abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2009 @ 16:10:58 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66620616
*gaat brocoli* inslaan.

Rijst kan ze volgens mij toch echt wel tegen. Dus voorlopig gaan we door met de rijstemelk.

En ik had dus zo gehoopt dat we dan eindelijk duidelijkheid zouden hebben met die krastest. &*^*(&)( In elk geval bedankt voor de waarschuwing, dan zal ik me er maar op voorbereiden dat het dus ook vals-negatief uit kan vallen.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:15:29 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66620798
Chacama , die testen zijn vaak puur voor vergoeding e.d. helaas.. enige duidelijke manier is eliminatie-provocatie
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_66622284
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:20 schreef p_iglet het volgende:

[..]

krastest kan ook vals negatief zijn, ik scoor alleen postief op histamine en katten, en niet op koemelk en huisstofmijt, nou ik heb van die laatste 2 toch ook echt last.
20% van de postieve bloeduitslagen heeft nergens last van in de praktijk en 5% van de mensen die in de praktijk duidelijke allergische klachten hebben heeft een negatieve bloed (en vaak ook krastest) uitslag.

klopt, bij mij is hij ook vals negatief geweest. En hier raadt de huisarts gewoon af om een krastest (en bloedtesten ook overigens) te doen onder de 4 jaar omdat de kans dat de uitslagen vals negatief zijn gewoon heel hoog is en hij dus van mening is dat je je kindje dan 'plaagt' met zo'n test voor niks. Dat is ook de reden waarom ik bij Yara ook dat hele eliminatiegebeuren moest doen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 2 maart 2009 @ 20:38:43 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66630111
Tnx voor de uitleg Evenstar. Ik wacht wel even af wat de arts voorstelt.

Dat van 'de diverse gaten ontdekken' stond er een beetje cru. Maar doen jullie kinderen dat niet? Ik had eerlijk gezegd wat 'geruststellende' herkennende reacties verwacht.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66630344
Meike is nog geen gaten aan het ontdekken, ze zegt wel steeds: Meike ook piempie?
Dat ziet ze bij een oppaskindje van mijn moeder.

Maar dat geeft toch niks, dat hij zijn lichaam begint te ontdekken? Je moet toch ondervinden waar alles goed voor is?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 2 maart 2009 @ 20:52:51 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66630705
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Maar dat geeft toch niks, dat hij zijn lichaam begint te ontdekken? Je moet toch ondervinden waar alles goed voor is?
Nee, geeft ook niets hoor.
Zijn piemel heeft hij al heel lang ontdekt en daar speelt hij graag en vaak mee.
Maar het was zo, tja, zo ik weet niet goed hoe het te omschrijven, zo raar om hem met een vinger erin te zien. Ik heb het ook niet verboden. Ik heb gewoon gezegd dat we nu de luier aan gingen doen en dat hij even zijn handen moest wassen. Zijn vader was dan weer wél geshockeerd! Daar moest ik wel even om lachen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:54:01 #157
105850 Fuente
mamamuts
pi_66630747
Is helemaal niet erg Karin. Sara heeft dat ook een tijd gehad. Nu ze sinds kort zonder luier is, zit ze weer regelmatig te voelen, want het is helemaal interessant. Ik laat haar dan gewoon, maar vertel haar wel dat ze dat niet in het bijzijn van andere mensen moet doen. Ze noemt het overigens een bips (wij noemen het plassetje, maar Sara blijft het stug een bips noemen )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 2 maart 2009 @ 20:54:19 #158
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66630759
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef Tazz het volgende:
Wordt nog teruggebeld, wil eerst op de school kijken, maar het is bijna zeker dat het deze school wordt. Bijna alle buurkindjes zitten op deze school en is in de praktijk toch erg makkelijk straks, als ze met elkaar mee kunnen. Ook als er een keer wat is, dat ze met een andere moeder mee naar huis gaat.
Dat vond ik ook erg belangrijk. Goed onderwijs is belangrijk, maar het sociale telt voor mij ook zwaar. De school waar ze nu heen gaat, scoort gewoon gemiddeld, naar wat je kunt verwachten van de kinderen die er komen. En idd ze makkelijk een keertje met iemand anders mee kan of andere kinderen met ons. Wij hebben niet zoveel kinderen in de straat, maar zo'n back-up met bijv. de overburen vind ik wel erg handig.

Wat lastig met die allergieën. Daar was ik zo bang voor, maar tot nu toe valt het mee. Alleen de opvolgmelk die fout ging, maar dat waren krampjes, niet een echte allergie. Zelf ben ik getest en volgens de huisarts ben ik maar 'een heel klein beetje' allergisch voor pollen en gras, maar ben er behoorlijk beroerd van. Ook een niet kloppende bloedtest dus.

Sorry Moonah, had het wel gelezen, maar Anna is daar nog niet mee bezig. Het lijkt me normaal, maar meer geruststellends kan ik er niet over zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:30:33 #159
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66634878
Milo is nog helemaal niet bezig met gaten ontdekken. Ook zijn piemel heeft ie wel gezien en hij weet dat zijn papa er ook een heeft en mama niet, maar hij zit er verder nooit aan ofzo. Andere gaten eigenlijk ook niet. Komt vanzelf wel als ie 18 is

Hier zitten we nog steeds in de ziekenboeg. Sinds donderdag heeft ons ventje de waterpokken te pakken en daarbij nog zware koorts gekregen. Gelukkig heeft hij vandaag weer wat rondgedartelt en gespeeld. Al vind meneertje het nog wel lekker om af en toe een beetje te mopperen en te mekkeren. Lijkt me ook geen pretje hoor die jeuk van die pokken. Zijn hele lijf en hoofd zit er vol mee. Echt heel zielig gezicht. Gelukkig kunnen we straks de waterpokken afstrepen van het lijstje kinderziektes
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:22:44 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_66641757
Voor Milo!

Ive is vandaag over naar de "grote kindjes" op het kdv, de groep 2,5 tot 4 jaar. Ik ben benieuwd. Hij moest wel huilen bij het afscheid (oh, mijn moederhart breekt dan), maar hij wordt herenigd met zijn vriendje die 2 weken geleden al was overgegaan.
Gisteren waren we voor Fee op het cb en Ive had er geen zin in. Zijn jas mocht niet uit, niemand mocht naar hem kijken en hij zei de hele tijd "Ive hoeft niet". Nee, Ive hoefde ook niet. Grapjasje.
pi_66642956
milo

chacama wat vervelend voor maud

cattie kun je hem niet wijs maken dat hij niet met andere kindjes gaat spelen?
ik zeg altijd dat we gaan spelen en dan vind renske het wel goed.
ik hoor jammie jammie en zie nu net dat ze het pak melk heeft te pakken gekregen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:43:26 #162
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66643367
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:54 schreef YPPY het volgende:

Dat vond ik ook erg belangrijk. Goed onderwijs is belangrijk, maar het sociale telt voor mij ook zwaar. De school waar ze nu heen gaat, scoort gewoon gemiddeld, naar wat je kunt verwachten van de kinderen die er komen. En idd ze makkelijk een keertje met iemand anders mee kan of andere kinderen met ons. Wij hebben niet zoveel kinderen in de straat, maar zo'n back-up met bijv. de overburen vind ik wel erg handig.
In de wijk waar we wonen zitten op 400 meter afstand 2 scholen naast elkaar. 1 Protestantse en 1 Katholieke. In principe allebei "goed". Dus toen we van de week hoorden dat 3 kinderen van hetzelfde pleintje ook naar deze school gaan en waar Mahre misschien ook nog mee in de klas komt, is het weer wat makkelijker.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:14:14 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_66644202
Popples, ik vertel Ive ook dat hij weer met Maarten gaat spelen, maar Maarten was er nog niet. Meestal als ik Ive aflever duikt hij op het speelgoed en heeft hij nauwelijks tijd meer om dag te zeggen, maar vandaag zag hij het niet zo zitten geloof ik.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:18:34 #164
108648 cattie
lieve moeder
pi_66644321
Wanneer zijn jullie overgegaan op een autostoeltje uit groep 2? Ive zit nu namelijk aardig klem in zijn stoeltje en het wordt zo zwaar om hem erin te zetten. Ik zie dat groep 2 vanaf 3,5 jaar is en 15 kg. 3,5 is Ive nog lang niet, maar hij is volgens mij al wel 17 kg en 1 meter.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:24:11 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_66644470
Ik kan me herinneren dat wij Liam idd met 3,5 in een nieuwe stoel gedaan hebben, maar Liam is altijd klein en smal geweest. Ezra is nu 15 kilo en het gaat nog, maar Ive is altijd wat groter geweest en ik kan me voorstellen dat het dan niet meer goed past. Ik vind wel die 1e groep veiliger dus ik stel het zo lang mogelijk uit. In zo'n andere stoel zitten ze echt veel losser, want met 3 puntsgordel.
stormy waters...
sailin'
pi_66644875
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:18 schreef cattie het volgende:
Wanneer zijn jullie overgegaan op een autostoeltje uit groep 2? Ive zit nu namelijk aardig klem in zijn stoeltje en het wordt zo zwaar om hem erin te zetten. Ik zie dat groep 2 vanaf 3,5 jaar is en 15 kg. 3,5 is Ive nog lang niet, maar hij is volgens mij al wel 17 kg en 1 meter.
amber zit nu sinds een paar weken in een andere stoel. Ze is nog geen meter en weegt iet s van 15 kilo maar stoel 2 was echt te klein aan het worden. De gordels zaten onder haar schouders ipv erop.

Ze zit prima in die stoel alleen kan ze zelf d'r gordel nu losmaken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:46:51 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_66645153
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

amber zit nu sinds een paar weken in een andere stoel. Ze is nog geen meter en weegt iet s van 15 kilo maar stoel 2 was echt te klein aan het worden. De gordels zaten onder haar schouders ipv erop.

Ze zit prima in die stoel alleen kan ze zelf d'r gordel nu losmaken.
Ajjj, dat is met Ive niet zo'n goed idee... Ik ga maar eens kijken of ik ergens een leuke aanbieding zie voor zo'n stoel. Dan hebben we hem vast en kunnen we eens kijken hoe Ive erin zit. Op een gegeven moment moet hij toch over.
pi_66645383
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:46 schreef cattie het volgende:

[..]

Ajjj, dat is met Ive niet zo'n goed idee... Ik ga maar eens kijken of ik ergens een leuke aanbieding zie voor zo'n stoel. Dan hebben we hem vast en kunnen we eens kijken hoe Ive erin zit. Op een gegeven moment moet hij toch over.
in vind het ook niet zo'n prettig idee maar ze doet het alleen maar als ik zeg dat het mag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:24:31 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_66646298
Wat braaf!
pi_66646335
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:24 schreef cattie het volgende:
Wat braaf!

soms luistert ze wel eens...

sowieso zit de deur aan de kant van Amber op het kinderslot dus zal ze 'm nooit zelf open kunnen krijgen.
En onze deuren vergrendelen zichzelf op het moment dat we de auto op drive (automaat) zetten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:33:02 #171
108648 cattie
lieve moeder
pi_66646576
Wij hebben de deuren ook op het kinderslot zitten, sinds Ive in Duitsland op een 80 km weg opeens zijn deur open deed....
pi_66646607
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:33 schreef cattie het volgende:
Wij hebben de deuren ook op het kinderslot zitten, sinds Ive in Duitsland op een 80 km weg opeens zijn deur open deed....
oeiii.. das minder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:42:23 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66646891
oei cattie dat is schrikken

Aangezien ik zelf geen auto heb, en ze dus sporadisch in de bus van me vader zit hebben wij alleen een verhogingkje zonder rugsteun, want dat past anders niet achterin, en de voorkant heeft airbags aan zij en voorkant ..maar volgens de politie mocht dit wel zo omdat het uitzonderlijk vervoer was (?)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_66647396
wow cattie dat is schrikken.

evenstar nooit geweten dat dat uitzondelijk vervoer was. ik dacht dat een autostoel sowieso verplicht was behalve in een taxi.

wij zijn gisteren naar het cb geweest. ze is iets te klein en iets te zwaar. en echt maar iets. begonnen ze over opletten met voeding dus ik duidelijk gezegd dat het kind nog nooit chocopasta op het brood had gehad. daar schrok ze wel van. ik moest maar doorgaan hoe we het deden want ze kon geen tips geven. verder lag ze goed met praten enzo(alle plaatjes opnoemen die ze nog niet hoefde). eind dit jaar mag ze weer.
mama van 3 kids!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:59:38 #175
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66647399
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:42 schreef _evenstar_ het volgende:
uitzonderlijk vervoer (?)

De bus van je vader??

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties