abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:18:02 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66163626
LXIV: 2
Ouders Shadylane: 3
Z: 2
The End Times are wild
pi_66163635
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:14 schreef ShadyLane het volgende:
Ik werp mijn spirituele vriendinnen weleens voor de voeten dat het feit dat het zusje van de andere verjaardag in alle opzichten mijn evenbeeld is laat zien dat astrologie nergens op slaat, maar dan komen zij weer met ascendanten enzo.

Ik ga naar de kapper .
Spirituele vrienden! Je zal ze maar hebben. Ik prijs mij gelukkig met mijn rationele, logisch-positivistische vriendenkring.

Overigens valt er natuurlijk alleen iets met zekerheid te zeggen over het jaarmoyenne van de vrouwen van L, resp. Z.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:23:11 #3
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66163880
Nou, zelfs bij de vrouwen bestaat die zekerheid niet, Gellius. Die tijd ligt inmiddels ook al ver achter ons.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:29:59 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_66164148
wat gedaan?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:36:55 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_66164454
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:18 schreef Gellius het volgende:

[..]

Spirituele vrienden! Je zal ze maar hebben. Ik prijs mij gelukkig met mijn rationele, logisch-positivistische vriendenkring.
Pas maar op, ik heb het ook wel eens met zakelijke contacten gehad, en dan is het nog veel twijfelachtiger. Dan hoorde een leverancier dat ik net jarig was geweest, en die verbindt daar dan meteen allerlei conclusies aan. En als je dan heel voorzichtig tegenstribbelt krijg je ook meteen zo'n ascedent om je hoofd geslingerd. Sowieso vind ik die ascedenten een makkelijke en laffe truc.

Overigens ben ik gelijk jarig met Winston Bogarde, de Neger Die Voor Niemand Buigt, en Helmut Lotti. Meer hoeft er over horoscopen niet gezegd te worden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_66164499
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:29 schreef genakt het volgende:
wat gedaan?
Een kind verwekt / gebaard.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:42:39 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_66164702
Een goeden.
pi_66165223
Volgens de astrologische wijsheden zijn mensen zoals Harry M. - met wie ik mijn verjaardag deel - megalomane zonnentypes met hoge idealen. Dat klopt natuurlijk totaal niet.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:58:01 #9
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66165323
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:55 schreef mane het volgende:
Volgens de astrologische wijsheden zijn mensen zoals Harry M. - met wie ik mijn verjaardag deel - megalomane zonnentypes met hoge idealen. Dat klopt natuurlijk totaal niet.
...dass wir fliegen.
pi_66166085
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:04 schreef Claudia_x het volgende:

Waar ga je heen?
De bedoeling is Bosnië, Servië, Albanië, Montenegro en Griekenland. Ik wil zoveel mogelijk reizen met het lokale openbaar vervoer.
pi_66166137
Klinkt tof.
pi_66166266
Nou goed dan, ik deel mijn verjaardag met Renoir, Caruso, Zeppo Marx en Rudolf Steiner .

En, speciaal voor Batuwu_Griekgriek: met Dougie Yule .

.

[ Bericht 11% gewijzigd door Gellius op 17-02-2009 17:31:12 ]
pi_66166569
Op mijn verjaardag begonnen in het verleden ook de Spaanse Burgeroorlog (1936), de Potsdam-conferentie (1945) en last but not least namen de Christenen Constantinopel in tijdens de vierde kruistocht in 1203.

Ik deel mijn verjaardag met Angela Merkel, David Hasselhof en M.I.A. Tsja.
pi_66166728
Ik weet niet eens precies wat een ascendant is. Hoe werkt dat? Die vertegenwoordigt eigenschappen die in eerste instantie niet voorzien waren door de kwakzalver in kwestie, zodat alles gelukkig toch weer echt waar klopt met de sterren?

D&D, help ons uit den brand.
pi_66166861
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:17 schreef zodiakk het volgende:

[..]

De bedoeling is Bosnië, Servië, Albanië, Montenegro en Griekenland. Ik wil zoveel mogelijk reizen met het lokale openbaar vervoer.
Ahja, dat klinkt net zo erbarmelijk als de voorlaatste keer.

Ga je alleen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_66167394
zodiakk, deze film is dan een mooie voorbereiding. Het is een lange zit, en vooral voor de eerste helft zou ik koffie aanraden, maar al met al is het wel een must-see als je naar die gebieden gaat.
pi_66167485
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:32 schreef Gellius het volgende:
Ik weet niet eens precies wat een ascendant is. Hoe werkt dat? Die vertegenwoordigt eigenschappen die in eerste instantie niet voorzien waren door de kwakzalver in kwestie, zodat alles gelukkig toch weer echt waar klopt met de sterren?

D&D, help ons uit den brand.
Waarom zou ik daar iets vanaf weten?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66167540
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:54 schreef ShadyLane het volgende:
maar al met al is het wel een must-see als je naar die gebieden gaat.
Denk ik althans, maar ik ben er zelf natuurlijk nog nooit geweest. Wil er wel graag naartoe, sinds die film.
pi_66167632
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar iets vanaf weten?
Spiritualiteit - dat leek me echt wat voor jou .
pi_66167761
Ik ben er wel eens getuige van geweest hoe een vriendin tarotkaarten ging leggen om te kijken of ze het uit moest maken met haar vriendje. Dat ging wel gepaard met een hoop relativering trouwens (en wijn). Ze zijn ook weer niet bloedserieus spiritueel.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:23:17 #21
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_66168142
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:02 schreef Gellius het volgende:
De beledigingen in dit topic worden almaar grover...
pi_66168151
Gezien de pakkende titel, moet ik wel even reageren hier.
Voor mij is het nul, overigens.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:48:08 #23
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66168846
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:02 schreef Gellius het volgende:

[..]

Vissen staan erom bekend dat ze weinig tot geen mensenkennis hebben, niet?
...dass wir fliegen.
pi_66170972
Iemand nog een lekke receptje voor zeebaars?
Aldus.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:58:31 #25
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_66171614
Nu, dat weet ik eigenlijk niet. Het zou kunnen dat er ergens een kleine JAM rondloopt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:58:53 #26
37950 JAM
pi_66171629
Verder, nee. ik heb geen lekkere receptjes voor zeebaars in de aanbieding.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:59:54 #27
37950 JAM
pi_66171677
Wel prachtig Vlaams. Zinnen als: 'U weet die schoenenwinkel wel te zijn? Ga eens zien in de Dietsestraat.'
pi_66172254
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ahja, dat klinkt net zo erbarmelijk als de voorlaatste keer.
Erbarmelijk? Er is niets mis met het busjesvervoer tussen Roemenië en Moldavië.
quote:
Ga je alleen?
Yep.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:54 schreef ShadyLane het volgende:
zodiakk, deze film is dan een mooie voorbereiding. Het is een lange zit, en vooral voor de eerste helft zou ik koffie aanraden, maar al met al is het wel een must-see als je naar die gebieden gaat.
Dank voor de tip! Ik wilde ook nog Kaplan's Balkan Ghosts lezen, schijnt ook een mooie voorbereiding te zijn. Maar normaliter bereid ik me alleen praktisch voor en laat ik het voor de rest maar over me heen komen.
pi_66187115
Ik heb het overigens van de week voor het eerst in vele, vele jaren gedaan: een bibliotheekboek lezen. Ik voel me nog altijd een beetje aangerand.
pi_66187603
Ha. Mij viel gister op dat er geen blote borsten meer in de FA reclame zitten. Zou dat ook aan de verchristelijking van Nederland liggen? Waar gaat dit heen ...
Aldus.
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:26:28 #31
15967 Frollo
pi_66187860
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:51 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het overigens van de week voor het eerst in vele, vele jaren gedaan: een bibliotheekboek lezen. Ik voel me nog altijd een beetje aangerand.
Wat een snob ben je toch ook.
pi_66187940
Ik lig daar niet wakker van, Z. We leven al in een bloteborstenbarrage as it is. Het is hooguit uit nostalgische overwegingen wel een beetje jammer.

Het was "De Dievenbende van Scipio", dat mijn vrouw geleend had. Zij is lid van de bibliotheek ( ). Omdat het over Venetië ging heb ik het ook even gelezen. Het verhaal was best leuk.

Nu lees ik gelukkig in een eigen ( ) editie van de Herinneringen van een Engelbewaarder.
pi_66187962
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:51 schreef Gellius het volgende:
pi_66187999
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:16 schreef Z het volgende:
Ha. Mij viel gister op dat er geen blote borsten meer in de FA reclame zitten. Zou dat ook aan de verchristelijking van Nederland liggen? Waar gaat dit heen ...
Ik ben er blij mee. Ik erger me wezenloos aan beelden van (half)naakte vrouwen in het publieke domein.
pi_66188315
Ik heb er, in het publieke domein, geen ernstig bezwaar tegen, zolang de rato bloot-bedekt zo ongeveer rond de 10-90% blijft. Dan blijft het nog een beetje leuk.
pi_66188337
Er is inderdaad te veel bloot in het 'publieke domein', maar kom op, en FA reclames horen gewoon blote borsten. Lang waren dat zo ongeveer de enige blote borsten.
Aldus.
pi_66188385
Wat hebben ze er nu eigenlijk in, dan? Bedekte borsten of helemáál geen borsten meer?
pi_66188604
De mejuffrouw bedekt met haar armen haar borsten.
Aldus.
pi_66188661
Hmz. Dat is wel een beetje flauw ja. Het was sterker geweest als ze dan helemaal op iets anders waren overgestapt. Enfin.

