Star Wars Episode II: Attack of the Clones![]()
Afgelopen maand Episode I gezien, dus was het nu hoogste tijd om II te kijken. Ik vind hem een heel stuk beter dan de eerste, maar toch ontbreekt er nog steeds iets wat de oude wel hadden. De effecten zijn gelukkig wel fantastisch, net als de verschillende gevechten en light saber battles. Van begin tot eind is hij leuk om te zien en stiekem heb ik zo toch ook zeker wel warme gevoelens voor de prequels.
IMDb score: 6.8/10
Mijn score: 8/10The Reader![]()
De laatste van de ‘Best Picture’ genomineerden die ik nog moest zien. Hoewel ik niet denk dat deze film zover had moeten komen, is hij toch zeker mooi om te zien. Indrukwekkend en mooi verteld verhaal en een paar erg goede rollen, vooral van David Kross als de jonge Michael. Mooie film dus, maar Kate had haar prijs moeten krijgen voor Revolutionary Road, niet voor deze film.
IMDb score: 7.8/10
Mijn score: 8/10UnderworldUnderworld EvolutionUnderworld – Rise of the Lycans![]()
Geen van deze films eerder gezien, maar nadat ik deel 1 keek kon ik het toch niet laten om dan ook maar de rest te gaan zien. 1 was een aardige film, niet echt bijzonder en de effecten werken bij mij gewoon niet. 2 vond ik al een stuk leuker om te zien, vooral omdat hij visueel gewoon beter in elkaar steekt. Bij deel 3 blijft hier helaas niet veel van over, geen Kate Beckinsale meer te bekennen, meer Michael Sheen in een gekke rol en een rommelig geheel. Jammer.
IMDb score: 6.7/10; 6.6/10; 6.8/10
Mijn score: 6.5/10; 7/10; 5/10Watchmen![]()
Heb een paar dagen terug al een uitgebreide recensie in het Watchmen topic achtergelaten, maar heb de afgelopen dagen toch nog veel bij deze film stilgestaan. Na het boek nog een keer uit de kast en een aantal recensies gelezen te hebben kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen. Snyder heeft het gewoon helemaal goed gedaan. De film is doordrenkt in sfeer, details en rijkdom aan ideeën; het boek volledig eer aan wordt gedaan. Volgende week zal ik hem zo snel mogelijk weer zien. En daarna nog een keer.
IMDb score: -
Mijn score: 9.5/10Man On Wire![]()
Afgelopen weekend had ik bij de Oscar uitreikingen even geen idee wie die gekke fransman op het podium was, maar dat bleek natuurlijk de ‘man on wire’ himself te zijn, Philippe Petit. Het is heerlijk om hem te zien vertellen over zijn uitzonderlijke verhaal. Hij doet dit met zoveel passie, dat je van begin tot eind vol verbazing zit te kijken. Prachtige film.
IMDb score: 8.1/10
Mijn score: 8/10In the Line of Fire![]()
Ik probeer de laatste tijd om wekelijks in film met Clint te zien en dat gaat tot nu toe heel aardig. Deze had ik nog nooit van begin tot eind gekeken, maar ik ben blij dat ik dat eindelijk ingehaald heb. John Malkovich is perfect gecast als engerd en Clint helemaal goed in zijn rol als norse, oude agent. Niet uitzonderlijk, maar zeker leuk en spannend.
IMDb score: 7.2/10
Mijn score: 7/10Synecdoche, New York![]()
Als grote van het werk van Kaufman was ik toch wel erg blij dat ik deze eindelijk heb kunnen zien. Het is zeker niet minder dan interessant om de man die zo goed kan schrijven ook eens als regisseur mee te maken. Ik had al enkele recensies gelezen die overwegend wel positief waren, maar ook aangaven dat de film teveel van het goede was, te complex en te onevenwichtig. Ook bleven teveel vragen die de film stelt onbeantwoord. Voor een groot deel ben ik het zeker eens met deze recensies, want ook ik begreep voor een deel weinig van de precieze bedoelingen van Kaufman, waar hij zijn verhaal heen wou brengen, wat hij ermee wou zeggen en wat hij ons mee wou geven. En toch was ik na afloop diep ontroerd. Want ondanks zijn complexe boodschap is Synecdoche enorm mooi, rijk, menselijk en eerlijk. Ik ervaar de film als zeer depressief, maar tegelijk ook ontredderend mooi. Geef de film zeker een kans, ook als je er niet helemaal uitkomt, er is veel te vinden.
IMDb score: 7.9/10
Mijn score: 9.5/10