Alsof generatie Y iets presteert, het moet allemaal 'leuk' en 'uitdagend' zijn en vooral niet teveel op werk lijken want daar kan generatie Y niet aan beginnen hoor, men heeft graag van OV kaarten en stufi geprofiteerd, weinig geleerd en willen wel gelijk lease autotje, goed salaris en natuurlijk veel vakantiedagen en leuk huisje van 3 ton want dat moet allemaal kunnen, toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef LXIV het volgende:
En natuurlijk staat in het ontslagrecht ook dat de jongeren eerder ontslagen worden. Al produceren die 2x zoveel voor de helft van het geld. De babyboomer zit achter zijn compu te patiencen met een bakkie koffie, en ziet jou je bureau leegruimen. En doei he! Als er weer echt geproduceerd moet worden mag je komen voor 15 euro per uur.
Het is bizar dat alle discussies over welvaartsverdeling altijd gaan tussen arm en rijk. Want in werkelijkheid gaat het tussen oud en jong.
Ik denk niet dat de babyboomer hier onderuit komt hoor...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef LXIV het volgende:
Het is in ieder geval wel generatie Y die de rekening mag betalen.
Generatie X dus, die anders dan generatie Y geen jeugd heeft gehad met babyboom pappies en mammies die alles voor hun kinderen kochten en deden. Want ze hadden er meestal maar één of twee en een de beste baantjes. Ik heb mezelf redelijk uit de achterstand geworsteld, maar als ik 6 jaar eerder of later was geboren was mijn leven een stuk makkelijker geweest.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me af wie generatie Y is.
Ik heb het idee dat vooral de generatie van nu eind 30 tot half 40 de rekening betaalt. Van school gekomen in '80 en DUS werkeloos omdat de babyboomers aan het werk moesten blijven. Daarna in '90 de tijden van loonmatiging en nu in '10 de klap opvangen...
Ow ja, de generatie niX en patat generatie genoemd door diezelfde babyboomersquote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Generatie X dus, die anders dan generatie Y geen jeugd heeft gehad met babyboom pappies en mammies die alles voor hun kinderen kochten en deden. Want ze hadden er meestal maar één of twee en een de beste baantjes. Ik heb mezelf redelijk uit de achterstand geworsteld, maar als ik 6 jaar eerder of later was geboren was mijn leven een stuk makkelijker geweest.
Generatie Y, want die krijgt het straks voor het zeggen. Dat is waar ik diverse mensen uit de babyboomgeneratie voor heb gewaarschuwd: dat ze straks gewoon worden gekort en op leeftijd met steeds minder toe zullen moeten omdat ze simpelweg onvoldoende opzij gezet hebben en ze de reparatiekansen nu terzijde mikken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef LXIV het volgende:
Ach, die wordt niet meer ontslagen, zit met een enorme overwaarde op zijn huis, eindpensioen vanaf 54. Wie maakt hem wat?
Als je oud bent is het toch handig dat er jongeren zijn om jouw reet af te vegen...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:29 schreef capricia het volgende:
Kinderbijslag mag ook wel afgeschaft worden. Te idioot voor woorden, die fok-premie.
Alsof mensen kinderen nemen voor de kinderbijslag...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je oud bent is het toch handig dat er jongeren zijn om jouw reet af te vegen...
Nee, maar het afschaffen zou toch een drempel kunnen betekenen EN het is logisch dat mensen die geen kinderen nemen meebetalen gelet op het maatschappelijk belang van kinderen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:52 schreef capricia het volgende:
Alsof mensen kinderen nemen voor de kinderbijslag...
Dat meebetalen doen we toch allemaal al? Denk aan onderwijs, medische zorg, consultatiebureaus, kinderbescherming etc.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar het afschaffen zou toch een drempel kunnen betekenen EN het is logisch dat mensen die geen kinderen nemen meebetalen gelet op het maatschappelijk belang van kinderen.
