abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66528483
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

welke film is die eerste?
Ik geloof Der Baader Meinhof Komplex
pi_66529177
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:13 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Dit zijn een aantal nummers die tijdens de film voorbij kwamen, ik weet alleen niet of het nummer dat jij bedoeld er tussen staat:

*
We gaan zoeken
  vrijdag 27 februari 2009 @ 21:44:59 #123
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66536074
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:35 schreef Timo20 het volgende:

[..]

pssst...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:00:52 #124
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66541133
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
SPOILER
docu`s over 911 Die hangen niet van toevalligheden aan elkaar, wil je zeggen? als je die allemaal moet geloven heb je wat te doen
pi_66541266
Superhero
Trailer
--------------------------------------------------------------------
Deze film is een parodie op Superman 1.
Het is een hilarische film, waarbij een glimlach niet te vermijden is, alleen sommige momenten waren te voorspelbaar. Lijkt wel veel op Scary Movie.

Cijfer; 7.5/10

Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66545502
Slumdog Millionaire.
Lekkere muziek. Mooie en meeslepende film.
Sommige dingen zijn nogal vaag...
Top film

The Boy in the striped pyjamas is ook 'n erg mooie film die k pas nog heb gezien!!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:29:59 #127
52357 Lambiekje
pi_66546047
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Timo20 het volgende:

[..]

docu`s over 911 Die hangen niet van toevalligheden aan elkaar, wil je zeggen? als je die allemaal moet geloven heb je wat te doen
Nee nee nee de dag zelf aan elkaar van toevalligheden. Bekijk Fabled Enemies of Zero iets dergelijks. Het is al lang niet meer de Loose Changes videos als je dat soms denkt. Het is niet geloven .Het zijn de feiten.
Het komt nog al dom onwetend over door met smileys te strooien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-02-2009 09:42:31 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_66548451
The Watcher

.. ik wilde m'n vrienden even martelen. Hij ging snel weer af
pi_66548931
Gisteren Valkyrie gezien.
Wel een goede film
Een 7,5 van mij.

[ Bericht 34% gewijzigd door Butterfly91 op 28-02-2009 12:53:16 ]
pi_66549107
Gisteren Traitor gezien

En tot mijn grote verbazing vond ik dit nu eindelijk wel een goede film! Body of lies vond ik eigenlijk niks, Syriana eigenlijk ook niet, terwijl dit wel wat had. Het enige minpuntje van deze film was die dude van Dumb en Dumberer, weet niet exact hoe die gast heet maar omdat ik gister Dumb and Dumberer had gezien verwachtte ik steeds een gek maf gedrag van hem en nu hing hij de ' geheim spion ' uit die stiekum samenwerkte met die Samir en dan wordt hij zo maar opeens doodgeschoten?

7.5!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66557500
Star Wars Episode II: Attack of the Clones

Afgelopen maand Episode I gezien, dus was het nu hoogste tijd om II te kijken. Ik vind hem een heel stuk beter dan de eerste, maar toch ontbreekt er nog steeds iets wat de oude wel hadden. De effecten zijn gelukkig wel fantastisch, net als de verschillende gevechten en light saber battles. Van begin tot eind is hij leuk om te zien en stiekem heb ik zo toch ook zeker wel warme gevoelens voor de prequels.

IMDb score: 6.8/10
Mijn score: 8/10

The Reader

De laatste van de ‘Best Picture’ genomineerden die ik nog moest zien. Hoewel ik niet denk dat deze film zover had moeten komen, is hij toch zeker mooi om te zien. Indrukwekkend en mooi verteld verhaal en een paar erg goede rollen, vooral van David Kross als de jonge Michael. Mooie film dus, maar Kate had haar prijs moeten krijgen voor Revolutionary Road, niet voor deze film.

IMDb score: 7.8/10

Underworld

Underworld Evolution

Underworld – Rise of the Lycans

Geen van deze films eerder gezien, maar nadat ik deel 1 keek kon ik het toch niet laten om dan ook maar de rest te gaan zien. 1 was een aardige film, niet echt bijzonder en de effecten werken bij mij gewoon niet. 2 vond ik al een stuk leuker om te zien, vooral omdat hij visueel gewoon beter in elkaar steekt. Bij deel 3 blijft hier helaas niet veel van over, geen Kate Beckinsale meer te bekennen, meer Michael Sheen in een gekke rol en een rommelig geheel. Jammer.

