abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66231331
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:46 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Dus je zegt dat er beuwst een schuld is gecreeerd bij Roda? Dat is nog triester.
Als Fortuna supporter kan ik dit bevestigen, Roda heeft 2 transfers geblokkeerd dit seizoen, transfers die Roda veel geld zouden opleveren.

Het grappige eraan is, 2 jaar geleden las ik een bericht in de krant dat Roda minder inkomsten had omdat transfers uitbleven, daarom was het zo raar dat er nu vraag was na 2 spelers bij Roda en ze ze niet wilde verkopen. Nu zijn ze enkele maanden verder en plots heeft Roda een schuld, hadden ze die schuld niet 4 maanden geleden al (zien aankomen)

Bij Fortuna hetzelfde, Erkens (directeur) gemeld dat hij geen kleine sponsoren nodig had (sponsoren hebben nu ook een boze brief gestuurd naar Erkens) geen enkele andere sponsor aangetrokken, geen geld binnengebracht, alleen maar afbouwen, de laatste 3 jaar onder Erkens is Fortuna er alleen maar op achteruit gegaan.

En heel toevallig lopen alle contracten van alle spelers van Fortuna, behalve 1 speler, af.

Allemaal toeval? Nee Roda en Fortuna waren al langer bezig met de fusie, en hebben het zo gestuurd dat er geen weg terug meer is. Dan komt er een onderzoek, ze zien de boekhouding van de laatste 3 jaar, en dan kun je alleen maar concluderen dat er smerige spelletjes gespeeld worden.

Ik ben een Fortuna fan, maar ben erg nuchter, bekijk het niet met een groen/gele bril, maar ik moet toegeven dat het verhaal van beide besturen niet klopt.
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:53:26 #77
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_66235960
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:54 schreef VatosLoco het volgende:

[..]En heel toevallig lopen alle contracten van alle spelers van Fortuna, behalve 1 speler, af.
Dat is uiteraard geen toeval en als het wel toeval zou zijn dan zou het pas echt wanbeleid zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_66236621
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:06 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Volgens jou heeft de gemeente dus al 2x 3 miljoen erin gepompt.

Vrij goedkoop als je als gemeente voor 6 miljoen een belang van 50,01% krijgt in een stadion van om en nabij 40 miljoen.
Precies, dat gevoel had ik ook. 6 miljoen voor een meerderheidsbelang in zo'n stadion is een koopje.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_66238435
Wel vreemd vind ik het dat Roda in de winterstop De Wree, Delorge en nog zo'n jonge Kameroenees haalde. Of zijn die mbv externe financiers gehaald?
pi_66238503
Delorge was iig (zo goed als) gratis geloof ik.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:53:54 #81
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66238512
En na één avondje slapen is men bij Roda JC ineens niet meer blij dat de gemeente een onderzoek eist.

Er was toch geen wanbeleid? Narinx kon alle beslissingen toch verantwoorden? Nou dan is het onderzoek ook niet erg!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:54:37 #82
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66238541
Delorge was toch free?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66238621
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:54 schreef Damzkieee het volgende:
Delorge was toch free?
Hij zal vast niet voor niets gaan voetballen. Salaris gaat ook geld kosten.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:00:43 #84
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66238764
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:51 schreef Blawh het volgende:
Wel vreemd vind ik het dat Roda in de winterstop De Wree, Delorge en nog zo'n jonge Kameroenees haalde. Of zijn die mbv externe financiers gehaald?
Door Roda zelf betaald, toch vreemd als het zo erg is met je financiën.

Er stond een financier garant voor de transfersom van De Wree, maar dat was zover ik begreep enkel als Roda niet van bepaalde spelers afkwam (zoals de Man).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_66238860
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:34 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Maar als FC Limburg komt dan neem ik aan dat die 15 miljoen ook kwijt gescholden zal worden?

Roda heeft voor 2005 al eens een garantie van 3 miljoen gehad, in 2005 15 miljoen, en nu wederom geld.
Volgens mij moet je het woord garantie eens opzoeken. Je krijgt dan namelijk geen geld. Het is alleen een extra zekerheidje voor de bank/schuldeisers.
pi_66238870
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:51 schreef Blawh het volgende:
Die vraag heb ik inderdaad al vaker gehoord de afgelopen weken. Lijkt inderdaad verdacht veel op zo'n sterfhuisconstructie.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_66239027
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:03 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Die vraag heb ik inderdaad al vaker gehoord de afgelopen weken. Lijkt inderdaad verdacht veel op zo'n sterfhuisconstructie.
Dan gaat de KNVB ook niet vrijuit lijkt me, zullen ook wel in het 'complot' zitten dan.
pi_66239063
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:07 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dan gaat de KNVB ook niet vrijuit lijkt me, zullen ook wel in het 'complot' zitten dan.
Tuurlijk. Als er één grote voorstander van zulke fusies is, is het de KNVB wel.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:14:05 #89
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66239276
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:07 schreef Blawh het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:08 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als er één grote voorstander van zulke fusies is, is het de KNVB wel.
Zegt het genoeg dat het zo goed als zeker is dat die arme meneer Kuijer een topfunctie bij de KNVB gaat bekleden?
Planning:
-
pi_66239390
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:14 schreef DarkShine het volgende:

[..]

[..]

Zegt het genoeg dat het zo goed als zeker is dat die arme meneer Kuijer een topfunctie bij de KNVB gaat bekleden?
Dat is wel héél toevallig inderdaad
pi_66239602
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:14 schreef DarkShine het volgende:

[..]

[..]

donderdag 19 februari 2009 @ 15:29:31 #92
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66239947
Ghehehe
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66239955
Komt die twee miljoen er nou ook sowieso nog bij?
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:31:37 #94
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66240046
quote:
Roda-directeur niet tevreden met één miljoen

Algemeen directeur Huub Narinx van Roda JC is niet tevreden over het bedrag dat de gemeenteraad van Kerkrade bereid is te betalen aan de noodlijdende club. Roda had om drie miljoen euro gevraagd in ruil voor aandelen in het stadion.

De gemeenteraad besliste woensdag dat Roda één miljoen direct krijgt en de andere twee miljoen als de club aan een aantal voorwaarden heeft voldaan. Zo moet er ondermeer een onafhankelijk onderzoek komen naar het beleid bij de club. Volgens Narinx heeft Roda een aantal problemen dat zo snel mogelijk opgelost moet worden. En daar heeft de Kerkraadse club geld voor nodig.

Bron: L1
  • Huub leg uit, als je niks te verbergen hebt waarom dan zo moeilijk doen?
  • Het probleem, dat zo snel mogelijk opgelost moet worden, ben jij, het bestuur & de RvC!
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 februari 2009 @ 15:33:14 #95
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66240114
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 10:19 schreef DarkShine het volgende:

[..]

De boel werd hoe dan ook gered, de gemeente staat garant voor 15 miljoen. Ze had dus de keuze of 3 (werd dus 1) miljoen in Roda steken en een meerderheidsbelang in het stadion of meer kwijt door de garantstelling...

Los daarvan is Roda één van de weinige clubs die nog, gedeeltelijk, eigenaar is van haar eigen stadion.
    ja dat is destijds handig gedaan, zo zit je altijd veilig
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 februari 2009 @ 15:34:46 #96
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66240173
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 11:06 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Volgens jou heeft de gemeente dus al 2x 3 miljoen erin gepompt.

Vrij goedkoop als je als gemeente voor 6 miljoen een belang van 50,01% krijgt in een stadion van om en nabij 40 miljoen.
    hoeveel % hadden ze al?
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      donderdag 19 februari 2009 @ 15:35:41 #97
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66240214
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 15:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoeveel % hadden ze al?
    Er komt meen ik 5% bij deze keer.

Maar totaal heeft men dus 6 mil. betaald voor 50,01%.
    Planning:
    -
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 februari 2009 @ 15:37:03 #98
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66240251
    maar de hypotheek mag nu toch ook voor een groot deel van de baalns van de club af, dat scheelt ook wat.
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 19 februari 2009 @ 15:41:19 #99
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_66240419
    Het schimmige is dat het niet makkelijk is te achterhalen uit welke vorm de schulden van clubs bestaan, en hoe deze tekorten worden gefinancieerd.

Bijvoorbeeld, Sparta heeft 5/6 jaar geleden ook 6,5 miljoen euro 'gekregen'. Tenminste, Sparta heeft zijn eigen stadion voor 6 miljoen euro 'verkocht', en betaald daar ongeveer 650k 'huur' voor. Of zie het als een hypothecaire lening.
    Stadsgenoten Feyenoord en Excelsior over de zeik. Maar de Rotterdamse belastingbetaler kost het geen cent (mooie rente bedongen op de lening).

En indirect zijn er vele miljoen gestoken in accomodaties waar sommige clubs meer voordeel van hebben dan andere. ADO betaalt volgens mij nauwelijks huur.

En zo blijft het moeilijk om direct te oordelen over de steun bij andere clubs. De media geven vaak een onvolledig beeld, en zijn zelfs te beroerd om onderscheid tussen een lening en een gift te maken.

Maar wrang blijft het wel. Sparta had bij de promotie weer wat financiele moeilijkheden (extra kosten ivm ontslagen Aandewiel, de zaak Kokmeijer bijv.) maar vele miljoenen aan transferopbrengsten waren meer dan welkom.
    Toch kwamen ondanks deze opbrengsten er geen dure versterkingen bij.

En dan zie je een concurrent die 90% van zijn schulden kwijtgescholden ziet worden (20 miljoen?) doordat ze faillisement hebben aangevraagd. En die huren doodleuk spelers als Lasse Nilsson. Misschien dat een sponsor deze jongen betaalt, misschien dat het keurig binnen de nieuwe begroting valt. Maar het voelt niet lekker bij veel andere supporters. Tsja, lastig.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 februari 2009 @ 15:45:02 #100
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66240551
    In Eindhoven verrekte de gemeente het ook maar om garrant te staan voor de hypotheek van PSV, dat zou bergen geld schelen we liggen krom voor die kut hypotheek
    DeLuna vindt me dik ;(
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')