En je betaalt zo een beetje mee aan de voeding...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:10 schreef capricia het volgende:
Dat meebetalen doen we toch allemaal al? Denk aan onderwijs, medische zorg, consultatiebureaus, kinderbescherming etc.
Ik heb dat net uitgelegd: maatschappelijk belang, dus is het logisch dat de mensen die zich veel geld besparen door geen kinderen te nemen een deel(tje) daarvan geven aan de mensen die wel zorgen voor een nieuwe generatie. Iets met: iedereen profiteert, iedereen betaalt mee...quote:Ik zie niet in waarom er een fokpremie uitgekeerd moet worden. Mensen die kinderen nemen, kiezen daat toch zelf voor?
Dat gebeurt al via de inkomstenbelasting. En dat lijkt me goed genoeg.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
En je betaalt zo een beetje mee aan de voeding...
[..]
Ik heb dat net uitgelegd: maatschappelijk belang, dus is het logisch dat de mensen die zich veel geld besparen door geen kinderen te nemen een deel(tje) daarvan geven aan de mensen die wel zorgen voor een nieuwe generatie. Iets met: iedereen profiteert, iedereen betaalt mee...
Ik ben wel met je eens dat er een beetje scheefgroei is tussen de generaties. Maar anderzijds, iedereen van de generatie Y denkt ook maar dat allerlei luxe hen toekomt. Zo van ik ben hoogopgeleid, ik heb een baan, dus ik moet een mooi huis kunnen kopen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:27 schreef LXIV het volgende:
Maar het is abject om de negatieve gevolgen van de kredietcrisis op deze generatie af te schuiven. En dat gaat wel gebeuren.
Die generatie Y heeft in het algemeen gewoon normale banen. Want zoveel hippe banen zijn er in NL nooit geschapen. En generatie Y moet helemaal kromliggen voor zijn huurappartementje in Amsterdam. Terwijl zijn Pa nog fijn een premie-A woning kon kopen. En mevrouw generatie Y moet ook meewerken, want op een enkel inkomen komen ze gewoon niet uit de vaste lasten. En dat dat huis 3 ton kost kan wel zijn, maar het is dezelfde simpele rijtjeswoning uit de jaren 70, maar dan 40 jaar ouder.
Kinderbijslag gaat niet via de IB?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:18 schreef capricia het volgende:
Dat gebeurt al via de inkomstenbelasting. En dat lijkt me goed genoeg.
Dat is de les die men gaat leren... En terecht!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je meer wilt moet je echt presteren
Dat we met zijn allen al betalen voor voorzieningen voor kinderen lijkt mij goed genoeg. Daardoor mag van mij de kinderbijslag afgeschaft worden. Als er bezuinigd moet worden, vind ik het vreemd dat er fokpremies uitgekeerd worden. That's all...quote:
Hoe wordt dat geld dan opgehaald volgens jou? Collectebus (dat zou ik wel geinig vinden, mijn voordeur is te ver verwijderd van de erfgrens, waardoor er nooit iemand met een collectebus langs komt).quote:
Ben het helemaal met je eens. Sowieso vind ik dat er juist minder kinderen moeten komen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat we met zijn allen al betalen voor voorzieningen voor kinderen lijkt mij goed genoeg. Daardoor mag van mij de kinderbijslag afgeschaft worden. Als er bezuinigd moet worden, vind ik het vreemd dat er fokpremies uitgekeerd worden. That's all...
Als je wil voorstellen dat het bedrag van de kinderbijslag rechtstreeks wordt ingezet voor scholing etc. kan ik mij daar in vinden. Maar het is geen onzinnig verhaal en de term fokpremie is m.i. onterecht.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:58 schreef capricia het volgende:
Dat we met zijn allen al betalen voor voorzieningen voor kinderen lijkt mij goed genoeg. Daardoor mag van mij de kinderbijslag afgeschaft worden. Als er bezuinigd moet worden, vind ik het vreemd dat er fokpremies uitgekeerd worden. That's all...
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef Gia het volgende:
Ben het helemaal met je eens. Sowieso vind ik dat er juist minder kinderen moeten komen.
Niet meer dan gemiddeld 1,5 of zo, per stel en verder de grenzen dicht.
Minder mensen in Nederland is minder werkeloosheid. Hoewel die werkeloosheid ook wel komt door die zogenaamde hoogopgeleiden die geen baan op niveau vinden en dan maar lekker werkeloos blijven.
Gewoon tot je 30ste bij mammie blijven wonen met een bijstandsuitkering. Kun je aardig van gaan stappen, elk weekend, dus waarom zou je werk gaan doen waar je niet voor geleerd hebt!
Jij wil zó oud worden dat je je eigen reet niet meer kan afgeven?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je oud bent is het toch handig dat er jongeren zijn om jouw reet af te vegen...
Ik kijk er niet naar uit, maar als het zover komt...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:07 schreef waht het volgende:
Jij wil zó oud worden dat je je eigen reet niet meer kan afgeven?
Ik hoop dat ik vóór de ellende die 'hulpeloze bejaardheid' heet, zal sterven.
En dan schrijft het mooie jonge meisje dit over jou op FOK! :quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kijk er niet naar uit, maar als het zover komt...
Nou ja, ik kan mijzelf dan waarschijnlijk betere hulp veroorloven, maar ook dat moet uitgevoerd worden en het liefst door een mooie jonge dame.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:54 schreef MissMayhem het volgende:
Ik heb een leuke.
Ik vergeet nooit mijn eerste stage als verpleegkundige.
Supernerveus. Helemaal shaky..
Jaha, blijkbaar werd iedere stagair 'ingewijd'.
De eerste persoon die ik mocht wassen was een kerel die uit het raam van zijn appartement was gesprongen omdat hij er vast van overtuigd was dat de regering achter hem aan zat.
Natuurlijk was hij er ook van overtuigd dat ik hem van kant ging maken.
Helemaal paranoia, half gebroken. Jah, maar hij moest gewassen.
Dus ik begin met wassen en als ik bij zijn penis kom, hoef ik het maar aan te raken en het ding komt recht (!).
Jah, wat doe je dan?
Handdoek erover gelegd en maar niet meer aangeweest.. Toen ben ik naar buiten gegaan en heb een mannelijke collega naar binnen gestuurd..
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:45 schreef Stali het volgende:
[..]
En dan schrijft het mooie jonge meisje dit over jou op FOK! :
[..].
Maar niet verekend met de belasting.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderbijslag wordt natuurlijk wel betaalt uit algemene middelen.
Dat ook.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
De kinderbijslag is trouwens al versoberd tov de bedragen die de babyboomers kregen.
Het wordt niet uitbetaald via de belastingteruggave of zo. Dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe wordt dat geld dan opgehaald volgens jou? Collectebus (dat zou ik wel geinig vinden, mijn voordeur is te ver verwijderd van de erfgrens, waardoor er nooit iemand met een collectebus langs komt).
Dan sturen ze maar een Anna Nicole Smith...quote:
Ok.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:17 schreef Gia het volgende:
Het wordt niet uitbetaald via de belastingteruggave of zo. Dat bedoelde ik.
Haha, mooi geschreven. Generatie Y is natuurlijk gewoon net zoals de generatie babyboomers; iedereen profiteert zoveel mogelijk van de mogelijkheden die hem/haar geboden worden. Alleen is generatie Y vanaf zijn geboorte gewend aan luxe terwijl de babyboomer vroeger vanaf nul is begonnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:24 schreef Tijger_m het volgende:
Alsof generatie Y iets presteert, het moet allemaal 'leuk' en 'uitdagend' zijn en vooral niet teveel op werk lijken want daar kan generatie Y niet aan beginnen hoor, men heeft graag van OV kaarten en stufi geprofiteerd, weinig geleerd en willen wel gelijk lease autotje, goed salaris en natuurlijk veel vakantiedagen en leuk huisje van 3 ton want dat moet allemaal kunnen, toch?
Ja, nu kan het dus niet meer, is dat effe jammer, nu moeten ze echt iets laten zijn, ik ben benieuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |