik de naam van jullie hoofdstad wel gewoon Leeuwarden mag noemen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Neuh, gewoon dat minimaal alle Nederlanders Fryslân ook juist benoemen. De rest van onze taal houden wij dan wel. Ik noem Holland toch ook niet Gatsjelân ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |