abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66798627
Gelukkig maar! Zijn de koekjes lekker?
Zat ook te denken iets te bakken met Kim. Vind ze vast leuk.
pi_66798913
Camera is terug, hier ook maar ff een fotootje dan...

Onze koekenbakker:

De koekjes smaken heerlijk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66799650
Aaah wat leuk zeg, Meike aan het koekjesbakken!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:30:02 #254
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66800684
Leuk Karin!
Het is zo leuk om met van die frummels koekjes te bakken. Maar gek genoeg heb ik het met Hanne nog nooit gedaan.. Wel cake maar dan gaat het Jut en Jul meer om de af te likken garde's._O-

Hanne is gisteren voor het laatst op het CB geweest.
Ze is nu 97cm. en weegt 16.8kilo. Haar beste vriendje/verloofde wou graag mee dus die heeft alles even goed gade geslagen en tussendoor waren ze lekker aan het spelen. (Hij zal over een half jaartje ook wel moeten) Maar zo ook dus dé prik.
Ik heb het er vandeweek wel een paar keer over gehad dat ze een prikje zou krijgen. Gezegd dat het een heel klein beetje zeer zou doen en dat toen Wilyan 'm kreeg dat hij niet hoefde te huilen maar alleen maar heel hard AU had gezegd. We hadden haar beloofd dat als ze flink was dat ze dan een boekje uit mocht zoeken en als ze het écht heel zeer vond doen dat ze dan best mocht huilen.
Het boeide haar niet echt of het zeer zou doen of niet, ze wou alleen maar weten of ze er dan ook een pleister op mocht.

Maar goed, in de wachtkamer vroeg ze al aan mij: "Krijg ik nú een prikje?". "Neeee, eerst straks meten en wegen en oogjes en oortjes kijken enzo" "Oh, oké" Even later toen we bij de verpleegkundige naar binnen liepen en ze gewogen en gemeten werd: "Krijg ik nú een prikje?" "Nee, die krijg je straks bij de arts" "Oh, oké" En later toen we dus bij de arts binnenliepen: "Krijg ik nú een prikje?" "Nee, eerst een paar spelletjes (vlag en wimpel), een oogjestest ( ) en even oogjes en oortjes kijken" "Oh, oké"
Nou ja, alles gedaan dus en toen dus de prik. Madam ging wel even triomfantelijk naast haar verloofde op de stoel zitten en zat al te wachten. De arts had liever dat ze bij mij op schoot ging zitten maar madam weigerde: "Nee, hoor hoeft niet. ". Nou, eh Tuthola.. Doe maar lekker wel! Dus daar zit je dan met een Miss Spinnekop op schoot omdat ze vind dat dat helemaaaal niet nodig is.
Ze mocht tot tien tellen want zo lang zou het gaan duren. 1, 2, 3, *prik* 4 5, 6? *loerend naar de prik* 7?, 8? *spuit eruit* 9? *loerend, waar blijft die pleister?* 10!
Ze had niet eens de tijd om au te zeggen. Heel even piepte dat het toch wel een heel klein beetje zeer deed. Maar even later zei ze alleen nog maar dat het helemaaaaaaaaaaal geen pijn had gedaan, dat ze ook niet eens au had gezegd "Wilyan toen wel he mam?" "die zei hééééél hard AU!" en liet ze haar pleister aan iedereen zien.

Mijn stoere maffe eigenwijsje!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:35:55 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66800820
die Hanne! wat een bikkel! (wel super hoor!)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_66801080
wat leuk Meike!!
mag ik het recept van die deeg karin?

Zo heej Hanne, gij bikkel!!

Wij moesten van de week bij de astmapleeg in het zh zijn. Het eerste dat Amber vroeg was: ik krijg toch niet een prikje he...

[ Bericht 30% gewijzigd door Vicky op 07-03-2009 17:00:18 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66801421
Bikkel Hanne! Wel knap vind ik!

Meike, ziet er goed uit hoor!
pi_66801769
hahaha die Hanne stoere meid heb je noli

meike koekjes bakken
wat voor koekjes zijn het karin? zandkoekjes?

moeten wij ook maar eens doen.
van de week maar eens naar de action en dan knutselen volgende week want deze week zijn we bijna niet thuis.

vivi wat grappig dat ze dat al voor 3-5 jarige hebben. ik heb er met mijn 5de ook op gezeten maar was er na een jaar er al weer af omdat ik mijn opa en oma sloeg. ze hadden mij erop gezet om mij wat mondiger te maken want ik werd telkens gepest en oorbellen uit mijn oren getrokken enzo.

ik heb op de psz en kdv stage gelopen en idd zoals vivi zegt heb ik ervaren dat het kdv echt opvang is en er niet veel tijd is voor de kids en het psz juist weer wel.
toen ik er stage liep werden alle activiteiten aan mij overgelaten want hun moesten hun taken en papierzooi doen ook als er geen stagiaires waren hadden ze geen tijd. op de psz deden ze echt alle aandacht aan de kids besteden.
ik heb op meerdere psz-en en kdv-en stage gelopen dus mijn zien van dingen worden niet uit 1 ding opgemaakt. ik zeg niet dat het ergens anders niet zo is. ook werd het allemaal zo mooi tegen de ouders verteld maar waar is anders helaas.
overal is het anders maar uit de stichting waar ik liep was het zo als ik het hier neerzet.
mama van 3 kids!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:53:37 #259
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66809064
Ik denk dat er een verschil zit tussen kdv's waar er verticale groepen zijn en kdv's waar de peuters apart van de baby's zitten. In het laatste geval kan er veel meer leeftijdsadequaat invulling worden gegeven aan de dag. Ik heb het idee dat het iets minder schools is, maar niet veel minder dan de speelzaal die ik van binnen gezien heb (als volwassene )

Leuk, dat kokkerellen met kinderen!

En is Hanne echt alweer zo groot?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:00:00 #260
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66809250
Popples, eerlijk gezegd zie ik dat verschil hier vrijwel niet. KDV's en PSZ's trekken ook steeds meer naar elkaar toe vanwege de huidige maatschappij.
Brent had bijv. deze week de week van het brood. En dan gaat alles wat ze maken aan schilderingen, tekening en knippapiertjes over boterhammetjes, broodjes en bakkers
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:02:28 #261
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66809337
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Popples, eerlijk gezegd zie ik dat verschil hier vrijwel niet. KDV's en PSZ's trekken ook steeds meer naar elkaar toe vanwege de huidige maatschappij.
Brent had bijv. deze week de week van het brood. En dan gaat alles wat ze maken aan schilderingen, tekening en knippapiertjes over boterhammetjes, broodjes en bakkers
Klopt, wij hebben de week van de televisie nu
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:02:41 #262
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66809342
Wat is Meike leuk aan het bakken. En echt al een groot meisje.

Het educatieve wisselt nogal sterk per psz/kdv. Vanuit mijn werk kom er ik met veel psz/kdv's in aanraking en het verschil dat er jaren geleden was, is volgens mij wel een stuk verkleind doordat kdv's steeds voorschoolser bezig zijn. Anna gaat niet naar de psz. Twee dagen kdv vind ik genoeg en ik heb voor de zekerheid op school nog gevraagd of ze het verschil merken met kindjes die wel of niet naar de psz zijn geweest, maar dat was niet het geval.

Wat stoer van Hanne, en dan is ze al bijna 4, laatste keer CB!

Anna kan tellen. 1, 2, 3, lukt nog niet, maar 4 t/m 11 ging twee dagen terug moeiteloos.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66809722
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:00 schreef RockabeIIa het volgende:
ik zei ook niet dat het overal zo is. het is juist ook fijn voor de kids dat het naar elkaar toe trekt en samen dingen doen.

maar waar ik stage liep was het van 0-2 en van 2-4 jaar op het kdv.
maar ik merkte echt dat de psz meer hun aandacht aan de kids hadden en het kdv niet.
ook op het kdv deed ik de activiteiten zoals prikken en die deden ze normaal niet.
op het psz deden we dat toch 1 keer in de maand. vond echt jammer dat bij de kdv-en geen thema's en weinig activiteiten werden gedaan. op het kringetje 's morgens en 's middags het yoghurtgebeuren na werd er weinig ondernomen. en dan maar zeggen dat de stagiaires daar voor zijn, uitbuiten heet zoiets
mama van 3 kids!
pi_66809853
yppy wat goed van Anna.

hier word tot 14 geteld alleen de kleuren is nog een beetje moeilijk alleen vandaag in de supermarkt zegt madam alles in een keer goed en vanmiddag thuis was geel, groen en groen was rood. van de week was blauw, blauw bij het cb. nu kom ik bij haar er echt geen wijs meer uit. doet ze het expres of niet. haha.
want van de week waren er rode, gele en witte rozen en toen vroeg manlief welke zullen we meenemen? ze zei echt gele rozen en ze keek er naar. dus ze zal het wel weten.
mama van 3 kids!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:24:42 #265
108648 cattie
lieve moeder
pi_66811707
Hier zijn ze op het kdv ook bezig met thema's e.d. Op de dag van de inauguratie van Barack Obama kwam Ive zelfs thuis met een zelfgemaakte Amerikaanse vlag!
pi_66814527
Hanne, stoere meid!

Meike de koekenbakker. Ze ziet er echt ontzettend wijs en groot uit op de foto, lief hoor!

Ik heb ook getwijfeld over de PSZ, maar ik vond het best prijzig en verplichte afname van 2 dagdelen per week. Dat vind ik teveel omdat hij al 2,5 dag naar het KDV gaat en binnenkort waarschijnlijk meer.
Ik vind het zo wel prima, zolang Damian het ook goed doet.
pi_66818679
Leuk, die reacties op mijn koekenbakkertje.
Gister op de fiets de halve familie bij langs, die wou ze allemaal een koekje brengen.
Het recept: niet zo moeilijk
Het is een pak mix van Koopmans, staat op de voorkant "koekjes"

Er hoeft eerst alleen wat boter bij.
Dan de boel kneden, en door de bloem rollen.
Even een kwartiertje in de koelkast, en dan leuke vormpjes ervan maken.
Vervolgens 20 min in de oven. KLAAR!

Hanne, wat een stoerie!!!
En vriendje, die durft nu vast ook wel over een half jaartje!

Ik werk zelf op een kdv, en mijn collega's riepen ook al: "je kunt Meike net zo goed 2 dagdelen naar de peutergroep van het kdv brengen, kost je ook veel minder"
Maar ik kies daar niet voor. Ik weet dat je op het kdv toch minder "pedagogisch" bezig bent, er zijn zoveel andere dingen die je moet doen. Terwijl wij idd ook wel werken aan de hand van thema's, maar het erop neer komt dat we er 's ochtends een half uurtje aan besteden, en soms 'smiddags een half uurtje, en verder niet.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je je kind niet, en naar het kdv, en naar de psz zou doen, Dat deed ik ook niet.
  zondag 8 maart 2009 @ 10:16:44 #268
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66818935
Over dat verschil: voor sommige peuters kan het wel goed zijn extra dagdelen te gaan (dat zie ik regelmatig) het gaat dan bijv. om peuters waarvan de ouders slecht Nederlands spreken, die hebben er heel veel aan. Gemiddeld genomen zijn psz verder met de voorschoolse educatie, maar dat wisselt ook veel per locatie. In grote steden wordt daar veel meer belang aan gehecht. Anna zat in de stad op een kdv en daar waren er echt mee bezig (ook via een vve methode en extra opleidingen voor leidsters). Hier in het dorp gaat het wel die kant op, met inhoudelijkere thema's, maar het verschil is gewoon een beleidsmatige (=geld) keuze. Voor kinderen met een slechtere taalbeheersing kan het zo veel schelen op een goede plek te komen, maar dat kan zowel een kdv als een psz zijn.:) Het scheelt dan ook nog eens of je als niet-Nederlandstalige peuter opgroeit tussen wel-Nederlandstalige kleuters, dan pik je het ook weer sneller op dan wanneer de hele klas slecht Nederlands begrijpt en spreekt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66822907
Kim heeft het super naar haar zin op de psz.
Ze doen veel knutselen. Toen Tyler werd geboren hadden ze een hele lange slinger gemaakt met spenen en zijn naam, met de hele groep. Leuk!
En verder doen ze met sinterklaas, pasen, kerst en dat soort dingen iets. En tussendoor "gewoon". Met sinterklaas oud schoentje verven bijvoorbeeld. Ik zag de hulpjuf vrijdag allemaal bloemen knippen, dus ze gaan vast iets voorjaarsachtigs doen.
Aleen vind Kim het mar niks als haar handen vies worden.

Kim kan tot 20 tellen en de kleuren weet ze soms wel en soms niet. Lievelingskleur is blauw, maar roze is ook wel heel mooi.
Liedjes zingen doen ze ook veel en vind ze prachtig.
pi_66823032
En dit is haar 1e foto van de psz. Beetje serieuze blik.
Als hij te groot is, haal hem maar weg, krijg het niet kleiner.

[ Bericht 60% gewijzigd door _Ingrid_ op 08-03-2009 13:32:24 ]
pi_66824930
Lieve foto Ingrid!
Tellen tot 20! jemig, knap hoor.
Meike kan al wel tot 10 tellen, dat vind ik al heel knap voor zo'n klein ukkie, en ze kent zo ongeveer alle kleuren....!
Klinkt eigenlijk wel leuk, de psz. Maar denk tegen de tijd dat het zover is, ik het even niet meer zo grappig vind. Gelukkig duurt het nog een poos, Meike mag na de vakantie heen.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:43:09 #272
102760 Igraine
Headache
pi_66831713
Ik vond het verschil hier tussen KDV en PSZ nauwelijks merkbaar. Op het KDV leerde ze zeker niet minder dan op de PSZ. Een dagdeel op de PSZ duurt ook maar 2 1/2 uur. Waarin er vrij gespeeld wordt, een cracker gegeten en gedronken etc. dus echt heel veel tijd aan educatie wordt er volgens mij ook niet besteed. Hier op het KDV gaan de oudere peuters wel ook tussendoor naar de 3+ groep. Dat is op een andere locatie, waar ook de BSO is van de nabijgelegen school. Ze lopen daar met zn allen naartoe en dan gaan ze daar spelen. Die van mij vindt dat altijd erg leuk in ieder geval.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 9 maart 2009 @ 12:40:10 #273
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66855995
Hier maar weer aan het bellen met de dokters over Kaith. AB kuur weer afgelopen en ze snottert weer alles en hoest de longen uit haar lijfje en eten past niet zegt ze, 2 hapjes danoontje en daarna beland hij in de vuilnisbak (drinken gaat gelukkig prima) en ze slaapt heel veel en valt over alles en niets omdat ze gewoon slap is en zonder energie en dat al vanaf half januari. Vorige week dinsdag teruggeweest en meteen een verwijzing gekregen voor de KNO en de eerste afspraak kon pas 23 maart dus vanmorgen gebeld of het niet eerder kon want madam heeft nu op dit moment weer 39,2 graden koorts. Moet dat weer via de huisarts en die gaat als het goed is zo weer terugbellen. Wil gewoon mijn vrolijke gezonde peuter weer terug. Op de goede momenten is ze heel vrolijk en hoe gaar ze ook op de bank hangt er kan altijd wel een lach vanaf gelukkig maar ze gewoon gaar.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:15:13 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66856997
Oh, Mibos dat klinkt niet goed. Ik hoop van harte dat de HA je er tussen kan schuiven. Desnoods via de dienstdoent KA op de EHBO. Sterkte in elke geval en een dikke kus en beterschap voor Kaith.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 13:44:26 #275
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66857959
Dat klinkt inderdaad zorgelijk Mibos Meestal kun je wel eerder terecht hoor als dat op verzoek van de huisarts is. Laten we maar hopen dan, want zo kan het niet langer. Kusje voor Kaith
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:07:14 #276
219033 Mibos2
pi_66858762
Nu weer een AB kuur gekregen met Culvaanzuur of calvuunzuur die is net iets sterker en dan donderdag terugkomen en dan kijkt hij nog een keer en gaat dan het ziekenhuis inlichten. Mocht het voor die tijd verslechteren dan mogen we altijd langskomen. Donderdagmorgen om 9.00 zitten we weer bij de huisarts.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:36:55 #277
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66860033
Hopen dat de AB aanslaat. Hou je wel schimmelinfecties in de gaten. Merkte het bij Maud altijd erg snel. Dan sloeg de luieruitslag in 1 klap door naar schimmelinfectie. En donderdag terug.... heel veel succes. Ik hoop dat je heeeeeeeeel snel je eigen blije kaith weer terug hebt.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:52:06 #278
219033 Mibos2
pi_66860565
Nou de pampers blijven de laatste tijd redelijk droog omdat ze plast op het potje. Meestal is ze de hele dag droog maar wil nog een pamper om. Dus geen luieruitslag te bekennen gelukkig maar dat had er ook nog wel bijgekund natuurlijk... Op naar de apotheek nu!
  maandag 9 maart 2009 @ 21:24:38 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66874885
He Mibos, wat naar zeg. Zorgelijk ook lijkt me. En ook al zo lang.

Even iets grappigs.
Mijn menneke staat tegenwoordig altijd 's avonds in bed voor het raam te kijken. Naar de bus, de maan, mensen die voorbij lopen, ziekenwagens, etc. Al zijn knuffels zet hij dan op de vensterbank, met hun neus tegen het raam en zelf legt hij zijn hoofd op 'Dikke Aap'. Ik hoef niet meer naar buiten te kijken, via de babyfoon word ik nl prima op de hoogte gehouden van het avondlijke staartgebeuren.
Gisteravond was het vrij snel stil. Na een poosje hoor ik hem een beetje huilen, daarna weer stil. Ik ga toch maar even kijken....
Stáát hij te slapen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:27:01 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_66874986
Staand slapen! Knap hoor. Wat schattig dat hij zo uit het raam kijkt en alles zegt.
Ive is nu ook zich aan het inleven in knuffels en poppetjes. En er mee aan het spelen, erg grappig.
pi_66875697
Thies

Mijn peuter is ziek. Hoge koorts en hoesten. Ze heeft vanmiddag wel 5 uur liggen slapen
Morgen maar niet naar de creche dus.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 maart 2009 @ 21:45:13 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_66875919
Beterschap voor Lis!
  maandag 9 maart 2009 @ 21:46:48 #283
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66876010
5 uur slapen... Da's erg lang! Lisje toch, beterschap hoor!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 22:22:08 #284
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66877646
Aggos Lis. Hopelijk gaat het gauw weer beter met haar. Gelukkig kan die hoge koorts snel opkomen, maar ook weer snel weggaan. Milo is nu juist weer beter na een week kwakkelen met waterpokken en koorts en dan heb je echt je kindje weer terug. Sterkte ermee

Wat een lief verslag Moonah. Ik zie het helemaal voor me
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:24:32 #285
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66877768
Mooi, een staand slapertje

Snoop, beterschap voor Lis!
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 9 maart 2009 @ 22:34:29 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66878227
Thies

Lis, beterschap meisje. Hopelijk slaap je vannacht lekker.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 22:51:05 #287
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66878891
Thies, gij stuntman!

Beterschap voor Lis!
Wij (Lucie en ik) hebben de zesde ziekte, weet niet of het heerst.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 23:17:22 #288
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66880087
Hebben jullie dat trouwens ook wel eens? Je kijkt je kindje aan en "ineens" lijkt hij weer veranderd. Je ziet plots een ander gezichtje, een portie levenswijsheid in dat gezichtje wat je eerder nog niet had gezien. Echt zo bijzonder om te zien
  maandag 9 maart 2009 @ 23:32:30 #289
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_66880711
Ja! Alhoewel ik geen peuters meer heb zie ik dat ook. Vandaag keek ik naar jongste, die zeer bedreven de Nintendo hanteerde en zag ineens dat kindlief hele andere handen had dan de laatste keer dat ik daar bewust naar keek (en dat zal echt pas een week geleden zijn hoor ). Wég peuterhandjes met kuiltjes en "elastiekjes" polsjes.

Het klinkt misschien truttig, maar ik zou jullie allemaal willen toeroepen; "Geniet zoveel je kan, want echt, twee keer met je ogen knipperen en het is voorbij, en dat kleine kindje komt nooit meer terug, je herinneringen (van de dagelijkse dingen) vervagen zo snel!"
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:39:40 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66888610
Hahaha, Thies, wat grappig!

En Lis zo ziek, gaat het vandaag iets beter? Ik hoop het, beterschap voor d'r!

Vanochtend op de fiets door de regen en Storm was lekker aan het kletsen: "Die mevjouw had een jegenjas aan. Wij niet. Wij hebben gewone jassen aan. En jij hebt handgoenen aan en ikke niet, ik heb m'n handen in de zakken..."
Ik: "Ja, klopt! Wat kun je dat toch goed vertellen allemaal."
Storm: "Ben ik een gjote jongen?"
Ik: "Ja, jij bent hartstikke groot! En ik ben heel trots op je."
Storm: "Oh, dat vinnik wew fijn."
Ik: "Vind je het fijn dat ik trots op je ben?"
Storm: "Ja"
Ik: "Ja, dat is ook fijn, als iemand zo trots op je is. En ik hou heel veel van je"
Storm: "En ik hou van jou. En van papa en van Majia"

Smelt en glim!

Zeggen jullie peuters ook "ik"? Maria zei het ook al heel snel, die heeft nooit echt in de derde persoon over zichzelf gepraat ("Maria wil ook iets drinken"), maar ik dacht dat kindjes dat best een tijd deden? Storm dus ook niet, volgens mij ook niet gedaan trouwens.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66888695
Lis heeft redelijk goed geslapen. Ze is vannacht wel bij ons in bed beland maar is nu koortsvrij en keek helder. 'Ik wil in de creche!' zei ze. Dus daar is ze nu. Ik heb gezegd dat ik haar meteen kom halen als er iets is.

Macka, beterschap voor jullie ook

Slaapmeisje, heeft hij verder niks overgehouden aan de pokken? Nare ziekte kan het zijn.

En ja, ik vind mijn meisje ineens ook weer zo groot en wijs Dat hele kleine is er toch echt wel een beetje af.
Aan de ene kant heel jammer, maar ze is zo ook zo vreselijk leuk

Die Storm, ook al zo'n wijze kletskous Lis zegt ook 'ik'.
Ik heb het idee dat zij zoveel sneller is met dingen dan haar broer. Maar misschien ook omdat het een 2e kind is?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:47:48 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66888850
Ach, wat lief is dat Sugar .

Dean is ook heel erg bezig met de "familieverhoudingen" , hij doet ook dansjes, dan draait ie rondjes in de kamer en dan zingt ie;

"Deantje lief, papa lief, mama lief"
.

Om te smelten toch!

Hij is ook best wel een beetje uitgekookt trouwens want ik probeer hem die stomme fopspeen af te wennen en zeg er dan bij dat "foppies eigenlijk voor baby's zijn"...prompt wil ie dan ineens in mijn armen liggen en zegt ie "Mama's beeeeeebie ...Meh! Meh! Foppie?! ".

!

Hij gebruikt zijn naam en onze naam en ik en jij naar willekeur trouwens. Dus soms het een en soms het ander.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66889589
Juliette zei eerst Jette, toen mij, en nu ihhe (ikke, ze kan de k niet uitspreken nog ).
Fijn dat het beter gaat met Lis!

Grappig Vivi, Juliette is regelmatig Myrthe's moeder.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:53:26 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66895020
Een vriendje van mij wordt vandaag 4 en viert zondag zijn verjaardag. Nu willen we hem met nog een stel een radio/cd-speler geven op verzoek van de ouders, maar we willen er graag ook nog een cd'tje bij doen.
Maar ik heb (nog ) totaal geen verstand van jongetjes van 4.
Heeft er iemand tips of suggesties? Hij is verzot op dieren, krijgt een konijntje van zijn ouders, maar een cd met konijnengeluiden is ook zo wat.
pi_66895152
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:39 schreef Sugar het volgende:

Zeggen jullie peuters ook "ik"? Maria zei het ook al heel snel, die heeft nooit echt in de derde persoon over zichzelf gepraat ("Maria wil ook iets drinken"), maar ik dacht dat kindjes dat best een tijd deden? Storm dus ook niet, volgens mij ook niet gedaan trouwens.
Ik vroeg me dat laatst ook af...
Hier afwisselend 'On' (Fons) en 'E' (Ik).
pi_66895165
Morris zingt nu steeds 'ik heb zo waanzinnig gedroomd' Ik denk dat ze op school de CD van 'Kinderen voor kinderen' hebben Misschien is dat wat? Of een luistercd van bijvoorbeeld 'Pluk van de Petteflat'. 'Peter en de wolf' is hier ook een succes.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:00:40 #297
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66895308
Oh, van Het Klein Orkest is er zo'n leuke cd, BE!
Dees!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:01:21 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66895333
Staan ook veel liedjes over dieren op!
pi_66896302
Sara zegt eigenlijk altijd 'ik'. Ik kan me niet herinneren dat ze 'Sara' heeft gezegd, maar kan best zijn van wel.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:31:21 #300
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66896488
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:00 schreef Sugar het volgende:
Oh, van Het Klein Orkest is er zo'n leuke cd, BE!
Dees!
Hmmmm, Stella is bijna jarig .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')