quote:FC GRONINGEN WIL COMPLETE TRILOGIE
FC Groningen won eerder dit seizoen voor eigen publiek al van Ajax en Feyenoord en zaterdagavond is mogelijk ook PSV aan de beurt. Het enige seizoen waarin de Noorderlingen thuis van alle traditionele topclubs wonnen, was in het seizoen 1987/88. Het werd toen 2-0 tegen Feyenoord, 2-0 tegen PSV en 2-1 tegen Ajax.
Groningen won eerder dit seizoen al bijna in Eindhoven. De ploeg van trainer Ron Jans stond bij rust met 2-0 voor, maar PSV won dankzij een ijzersterke tweede helft met 4-2. De Eindhovenaren zijn nu een stuk beter in vorm dan toen, getuige de ongeslagen status van twaalf Eredivisie-wedstrijden op rij. De laatste nederlaag was in november bij Ajax.
Overige wetenswaardigheden
> FC Groningen heeft thuis 29 keer in de Eredivisie tegen PSV gespeeld. De Groningers wonnen 8 duels en verloren er 14. Het werd 7 keer gelijk.
> Vorig seizoen werd het op 26 december 2007 2-1 voor de thuisploeg. Alcides zette PSV voor de rust op voorsprong, maar de Zweden Rasmus Lindgren en Marcus Berg scoorden na de pauze voor Groningen.
> Groningen heeft in de laatste 5 Eredivisieduels geen tegengoal gekregen. Dat is een evenaring van het clubrecord.
> Doelman Luciano Da Silva hield in de laatste 480 minuten 'de nul'. De Braziliaan is nog slechts 26 minuten verwijderd van het clubrecord dat sinds mei 2003 met 506 minuten in handen is van Roy Beukenkamp.
> Groningen hield dit seizoen al 11 keer de nul. Alleen AZ (16) kan dit seizoen betere cijfers overleggen.
> PSV nam dit seizoen al 152 corners, het meest van alle clubs in de Eredivisie. Ajax volgt met 150 en AZ met 143.
Sport1
Volgens mij is het trouwens gratis te zien deze maand:quote:Ron Jans is maandagavond te gast in Sport1 United. De coach van FC Groningen houdt van duidelijkheid en vertelde deze week vanwege de vermeende interesse van PSV dat de Eindhovenaren hem niet hoeven te bellen. Hij heeft Groningen immers beloofd dat hij tot de zomer van 2010 blijft. Jans wordt aan tafel vergezeld door analist Aad de Mos, Trouw-journalist Henk Hoijtink en presentator John van Vliet. De uitzending begint om 21.00 uur.
Sport1
quote:De Gratis Kijkdagen van Sport1
Wat zijn de gratis kijkdagen?
Van 20 februari tot 2 maart geniet je live en gratis op je tv van het beste buitenlandse voetbal. Volg maar liefst elf dagen lang alle topduels uit de Premier League, Primera División, Bundesliga en Serie A. Of kijk naar een wedstrijd van jouw keuze uit de UEFA Champions League. Sport1 zendt alle acht wedstrijden uit de Champions League uit.
Sport1
echt niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:18 schreef Sef het volgende:
Ik gok op een verliespartij vanavond. Zonde van alle geblesseerde spelers (wanneer komt Sepp eindelijk eens terug? :s ).
Mijn voorspelling:
34'' Lovre
44" Amrabat
90 + 6" Nijland
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:04 schreef horned_reaper het volgende:
Groningen heeft er wel weer een nieuwe speler bij las ik gisteren ?
Een Pool die aan zijn knie behandeld moest worden in Polen is nu weer terug bij Groningen en helemaal fit....
Alleen verdorie kan ik niet meer op de naam komen..... stond gisteren nog in een hoop nieuwsberichten.
Als hij weer net zo gaat spelen als vorig jaar, zekerquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:07 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ah ja ^^ nu zie ik het.
Anyway, Zal groningen wat aan Lovre hebben vanavond ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |