Je vergeet even dat die coöperatie die woning waarschijnlijk voor 40.000 gulden heeft gekocht of misschien wel minder.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel veel woningen worden onder de werkelijke kostprijs verhuurd. Want voor die 375 per maand kan de verhuurder maar moeilijk de OZB, de onderhoudskosten, de beheerkosten etc betalen. Je mag 1% van de waarde van het huis voor onderhoud rekenen. Op een woning van 2 ton is dat dan al snel 2000 euro per jaar. De eerste 6 maanden verhuurt hij dan al voor het onderhoud. De zevende maand voor de OZB en de beheerkosten. Blijven er nog 5 maanden "winst" over. Dat is in jouw geval zo'n 1800 euro.
Op een woning van 2 ton is dat een extreem slecht rendement. Als je het geld op de bank zet krijg je al 10.000 euro rente op zo'n bedrag.
De woning is uit 2000 en voldoet aan de overheidseisen voor 'duurzaam bouwen'.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Werkelijk voor 375 eurie een huis huren van 200k![]()
Ik denk dat de OZB van zijn woning flink lager ligt. En breng eens 200k naar de bank, veilig is het daar![]()
Of beleg het op de beurs, nog beter. Of investeer het in woningen en vraag 1200 eurie per maand aan huur![]()
Die woning waar hij in woont is waarschijnlijk voor Fl. 60.000 gulden gebouwd destijds, die is al tig keer afbetaald en een ware goudmijn voor de eigenaar. 375 eurie is waarschijnlijk al zwaar overgewaardeerd.
Klopt, een hoop woningcorporaties pakken wat extra winst omdat ze mogen meebetalen aan de 'prachtwijken'.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:27 schreef Wombcat het volgende:
Woningcorporaties zijn de laatste jaren vooral bezig met projectontwikkelaartje spelen.
Ok en dan wil jij beweren dat de HRA afgeschaft moet worden en dat wij niet mee betalen aan jou woning?quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De woning is uit 2000 en voldoet aan de overheidseisen voor 'duurzaam bouwen'.
Ik wil dat de woningmarkt recht getrokken wordt, dus HRA eraf EN subsidies. Ik heb nooit anders beweert.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ok en dan wil jij beweren dat de HRA afgeschaft moet worden en dat wij niet mee betalen aan jou woning?
Al voor die prachtwijken waren de corporaties vooral bezig met projectontwikkelaar spelen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Klopt, een hoop woningcorporaties pakken wat extra winst omdat ze mogen meebetalen aan de 'prachtwijken'.
Eentje met slechts 14% bijtelling? Niet slecht voor dat bedrag. Maar hoe groot is je woning dan eigenlijk?quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
De woning is uit 2000 en voldoet aan de overheidseisen voor 'duurzaam bouwen'.
zo'n 150m2quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Eentje met slechts 14% bijtelling? Niet slecht voor dat bedrag. Maar hoe groot is je woning dan eigenlijk?
Ok, maar wat doen ze dan met al dat geld? Ze hebben officieel geen winstoogmerk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:37 schreef Wombcat het volgende:
Al voor die prachtwijken waren de corporaties vooral bezig met projectontwikkelaar spelen.
Met of zonder zwembad?quote:
Ik ben overigens ook voor de afschaffing van HRA maar niet voor subsidies. Ik vind dat als je kiest voor huren dat je alleen in aanmerking voor een woning mag komen die bij je inkomen past. Nu wonen rijkere in goedkope huizen en armere in dure huizen met subsidie. Omgekeerde wereld. De subsidie is niet zo bedoelt. Dat is dat als je een goedkoper huis niet kan bekostigen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil dat de woningmarkt recht getrokken wordt, dus HRA eraf EN subsidies. Ik heb nooit anders beweert.
Eh dat is ook zo.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook voor de afschaffing van HRA maar niet voor subsidies. Ik vind dat als je kiest voor huren dat je alleen in aanmerking voor een woning mag komen die bij je inkomen past.
Ik krijg helemaal geen subsidie noch krijgt de woningstichting subsidie voor deze woning. Er is een eenmalige subsidie geweest voor het totale project waarbij de eisen waren dat er duurzaam gebouwd werd en de huur niet hoger mocht zijn dan 700 gulden.quote:Nu wonen rijkere in goedkope huizen en armere in dure huizen met subsidie.
Welke subsidie?quote:Omgekeerde wereld. De subsidie is niet zo bedoelt.
Nee daar is huursubsidie voor. Dat krijg ik niet.quote:Dat is dat als je een goedkoper huis niet kan bekostigen.
Waarom blijkt dat hier uitquote:Overigens blijkt hier het tekoert in de woningmarkt maar wer eens uit. Het huren is gewoon een aflopende zaak lijkt het.
Idd, dat gaat op aan salarissen, snoepreisjes, vage projecten en vaak naar een dikke bankrekening waarmee ze nu nieuwbouwprojecten voor een habbekrats gaan opkopen met overheidssubsidie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ok, maar wat doen ze dan met al dat geld? Ze hebben officieel geen winstoogmerk.
Indirect krijg je wel subsidie: je huur had niet zo laag kunnen zijn, als gewoon de marktprijzen gehanteerd werden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik krijg helemaal geen subsidie noch krijgt de woningstichting subsidie voor deze woning. Er is een eenmalige subsidie geweest voor het totale project waarbij de eisen waren dat er duurzaam gebouwd werd en de huur niet hoger mocht zijn dan 700 gulden.
Tja zo lust ik er nog wel een paar. Dan krijgt iedereen in nederland subsidie op alle etenswaren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Indirect krijg je wel subsidie: je huur had niet zo laag kunnen zijn, als gewoon de marktprijzen gehanteerd werden.
Hoewel je het te scherp neerzet, klopt de basis wel. Corporaties zitten goed in het geld momenteel.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Idd, dat gaat op aan salarissen, snoepreisjes, vage projecten en vaak naar een dikke bankrekening waarmee ze nu nieuwbouwprojecten voor een habbekrats gaan opkopen met overheidssubsidie.
Ik zeg het je; Maffia is het gewoon.
Kunnen ze het beter in het laag houden van de huren steken, maar dat mag blijkbaar ook niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoewel je het te scherp neerzet, klopt de basis wel. Corporaties zitten goed in het geld momenteel.
Als je meer gaat verdienen houd je de woning bezet tov de oorspronkelijke doelgroep, zou een clausule moeten zijn in mijn optiek.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh dat is ook zo.
[..]
Ik krijg helemaal geen subsidie noch krijgt de woningstichting subsidie voor deze woning. Er is een eenmalige subsidie geweest voor het totale project waarbij de eisen waren dat er duurzaam gebouwd werd en de huur niet hoger mocht zijn dan 700 gulden.
[..]
Welke subsidie?
[..]
Nee daar is huursubsidie voor. Dat krijg ik niet.
[..]
Waarom blijkt dat hier uit
De overheid zou slim zijn door ook de corporaties te nationaliseren en de woningen te verkopen aan de huurders, zolang het nog kan, dan hoeven ze helemaal niet te bezuinigen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoewel je het te scherp neerzet, klopt de basis wel. Corporaties zitten goed in het geld momenteel.
Hier en daar wordt al nieuwbouw overgekocht met korting van de projectontwikkelaar en subsidie van de overheid. Terwijl ze zelf een tekort en hoge prijs hebben bewerktstelligd.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:48 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als je meer gaat verdienen houd je de woning bezet tov de oorspronkelijke doelgroep, zou een clausule moeten zijn in mijn optiek.
Nee die subsidie wordt niet vertaald naar een lage huurprijs, sterker nog die subsidie heeft zelfs geen enkele invloed gehad op de huurprijs behalve dat het als EIS werd gesteld. Het subsidie geld is gestoken in de ontwikkeling van het project. De woningstichting accepteert de lage huurprijs die alleen voor de orginiele bewoners geldt die in de woningen woonde die afgebroken werden voor een overzichtelijke periode. De volgende bewoner betaalt een andere huurprijs.quote:Dan profiteer jij toch van die subsidie als die vertaalt wordt naar een lagere huurprijs of niet dan?
Het is helemaal niet relevant waarvoor die woningen oorspronkelijk zijn aangeschaft. Een basisbeginsel uit de economie is dat het eigen vermogen met minstens de rentevoet moet renderen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je vergeet even dat die coöperatie die woning waarschijnlijk voor 40.000 gulden heeft gekocht of misschien wel minder.
Als jij het zo goed weet, waar komt het geld dan vandaan dat een coöperatie dan tekort heeft? Het mooie pand, personeel enz moet ook betaalt worden.
Juist en daarom is het een beetje wrang om de woningbezitters te straffe voor de huidige situatie. Die hebben we echt aan de woningcoöperaties te danken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef henkway het volgende:
[..]
De overheid zou slim zijn door ook de corporaties te nationaliseren en de woningen te verkopen aan de huurders, zolang het nog kan, dan hoeven ze helemaal niet te bezuinigen.
de corporaties bezitten 300 miljard euro en de staatsschuld is nu 240 miljard euro
Als die huurders dan aan het verbeteren / verbouwen gaan, geeft dat ook nog de economie een zwengel
Akkoord, lijkt mij een mooie oplossing. Ik snap nl best dat jij niet gemotiveerd bent om je stekje te verlaten, opzich ook heel logisch.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Mensen gedwongen laten verhuizen. Weet je wat, dan stel ik gelijk voor dat je een woning ook niet boven de reeele waarde mag verkopen als je genoeg gaat verdienen akkoord?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |