abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:19:11 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66296591
Het is in ieder geval wel generatie Y die de rekening mag betalen.

Want deze generatie mocht de eindloonregeling al financieren, de VUT, de HRA, de exorbitante stijgingen op de huizenmarkt en ga zo maar door.

Nu moeten de pensioenen voor koopkracht gecompenseerd worden. Dat gaat gebeuren door de huidige beroepsbevolking. Dat is eigenlijk heel raar, wat de assets van de pensioenfondsen zijn eigenlijk het eigendom van hun leden. Als de onderliggende aandelen dalen is dat dan jammer voor de eigenaars. We gaan andere particuliere beleggers toch ook niet compenseren?
Dan kunnen ze wel klagen over lang ervoor gewerkt enzo, maar dat geld ook voor alle anderen.

En natuurlijk staat in het ontslagrecht ook dat de jongeren eerder ontslagen worden. Al produceren die 2x zoveel voor de helft van het geld. De babyboomer zit achter zijn compu te patiencen met een bakkie koffie, en ziet jou je bureau leegruimen. En doei he! Als er weer echt geproduceerd moet worden mag je komen voor 15 euro per uur.

Het is bizar dat alle discussies over welvaartsverdeling altijd gaan tussen arm en rijk. Want in werkelijkheid gaat het tussen oud en jong.

Enfin, dan kun je wel zeggen dat het allemaal meevalt met die 3% daling, maar als die daling niet evenredig over de bevolking verdeeld wordt, en grotendeels bij de groep van 20-ers terecht komt, die hebben hun huizen te duur gekocht, die worden als eerste ontslagen, die mogen levenslang pensioenen aanvullen, etc, dan is het voor die generatie dus veel zuurder dan enkel terug naar het niveau van 2004.

Kortom: niemand gaat er effectief op achteruit, behalve een groep.

Ook zoiets bizars zijn die nul-uren contracten. Dan mag je komen opdraven wanneer de baas je nodig heeft. Tegen een laag salaris. En als de baas je een maandje niet nodig heeft, nou, dan kom je dus helemaal niet. Hoe is het mogelijk dat zoiets er doorgedrukt is? Dankzij de vakbonden. Want hun leden zijn toch allemaal oude knoken met een vast contract. Voor hen is het relatief gunstig.

Als ik 20 was en een fatsoenlijke opleiding had dan wist ik het wel. Dan was ik weg hier. Want je bent gewoon een melkkoetje voor iedereen. Ik ben echter een dertiger

[ Bericht 31% gewijzigd door LXIV op 20-02-2009 22:33:20 ]
The End Times are wild
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:19:49 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66296622
En wat je dan aan extra premies betaald, daar zie je nooit meer iets van terug. Want in 2040 zijn er helemaal geen pensioenen meer.
The End Times are wild
pi_66296854
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef LXIV het volgende:

En natuurlijk staat in het ontslagrecht ook dat de jongeren eerder ontslagen worden. Al produceren die 2x zoveel voor de helft van het geld. De babyboomer zit achter zijn compu te patiencen met een bakkie koffie, en ziet jou je bureau leegruimen. En doei he! Als er weer echt geproduceerd moet worden mag je komen voor 15 euro per uur.

Het is bizar dat alle discussies over welvaartsverdeling altijd gaan tussen arm en rijk. Want in werkelijkheid gaat het tussen oud en jong.
Alsof generatie Y iets presteert, het moet allemaal 'leuk' en 'uitdagend' zijn en vooral niet teveel op werk lijken want daar kan generatie Y niet aan beginnen hoor, men heeft graag van OV kaarten en stufi geprofiteerd, weinig geleerd en willen wel gelijk lease autotje, goed salaris en natuurlijk veel vakantiedagen en leuk huisje van 3 ton want dat moet allemaal kunnen, toch?

Ja, nu kan het dus niet meer, is dat effe jammer, nu moeten ze echt iets laten zijn, ik ben benieuwd.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:27:34 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66297025
Maar het is abject om de negatieve gevolgen van de kredietcrisis op deze generatie af te schuiven. En dat gaat wel gebeuren.

Die generatie Y heeft in het algemeen gewoon normale banen. Want zoveel hippe banen zijn er in NL nooit geschapen. En generatie Y moet helemaal kromliggen voor zijn huurappartementje in Amsterdam. Terwijl zijn Pa nog fijn een premie-A woning kon kopen. En mevrouw generatie Y moet ook meewerken, want op een enkel inkomen komen ze gewoon niet uit de vaste lasten. En dat dat huis 3 ton kost kan wel zijn, maar het is dezelfde simpele rijtjeswoning uit de jaren 70, maar dan 40 jaar ouder.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 februari 2009 @ 22:28:32 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66297068
Ik vraag me af wie generatie Y is.

Ik heb het idee dat vooral de generatie van nu eind 30 tot half 40 de rekening betaalt. Van school gekomen in '80 en DUS werkeloos omdat de babyboomers aan het werk moesten blijven. Daarna in '90 de tijden van loonmatiging en nu in '10 de klap opvangen...
pi_66297525
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef LXIV het volgende:
Het is in ieder geval wel generatie Y die de rekening mag betalen.

Ik denk niet dat de babyboomer hier onderuit komt hoor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:42:28 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66297639
Ach, die wordt niet meer ontslagen, zit met een enorme overwaarde op zijn huis, eindpensioen vanaf 54. Wie maakt hem wat?
The End Times are wild
pi_66301482
Groot deel van de Nederlanders had ouders die de recessie wel hebben meegemaakt trouwens. Als het goed is kennen zij het klappen van de zweep. Het is niet leuk maar je zult de tering naar de nering moeten zetten en op zoek moeten gaan naar werk al wordt dat minder goed betaald dan je gewend bent.
pi_66301638
jaja en maar vliegtuigjes kopen...schei uit
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_66304624
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me af wie generatie Y is.

Ik heb het idee dat vooral de generatie van nu eind 30 tot half 40 de rekening betaalt. Van school gekomen in '80 en DUS werkeloos omdat de babyboomers aan het werk moesten blijven. Daarna in '90 de tijden van loonmatiging en nu in '10 de klap opvangen...
Generatie X dus, die anders dan generatie Y geen jeugd heeft gehad met babyboom pappies en mammies die alles voor hun kinderen kochten en deden. Want ze hadden er meestal maar één of twee en een de beste baantjes. Ik heb mezelf redelijk uit de achterstand geworsteld, maar als ik 6 jaar eerder of later was geboren was mijn leven een stuk makkelijker geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 februari 2009 @ 08:19:09 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66306476
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 02:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Generatie X dus, die anders dan generatie Y geen jeugd heeft gehad met babyboom pappies en mammies die alles voor hun kinderen kochten en deden. Want ze hadden er meestal maar één of twee en een de beste baantjes. Ik heb mezelf redelijk uit de achterstand geworsteld, maar als ik 6 jaar eerder of later was geboren was mijn leven een stuk makkelijker geweest.
Ow ja, de generatie niX en patat generatie genoemd door diezelfde babyboomers
pi_66308726
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef LXIV het volgende:
Ach, die wordt niet meer ontslagen, zit met een enorme overwaarde op zijn huis, eindpensioen vanaf 54. Wie maakt hem wat?
Generatie Y, want die krijgt het straks voor het zeggen. Dat is waar ik diverse mensen uit de babyboomgeneratie voor heb gewaarschuwd: dat ze straks gewoon worden gekort en op leeftijd met steeds minder toe zullen moeten omdat ze simpelweg onvoldoende opzij gezet hebben en ze de reparatiekansen nu terzijde mikken.
pi_66308801
Kinderbijslag mag ook wel afgeschaft worden. Te idioot voor woorden, die fok-premie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66309221
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:29 schreef capricia het volgende:
Kinderbijslag mag ook wel afgeschaft worden. Te idioot voor woorden, die fok-premie.
Als je oud bent is het toch handig dat er jongeren zijn om jouw reet af te vegen...
pi_66309245
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je oud bent is het toch handig dat er jongeren zijn om jouw reet af te vegen...
Alsof mensen kinderen nemen voor de kinderbijslag...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66309606
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:52 schreef capricia het volgende:

Alsof mensen kinderen nemen voor de kinderbijslag...
Nee, maar het afschaffen zou toch een drempel kunnen betekenen EN het is logisch dat mensen die geen kinderen nemen meebetalen gelet op het maatschappelijk belang van kinderen.
pi_66309677
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar het afschaffen zou toch een drempel kunnen betekenen EN het is logisch dat mensen die geen kinderen nemen meebetalen gelet op het maatschappelijk belang van kinderen.
Dat meebetalen doen we toch allemaal al? Denk aan onderwijs, medische zorg, consultatiebureaus, kinderbescherming etc.
Ik zie niet in waarom er een fokpremie uitgekeerd moet worden. Mensen die kinderen nemen, kiezen daat toch zelf voor?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66309866
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:10 schreef capricia het volgende:

Dat meebetalen doen we toch allemaal al? Denk aan onderwijs, medische zorg, consultatiebureaus, kinderbescherming etc.
En je betaalt zo een beetje mee aan de voeding...
quote:
Ik zie niet in waarom er een fokpremie uitgekeerd moet worden. Mensen die kinderen nemen, kiezen daat toch zelf voor?
Ik heb dat net uitgelegd: maatschappelijk belang, dus is het logisch dat de mensen die zich veel geld besparen door geen kinderen te nemen een deel(tje) daarvan geven aan de mensen die wel zorgen voor een nieuwe generatie. Iets met: iedereen profiteert, iedereen betaalt mee...
pi_66309896
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

En je betaalt zo een beetje mee aan de voeding...
[..]

Ik heb dat net uitgelegd: maatschappelijk belang, dus is het logisch dat de mensen die zich veel geld besparen door geen kinderen te nemen een deel(tje) daarvan geven aan de mensen die wel zorgen voor een nieuwe generatie. Iets met: iedereen profiteert, iedereen betaalt mee...
Dat gebeurt al via de inkomstenbelasting. En dat lijkt me goed genoeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66309905
Wel, het is ieders keus niet op aarde te zijn om een of ander abstract concept als 'maatschappij' te dienen...
pi_66310418
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:27 schreef LXIV het volgende:
Maar het is abject om de negatieve gevolgen van de kredietcrisis op deze generatie af te schuiven. En dat gaat wel gebeuren.

Die generatie Y heeft in het algemeen gewoon normale banen. Want zoveel hippe banen zijn er in NL nooit geschapen. En generatie Y moet helemaal kromliggen voor zijn huurappartementje in Amsterdam. Terwijl zijn Pa nog fijn een premie-A woning kon kopen. En mevrouw generatie Y moet ook meewerken, want op een enkel inkomen komen ze gewoon niet uit de vaste lasten. En dat dat huis 3 ton kost kan wel zijn, maar het is dezelfde simpele rijtjeswoning uit de jaren 70, maar dan 40 jaar ouder.
Ik ben wel met je eens dat er een beetje scheefgroei is tussen de generaties. Maar anderzijds, iedereen van de generatie Y denkt ook maar dat allerlei luxe hen toekomt. Zo van ik ben hoogopgeleid, ik heb een baan, dus ik moet een mooi huis kunnen kopen.

Hallo, half Nederland is hoogopgeleid, technisch gesproken dan. 'Je' hebt je school afgemaakt, braaf je studiepuntjes gesprokkeld, daarna heb je vooral een leuke baan gezocht, je werkt niet heel veel meer dan 40 uur en je moet wel lekker los kunnen in het weekend, en dan klagen dat er niet meer dan een modaal huis in zit. Je levert een modale inspanning voor een modale carriere en dan heb je dus een modaal huis, wanneer je carriere op het modale aantal jaar zit.

Als je meer wilt moet je echt presteren, en niet doen alsof het halen van een papiertje met bijbehorende baan zo'n prestatie is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66310809
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:18 schreef capricia het volgende:

Dat gebeurt al via de inkomstenbelasting. En dat lijkt me goed genoeg.
Kinderbijslag gaat niet via de IB?
pi_66310840
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

Als je meer wilt moet je echt presteren
Dat is de les die men gaat leren... En terecht!
pi_66311050
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat we met zijn allen al betalen voor voorzieningen voor kinderen lijkt mij goed genoeg. Daardoor mag van mij de kinderbijslag afgeschaft worden. Als er bezuinigd moet worden, vind ik het vreemd dat er fokpremies uitgekeerd worden. That's all...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:01:19 #125
3542 Gia
User under construction
pi_66311135
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 februari 2009 @ 13:02:38 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66311168
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee.
Kinderbijslag wordt natuurlijk wel betaalt uit algemene middelen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 februari 2009 @ 13:03:15 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66311186
De kinderbijslag is trouwens al versobert tov de bedragen die de babyboomers kregen.
pi_66311197
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:01 schreef Gia het volgende:

Nee.
Hoe wordt dat geld dan opgehaald volgens jou? Collectebus (dat zou ik wel geinig vinden, mijn voordeur is te ver verwijderd van de erfgrens, waardoor er nooit iemand met een collectebus langs komt).
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:04:16 #129
3542 Gia
User under construction
pi_66311221
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat we met zijn allen al betalen voor voorzieningen voor kinderen lijkt mij goed genoeg. Daardoor mag van mij de kinderbijslag afgeschaft worden. Als er bezuinigd moet worden, vind ik het vreemd dat er fokpremies uitgekeerd worden. That's all...
Ben het helemaal met je eens. Sowieso vind ik dat er juist minder kinderen moeten komen.
Niet meer dan gemiddeld 1,5 of zo, per stel en verder de grenzen dicht.

Minder mensen in Nederland is minder werkeloosheid. Hoewel die werkeloosheid ook wel komt door die zogenaamde hoogopgeleiden die geen baan op niveau vinden en dan maar lekker werkeloos blijven.
Gewoon tot je 30ste bij mammie blijven wonen met een bijstandsuitkering. Kun je aardig van gaan stappen, elk weekend, dus waarom zou je werk gaan doen waar je niet voor geleerd hebt!
pi_66311236
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:58 schreef capricia het volgende:
Als je wil voorstellen dat het bedrag van de kinderbijslag rechtstreeks wordt ingezet voor scholing etc. kan ik mij daar in vinden. Maar het is geen onzinnig verhaal en de term fokpremie is m.i. onterecht.
pi_66311314
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef Gia het volgende:

Ben het helemaal met je eens. Sowieso vind ik dat er juist minder kinderen moeten komen.
Niet meer dan gemiddeld 1,5 of zo, per stel en verder de grenzen dicht.

Minder mensen in Nederland is minder werkeloosheid. Hoewel die werkeloosheid ook wel komt door die zogenaamde hoogopgeleiden die geen baan op niveau vinden en dan maar lekker werkeloos blijven.
Gewoon tot je 30ste bij mammie blijven wonen met een bijstandsuitkering. Kun je aardig van gaan stappen, elk weekend, dus waarom zou je werk gaan doen waar je niet voor geleerd hebt!
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Minder mensen in NL is NIET minder werkloosheid. Het zou inhouden "meer vergrijzing". Nou, leuk als jij hulpbehoevend bent. Als ik het mij goed herinner zal jij afhankelijk zijn van de standaardvoorzieningen. Moet je eens deze mening voor de geest halen als je met 30 man op een zaal ligt en er nog maar twee keer per dag iemand langs komt om je te verschonen en je meteen een onbestemde hap voor je kiezen krijgt....
pi_66311330
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij wil zó oud worden dat je je eigen reet niet meer kan afgeven?

Ik hoop dat ik vóór de ellende die 'hulpeloze bejaardheid' heet, zal sterven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66312395
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:07 schreef waht het volgende:

Jij wil zó oud worden dat je je eigen reet niet meer kan afgeven?

Ik hoop dat ik vóór de ellende die 'hulpeloze bejaardheid' heet, zal sterven.
Ik kijk er niet naar uit, maar als het zover komt...

Nou ja, ik kan mijzelf dan waarschijnlijk betere hulp veroorloven, maar ook dat moet uitgevoerd worden en het liefst door een mooie jonge dame.
pi_66315836
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kijk er niet naar uit, maar als het zover komt...

Nou ja, ik kan mijzelf dan waarschijnlijk betere hulp veroorloven, maar ook dat moet uitgevoerd worden en het liefst door een mooie jonge dame.
En dan schrijft het mooie jonge meisje dit over jou op FOK! :
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:54 schreef MissMayhem het volgende:
Ik heb een leuke.
Ik vergeet nooit mijn eerste stage als verpleegkundige.
Supernerveus. Helemaal shaky..
Jaha, blijkbaar werd iedere stagair 'ingewijd'.
De eerste persoon die ik mocht wassen was een kerel die uit het raam van zijn appartement was gesprongen omdat hij er vast van overtuigd was dat de regering achter hem aan zat.
Natuurlijk was hij er ook van overtuigd dat ik hem van kant ging maken.
Helemaal paranoia, half gebroken. Jah, maar hij moest gewassen.
Dus ik begin met wassen en als ik bij zijn penis kom, hoef ik het maar aan te raken en het ding komt recht (!).
Jah, wat doe je dan?
Handdoek erover gelegd en maar niet meer aangeweest.. Toen ben ik naar buiten gegaan en heb een mannelijke collega naar binnen gestuurd..
.
pi_66318572
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:45 schreef Stali het volgende:

[..]

En dan schrijft het mooie jonge meisje dit over jou op FOK! :
[..]

.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:15:22 #136
3542 Gia
User under construction
pi_66319650
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kinderbijslag wordt natuurlijk wel betaalt uit algemene middelen.
Maar niet verekend met de belasting.

Kinderbijslag wordt uitbetaald door SVB.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 21-02-2009 18:21:37 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:17:11 #137
3542 Gia
User under construction
pi_66319688
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
De kinderbijslag is trouwens al versoberd tov de bedragen die de babyboomers kregen.
Dat ook.

[ Bericht 21% gewijzigd door paddy op 21-02-2009 18:21:08 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:17:59 #138
3542 Gia
User under construction
pi_66319710
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe wordt dat geld dan opgehaald volgens jou? Collectebus (dat zou ik wel geinig vinden, mijn voordeur is te ver verwijderd van de erfgrens, waardoor er nooit iemand met een collectebus langs komt).
Het wordt niet uitbetaald via de belastingteruggave of zo. Dat bedoelde ik.
pi_66328128
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:45 schreef Stali het volgende:

.
Dan sturen ze maar een Anna Nicole Smith...
pi_66328197
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:17 schreef Gia het volgende:

Het wordt niet uitbetaald via de belastingteruggave of zo. Dat bedoelde ik.
Ok.
pi_70001624
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:24 schreef Tijger_m het volgende:

Alsof generatie Y iets presteert, het moet allemaal 'leuk' en 'uitdagend' zijn en vooral niet teveel op werk lijken want daar kan generatie Y niet aan beginnen hoor, men heeft graag van OV kaarten en stufi geprofiteerd, weinig geleerd en willen wel gelijk lease autotje, goed salaris en natuurlijk veel vakantiedagen en leuk huisje van 3 ton want dat moet allemaal kunnen, toch?

Ja, nu kan het dus niet meer, is dat effe jammer, nu moeten ze echt iets laten zijn, ik ben benieuwd.
Haha, mooi geschreven. Generatie Y is natuurlijk gewoon net zoals de generatie babyboomers; iedereen profiteert zoveel mogelijk van de mogelijkheden die hem/haar geboden worden. Alleen is generatie Y vanaf zijn geboorte gewend aan luxe terwijl de babyboomer vroeger vanaf nul is begonnen.
Minder krijgen is altijd vervelender dan steeds meer, maar het gaat toch gebeuren hoor jongens en meisjes.

Ons omslagstelsel is steeds sneller niet meer vol te houden en het moet toch betaald worden omdat dat zo lekker politiek verkoopt. "Sterkste schouders dragen de zwaaste lasten" en meer van dat soort ideologische onzin. Want wat de politiek als "de rijken" omschrijft, zijn in werklijkheid de modalen en alles wat daar boven zit. Waarschijnlijk degene die dit leest dus. De modalen gaan dus de rekening betalen (wie anders) en dat is voor generatie Y inderdaad een slikken. Steeds minder vakantiedagen, minder pensioen, minder besteedbaar inkomen, minder leaseauto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')