IMDb score: 6.7/10; 6.6/10; 6.8/10
Mijn score: 6.5/10; 7/10; 5/10

Watchmen

Heb een paar dagen terug al een uitgebreide recensie in het Watchmen topic achtergelaten, maar heb de afgelopen dagen toch nog veel bij deze film stilgestaan. Na het boek nog een keer uit de kast en een aantal recensies gelezen te hebben kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen. Snyder heeft het gewoon helemaal goed gedaan. De film is doordrenkt in sfeer, details en rijkdom aan ideeën; het boek volledig eer aan wordt gedaan. Volgende week zal ik hem zo snel mogelijk weer zien. En daarna nog een keer.

IMDb score: -
Mijn score: 9.5/10

Man On Wire

Afgelopen weekend had ik bij de Oscar uitreikingen even geen idee wie die gekke fransman op het podium was, maar dat bleek natuurlijk de ‘man on wire’ himself te zijn, Philippe Petit. Het is heerlijk om hem te zien vertellen over zijn uitzonderlijke verhaal. Hij doet dit met zoveel passie, dat je van begin tot eind vol verbazing zit te kijken. Prachtige film.

IMDb score: 8.1/10

In the Line of Fire

Ik probeer de laatste tijd om wekelijks in film met Clint te zien en dat gaat tot nu toe heel aardig. Deze had ik nog nooit van begin tot eind gekeken, maar ik ben blij dat ik dat eindelijk ingehaald heb. John Malkovich is perfect gecast als engerd en Clint helemaal goed in zijn rol als norse, oude agent. Niet uitzonderlijk, maar zeker leuk en spannend.

IMDb score: 7.2/10
Mijn score: 7/10

Synecdoche, New York

Als grote van het werk van Kaufman was ik toch wel erg blij dat ik deze eindelijk heb kunnen zien. Het is zeker niet minder dan interessant om de man die zo goed kan schrijven ook eens als regisseur mee te maken. Ik had al enkele recensies gelezen die overwegend wel positief waren, maar ook aangaven dat de film teveel van het goede was, te complex en te onevenwichtig. Ook bleven teveel vragen die de film stelt onbeantwoord. Voor een groot deel ben ik het zeker eens met deze recensies, want ook ik begreep voor een deel weinig van de precieze bedoelingen van Kaufman, waar hij zijn verhaal heen wou brengen, wat hij ermee wou zeggen en wat hij ons mee wou geven. En toch was ik na afloop diep ontroerd. Want ondanks zijn complexe boodschap is Synecdoche enorm mooi, rijk, menselijk en eerlijk. Ik ervaar de film als zeer depressief, maar tegelijk ook ontredderend mooi. Geef de film zeker een kans, ook als je er niet helemaal uitkomt, er is veel te vinden.

IMDb score: 7.9/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_66558247
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:06 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een vette film! Schiet al die rechtse rotzakken maar dood, bam bam bam.

[ afbeelding ]

Deze film is zo mogelijk nog vetter! Ook hier wordt het nodige schietwerk niet geschuwd.
Als je nou ook even de titels erbij zegt is het helemaal fijn anders hou je gewoon je kop ja
pi_66559291
Graag op anoniem
  zaterdag 28 februari 2009 @ 20:49:25 #134
52357 Lambiekje
pi_66563458
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:39 schreef Jeeh het volgende:

Synecdoche, New York
[ afbeelding ]

Als grote van het werk van Kaufman was ik toch wel erg blij dat ik deze eindelijk heb kunnen zien. Het is zeker niet minder dan interessant om de man die zo goed kan schrijven ook eens als regisseur mee te maken. Ik had al enkele recensies gelezen die overwegend wel positief waren, maar ook aangaven dat de film teveel van het goede was, te complex en te onevenwichtig. Ook bleven teveel vragen die de film stelt onbeantwoord. Voor een groot deel ben ik het zeker eens met deze recensies, want ook ik begreep voor een deel weinig van de precieze bedoelingen van Kaufman, waar hij zijn verhaal heen wou brengen, wat hij ermee wou zeggen en wat hij ons mee wou geven. En toch was ik na afloop diep ontroerd. Want ondanks zijn complexe boodschap is Synecdoche enorm mooi, rijk, menselijk en eerlijk. Ik ervaar de film als zeer depressief, maar tegelijk ook ontredderend mooi. Geef de film zeker een kans, ook als je er niet helemaal uitkomt, er is veel te vinden.

IMDb score: 7.9/10

mmm een 9.5 nu ben ik benieuwd. Thanks for the tip
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:52:58 #135
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66565566
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:45 schreef Mainport het volgende:

Wat een aandachtsgeile sukkel ben je dan.
Ge-wel-dig.
pi_66566223
Syriana Stephen Gaghan, 2005
Prima acteerwerk van de sterrencast, maar door de vele verschillende verhaallijnen is het allemaal wat lastig te volgen. Sommige verhaallijnen weten niet te boeien en zijn vrij onbelangrijk, anderen juist weer wel. Mede hierdoor is de dik twee uur een hele zit, een wat minder complexe en kortere film was een stuk beter geweest. Neemt niet weg dat er nu ook nog genoeg goeds voorbij komt. 7.0
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:42:02 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66569152
Osama
Film die de Golden Globe voor beste buitenlandse film won in 2003. Het feit dat het alleen al uit Afghanistan afkomstig is, zal behoorlijk meegedragen hebben daarin. Anyway de film is best wel oke, indringend vooral. Onder het talibanregime heeft een familie, bestaande uit een meisje, haar moeder + oma een groot probleem. Zonder mannelijk persoon kunnen zij niet normaal op straat. De oplossing is echter gevonden: de haren van het meisje worden afgeknipt en ze gaat als jongetje (Osama) door het leven. Uiteraard levert zoiets lastige en uiteindelijk ook dieptreurige situaties op.
Jammer genoeg grijpt regisseur Siddiq Barmak soms onnodig naar mooifilmerij. Dat heeft het helemaal niet nodig, want Afghanistan zelf is een prachtig decor, dat in mijn idee het best rauw gefilmd had kunnen worden zonder bijvoorbeeld slowmotionbeelden bij springtouwen of de afwezigheid van geluid, wanneer Osama in de boom is geklommen. Cijfer: 7

Bloodlust!

Uit het Tieners-beleven-enge-avonturen-op-een-eiland-genre. Iets gruwelijkere horror, dan je vooraf verwacht, maar toch absoluut geen hoogvlieger. De poster hierboven vat alles wel zo'n beetje samen. Cijfer: 4

Mongol
Wel een aardige film, die het vooral van het neerzetten van de Mongoolse way of life en de altijd prachtige leegheid van weidse landschappen moet hebben. De actie is ondanks het vleugje CGI ook best mooi in beeld gebracht. Wat me alleen het meest irriteerde, was de oppervlakkigheid van het verhaal en de uitdieping van het karakter Temudjin. De familiaire aangelegenheden en het andere gerommel in de marge waren in dit deel nog best leuk om te volgen. Het heeft echter een hoog 'en toen, en toen'-gehalte, terwijl dit nog maar het eerste gedeelte van een trilogie moet zijn. Ik vrees dat het tweede gedeelte ondanks de veel meer episch uiteengezette veldslagen een flinkere misser gaat worden hierdoor. Cijfer: 6,5

Thunderball
Een wat matiger en duffig deel uit de Bond-reeks. Het had niet de koelheid van een Goldfinger om eens iets te noemen. Cijfer: 6.

Zelig

Heel alleraardigste komedie met een eenvoudige, maar belangrijke boodschap: "Wees jezelf!". Het leuke is dat deze boodschap er niet ingeramd wordt, maar subtiel daarnaartoe gewerkt wordt via een mockumentary over Leonard Zelig. Hij beheerst de bekwaamheid om te veranderen in elke persoon in zijn omgeving en wordt zo een beroemdheid. Met het gehalte komedie zat het wel oke, maar waardoor ik echt gefascineerd werd, was de authentieke jaren '20-stijl waarin de archiefbeelden geschoten zijn. De typische docu-interviewtjes ertussendoor maakten het helemaal af. Erg uniek en leuk . Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:43:39 #138
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_66569197
Beste Woody Allen, Zelig .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:48:10 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66569329
De top 10 van februari dan! De maand had 28 dagen en datzelfde aantal films heb ik ook gezien

1. Walk the Line
2. [Rec]
3. Koyaanisqatsi
4. The Curious Case of Benjamin Button
5. Zelig
6. Batman
7. Ivan Vasilevich menyaet professiyu
8. Låt den rätte komma in
9. Predator
10. Be Kind Rewind

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 28-02-2009 23:55:13 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 1 maart 2009 @ 01:14:52 #140
202348 Susi
Temple of Love
pi_66571191
Things You Can Tell By Just Looking at Her (García, 2000)
Een aantal verhaallijnen door elkaar heen, met onder andere Glenn Close, Calista Flockhart en een blinde Cameron Diaz. Persoonlijk vond ik het een ontzettend warrige film. Het einde was ook heel voorspelbaar.

Slumdog Millionaire (Boyle, 2008)
Toch maar deze film gezien omdat hij feelgood scheen te zijn, maar eigenlijk was alleen het lied met het dansen tijdens de eindscene feelgood. Zelf vond ik de film erg traag op de een of andere manier, en dan met name het tweede gedeelte, als de hoofdrolspeler volwassen is. Ik kon mijn aandacht er maar slecht bij houden. Doet er niet aan af dat het acteerwerk, zeker van de kindacteurs, formidabel is. De setting en sfeer is ook perfect, maar het deed me niet zo veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')