De koffiegesprekken, frollo!
pi_66188684
Nee, dat hoort helemaal niet. Je vrouw hoort met blote borsten in huis rond te lopen, dat wel.
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:01:22 #41
15967 Frollo
pi_66188764
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:57 schreef Gellius het volgende:

De koffiegesprekken, frollo!
Weinig interessants vandaag. We hebben het heel even gehad over hoe mijn baas gisteravond niet thuis heeft kunnen werken vanwege een overijverige kopieerbeveiliging van Adobe InDesign (wat een mens er toch haast toe zou doen besluiten om maar een crack te downloaden), maar daarna ben ik snel naar mijn kamer gegaan, want het is druk.
pi_66189475
Ik denk dat het dit jaar Frankrijk wordt, een week of 3-4, met een fiets en een pup achterin de auto. Nu nog een betaalbaar huisje vinden, want ik houd niet van kamperen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:28:02 #43
11923 I.R.Baboon
pi_66189569
Ik werk vandaag thuis, dus IS er niet eens koffie...
pi_66189574
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
ik houd niet van kamperen.
!

Dit is is zo'n beetje het enige strijdpunt met de teerbeminde. Zij leeft nog steeds in het waanidee dat kamperen een fijne, ontspannende wijze van vakantie houden is. Ik háát kamperen.
pi_66190663
Drie jaar geleden kampeerden wij in Spanje, op een, wat leek, rustige camping in het plaatsje San Fransisco (Galicië). Prachtige omgeving, goede camping. Enkele plaatsen verderop stond een Spaans stel, zij sliepen in een busje met zo'n dak wat je omhoog schuift om ruimte te creëren om te slapen. Je moet je dan voorstellen dat zij zo'n twee meter boven de grond sliepen. Drie nachten lang werd er eerst knetterhard geneukt door de Spanjaarden en daarna vielen ze beide in slaap en snurkten ze daarbij knetter hard. Dit alles was door de gehele camping, en waarschijnlijk in de wijde omgeving, uiterst goed te horen, vooral dus omdat ze het een stuk boven de grond deden. Dit heeft mijn campeerenthousiasme behoorlijk getemperd. Onder ideale omstandigheden is het fantastisch, maar vaak is het dramatisch.
Aldus.
pi_66191084
De begrippen "ideale omstandigheid" en "kamperen" zijn elkaars tegengestelde. Door te kamperen creëer je als het ware - vrijwillig! - allesbehalve ideale omstandigheden. Je kan niet zitten. Je kan niet liggen. Je kan niet lezen. Je kan niet koken. Je kan niet slapen. Je hebt geen privacy. Het is onmogelijk voor mij om in die omstandigheden te ontspannen. Ik vind het ook zo zonde van het mooie, onbekende land waar je helemaal heentrekt, om er vervolgens niet van te genieten. Nee, geef mij maar een huisje, of een appartement in een stad.
pi_66191181
Een vriend kwam met het plan om met een groepje te gaan hiken in de Picos de Europa. Rugzak mee, tentje mee, eten en brander mee en voila, weg uit de bewoonde wereld. Ik vond dat zo'n aantrekkelijk idee dat ik het boeken van een hotelrondreis door verre oorden er voorlopig om heb uitgesteld.
pi_66191241
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:36 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Pas maar op, ik heb het ook wel eens met zakelijke contacten gehad, en dan is het nog veel twijfelachtiger. Dan hoorde een leverancier dat ik net jarig was geweest, en die verbindt daar dan meteen allerlei conclusies aan. En als je dan heel voorzichtig tegenstribbelt krijg je ook meteen zo'n ascedent om je hoofd geslingerd. Sowieso vind ik die ascedenten een makkelijke en laffe truc.

Overigens ben ik gelijk jarig met Winston Bogarde, de Neger Die Voor Niemand Buigt, en Helmut Lotti. Meer hoeft er over horoscopen niet gezegd te worden.
Daarmee is alles wel in een mooie samenvatting neergezet.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:36:03 #49
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66192085
Kramperen is voor mensen die wel een vakantie willen, maar 'm eigenlijk niet verdiend hebben.
Een compromis tussen verlangen en geweten.
.
...dass wir fliegen.
pi_66192175
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:15 schreef zodiakk het volgende:

Dank voor de tip! Ik wilde ook nog Kaplan's Balkan Ghosts lezen, schijnt ook een mooie voorbereiding te zijn. Maar normaliter bereid ik me alleen praktisch voor en laat ik het voor de rest maar over me heen komen.
Heb je die documentaire serie gezien van Michael Palin ? Hij reist door verschillende landen (Slovenië, Bulgarije, Roemenië etc) en ontmoet veel locals. Ik vond het fantastisch.

Hier meer informatie (je kunt het vast ook ergens downloaden of bestellen):
http://www.kro.nl/nieuws.aspx?articleId=158169
pi_66192223
Maar vinden jullie het dan niet het ultieme genot om ergens echt ver, diep in de natuur te zijn, waar je nu eenmaal geen bungalowtjes hebt?

NB: ik stel deze vraag voor de vorm.
pi_66192238
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kramperen is voor mensen die wel een vakantie willen, maar 'm eigenlijk niet verdiend hebben.
.
Daarom moeten ze voor straf in een tent of caravan.
pi_66192252
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:10 schreef ShadyLane het volgende:
Een vriend kwam met het plan om met een groepje te gaan hiken in de Picos de Europa. Rugzak mee, tentje mee, eten en brander mee en voila, weg uit de bewoonde wereld. Ik vond dat zo'n aantrekkelijk idee dat ik het boeken van een hotelrondreis door verre oorden er voorlopig om heb uitgesteld.
Ik wil ook nog eens heel graag die kant op. Kamperen heb ik vaak gedaan, maar daar heb ik geloof ik nu ook wel mijn buik van vol. Een huisje is heel prettig en dat mag dan wel een heel sober huisje zijn. Maar in ieder geval een normaal bed om in te slapen; dat vind ik toch wel prettig.
pi_66192289
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:39 schreef ShadyLane het volgende:
Maar vinden jullie het dan niet het ultieme genot om ergens echt ver, diep in de natuur te zijn, waar je nu eenmaal geen bungalowtjes hebt?

Ik had dan een auto bij en ging daarin slapen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:44:16 #55
15967 Frollo
pi_66192445
quote:
Rond mijn achttiende heb ik dat wel een paar jaar gedaan, onder meer in Zweden en Wales. Ook nu stoot het idee me niet bij voorbaat af, maar mijn reisgenote is er echt niet toe te bewegen en daar heb ik vrede mee.

Mijn schoonouders zijn in de zestig en brengen hun vakanties nog steeds het liefst in een trekkerstentje door. Al komt dat deels ook door misplaatste zuinigheid.
pi_66192503
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:44 schreef Frollo het volgende:

Mijn schoonouders zijn in de zestig en brengen hun vakanties nog steeds het liefst in een trekkerstentje door. Al komt dat deels ook door misplaatste zuinigheid.
Da's wel absurd, waarschijnlijk slaapt hun auto beter.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:54:47 #57
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66192780
Niks mis met de natuur, hoor.
Maar om er dan maar meteen mee in bed te duiken...
...dass wir fliegen.
pi_66193086
quote:

Euh. Nee.
pi_66193131
Ik ga vandaag aan het werk Met vanavond als beloning Frost/Nixon, dat dan weer wel.
pi_66193822
Gisteren had ik het met een vriend die uberhaupt niet begrijpt waarom iemand fulltime zou werken, en er een sport van maakt aanspraak te maken op alle mogelijke toeslagen, over mijn omschoolplannen voor volgend jaar. Waar ik nog dacht minstens vier dagen te moeten werken om rond te komen, legde hij uit hoe hij het met drie dagen doet. Ik loop over van bewondering, maar weet nog niet of ik het kan.
pi_66193842
Maar slapen in een tentje in primitieve omstandigheden gaat alvast erg goed
pi_66194701
Toeslagen? Je krijgt toeslagen als je minder werkt?
pi_66194818
Het klinkt mij in de oren alsof we het hier over een werkschuwe profiteur hebben.
Aldus.
pi_66194842
Huur- en zorgtoeslag. En een bijkomend voordeel voor hem is dat hij bij dit idioot lage inkomen zijn studieschuld niet hoeft terug te betalen. De uitvreter .
pi_66195120
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat hoort helemaal niet. Je vrouw hoort met blote borsten in huis rond te lopen, dat wel.
.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:38 schreef mane het volgende:
Heb je die documentaire serie gezien van Michael Palin ? Hij reist door verschillende landen (Slovenië, Bulgarije, Roemenië etc) en ontmoet veel locals. Ik vond het fantastisch.
Ja, die serie heb ik gezien, erg leuk!
pi_66196130
Nou ja. Ik heb liever wat geld omhanden om leuke dingen te doen. En ik heb schofterig veel vakantiedagen, natuurlijk .
pi_66196484
Ik vind het ook niks hoor, maar voor een paar jaar moet het maar even. En dan past een back to basic-vakantie daar uitstekend bij.
pi_66198293
Je kunt bij het AVV een rechtsbijstandgedoe afsluiten op het gebied van arbeidsrecht. Voor welke andere dingen zou je rechtsbijstand nodig kunnen hebben? Conflict met een of andere leverancier ofzo? Ik ben geneigd te denken dat je aan alleen arbeidsrechtelijke rechtsbijstand genoeg hebt.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:06:16 #69
11923 I.R.Baboon
pi_66199617
Je kan een huisbaas als de mijne hebben.
pi_66199665
Wat is het probleem met je huisbaas? Mag je geen bibliotheek? Mag je Pope niet welwillend onderdak bieden?
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:32:24 #71
11923 I.R.Baboon
pi_66200812
Daarnet m'n sollicitatiegesprek gevoerd bij de gemeente, en nu gebeld dat ze me willen hebben. .
pi_66200851
Hee, tof! Gefeliciteerd . En wil jij ook, of moet daar eerst nog een arbeidsvoorwaardengesprek overheen?
pi_66200997
Gefeliciteerd IR.
Aldus.
pi_66201214
Gefeliciteerd, IR! Je gaat toch niet bij een kleine gemeente werken, hè. Want dan dooft je levenslicht wel langzaam uit hoor.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:53:14 #75
11923 I.R.Baboon
pi_66201676
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Hee, tof! Gefeliciteerd . En wil jij ook, of moet daar eerst nog een arbeidsvoorwaardengesprek overheen?
Ja, ik wil ook, maar daar moet dan nog wel een gesprek overheen idd, en dat kan pas begin maart, dus moet ik nog tot eind april blijven hangen bij A. Maar ja, 't is niet anders .
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:53:37 #76
11923 I.R.Baboon
pi_66201698
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:42 schreef zodiakk het volgende:
Gefeliciteerd, IR! Je gaat toch niet bij een kleine gemeente werken, hè. Want dan dooft je levenslicht wel langzaam uit hoor.
Neenee, het projectbureau van de hoofdstedelijke gemeente A.
pi_66202175
Mooi, IR. Op het fietsje naar het werk en al om kwart over vijf bij Eik en Linde kunnen zitten .
pi_66202308
Oh, Gellius, hou even op
pi_66202338
Gun je dat IR niet?
pi_66202435
Die conclusie kan ik even niet volgen.
pi_66202481
A.
Aldus.
pi_66202495
Ik ben je nu ook even kwijt.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:11:19 #83
11923 I.R.Baboon
pi_66202522
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:03 schreef Gellius het volgende:
Mooi, IR. Op het fietsje naar het werk en al om kwart over vijf bij Eik en Linde kunnen zitten .
Exact. . Gewoon weer elke week kunnen wielrennen en schaatsen en me 's avonds weer dood kunnen vervelen. .
pi_66203083
Ik zit er een beetje doorheen Gellius. Ik voel me met m'n twee door personeelsfunctionarissen als volstrekt nutteloos ingeschatte studies vastzitten in m'n huidige baan, waarin je je nooit 's avonds kunt vervelen, en breek me al tijden het hoofd over hoe ik daar verandering in kan aanbrengen.

Dat neemt niet weg dat ik het IR uiteraard van harte gun dat hij in elk geval binnenkort van de ellende af is .
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:34:31 #85
11923 I.R.Baboon
pi_66203469
Ik heb met je te doen, SL. Maar troost je, dit ga ik vast ook weer ellendig vinden. En verder zal ik rondkijken naar prachtbanen voor je!
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:35:38 #86
37950 JAM
pi_66203517
Zeg, kan iemand me vertellen of er in Belgrado wat te beleven valt?
pi_66203584
Welnee . Een baan die toelaat dat je er op de fiets naartoe gaat en 's avonds gewoon kunt sporten, hoeft overdag niet eens zo heel boeiend te zijn om toch een heel acceptabele baan te vormen. Dat komt wel goed!
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:39:40 #88
37950 JAM
pi_66203679
Defaistisme anno 2009.
pi_66203750
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef ShadyLane het volgende:
Welnee . Een baan die toelaat dat je er op de fiets naartoe gaat en 's avonds gewoon kunt sporten, hoeft overdag niet eens zo heel boeiend te zijn om toch een heel acceptabele baan te vormen. Dat komt wel goed!
Hmmm, wat zegt dat over mijn werk, waar ik in 5 minuten heen fiets.
Aldus.
pi_66205801
Gefeliciteerd IR.
pi_66206055
Kamperen is ook niet mijn idee van een aangename vakantie, hoewel een nacht onder de sterren in de (ijskoude) Sahara best tof was.

Huisjes en appartementen zijn trouwens óók stom. Ik wil een gerieflijk designhotel (een begrip overigens dat aan ernstige inflatie onderhevig is) met een onbeschaamd luxueus ontbijt en een gerieflijke badkamer, zoals mijn hotel in Almaty onlangs:

pi_66206083
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat het dit jaar Frankrijk wordt, een week of 3-4, met een fiets en een pup achterin de auto. Nu nog een betaalbaar huisje vinden, want ik houd niet van kamperen.
Met de auto naar Frankrijk, met de hond en de fietsen... God, wat klinkt dat burgerlijk.
pi_66206256
Ha, die badkamer .
pi_66206388
Ik was aanvankelijk ook wel van de hotels, maar laten we eerlijk zijn: die ontbijtjes vallen vaak tegen. Ik wil een eigen keuken. Ik wil niet ergens te gast zijn, ik wil me zo'n huisje of appartement meteen *eigen* maken.

Het lijkt wel of ze die doucheslang voor inwendig onderzoek gebruikt hebben, k_man. Huuu.
pi_66206703
Een hotel zonder ontbijt nemen en lekker gaan eten in de tig ontbijttentjes die in de omliggende wijk te vinden zijn. Wij hadden in Barcelona zo'n hotel, een beetje sleazy uitziend hotel met neonletters, weinig personeel, dus de vrij oude eigenaar zat bijna elke nacht zelf dienst te draaien. Daarom had hij in de hal een enorme fauteuil neergezet met een tv ervoor. Toen we eens 's nachts thuiskwamen en vroegen "wat ben je aan het kijken?" begon hij theatraal te janken. De film bleek "an American werewolf in London" te zijn.
pi_66206846
Nu ja, dat is ook een emotionele en aangrijpende film, thaleia. Maar ik zou zeggen: Huisje op één, hotel op twee, thuisblijven op drie, kamperen op plaats 99.
pi_66206871
IkzoekGod.nl?
pi_66206997
Nouja, janken als een wolf dan dus he .
Ik was bijna meegegaan op de Weekend Winter Hike van hiking-site.nl. Da's niet alleen kamperen, da's kamperen bij nachtvorst. Dat komt dan zeker op plaats 100?
pi_66207060
Och, met een goede slaapzak hoeft dat niet erger te zijn dan gewoon-kamperen. Ik vind het juist altijd zo onaangenaam warm in zo'n tent.
pi_66207064
Het wordt een pizza, vandaag. Een kant en klare diepvriespizza van de Coop, smaak 'salami piccante' of hoe het ding dan ook heten mag. En een kant en klare salade erbij, en een fles cola.
pi_66207085
Mie hier. Ik mag wel eens aan de slag, de teerbeminde komt drâ thuis.
pi_66207927
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:04 schreef Gellius het volgende:
Ik was aanvankelijk ook wel van de hotels, maar laten we eerlijk zijn: die ontbijtjes vallen vaak tegen.
Dan kom je in de verkeerde hotels. Natuurlijk verwacht ik geen uitgebreid, overdadig ontbijtbuffet bij zo'n hotel in Almaty, of andere achtergestelde gebieden. Daar ben ik al blij als er goede koffie is (en die is er nooit) of een gekookt eitje zonder blauwe dooier. Maar bij een beetje hotel in West Europa kun je toch vaak prima ontbijten. Hoewel dat wel afhankelijk is van het land: ik geloof dat de Fransen daar niet in uitblinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 18:54:08 ]
pi_66207980
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Met de auto naar Frankrijk, met de hond en de fietsen... God, wat klinkt dat burgerlijk.
Jep, ik snak naar burgerlijk.
pi_66207993
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
.
!
pi_66208052
Ik had vanochtend al Indiaas besteld voor een bezorging om 17:45 uur. Mijn lief is een dagje naar Londen. Nu kan ik dus Dr Phil kijken.
pi_66208129
Bizarre aflevering, trouwens.

Ik ben nu stiekem alle meergranen crunch sticks van mijn lief aan het opeten.
pi_66208305
Vul je ze weer aan?
pi_66208470
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:05 schreef Gellius het volgende:
Vul je ze weer aan?
Nee. Maar ik heb wel zijn bureau opgeruimd, zijn badjas gewassen, zijn witte T-shirts gewassen en opgevouwen. En ik geef de katjes extra knuffels namens hem, download luisterboeken voor zijn moeder, en blijf extra laat op zodat ik hem nog welkom kan heten.

Dat is óók wat waard.
pi_66208657
Ik bedoel: als je ze niet aanvult, eet je ze eigenlijk niet stiekem.
pi_66208893
Om de burgerlijksheidsquotiënt nog even op te jagen: ik heb net het Amsterdamseschool ( ) buffetje in de was gezet en nu zit er antiekwas op mijn muur.

.
pi_66209627
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:14 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoel: als je ze niet aanvult, eet je ze eigenlijk niet stiekem.
Ohja. Nee. Eigenlijk niet. Toch voel ik me wel schuldig, hoor, maar mijn zin in chocola wint altijd van mijn geweten.

Ik heb net ook nog met mijn kippenkracht 2 Albertkratjes 3 hoog opgesjouwd om de Albertjongen te helpen. Wat een lieve jongens zijn dat toch altijd! Zo beleefd en rustig.
pi_66209648
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:19 schreef Gellius het volgende:
Om de burgerlijksheidsquotiënt nog even op te jagen: ik heb net het Amsterdamseschool ( ) buffetje in de was gezet en nu zit er antiekwas op mijn muur.

.
Foto!
pi_66209713
Ik erger me aan de spotjes in de keuken. Om het lampje te vervangen moet je het glaasje eruit wippen. Even testen of het werkt en dan het glaasje terugduwen. Waarna het niet meer werkt. Enzovoorts, enzovoorts.
pi_66209872
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:38 schreef k_man het volgende:
Ik erger me aan de spotjes in de keuken. Om het lampje te vervangen moet je het glaasje eruit wippen. Even testen of het werkt en dan het glaasje terugduwen. Waarna het niet meer werkt. Enzovoorts, enzovoorts.
Dat is nou het fijne aan samenwonen. Die kloteklusjes laat je gewoon aan de ander over!
pi_66210141
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto!
Hij stond achter je tijdens mijn voortreffelijke maal met de mislukte saus! Maar goed, dat was achter je. Inmiddels hebben we nieuwe gordijnen, een nieuwe tafel, een nieuwe bank, een nieuw bureau en binnenkort zelfs een achttiende eeuwse kast. We moeten nodig wat moderne elementen, anders verantieken we.
pi_66210233
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:50 schreef Gellius het volgende:

[..]

Hij stond achter je tijdens mijn voortreffelijke maal met de mislukte saus! Maar goed, dat was achter je. Inmiddels hebben we nieuwe gordijnen, een nieuwe tafel, een nieuwe bank, een nieuw bureau en binnenkort zelfs een achttiende eeuwse kast. We moeten nodig wat moderne elementen, anders verantieken we.
Ik kan me er echt niks van herinneren. Ook niet van de mislukte saus. Het eten was heerlijk!

Ik ben wel benieuwd wat voor bureau je hebt aangeschaft, overigens. We kijken er zelf nu naar. Of is dat ding ook antiek?
pi_66213039
Nee hoor, een Ikeaatje. Ik zou een antieke prefereren, maar het was vooral voor een ad-hoc werkplek voor de tb.
pi_66215245
pi_66215667
Aldus.
pi_66221296
Het is 'Synecdoche, New York' geworden in plaats van Frost/Nixon. We lazen de beschrijving en konden 'm niet weerstaan. Weeeeeeiiiiirde film...maar wel tof, alhoewel op het eind wat langdradig (dat kan ook komen omdat ik 'm op een bepaald punt gewoon niet meer begreep).
  donderdag 19 februari 2009 @ 07:34:18 #121
11923 I.R.Baboon
pi_66224405
Dat lijkt me weer een heel toffe film, net als die andere Charlie Kaufmanfilms.
pi_66224615
tvp
pi_66224926
Het sneeuwt, pope.
pi_66225237
Ha.
Aldus.
pi_66225854
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:50 schreef Gellius het volgende:

We moeten nodig wat moderne elementen, anders verantieken we.
Oh, geweldig toch?
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:22:12 #126
15967 Frollo
pi_66225917
Het koffiegesprek van vandaag ging met name over de wedstrijd NEC-HSV van gisteravond. In tegenstelling tot op een gewoon kantoor zijn bij ons de voetbalfans in de minderheid. We hebben er maar één, om precies te zijn. Maar die kan er nog best aardig over vertellen, dus die ene keer in de zoveel tijd laat ik 'm maar.
pi_66225958
Er mag wel een beetje afwisseling zijn vind ik hoor. Hoewel, als ik aan mijn eigen droombibliotheekje denk, die wel geheel als stijlkamer zal zijn ingericht. Maar zover zijn we nog niet.
pi_66226083
De theegesprekken alhier van gisteren gingen over Gilles Deleuze, Gaston Bachelard, het gebruik van kummel, wat-te-doen-als-'n-een-echte-crisis-komt-en-we-worden-allemaal-ontslagen en de eigenaardigheden van voorbijkomende docenten.
pi_66226114
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:23 schreef Gellius het volgende:
Hoewel, als ik aan mijn eigen droombibliotheekje denk, die wel geheel als stijlkamer zal zijn ingericht.
De bibliotheek is daarvoor ook echt de aangewezen plaats. De enige plek in huis waar ik wel veel moderne fratsen kan hebben, is de keuken. Mijn nieuwe geliefde heeft bij zijn werk een zeventiende eeuwse stijlkamer ingericht. .
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:30:24 #130
15967 Frollo
pi_66226158
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:27 schreef Gellius het volgende:
De theegesprekken alhier van gisteren gingen over Gilles Deleuze, Gaston Bachelard, het gebruik van kummel, wat-te-doen-als-'n-een-echte-crisis-komt-en-we-worden-allemaal-ontslagen en de eigenaardigheden van voorbijkomende docenten.
Bij de eerste drie onderwerpen heb ik niet eens een idee wie of wat het ís. Word ik intellectueel niet voldoende uitgedaagd in mijn huidige baan en zou ik op zoek moeten naar een andere?
pi_66226285
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:28 schreef mane het volgende:

[..]

stijlkamer
Het grootste gedeelte van het gebouw waar ik werk is beschermd stadsgezicht. Ik heb nog eens een student een hamer uit de handen geslagen toen die een flinke spijker in de gefrescoode muur van de bibliotheek wilde slaan. Die schrok zich een hoedje overigens .
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:38:59 #132
15967 Frollo
pi_66226370
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:35 schreef Gellius het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van het gebouw waar ik werk is beschermd stadsgezicht. Ik heb nog eens een student een hamer uit de handen geslagen toen die een flinke spijker in de gefrescoode muur van de bibliotheek wilde slaan. Die schrok zich een hoedje overigens .
De hamer vloog vervolgens niet door een 18e-eeuws glas-in-loodraam?
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:46:20 #133
11923 I.R.Baboon
pi_66226592
Ik heb trouwens hoofdpijn, terwijl ik maar 1 glaasje dubbeleespressowodka opheb.
pi_66226660
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:38 schreef Frollo het volgende:

[..]

De hamer vloog vervolgens niet door een 18e-eeuws glas-in-loodraam?
Daar hoefde ik niet voor te vrezen, want het gebouw is van 1930.
pi_66227351
Nog een dagje vandaag en dan een dag of drie naar een mooi hotel in Brugge, en dan morgenavond zeer luxe uit eten .
anonieme razernist
pi_66227897
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:35 schreef Gellius het volgende:
Ik heb nog eens een student een hamer uit de handen geslagen toen die een flinke spijker in de gefrescoode muur van de bibliotheek wilde slaan. Die schrok zich een hoedje overigens .
Ik neem aan dat jij over het algemeen redelijk rustig en beheerst overkomt. Dan is zoiets wel even schrikken, maar ik had het graag gezien. .
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:16:45 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66237068
Meldt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_66237553
Bun in the oven, Liene?
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:37:31 #139
37950 JAM
pi_66238003
Vandaag had mijn lieve vrouw les in het Nederlands, georganizeerd door het bureau INBURGERING van de provincie Vlaams Brabant. De man die die lessen verzorgde, de leraar, zei tegen haar dat ze niet graag gedaan en prettig moest zeggen, met een fiere, harde G die menig buitenlander doet denken dat we hier allemaal keelkankerhebben, maar er eerder als een halftamme, zachte Vlaamse flikker-G op na zouden moeten houden. Mijn vrouw antwoorde daarop: 'Zeg maar Scheveningen! Nee? Dag! Heil Hitler!'
Nou, is dat een prachtwijf, of niet?
pi_66239479
Moordwijf, JAM.
pi_66239856
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:26 schreef Gellius het volgende:
Bun in the oven, Liene?
Wat weet jij dat ik niet weet?
pi_66239877
In 4 minuut 38 heb ik zo'n ¤5000,- van de prijs van een keuken af te weten praten. Dat is 1/3 van de originele verkoopprijs. De crisis heeft keukenland bereikt me dunkt.
Aldus.
pi_66240023
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat weet jij dat ik niet weet?
Geen idee, het topiconderwerp is wie er allemaal al kinderen verwekt heeft, en Liene post "meldt".

Ik bedoel maar.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:35:07 #144
15967 Frollo
pi_66240183
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:27 schreef Z het volgende:
In 4 minuut 38 heb ik zo'n ¤5000,- van de prijs van een keuken af te weten praten. Dat is 1/3 van de originele verkoopprijs. De crisis heeft keukenland bereikt me dunkt.
Kijk, die centen hou je lekker in je zak.

Alleen: ik háát pingelen. Want misschien had je er in 5 minuut 26 wel ¤5500 af kunnen krijgen! Of ¤ 6000 in 6 minuut 7! Brrr, geef mij maar een normale winkelsituatie. Prijsstickertje, duidelijk, simpel.
pi_66240188
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:31 schreef Gellius het volgende:

[..]

Geen idee, het topiconderwerp is wie er allemaal al kinderen verwekt heeft, en Liene post "meldt".

Ik bedoel maar.
Ahja. Liene: Welgefeliciteerd!

Hieronder is net een baby geboren en ik hoor er nog helemaal niets van. Merkwaardig.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:37:36 #146
15967 Frollo
pi_66240283
Ik vertrouw Lien niet meer. Laatst was ze ook al jarig maar toch niet.
pi_66240291
Oké dames en heren, wat vinden jullie nou hiervan?

Het geldmuseum (Utrecht) - volgens mij niet bepaald een goedlopend museum - vindt het niet nodig een speciale tentoontstelling te maken (met bijbehorende lezingen etc.) over de financiële crisis. Want: de conservatoren hebben alleen verstand van muntjes en (het beste argument!!): een tentoonstelling maken kost tijd en dan is het zo 'mosterd na de maaltijd'.
pi_66240307
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Kijk, die centen hou je lekker in je zak.

Alleen: ik háát pingelen. Want misschien had je er in 5 minuut 26 wel ¤5500 af kunnen krijgen! Of ¤ 6000 in 6 minuut 7! Brrr, geef mij maar een normale winkelsituatie. Prijsstickertje, duidelijk, simpel.
Ik heb weinig sympathie voor pingelen, want ik ben meestal degene die gepingeld wordt. Bijvoorbeeld met het huis. Nou, wees er maar blij om dat je een goede deal kunt krijgen dankzij De Crisis. Arme keukenboer.

the girl's got family
she needs cash to buy aspirin for her pain,
everybody's good enough for some change

we all get the flu,
we all get aids
we've got to stick together after all,
everybody's good enough for some change,
SOME FUCKING CHANGE!!!
pi_66240385
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:37 schreef mane het volgende:
Oké dames en heren, wat vinden jullie nou hiervan?

Het geldmuseum (Utrecht) - volgens mij niet bepaald een goedlopend museum - vindt het niet nodig een speciale tentoontstelling te maken (met bijbehorende lezingen etc.) over de financiële crisis. Want: de conservatoren hebben alleen verstand van muntjes en (het beste argument!!): een tentoonstelling maken kost tijd en dan is het zo 'mosterd na de maaltijd'.
Tja, dat vind ik echt iets voor mensen die zich bezighouden met muntjes.
pi_66240426
Jammer trouwens dat er niet nog iets is van een hogere orde dan de posticon.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:43:27 #151
11923 I.R.Baboon
pi_66240487
Ik hou ook niet van afdingen, gewoon omdat ik het niet kan of durf. En dat terwijl mijn vader daar een koning in is (maar ja, veel gereisd naar Marokko...) en mijn broertje zelfs op televisies afdingt (en met succes).
pi_66240618
Maar ik pingel eigenlijk niet eens. Ik heb gezegd dat ik niet met hun in zee ga omdat een andere keukenboer 5000 euro goedkoper is. Dat was een oprechte mededeling, vervolgens begint hij enorm in prijs te dalen.

Ik dit allemaal ook schandalig maar goed. Eat or be eaten ofzo.
Aldus.
pi_66240673
Ik vind niet dat dit te vergelijken is met pingelen in het buitenland.
Aldus.
pi_66240795
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:46 schreef Z het volgende:
Maar ik pingel eigenlijk niet eens. Ik heb gezegd dat ik niet met hun in zee ga omdat een andere keukenboer 5000 euro goedkoper is. Dat was een oprechte mededeling, vervolgens begint hij enorm in prijs te dalen.
Laat me raden. Je gaf hem een papiertje met daarop het bedrag dat je wél voor de keuken over had en zei: 'Zie maar wat je daarvan kunt maken.'

Jup, net m'n vader, ook zo'n pingelaar.
pi_66241025
Dat gepingel en prijsopgaven etc. hoorde ik al over keukenhandelaren lang voor er sprake was van een crisis. Het verbaast me altijd wat voor een rare marges die mensen dan wel niet berekenen dat er nog moeiteloos zo'n bedrag af kan gaan.
Wordt dat dan allemaal gecompenseerd door de timide mensen die nooit afdingen?
(ik durf dat ook niet goed hoor, maar aankomen met een prijsopgave van een concurrent lukt nog wel.)

[ Bericht 7% gewijzigd door NoCigar op 19-02-2009 16:16:48 ]
anonieme razernist
pi_66241116
Troost je, Z, niemand wil zo iemand zijn maar iedereen wil zo iemand kennen.
pi_66241313
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Laat me raden. Je gaf hem een papiertje met daarop het bedrag dat je wél voor de keuken over had en zei: 'Zie maar wat je daarvan kunt maken.'

Jup, net m'n vader, ook zo'n pingelaar.
Nee zo werk ik niet. Grondslag is dat de beste deal voor beide tot stand komt. Ik ga straks de aardige Duitse keukenboer bellen en dan ga ik hem niet een bodem prijs geven, ik leg de situatie aan hem voor.

Zo doe ik het in mijn werk ook, lijkt op de 'The Harvard way negotiation'. Dat heeft weinig met pingelen te maken.
Aldus.
pi_66241488
Bij keukenboeren is dat wellicht wat naïef, want dat zijn gewoon enorme naaiers. En dan maken jelui mij nog verwijten ook.
Aldus.
pi_66241526
Ik vind het ook vreselijk om te pingelen. Ik hou er zelfs niet van om kortingsbonnen ergens voor te gebruiken.
pi_66242671
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:37 schreef JAM het volgende:
Vandaag had mijn lieve vrouw les in het Nederlands, georganizeerd door het bureau INBURGERING van de provincie Vlaams Brabant. De man die die lessen verzorgde, de leraar, zei tegen haar dat ze niet graag gedaan en prettig moest zeggen, met een fiere, harde G die menig buitenlander doet denken dat we hier allemaal keelkankerhebben, maar er eerder als een halftamme, zachte Vlaamse flikker-G op na zouden moeten houden. Mijn vrouw antwoorde daarop: 'Zeg maar Scheveningen! Nee? Dag! Heil Hitler!'
Nou, is dat een prachtwijf, of niet?
. Dat zei ze echt neit.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:38:26 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66242703
Ik ben niet zwanger.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:47:15 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66243077
En IR gefeliciteerd met de nieuwe betrekking.
pi_66243641
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet zwanger.

Ohja, ik ben IR helemaal vergeten te feliciteren. Welgefeliciteerd!
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:04:15 #164
15967 Frollo
pi_66243686
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Claudia_x het volgende:

Ohja, ik ben IR helemaal vergeten te feliciteren. Welgefeliciteerd!
Hier sluit ik me bij aan, ik heb alleen even gemist wat en waar.
pi_66244057
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarnet m'n sollicitatiegesprek gevoerd bij de gemeente, en nu gebeld dat ze me willen hebben. .
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:53 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Neenee, het projectbureau van de hoofdstedelijke gemeente A.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:11 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Exact. . Gewoon weer elke week kunnen wielrennen en schaatsen en me 's avonds weer dood kunnen vervelen. .
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:15:23 #166
15967 Frollo
pi_66244130
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]
Aha, bedankt.

Wat doet een projectbureau?
pi_66244435
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet zwanger.
Hè!
pi_66245697
Theegesprekken: Filippo Tommaso Marinetti, Peter Altenberg, Woody Allen's Zelig, collages, mijn verstrooidheid, stylesheets, het wel of niet hebben van een abonnement op het NRC.
pi_66247187
Aangezien ik ook weer een nette betrekking heb geaccepteerd (bij de woekerrentenaars) zal ik me ook weer moeten uitleveren aan kantoorpraat en -humor.
Ik voel me dan vaak wat verloren; ik kijk geen televisie en ik heb geen humor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:33:20 #170
11923 I.R.Baboon
pi_66249217
Bedankt voor alle goede wensen, mensen. Maar het kan nog misgaan, dinsdag moet ik onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden (en dat komt angstaanjagend dicht in de buurt bij pingelen). Maar als alles goed gaat (en gezien mijn gebrekkige pingelvaardigheden moet dat lukken) kan ik nog in februari opzeggen en kan ik in april een nieuwe start maken.
pi_66249449
Je moet op het juiste moment (tegen het einde) zeggen dat je elders meer kunt krijgen (als softwareontwikkelaar b.v.).
anonieme razernist
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:44:51 #172
11923 I.R.Baboon
pi_66249637
Ik vrees dat dat niet helemaal aansluit bij mijn 'de overheid sluit beter aan bij mijn wensen dan de it-sector' betoog.
quote:
Aha, bedankt.

Wat doet een projectbureau?
Intern ingehuurd worden door stadsdelen en andere gemeenteclubs om te adviseren bij projecten en die uit te voeren en zo. Wat dat concreet precies is kan ik je later vertellen, als ik ga vertellen dat het allemaal weer kut is.
pi_66251714
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
als ik ga vertellen dat het allemaal weer kut is.
Nu weet ik weer waarom ik zo graag bier met je drink.
pi_66251830
Die Kaufmanfilm is trouwens wel de moeite waard, als je er een beetje tegen kunt dat het nauwelijks te volgen is. Ik ben vrij slecht in dat soort films, heb ook nog nooit een Lynch gezien (afgezien van Twin Peaks) en krijg van alle geniale dingen veel minder mee dan andere kijkers. Dat ik hem dan toch de moeite waard vond, betekent waarschijnlijk dat ie voor ervarener kijkers nog meer de moeite waard is.

Of juist niet natuurlijk. Kortom, hier heeft niemand wat aan .
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:39:17 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66251864
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bedankt voor alle goede wensen, mensen. Maar het kan nog misgaan, dinsdag moet ik onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden (en dat komt angstaanjagend dicht in de buurt bij pingelen). Maar als alles goed gaat (en gezien mijn gebrekkige pingelvaardigheden moet dat lukken) kan ik nog in februari opzeggen en kan ik in april een nieuwe start maken.
Maar bij de gemeente valt toch maar weinig te pingelen? Je functie is gewoon ingeschaald, hooguit kun je nog wat dienstjaren krijgen.

Verder is een gemeente natuurlijk wel een prima plek om te zitten in deze tijden van recessie. En na je werk nog tijd en energie overhouden heeft ook zo zijn voordelen.
The End Times are wild
pi_66253172
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:02 schreef Gellius het volgende:
Theegesprekken: Filippo Tommaso Marinetti, Peter Altenberg, Woody Allen's Zelig, collages, mijn verstrooidheid, stylesheets, het wel of niet hebben van een abonnement op het NRC.
Bij ons ging het over wintersport, *geheim onderwerp*, Groningen, Alaska en de overeenkomsten tussen de trap van een klussende collega ende schilderijen van Jackson Pollock.
pi_66253245
Dit zijn priklimonadegesprekken?
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:08:18 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66258807
Die Dita Von Teese is wel zo geil.
The End Times are wild
pi_66258870
Leuke muziek ook!
pi_66260256
Alle vrouwen zouden zo op hun tenen moeten lopen. Misschien een idee als verplicht vak in plaats van maatschappijleer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2009 23:40:07 ]
pi_66262782
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat er vaak enorme marges op keukens zitten. Afdingen is helemaal niet zielig voor de keukenboer. Het is eerder zo dat je zelf genaaid wordt als je niet afdingt. Een collega van me heeft onlangs een nieuwe keuken besteld tegen - uiteindelijk - minder dan de helft van de eerstgenoemde prijs.

Zelf heb ik nooit een keuken aangeschaft, maar ik probeer wel af te dingen op aankopen van meer dan een paar honderd euro. Het geld dat je ermee uitspaart is mooi meegenomen, maar het spel van de onderhandelen is ook boeiend.

Oh, Z, let je erop of de genoemde bedragen inclusief montage zijn?
pi_66262824
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:39 schreef LXIV het volgende:
Maar bij de gemeente valt toch maar weinig te pingelen? Je functie is gewoon ingeschaald, hooguit kun je nog wat dienstjaren krijgen.
Tuurlijk, je functie is in een bepaalde schaal gewaardeerd. Desondanks verdien ik momenteel meer dan volgens de salaristabellen maximaal in mijn schaal mogelijk is. Er valt dus best over te praten.
quote:
Verder is een gemeente natuurlijk wel een prima plek om te zitten in deze tijden van recessie. En na je werk nog tijd en energie overhouden heeft ook zo zijn voordelen.
Dat jij zo'n ambtenaar bent die een groot deel van z'n tijd verlummelt, betekent nog niet dat dat de werkelijkheid is voor alle ambtenaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2009 01:20:38 ]
pi_66264575
Mensen, ze loopt gewoon heen en weer en doet haar kleren uit.

Mensen die rondkomen van hun exhibitionisme staan bij mij onderaan de sociale ladder. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan Kluun.

[ Bericht 54% gewijzigd door Claudia_x op 20-02-2009 07:00:31 ]
pi_66264856
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 06:54 schreef Claudia_x het volgende:
en doet haar kleren uit.
Nou dan!
pi_66265145
Ik heb net de Herinneringen van een Engelbewaarder uit. Ik vond de DoKavaDa beter. Dat is een nietszeggende opinie, maar ik wilde zo graag DoKavaDa zeggen.
pi_66265211
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:19 schreef Gellius het volgende:
Ik heb net de Herinneringen van een Engelbewaarder uit. Ik vond de DoKavaDa beter. Dat is een nietszeggende opinie, maar ik wilde zo graag DoKavaDa zeggen.
Wat lees je nu deel 33
pi_66265228
We gaan niet regeltjesneuken, wel Claudia?
pi_66265335
Ik bedoelde eigenlijk dat ik wel benieuwd ben wat je er precies van vond. Mijn leeservaring was nogal eigenaardig. Ik vond het een vervelend boek maar wilde het wel uitlezen, en ik kan me echt niet meer herinneren waarom.
pi_66265494
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
. Ik vond het een vervelend boek maar wilde het wel uitlezen.
Dat was het precies. Nu vind is het vaker zo dat Hermans irriteert tijdens het lezen, maar dat maakt hem nu juist zo'n fenomenale schrijver. In dit geval ligt het er denk ik aan dat je steeds uit je verhaal gehaald wordt door de opmerkingen van de Engelbewaarder, het komt niet zo vaak voor dat er nog een ik-persoon is náást de hoofdpersoon. Ook eindigt het boek nogal abrupt, ik moet er nog even over nadenken wat ik daar van vind. Toch heb ik het met plezier gelezen, ik kon het niet weg leggen. Tenslotte vind ik het wel aardig dat het boek geschreven is precies in de maanden dat ik in de baarmoeder lag te rijpen.
pi_66265595
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:42 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dat was het precies. Nu vind is het vaker zo dat Hermans irriteert tijdens het lezen, maar dat maakt hem nu juist zo'n fenomenale schrijver.
Hm, interessante opmerking. Ik heb dat overigens ook met Grunberg.
pi_66266139
Ha.
Aldus.
pi_66266226
Ik heb niet zoveel Grunberg gelezen, en wat ik gelezen heb is jaren terug. Maar Multatuli heeft dat ook, bijvoorbeeld.
pi_66270434
Keuken is gekocht. Bij de vriendelijke Duitser.
Aldus.
pi_66270644
Is het een rustieke of nostalgische keuken geworden, Z?
pi_66270840
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef Gellius het volgende:
Ik zie Z veeleer aan voor wit, hoogglans. Met lades die vanzelf zacht dichtvallen.
pi_66270951
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef Gellius het volgende:
Ghehehe. Een 'moderne' denk ik zo. Een heel bescheiden keukentje hoor.
Aldus.
pi_66271067
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie Z veeleer aan voor wit, hoogglans. Met lades die vanzelf zacht dichtvallen.
Dat is 100% juist.

Aldus.
pi_66271123
Het plafond zal in werkelijkheid 3,4 meter hoog zijn overigens.
Aldus.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:52:31 #200
37950 JAM
pi_66271406
Ja, die vijftien centimeter hier op m'n scherm leken me al wat krap.
pi_66271897
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:44 schreef Z het volgende:

[..]

Dat is 100% juist.

[ afbeelding ]

Kan ik hier een carrière uit slepen?
pi_66272272
Ben jij ook al op zoek naar iets anders, iets beters, iets leukers?
pi_66273046
Het was een saai boek en toch ook spannend. HeVaEng dus.

Ik heb vandaag om 1130 's ochtends 6 chicken wings bij de Kentucky Fried Chicken gegeten. . Dat is cultuur, mensen.
pi_66273079
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:52 schreef JAM het volgende:
Ja, die vijftien centimeter hier op m'n scherm leken me al wat krap.
Grappig.
pi_66273169
Wat zal ik doen? Thuis hangen of naar de Praksis om tochtstrips en van die doorzichtige plakkaten voor op je ramen te halen?
pi_66273186
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:16 schreef Gellius het volgende:
Ben jij ook al op zoek naar iets anders, iets beters, iets leukers?
Nee. Ik ben op zoek naar een platform om mijn Mening Over Alles te mogen geven.
pi_66273200
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat zal ik doen? Thuis hangen of naar de Praksis om tochtstrips en van die doorzichtige plakkaten voor op je ramen te halen?
Praksis.
pi_66273439
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee. Ik ben op zoek naar een platform om mijn Mening Over Alles te mogen geven.
Misschien is het internet wel wat voor jou.
Aldus.
pi_66273465
Ik was gister in de Praksis, om pluggen te kopen, uiteindelijk heb ik een boormachine gekocht, en pluggen.
Aldus.
pi_66273524
Ik mis een fijne Praxis in de buurt. Of een Gamma.
pi_66273649
Ik ga altijd met de auto naar die idioot grote Praxis in het Westelijk havengebied.
Aldus.
pi_66273864
Ik mis ook een auto. En een rijbewijs .
pi_66273898
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:47 schreef Z het volgende:

[..]

Misschien is het internet wel wat voor jou.
Ik zit te denken aan een tv-programma. Talkshow. Alleen is de verhouding tussen gast en presentator van een radicaal andere aard. De gast of gasten zijn aanwezig om met de presentator te mogen praten. Waar het eigenlijk om gaat is dat de presentator (ik dus) zijn (haar) gedachten ontvouwt. De ene keer kan dat zijn over waarom Dr Phil de eigentijdse Aristoteles is, de andere keer over de keuken als spiegel van de ziel. Zoiets.

Nou ja, eigenlijk zien alle talkshows er al zo uit.
pi_66273943
Wij komen tegenover een Praksis te wonen.
pi_66273974
Ik heb gister overigens gedineerd in het Westelijk Havengebied (bij restaurant Open). Was lekker!
pi_66274114
Ik ging alltijd naar die Praxis, maar nu is het te ver weg. Er is wel een Praxis aan de Van Trompenburgstraat, maar dat is een klein rotpraxisje waar ze me te lichte hollewandpluggen verkocht hebben .

Waarom is Dr. Phil eigenlijk de eigentijdse Aristoteles?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:10:27 #217
15967 Frollo
pi_66274185
Prackzis?
pi_66274265
Mooi onderwerp voor 'n koffiegesprek!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:15:31 #219
15967 Frollo
pi_66274335
Neen Gellius, vandaag hebben we het over Het Bureau, de evolutiefolder (ja, waar blijft ie eigenlijk?) en glasvezelaansluitingen gehad.
pi_66274404
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:15 schreef Frollo het volgende:
Neen Gellius, vandaag hebben we het over Het Bureau, de evolutiefolder (ja, waar blijft ie eigenlijk?) en glasvezelaansluitingen gehad.
Ik zit nog steeds op de abortus folder met foetus te wachten.
Aldus.
pi_66274424
Mijn opa had vroeger een soort van Praxis (een eigen doe-het-zelf-bedrijf).

pi_66274484
Oh, ik vind deze foto zo leuk:

vrijdag 20 februari 2009 @ 13:24:45 #223
15967 Frollo
pi_66274636
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik vind deze foto zo leuk:

[ afbeelding ]
Voor als LXIV ooit een nieuwe avatar wil.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:37:18 #224
11923 I.R.Baboon
pi_66275020
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:15 schreef Frollo het volgende:
Ah, Het bureau lijkt me een heerlijk onderwerp om het over te hebben als ik eenmaal ambtenaar ben. Ik heb vandaag (zoals meestal) nog erg weinig niet-werkgerelateerds besproken.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:40:09 #225
15967 Frollo
pi_66275140
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ah, Het bureau lijkt me een heerlijk onderwerp om het over te hebben als ik eenmaal ambtenaar ben. Ik heb vandaag (zoals meestal) nog erg weinig niet-werkgerelateerds besproken.
Het Bureau graag met een hoofdletter, IR. Roept immers Nicolien niet uit: 'Dat rotBureau!'?
pi_66275230
Beckett, Kraus, korte scènes, improvisaties, tabakspotten, rijlessen, ouders, kapsels.
pi_66275642
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zit te denken aan een tv-programma. Talkshow. Alleen is de verhouding tussen gast en presentator van een radicaal andere aard. De gast of gasten zijn aanwezig om met de presentator te mogen praten. Waar het eigenlijk om gaat is dat de presentator (ik dus) zijn (haar) gedachten ontvouwt. De ene keer kan dat zijn over waarom Dr Phil de eigentijdse Aristoteles is, de andere keer over de keuken als spiegel van de ziel. Zoiets.
. Ik zou kijken.
pi_66277781
Oja sorry ik was vergeten dat als ik iets zeg dat dan niemand iets meer wil zeggen
pi_66277845
Ik probeer informatie in te winnen over een Master, maar er worden geen colleges meer gegeven, ik mag het 'research project' niet bijwonen en ook cursushandleidingen en examenopdrachten inzien blijkt onmogelijk. .
pi_66281502
Pope is een topic killer.
Aldus.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:14:24 #231
15967 Frollo
pi_66281760
Ik zoek me altijd rot in zijn posts naar iets waarop ik zou kunnen inhaken, maar het lukt gewoon niet.
pi_66281891
Ik snap zijn laatste post ook niet helemaal.
Aldus.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:34:19 #233
11923 I.R.Baboon
pi_66282528
Als jeugd moet je toch ook vooral onbegrepen zijn?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:08:05 #234
37950 JAM
pi_66283705
Kijk, dat snap ik dan weer niet.
pi_66283746
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:08 schreef JAM het volgende:
Kijk, dat snap ik dan weer niet.
Je wordt oud.
Aldus.
pi_66284217
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:14 schreef Frollo het volgende:
Ik zoek me altijd rot in zijn posts naar iets waarop ik zou kunnen inhaken, maar het lukt gewoon niet.
Je kan toch gewoon zeggen "ja dat had ik ook toen ik..." en dan een willekeurige gebeurtenis ophalen, eventueel verzonnen. Het is echt niet zo moeilijk hoor. Als het over een maand nog niet lukt, ga ik wel weg.

.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:23:47 #237
15967 Frollo
pi_66284257
Ik had dat ook een keer, dat ze me doodzwegen op een forum. Uiteindelijk ben ik maar weggegaan.
pi_66284311
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:17 schreef Z het volgende:
Ik snap zijn laatste post ook niet helemaal.
Ik wil een bepaalde master doen. Om te bepalen of die master geschikt is, wil ik kijken hoe de cursushandleidingen en de tentamens eruit zien. Om dat te doen neem ik contact op met de coordinator van die studie. De betreffende coordinator vindt dat het ongepast zou zijn als ik een samenkomst bij zou wonen en heeft geen zin om materiaal voor mij te presenteren en vindt dat ik maar naar een open dag moet komen.
pi_66284314
Kom, dat verzin je nu maar, Frollo.
pi_66284346
Dat pik je toch niet, Poop. Daar ga je toch op àf!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:28:04 #241
15967 Frollo
pi_66284414
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:26 schreef Gellius het volgende:
Hij is er dus op afgegaan. Echter zonder resultaat.

Wat er ongepast is aan het bijwonen van een samenkomst snap ik niet, maar okay, dat is die man zijn mening. Maar de pdf's van die handleidingen moet je toch wel op z'n minst kunnen krijgen?
pi_66284453
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:26 schreef Gellius het volgende:
Ik bedacht me dat ik vagelijk iemand ken die die studie doet. Ik vraag hem wel om me te helpen. Dat heb ik de betreffende coordinator ook laten weten. . (Nu loop ik natuurlijk wel de kans dat de coordinator mij niet toelaat tot die master omdat ik wat neerbuigend deed. Het is een master met selectie namelijk... Maar het is voor de goede zaak!).

Vanavond ga ik bij de ethiopiër eten. Als iemand een keer met me naar de ethiopiër wil, moet je dat gewoon laten weten hoor.
pi_66284492
Weten jullie trouwens waar je zelfbouwtompoucen kan kopen?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:34:44 #244
15967 Frollo
pi_66284628
Volgens mij bij elke redelijk tot goed gesorteerde supermarkt.
pi_66284675
Van tompoucen word je dik pope. DIK.
pi_66284738
. Ik had bij de Praksis een peerhouder en een snoertje gekocht. Om te kijken of dat zou werken hield ik de draadjes van het snoer effe op het peertje... Knal! ging het peertje! Mijn t-shirt vloog ook in de hens, maar die kon ik op tijd uit doen.
pi_66284770
En ik had een cd van Telemann gedownload en die doet het niet goed.
pi_66284952
Pope.
pi_66285010
JAAAAAAAA IK BEN EEN HELD HE~?! ONTPLOFFINGEN, DE PRAKSIS, ZELFBOUWTOMPOEZEN, JONGES JONGES, WAT EEN SPANNING, JAM IS ER NIKS BIJ
pi_66285020
jAM
pi_66285141
Ik voel de elektriciteit nog steeds door mijn lichaam sidderen. Tzk, tzk, tzk!
pi_66285795
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:36 schreef Gellius het volgende:
Van tompoucen word je dik pope. DIK.
maar Gellius, ZELFBOUWtompoezen, die moet je eerst in de oven doen ofzo, en dan moet je melk erbij doen en dan heb je die room en dat moet je op elkaar plakken en dan mag je ook nog de gelei eroverheen smeren... Dan moet het nog even in de koelkast en dan heb je zogenaamd ZELFGEMAAKTE tompoezen! Als een kindersurprise!
pi_66285802
Dat is toch prachtig?
pi_66286119
Ik ben natuurlijk helemaal voor zelf maken, pope. Niets dan lof daarvoor. Ik ben net bezig een groentesoep voor morgen te maken. Dan krijg ik de hele familie op verjaardagsvisite. Misschien had ik ook zelfbouwtompoucen moeten aanschaffen. Maar goed - ik ga morgen voor het eerst van mijn leven een appeltaart volgens aloud familierecept bakken. Dat is ook spannend!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:56:07 #255
11923 I.R.Baboon
pi_66287067
Ik wilde eigenlijk wel met jou naar de ethiopier, Pope. Maar samen tompoucen bakken lijkt me nog veel leuker! Jammer dat we geen huisgenoten zijn...
pi_66288045
Ik durf niet met pope naar de Ethiopiër. .
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:23:46 #257
37950 JAM
pi_66288100
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
JAAAAAAAA IK BEN EEN HELD HE~?! ONTPLOFFINGEN, DE PRAKSIS, ZELFBOUWTOMPOEZEN, JONGES JONGES, WAT EEN SPANNING, JAM IS ER NIKS BIJ
Ken je dat verhaal van die Chinees die allemaal wijven in de kont neukte met tijgerbalsem op z'n lul? Of dat verhaal van die andere Chinees die zichzelf aftrok bij een foto van z'n schijtende vader? Of dat verhaal van nog een Chinees die met een oud machinegeweer z'n bovenburen zo, hop, door het plafond in bed doodgeschoten heeft? Dat zijn pas spannende dingen, Pope; Chinezen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:24:32 #258
37950 JAM
pi_66288126
Nou, jongens, die Ethiopiër, die kan m'n pijp opblazen, met z'n hoerige kankerbekkie. Ik ga lekker kebab halen. Da-haag!
pi_66288272
Tshahaha, je kan in Leuven helemaal geen kebab halen! Enkel waterzooi, moselen of kip-in-het-pannetje.

Ik heb net alvast humus gemaakt. Met zeven teentjes knoflook .
pi_66288351
Het spijt me verschrikkelijk, maar waar gáát dit topic in vredesnaam over?!
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
pi_66288460
Over Pope. Het spijt mij ook verschrikkelijk.

Goeie accentjes trouwens. *up*.
pi_66288496
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:32 schreef Gellius het volgende:
Over Pope. Het spijt mij ook verschrikkelijk.
Pope? Eddie Pope of de paus, of wat?
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
pi_66290153
Weekend.
I intend to live forever, or die trying.
pi_66290323
Ben je jarig morgen Gellius?
Aldus.
pi_66293281
Woensdag. Maar dit komt beter uit.
pi_66293300
Dwerg.
pi_66296583
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
. Ik had bij de Praksis een peerhouder en een snoertje gekocht. Om te kijken of dat zou werken hield ik de draadjes van het snoer effe op het peertje... Knal! ging het peertje! Mijn t-shirt vloog ook in de hens, maar die kon ik op tijd uit doen.
Peerhouder?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 01:24:26 #268
11923 I.R.Baboon
pi_66303878
Dat avondlijke drinken kan ik heel slecht aan. Ik schaam me bijna voor mezelf. Waar is die Man Met De Enorme Lever van vroeger gebleven?
pi_66307714
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Peerhouder?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een fitting zit toch aan de peer zelf vast?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:07:52 #270
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66308421
...dass wir fliegen.
pi_66328506
Geen brood.
Geen beschuit of knackebrod of wat dan ook.
Geen chips.
Geen zoutjes.
Geen chocola.
Zo stom geweest om het overgebleven pannenkoekbeslag van gisteren weg te gooien.

Ik ga maar wat aardappeltjes bakken.
  zondag 22 februari 2009 @ 08:18:12 #272
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_66333542
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:29 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Een fitting zit toch aan de peer zelf vast?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_66333610
WAT!?
pi_66341222
Door schade en schande wijs geworden zeg ik tegen 5 VWO tegenwoordig niet meer: "lever dan en dan een hoofdstuk in van je werkstuk, zodat ik je op tijd kan bijsturen indien nodig en van tips voorzien", want dat gaat geheid fout.

Ik zeg tegenwoordig: "lever dan en dan een REPRESENTATIEF hoofdstuk in van je werkstuk, EN DUS NIET een inleiding met daarin enkel een samenvatting van leven en werken van Cicero, of van de geschiedenis van de Gallische oorlogen, WANT DAARAAN KAN IK NIET ZIEN of je onderzoeksvraag deugt, of je structuur goed is, of je analyses deugen.....".

En wat krijg ik? Minstens acht man met een inleidend knip- en plakseltje uit Wikipedia.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:47:18 #275
11923 I.R.Baboon
pi_66342548
Dan kan je ze morgenochtend mooi TERECHT WIJZEN en ze met hun LUIHEID om de OREN SLAAN en ze misschien zelfs PUBLIEK VERNEDEREN in de klas.

POSITIEF DENKEN!
pi_66342758
Het meest positieve is dat ik geen tijd hoef te besteden aan inhoudelijk commentaar, en het kan afdoen met "hier kan ik niets mee".

Maar ik maak me weleens zorgen, en denk "moet dit over twee jaar naar de universiteit?". Tegelijkertijd hoor ik van vrienden die werkcolleges geven aan eerstejaars studenten dat het daar ook schering en inslag is, dus eigenlijk niks aan het handje.
pi_66342802
Jij snapt 't IR. .

Of laconiek vertellen dat je bij die leerlingen alvast het cijfer 1 neerzet en dat ze, als ze willen dat het verandert, toch maar even in actie moeten gaan komen.

Ik vraag trouwens altijd van ze om een onderzoeksopzet in te leveren met daarbij: het onderwerp, de onderzoeksvraag, de uitwerking in deelvragen en hoofdstukken en bronnen. Pas als die opzet is goedgekeurd, kunnen ze aan de slag. Tussendoor voer ik nog een keer een gesprekje om te zien hoe het vordert en of ze goed bezig zijn en dan zie ik het eindproduct wel tegemoet. Ze mogen altijd een hoofdstuk opsturen als ze behoefte hebben aan feedback.

Achja, het blijft een hoop gedoe, die werkstukken. Ik vind de beoordeling ook erg lastig.
pi_66342907
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:53 schreef ShadyLane het volgende:
Maar ik maak me weleens zorgen, en denk "moet dit over twee jaar naar de universiteit?". Tegelijkertijd hoor ik van vrienden die werkcolleges geven aan eerstejaars studenten dat het daar ook schering en inslag is, dus eigenlijk niks aan het handje.
Het is pure luiheid en gemakzucht. Maar ik moet toegeven dat ik zelf ook pas op de universiteit heb geleerd werkstukken te schrijven. Ik denk dat we tegenwoordig misschien juist wel eens teveel verwachten van die leerlingen, in ieder geval op dit gebied. Ik heb ook eigenlijk tien keer liever dat ze een goed essay schrijven van twee pagina's, waar dan misschien nog twee originele beweringen in staan, dan een werkstuk van 20 pagina's dat alleen maar bestaat uit een opeenstapeling van feitjes en een volslagen oninteressant literatuuronderzoekje.
pi_66342994
Een opzet hebben ze in het begin ook moeten inleveren ja. Sommigen zijn echter zo eigenwijs dat ze toch door willen met een opzet die ik heb betiteld als 'onwerkbaar en geen voldoende opleverend' en denken dat een minieme wijziging ineens tot een briljant werkstuk gaat leiden. Anderen veranderen 'm wel helemaal, maar dan in iets dat OOK niet werkbaar is.

En een heleboel anderen hebben, soms na enige hulp, vaak ook gewoon zonder, prima in de gaten wat de bedoeling is en maken er iets briljants van. Het is niet alleen maar kommer en kwel.
pi_66343042
Ja, het is misschien ook wel teveel gevraagd in dit stadium en bij het overvolle programma dat ze hebben.
Wij gaan het werkstuk volgend jaar uit het schoolexamenprogramma gooien. Genoeg andere vakken waar ze het trucje kunnen leren.
pi_66343285
Ik heb me dapper in leven gehouden met enkel aardappels en nu is de verlossing nabij: de supermarkt is om 16:00 opengegaan.
pi_66348547
Studio Brussel:

Wat zegt een blinde als hij aan een viswinkel passeert?
"Dag dames"
pi_66351015
ShadyLane is leraar op een middelbare school?
Keiharde porno HIER!
pi_66351387
Ik zou hier een gevat antwoord op willen geven, maar ik sta met m'n bek vol tanden Waris!
pi_66364082
Zo'n moeilijke vraag is het ook weer niet.
pi_66364574
Ha die Pope! Wat ga je vandaag voor proefjes doen?
  maandag 23 februari 2009 @ 15:48:45 #287
37950 JAM
pi_66376348
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:28 schreef Gellius het volgende:
Tshahaha, je kan in Leuven helemaal geen kebab halen! Enkel waterzooi, moselen of kip-in-het-pannetje.

Ik heb net alvast humus gemaakt. Met zeven teentjes knoflook .
Vergeet de kip aan 't spit en de kip aan het spit zonder spit (de kip die in een oven klaargemaakt wordt met een halfvol blikje Rodenbach in de kont van de kip) niet.
pi_66394957
Hmm, ik zag vandaag op tv dat de kunstcollectie van YSL geveild gaat worden. In DWDD vroeg Van Nieuwkerk nota bene of er musea in de collectie geïnteresserd zouden zijn en of het niet bij elkaar had moeten blijven. Dat Yves Saint Laurent en Pierre Berge zelf jarenlang een klein museum in Parijs hadden kwam totaal niet ter sprake.

Dat museum bestaat dus nu helaas niet meer. Het was een heel leuk, maar klein museumpje, waar de werken van YSL te zien waren naast de kunstwerken waarop ze geïnspireerd waren. Een geblokt jurkje naast een Mondriaan bijvoorbeeld.

Jammer dat het nu weg is. Ik had er nog wel eens naar terug gewild.
pi_66397699
Je zal nu verder leven met de idee van een klein YSL-museumpje, k_man. Is dat eigenlijk niet nog veel mooier?
pi_66402948
Rust.
pi_66403874
Druk.
Aldus.
pi_66403949
Op verzoek van Claudia:

Afgelopen zomer in de keuken op Sardinië.
Aldus.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:15:17 #293
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66403958
Mand.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:22:44 #294
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_66404243
Dat is wel heel letterlijk in de keuken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:43:39 #295
15967 Frollo
pi_66404916
Ook toevallig, wij waren in de herfst op Sardinië en ik dacht al: wat klemt dat onderste laatje toch!
pi_66420757
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:15 schreef Z het volgende:
Op verzoek van Claudia:
[ afbeelding ]

Afgelopen zomer in de keuken op Sardinië.
!
pi_66433741
Zo.
pi_66434117
Mooi.
Aldus.
pi_66434241
We zullen met zingen maar even wachten tot er nog wat meer mensen zijn, denk ik.
pi_66434385
O ja! Van harte!
Aldus.
pi_66434470
Hee wat leuk! Dankjewel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')