Spirituele vrienden! Je zal ze maar hebben. Ik prijs mij gelukkig met mijn rationele, logisch-positivistische vriendenkring.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:14 schreef ShadyLane het volgende:
Ik werp mijn spirituele vriendinnen weleens voor de voeten dat het feit dat het zusje van de andere verjaardag in alle opzichten mijn evenbeeld is laat zien dat astrologie nergens op slaat, maar dan komen zij weer met ascendanten enzo.
Ik ga naar de kapper.
Pas maar op, ik heb het ook wel eens met zakelijke contacten gehad, en dan is het nog veel twijfelachtiger. Dan hoorde een leverancier dat ik net jarig was geweest, en die verbindt daar dan meteen allerlei conclusies aan. En als je dan heel voorzichtig tegenstribbelt krijg je ook meteen zo'n ascedent om je hoofd geslingerd. Sowieso vind ik die ascedenten een makkelijke en laffe truc.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:18 schreef Gellius het volgende:
[..]
Spirituele vrienden! Je zal ze maar hebben. Ik prijs mij gelukkig met mijn rationele, logisch-positivistische vriendenkring.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:55 schreef mane het volgende:
Volgens de astrologische wijsheden zijn mensen zoals Harry M. - met wie ik mijn verjaardag deel - megalomane zonnentypes met hoge idealen. Dat klopt natuurlijk totaal niet.
De bedoeling is Bosnië, Servië, Albanië, Montenegro en Griekenland. Ik wil zoveel mogelijk reizen met het lokale openbaar vervoer.quote:
Ahja, dat klinkt net zo erbarmelijk als de voorlaatste keer.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:17 schreef zodiakk het volgende:
[..]
De bedoeling is Bosnië, Servië, Albanië, Montenegro en Griekenland. Ik wil zoveel mogelijk reizen met het lokale openbaar vervoer.
Waarom zou ik daar iets vanaf weten?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:32 schreef Gellius het volgende:
Ik weet niet eens precies wat een ascendant is. Hoe werkt dat? Die vertegenwoordigt eigenschappen die in eerste instantie niet voorzien waren door de kwakzalver in kwestie, zodat alles gelukkig toch weer echt waar klopt met de sterren?
D&D, help ons uit den brand.
Denk ik althans, maar ik ben er zelf natuurlijk nog nooit geweest. Wil er wel graag naartoe, sinds die film.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:54 schreef ShadyLane het volgende:
maar al met al is het wel een must-see als je naar die gebieden gaat.
Spiritualiteit - dat leek me echt wat voor jouquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar iets vanaf weten?
De beledigingen in dit topic worden almaar grover...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:02 schreef Gellius het volgende:
Spiritualiteit - dat leek me echt wat voor jou.
Vissen staan erom bekend dat ze weinig tot geen mensenkennis hebben, niet?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:02 schreef Gellius het volgende:
[..]
Spiritualiteit - dat leek me echt wat voor jou.
Erbarmelijk? Er is niets mis met het busjesvervoer tussen Roemenië en Moldavië.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ahja, dat klinkt net zo erbarmelijk als de voorlaatste keer.
Yep.quote:Ga je alleen?
Dank voor de tip! Ik wilde ook nog Kaplan's Balkan Ghosts lezen, schijnt ook een mooie voorbereiding te zijn. Maar normaliter bereid ik me alleen praktisch voor en laat ik het voor de rest maar over me heen komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:54 schreef ShadyLane het volgende:
zodiakk, deze film is dan een mooie voorbereiding. Het is een lange zit, en vooral voor de eerste helft zou ik koffie aanraden, maar al met al is het wel een must-see als je naar die gebieden gaat.
Wat een snob ben je toch ook.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:51 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het overigens van de week voor het eerst in vele, vele jaren gedaan: een bibliotheekboek lezen. Ik voel me nog altijd een beetje aangerand.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:51 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het overigens van de week voor het eerst in vele, vele jaren gedaan: een bibliotheekboek lezen. Ik voel me nog altijd een beetje aangerand.
Ik ben er blij mee. Ik erger me wezenloos aan beelden van (half)naakte vrouwen in het publieke domein.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:16 schreef Z het volgende:
Ha. Mij viel gister op dat er geen blote borsten meer in de FA reclame zitten. Zou dat ook aan de verchristelijking van Nederland liggen? Waar gaat dit heen ...
Weinig interessants vandaag. We hebben het heel even gehad over hoe mijn baas gisteravond niet thuis heeft kunnen werken vanwege een overijverige kopieerbeveiliging van Adobe InDesign (wat een mens er toch haast toe zou doen besluiten om maar een crack te downloaden), maar daarna ben ik snel naar mijn kamer gegaan, want het is druk.quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
ik houd niet van kamperen.
Daarmee is alles wel in een mooie samenvatting neergezet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Pas maar op, ik heb het ook wel eens met zakelijke contacten gehad, en dan is het nog veel twijfelachtiger. Dan hoorde een leverancier dat ik net jarig was geweest, en die verbindt daar dan meteen allerlei conclusies aan. En als je dan heel voorzichtig tegenstribbelt krijg je ook meteen zo'n ascedent om je hoofd geslingerd. Sowieso vind ik die ascedenten een makkelijke en laffe truc.
Overigens ben ik gelijk jarig met Winston Bogarde, de Neger Die Voor Niemand Buigt, en Helmut Lotti. Meer hoeft er over horoscopen niet gezegd te worden.
Heb je die documentaire serie gezien vanquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:15 schreef zodiakk het volgende:
Dank voor de tip! Ik wilde ook nog Kaplan's Balkan Ghosts lezen, schijnt ook een mooie voorbereiding te zijn. Maar normaliter bereid ik me alleen praktisch voor en laat ik het voor de rest maar over me heen komen.
Daarom moeten ze voor straf in een tent of caravan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kramperen is voor mensen die wel een vakantie willen, maar 'm eigenlijk niet verdiend hebben.
Een compromis tussen verlangen en geweten.
.
Ik wil ook nog eens heel graag die kant op. Kamperen heb ik vaak gedaan, maar daar heb ik geloof ik nu ook wel mijn buik van vol. Een huisje is heel prettig en dat mag dan wel een heel sober huisje zijn. Maar in ieder geval een normaal bed om in te slapen; dat vind ik toch wel prettig.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:10 schreef ShadyLane het volgende:
Een vriend kwam met het plan om met een groepje te gaan hiken in de Picos de Europa. Rugzak mee, tentje mee, eten en brander mee en voila, weg uit de bewoonde wereld. Ik vond dat zo'n aantrekkelijk idee dat ik het boeken van een hotelrondreis door verre oorden er voorlopig om heb uitgesteld.
Ik had dan een auto bij en ging daarin slapen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:39 schreef ShadyLane het volgende:
Maar vinden jullie het dan niet het ultieme genot om ergens echt ver, diep in de natuur te zijn, waar je nu eenmaal geen bungalowtjes hebt?
NB: ik stel deze vraag voor de vorm.
Rond mijn achttiende heb ik dat wel een paar jaar gedaan, onder meer in Zweden en Wales. Ook nu stoot het idee me niet bij voorbaat af, maar mijn reisgenote is er echt niet toe te bewegen en daar heb ik vrede mee.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:39 schreef ShadyLane het volgende:
Maar vinden jullie het dan niet het ultieme genot om ergens echt ver, diep in de natuur te zijn, waar je nu eenmaal geen bungalowtjes hebt?
Da's wel absurd, waarschijnlijk slaapt hun auto beter.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:44 schreef Frollo het volgende:
Mijn schoonouders zijn in de zestig en brengen hun vakanties nog steeds het liefst in een trekkerstentje door. Al komt dat deels ook door misplaatste zuinigheid.
Euh. Nee.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:39 schreef ShadyLane het volgende:
NB: ik stel deze vraag voor de vorm.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat hoort helemaal niet. Je vrouw hoort met blote borsten in huis rond te lopen, dat wel.
Ja, die serie heb ik gezien, erg leuk!quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:38 schreef mane het volgende:
Heb je die documentaire serie gezien vanMichael Palin
? Hij reist door verschillende landen (Slovenië, Bulgarije, Roemenië etc) en ontmoet veel locals. Ik vond het fantastisch.
Ja, ik wil ook, maar daar moet dan nog wel een gesprek overheen idd, en dat kan pas begin maart, dus moet ik nog tot eind april blijven hangen bij A. Maar ja, 't is niet andersquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Hee, tof! Gefeliciteerd. En wil jij ook, of moet daar eerst nog een arbeidsvoorwaardengesprek overheen?
Neenee, het projectbureau van de hoofdstedelijke gemeente A.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:42 schreef zodiakk het volgende:
Gefeliciteerd, IR! Je gaat toch niet bij een kleine gemeente werken, hè. Want dan dooft je levenslicht wel langzaam uit hoor.
Exact.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:03 schreef Gellius het volgende:
Mooi, IR. Op het fietsje naar het werk en al om kwart over vijf bij Eik en Linde kunnen zitten.
Hmmm, wat zegt dat over mijn werk, waar ik in 5 minuten heen fiets.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef ShadyLane het volgende:
Welnee. Een baan die toelaat dat je er op de fiets naartoe gaat en 's avonds gewoon kunt sporten, hoeft overdag niet eens zo heel boeiend te zijn om toch een heel acceptabele baan te vormen. Dat komt wel goed!
Met de auto naar Frankrijk, met de hond en de fietsen... God, wat klinkt dat burgerlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat het dit jaar Frankrijk wordt, een week of 3-4, met een fiets en een pup achterin de auto. Nu nog een betaalbaar huisje vinden, want ik houd niet van kamperen.
Dan kom je in de verkeerde hotels. Natuurlijk verwacht ik geen uitgebreid, overdadig ontbijtbuffet bij zo'n hotel in Almaty, of andere achtergestelde gebieden. Daar ben ik al blij als er goede koffie is (en die is er nooit) of een gekookt eitje zonder blauwe dooier. Maar bij een beetje hotel in West Europa kun je toch vaak prima ontbijten. Hoewel dat wel afhankelijk is van het land: ik geloof dat de Fransen daar niet in uitblinken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:04 schreef Gellius het volgende:
Ik was aanvankelijk ook wel van de hotels, maar laten we eerlijk zijn: die ontbijtjes vallen vaak tegen.
Jep, ik snak naar burgerlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Met de auto naar Frankrijk, met de hond en de fietsen... God, wat klinkt dat burgerlijk.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kramperen is voor mensen die wel een vakantie willen, maar 'm eigenlijk niet verdiend hebben.
Een compromis tussen verlangen en geweten.
.
Nee. Maar ik heb wel zijn bureau opgeruimd, zijn badjas gewassen, zijn witte T-shirts gewassen en opgevouwen. En ik geef de katjes extra knuffels namens hem, download luisterboeken voor zijn moeder, en blijf extra laat op zodat ik hem nog welkom kan heten.quote:
Ohja. Nee. Eigenlijk niet. Toch voel ik me wel schuldig, hoor, maar mijn zin in chocola wint altijd van mijn geweten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:14 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoel: als je ze niet aanvult, eet je ze eigenlijk niet stiekem.
Foto!quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:19 schreef Gellius het volgende:
Om de burgerlijksheidsquotiënt nog even op te jagen: ik heb net het Amsterdamseschool () buffetje in de was gezet en nu zit er antiekwas op mijn muur.
.
Dat is nou het fijne aan samenwonen. Die kloteklusjes laat je gewoon aan de ander over!quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:38 schreef k_man het volgende:
Ik erger me aan de spotjes in de keuken. Om het lampje te vervangen moet je het glaasje eruit wippen. Even testen of het werkt en dan het glaasje terugduwen. Waarna het niet meer werkt. Enzovoorts, enzovoorts.
Hij stond achter je tijdens mijn voortreffelijke maal met de mislukte saus! Maar goed, dat was achter je. Inmiddels hebben we nieuwe gordijnen, een nieuwe tafel, een nieuwe bank, een nieuw bureau en binnenkort zelfs een achttiende eeuwse kast. We moeten nodig wat moderne elementen, anders verantieken we.quote:
Ik kan me er echt niks van herinneren. Ook niet van de mislukte saus. Het eten was heerlijk!quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:50 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hij stond achter je tijdens mijn voortreffelijke maal met de mislukte saus! Maar goed, dat was achter je. Inmiddels hebben we nieuwe gordijnen, een nieuwe tafel, een nieuwe bank, een nieuw bureau en binnenkort zelfs een achttiende eeuwse kast. We moeten nodig wat moderne elementen, anders verantieken we.
Oh, geweldig toch?quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:50 schreef Gellius het volgende:
We moeten nodig wat moderne elementen, anders verantieken we.
De bibliotheek is daarvoor ook echt de aangewezen plaats. De enige plek in huis waar ik wel veel moderne fratsen kan hebben, is de keuken. Mijn nieuwe geliefde heeft bij zijn werk een zeventiende eeuwse stijlkamer ingericht.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:23 schreef Gellius het volgende:
Hoewel, als ik aan mijn eigen droombibliotheekje denk, die wel geheel als stijlkamer zal zijn ingericht.
Bij de eerste drie onderwerpen heb ik niet eens een idee wie of wat het ís. Word ik intellectueel niet voldoende uitgedaagd in mijn huidige baan en zou ik op zoek moeten naar een andere?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:27 schreef Gellius het volgende:
De theegesprekken alhier van gisteren gingen over Gilles Deleuze, Gaston Bachelard, het gebruik van kummel, wat-te-doen-als-'n-een-echte-crisis-komt-en-we-worden-allemaal-ontslagen en de eigenaardigheden van voorbijkomende docenten.
Het grootste gedeelte van het gebouw waar ik werk is beschermd stadsgezicht. Ik heb nog eens een student een hamer uit de handen geslagen toen die een flinke spijker in de gefrescoode muur van de bibliotheek wilde slaan. Die schrok zich een hoedje overigensquote:
De hamer vloog vervolgens niet door een 18e-eeuws glas-in-loodraam?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van het gebouw waar ik werk is beschermd stadsgezicht. Ik heb nog eens een student een hamer uit de handen geslagen toen die een flinke spijker in de gefrescoode muur van de bibliotheek wilde slaan. Die schrok zich een hoedje overigens.
Daar hoefde ik niet voor te vrezen, want het gebouw is van 1930.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:38 schreef Frollo het volgende:
[..]
De hamer vloog vervolgens niet door een 18e-eeuws glas-in-loodraam?
Ik neem aan dat jij over het algemeen redelijk rustig en beheerst overkomt. Dan is zoiets wel even schrikken, maar ik had het graag gezien.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:35 schreef Gellius het volgende:
Ik heb nog eens een student een hamer uit de handen geslagen toen die een flinke spijker in de gefrescoode muur van de bibliotheek wilde slaan. Die schrok zich een hoedje overigens.
Wat weet jij dat ik niet weet?quote:
Geen idee, het topiconderwerp is wie er allemaal al kinderen verwekt heeft, en Liene post "meldt".quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat weet jij dat ik niet weet?
Kijk, die centen hou je lekker in je zak.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:27 schreef Z het volgende:
In 4 minuut 38 heb ik zo'n ¤5000,- van de prijs van een keuken af te weten praten. Dat is 1/3 van de originele verkoopprijs. De crisis heeft keukenland bereikt me dunkt.
Ahja. Liene: Welgefeliciteerd!quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:31 schreef Gellius het volgende:
[..]
Geen idee, het topiconderwerp is wie er allemaal al kinderen verwekt heeft, en Liene post "meldt".
Ik bedoel maar.
Ik heb weinig sympathie voor pingelen, want ik ben meestal degene die gepingeld wordt. Bijvoorbeeld met het huis. Nou, wees er maar blij om dat je een goede deal kunt krijgen dankzij De Crisis. Arme keukenboer.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Kijk, die centen hou je lekker in je zak.
Alleen: ik háát pingelen. Want misschien had je er in 5 minuut 26 wel ¤5500 af kunnen krijgen! Of ¤ 6000 in 6 minuut 7! Brrr, geef mij maar een normale winkelsituatie. Prijsstickertje, duidelijk, simpel.
Tja, dat vind ik echt iets voor mensen die zich bezighouden met muntjes.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:37 schreef mane het volgende:
Oké dames en heren, wat vinden jullie nou hiervan?
Het geldmuseum (Utrecht) - volgens mij niet bepaald een goedlopend museum - vindt het niet nodig een speciale tentoontstelling te maken (met bijbehorende lezingen etc.) over de financiële crisis. Want: de conservatoren hebben alleen verstand van muntjes en (het beste argument!!): een tentoonstelling maken kost tijd en dan is het zo 'mosterd na de maaltijd'.
Laat me raden. Je gaf hem een papiertje met daarop het bedrag dat je wél voor de keuken over had en zei: 'Zie maar wat je daarvan kunt maken.'quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:46 schreef Z het volgende:
Maar ik pingel eigenlijk niet eens. Ik heb gezegd dat ik niet met hun in zee ga omdat een andere keukenboer 5000 euro goedkoper is. Dat was een oprechte mededeling, vervolgens begint hij enorm in prijs te dalen.
Nee zo werk ik niet. Grondslag is dat de beste deal voor beide tot stand komt. Ik ga straks de aardige Duitse keukenboer bellen en dan ga ik hem niet een bodem prijs geven, ik leg de situatie aan hem voor.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat me raden. Je gaf hem een papiertje met daarop het bedrag dat je wél voor de keuken over had en zei: 'Zie maar wat je daarvan kunt maken.'
Jup, net m'n vader, ook zo'n pingelaar.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:37 schreef JAM het volgende:
Vandaag had mijn lieve vrouw les in het Nederlands, georganizeerd door het bureau INBURGERING van de provincie Vlaams Brabant. De man die die lessen verzorgde, de leraar, zei tegen haar dat ze niet graag gedaan en prettig moest zeggen, met een fiere, harde G die menig buitenlander doet denken dat we hier allemaal keelkankerhebben, maar er eerder als een halftamme, zachte Vlaamse flikker-G op na zouden moeten houden. Mijn vrouw antwoorde daarop: 'Zeg maar Scheveningen! Nee? Dag! Heil Hitler!'
Nou, is dat een prachtwijf, of niet?
quote:
Hier sluit ik me bij aan, ik heb alleen even gemist wat en waar.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ohja, ik ben IR helemaal vergeten te feliciteren. Welgefeliciteerd!
quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarnet m'n sollicitatiegesprek gevoerd bij de gemeente, en nu gebeld dat ze me willen hebben..
quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Neenee, het projectbureau van de hoofdstedelijke gemeente A.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Exact.. Gewoon weer elke week kunnen wielrennen en schaatsen en me 's avonds weer dood kunnen vervelen.
.
Intern ingehuurd worden door stadsdelen en andere gemeenteclubs om te adviseren bij projecten en die uit te voeren en zo. Wat dat concreet precies is kan ik je later vertellen, als ik ga vertellen dat het allemaal weer kut is.quote:Aha, bedankt.
Wat doet een projectbureau?
Nu weet ik weer waarom ik zo graag bier met je drink.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
als ik ga vertellen dat het allemaal weer kut is.
Maar bij de gemeente valt toch maar weinig te pingelen? Je functie is gewoon ingeschaald, hooguit kun je nog wat dienstjaren krijgen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bedankt voor alle goede wensen, mensen. Maar het kan nog misgaan, dinsdag moet ik onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden (en dat komt angstaanjagend dicht in de buurt bij pingelen). Maar als alles goed gaat (en gezien mijn gebrekkige pingelvaardigheden moet dat lukken) kan ik nog in februari opzeggen en kan ik in april een nieuwe start maken.
Bij ons ging het over wintersport, *geheim onderwerp*, Groningen, Alaska en de overeenkomsten tussen de trap van een klussende collega ende schilderijen van Jackson Pollock.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:02 schreef Gellius het volgende:
Theegesprekken: Filippo Tommaso Marinetti, Peter Altenberg, Woody Allen's Zelig, collages, mijn verstrooidheid, stylesheets, het wel of niet hebben van een abonnement op het NRC.
Tuurlijk, je functie is in een bepaalde schaal gewaardeerd. Desondanks verdien ik momenteel meer dan volgens de salaristabellen maximaal in mijn schaal mogelijk is. Er valt dus best over te praten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:39 schreef LXIV het volgende:
Maar bij de gemeente valt toch maar weinig te pingelen? Je functie is gewoon ingeschaald, hooguit kun je nog wat dienstjaren krijgen.
Dat jij zo'n ambtenaar bent die een groot deel van z'n tijd verlummelt, betekent nog niet dat dat de werkelijkheid is voor alle ambtenaren.quote:Verder is een gemeente natuurlijk wel een prima plek om te zitten in deze tijden van recessie. En na je werk nog tijd en energie overhouden heeft ook zo zijn voordelen.
Wat lees je nu deel 33quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:19 schreef Gellius het volgende:
Ik heb net de Herinneringen van een Engelbewaarder uit. Ik vond de DoKavaDa beter. Dat is een nietszeggende opinie, maar ik wilde zo graag DoKavaDa zeggen.
Dat was het precies. Nu vind is het vaker zo dat Hermans irriteert tijdens het lezen, maar dat maakt hem nu juist zo'n fenomenale schrijver. In dit geval ligt het er denk ik aan dat je steeds uit je verhaal gehaald wordt door de opmerkingen van de Engelbewaarder, het komt niet zo vaak voor dat er nog een ik-persoon is náást de hoofdpersoon. Ook eindigt het boek nogal abrupt, ik moet er nog even over nadenken wat ik daar van vind. Toch heb ik het met plezier gelezen, ik kon het niet weg leggen. Tenslotte vind ik het wel aardig dat het boek geschreven is precies in de maanden dat ik in de baarmoeder lag te rijpen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
. Ik vond het een vervelend boek maar wilde het wel uitlezen.
Hm, interessante opmerking. Ik heb dat overigens ook met Grunberg.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat was het precies. Nu vind is het vaker zo dat Hermans irriteert tijdens het lezen, maar dat maakt hem nu juist zo'n fenomenale schrijver.
Ik zie Z veeleer aan voor wit, hoogglans. Met lades die vanzelf zacht dichtvallen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef Gellius het volgende:
Is het een rustieke of nostalgische keuken geworden, Z?
Ghehehe. Een 'moderne' denk ik zo. Een heel bescheiden keukentje hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef Gellius het volgende:
Is het een rustieke of nostalgische keuken geworden, Z?
Dat is 100% juist.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie Z veeleer aan voor wit, hoogglans. Met lades die vanzelf zacht dichtvallen.
quote:
Grappig.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:52 schreef JAM het volgende:
Ja, die vijftien centimeter hier op m'n scherm leken me al wat krap.
Nee. Ik ben op zoek naar een platform om mijn Mening Over Alles te mogen geven.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:16 schreef Gellius het volgende:
Ben jij ook al op zoek naar iets anders, iets beters, iets leukers?
Praksis.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat zal ik doen? Thuis hangen of naar de Praksis om tochtstrips en van die doorzichtige plakkaten voor op je ramen te halen?
Misschien is het internet wel wat voor jou.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee. Ik ben op zoek naar een platform om mijn Mening Over Alles te mogen geven.
Ik zit te denken aan een tv-programma. Talkshow. Alleen is de verhouding tussen gast en presentator van een radicaal andere aard. De gast of gasten zijn aanwezig om met de presentator te mogen praten. Waar het eigenlijk om gaat is dat de presentator (ik dus) zijn (haar) gedachten ontvouwt. De ene keer kan dat zijn over waarom Dr Phil de eigentijdse Aristoteles is, de andere keer over de keuken als spiegel van de ziel. Zoiets.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:47 schreef Z het volgende:
[..]
Misschien is het internet wel wat voor jou.
Ik zit nog steeds op de abortus folder met foetus te wachten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:15 schreef Frollo het volgende:
Neen Gellius, vandaag hebben we het over Het Bureau, de evolutiefolder (ja, waar blijft ie eigenlijk?) en glasvezelaansluitingen gehad.
Voor als LXIV ooit een nieuwe avatar wil.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik vind deze foto zo leuk:
[ afbeelding ]
Ah, Het bureau lijkt me een heerlijk onderwerp om het over te hebben als ik eenmaal ambtenaar ben. Ik heb vandaag (zoals meestal) nog erg weinig niet-werkgerelateerds besproken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:15 schreef Frollo het volgende:
Neen Gellius, vandaag hebben we het over Het Bureau, de evolutiefolder (ja, waar blijft ie eigenlijk?) en glasvezelaansluitingen gehad.
Het Bureau graag met een hoofdletter, IR. Roept immers Nicolien niet uit: 'Dat rotBureau!'?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ah, Het bureau lijkt me een heerlijk onderwerp om het over te hebben als ik eenmaal ambtenaar ben. Ik heb vandaag (zoals meestal) nog erg weinig niet-werkgerelateerds besproken.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan een tv-programma. Talkshow. Alleen is de verhouding tussen gast en presentator van een radicaal andere aard. De gast of gasten zijn aanwezig om met de presentator te mogen praten. Waar het eigenlijk om gaat is dat de presentator (ik dus) zijn (haar) gedachten ontvouwt. De ene keer kan dat zijn over waarom Dr Phil de eigentijdse Aristoteles is, de andere keer over de keuken als spiegel van de ziel. Zoiets.
Je wordt oud.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:08 schreef JAM het volgende:
Kijk, dat snap ik dan weer niet.
Je kan toch gewoon zeggen "ja dat had ik ook toen ik..." en dan een willekeurige gebeurtenis ophalen, eventueel verzonnen. Het is echt niet zo moeilijk hoor. Als het over een maand nog niet lukt, ga ik wel weg.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:14 schreef Frollo het volgende:
Ik zoek me altijd rot in zijn posts naar iets waarop ik zou kunnen inhaken, maar het lukt gewoon niet.
Ik wil een bepaalde master doen. Om te bepalen of die master geschikt is, wil ik kijken hoe de cursushandleidingen en de tentamens eruit zien. Om dat te doen neem ik contact op met de coordinator van die studie. De betreffende coordinator vindt dat het ongepast zou zijn als ik een samenkomst bij zou wonen en heeft geen zin om materiaal voor mij te presenteren en vindt dat ik maar naar een open dag moet komen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:17 schreef Z het volgende:
Ik snap zijn laatste post ook niet helemaal.
Hij is er dus op afgegaan. Echter zonder resultaat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:26 schreef Gellius het volgende:
Dat pik je toch niet, Poop. Daar ga je toch op àf!
Ik bedacht me dat ik vagelijk iemand ken die die studie doet. Ik vraag hem wel om me te helpen. Dat heb ik de betreffende coordinator ook laten weten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:26 schreef Gellius het volgende:
Dat pik je toch niet, Poop. Daar ga je toch op àf!
maar Gellius, ZELFBOUWtompoezen, die moet je eerst in de oven doen ofzo, en dan moet je melk erbij doen en dan heb je die room en dat moet je op elkaar plakken en dan mag je ook nog de gelei eroverheen smeren... Dan moet het nog even in de koelkast en dan heb je zogenaamd ZELFGEMAAKTE tompoezen! Als een kindersurprise!quote:
Ken je dat verhaal van die Chinees die allemaal wijven in de kont neukte met tijgerbalsem op z'n lul? Of dat verhaal van die andere Chinees die zichzelf aftrok bij een foto van z'n schijtende vader? Of dat verhaal van nog een Chinees die met een oud machinegeweer z'n bovenburen zo, hop, door het plafond in bed doodgeschoten heeft? Dat zijn pas spannende dingen, Pope; Chinezen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
JAAAAAAAA IK BEN EEN HELD HE~?! ONTPLOFFINGEN, DE PRAKSIS, ZELFBOUWTOMPOEZEN, JONGES JONGES, WAT EEN SPANNING, JAM IS ER NIKS BIJ
Pope? Eddie Pope of de paus, of wat?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:32 schreef Gellius het volgende:
Over Pope. Het spijt mij ook verschrikkelijk.
Peerhouder?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:. Ik had bij de Praksis een peerhouder en een snoertje gekocht. Om te kijken of dat zou werken hield ik de draadjes van het snoer effe op het peertje... Knal! ging het peertje! Mijn t-shirt vloog ook in de hens, maar die kon ik op tijd uit doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Peerhouder?Een fitting zit toch aan de peer zelf vast?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:29 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Een fitting zit toch aan de peer zelf vast?
Het is pure luiheid en gemakzucht. Maar ik moet toegeven dat ik zelf ook pas op de universiteit heb geleerd werkstukken te schrijven. Ik denk dat we tegenwoordig misschien juist wel eens teveel verwachten van die leerlingen, in ieder geval op dit gebied. Ik heb ook eigenlijk tien keer liever dat ze een goed essay schrijven van twee pagina's, waar dan misschien nog twee originele beweringen in staan, dan een werkstuk van 20 pagina's dat alleen maar bestaat uit een opeenstapeling van feitjes en een volslagen oninteressant literatuuronderzoekje.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:53 schreef ShadyLane het volgende:
Maar ik maak me weleens zorgen, en denk "moet dit over twee jaar naar de universiteit?". Tegelijkertijd hoor ik van vrienden die werkcolleges geven aan eerstejaars studenten dat het daar ook schering en inslag is, dus eigenlijk niks aan het handje.
Vergeet de kip aan 't spit en de kip aan het spit zonder spit (de kip die in een oven klaargemaakt wordt met een halfvol blikje Rodenbach in de kont van de kip) niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:28 schreef Gellius het volgende:
Tshahaha, je kan in Leuven helemaal geen kebab halen! Enkel waterzooi, moselen of kip-in-het-pannetje.
Ik heb net alvast humus gemaakt. Met zeven teentjes knoflook.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:15 schreef Z het volgende:
Op verzoek van Claudia:
[ afbeelding ]
Afgelopen zomer in de keuken op Sardinië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |