abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:36:23 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_66153281
ach ja, die driftige peuters, ze kunnen er wat van he
gelukkig weet ik inmiddels dat het echt weer over gaat, maar ook weet ik nu weer dat dit niet echt mijn favoriete leeftijd is bij kindjes

Ik heb net ezra ingeschreven voor de lagere school het is wat he
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:42:16 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66153496
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:36 schreef Belana het volgende:
ach ja, die driftige peuters, ze kunnen er wat van he
gelukkig weet ik inmiddels dat het echt weer over gaat, maar ook weet ik nu weer dat dit niet echt mijn favoriete leeftijd is bij kindjes

Ik heb net ezra ingeschreven voor de lagere school het is wat he
moet niet gekker worden, maar zal Maud ook maar alvast op de lijst gaan zetten....
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:01:40 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_66154155
ik kreeg bericht van de gemeente dat ik dat voor 1 april moest doen, dus nou ja, dan maar meteen regelen
het is ook evengoed over 1,5 jaar al hoor, dat vliegt voorbij!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:04:42 #29
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66154251
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:01 schreef Belana het volgende:
ik kreeg bericht van de gemeente dat ik dat voor 1 april moest doen, dus nou ja, dan maar meteen regelen
het is ook evengoed over 1,5 jaar al hoor, dat vliegt voorbij!
Dat is NIET waar! Dat duurt nog HEEL lang (1jaar 9 maand op de kop af). Ze blijft echt nog wel HEEL lang een kleine meid die NIET naar school moet.... hoor... nee, echt... echt!......... toch
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:16:14 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_66154627
nou, ik kijk er wel naar uit eigenlijk lijkt me heerlijk 2 mannen op school
tuurlijk, het gaat wel hard allemaal, maar dit is gewoon echt niet mijn favoriete leeftijd ik vind ze van 0 tot 2 leuk en daarna vanaf 4 weer de tussentijd heeft leuke momenten maar ik vind het over het algemeen een moeilijke periode, dat is gewoon heel eerlijk.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:29:08 #31
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66155013
Kan ik me op zich wel iets bij voorstellen, maar de snelheid waar het mee gaat, is zo groot. Het is zo'n zeker meisje. Dat was Fleur ook voordat ze naar school ging (en er een klein zusje bijkreeg). En daar heb ik dan geen zin in, om die periode van twijfel en verdriet weer door te gaan, om ze zoooo ontzettend te zien veranderen in iemand die ze niet is. Nu is het een zeker meisje dat precies weet wat ze wel en niet wil. Ze zwaait vrolijk als ik ze op de psz achterlaat en heeft alle vertrouwen in iedereen en alles om haar heen. Dat vind ik zoooo mooi om te zien. Maar, goed misschien wel zorgen om helemaal niets. Met Fleur is het uiteindelijk nu toch ook redelijk goed gekomen....
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:31:25 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_66155089
ach ja en Maud is weer heel anders joh, die gaat gewoon in 1 keer goed
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:40:23 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66155379
psies, elk kind is anders. Maar waarom spiegelen we dan.... herstel.... waarom verglijk ik dan toch weer elke keer die twee met elkaar.

metal note: niet meer doen!
pi_66156682
Ok, nu voel ik me niet meer raar wat betreft het slapen.

En eten is hier nog steeds slecht. Al durft ze wat meer te proeven nu. Wraps vind ze wel lekker. en lasagne, zelfs met groenten. Macaroni ook en bami lust ze ineens. Vlees is altijd goed. Brood wisselend, maar crackers gaan er altijd in. Kruimelt ook zo lekker door het hele huis.
Fruit gaat heel goed. En momenteel is ze gek van pottemaanties (snoeptomaatjes) en wortels.
Dus op sommige dagen is het crackers, banaan, tomaatjes en wortels.
Overbodig om te zeggen is dat chocola en koekjes er altijd in gaan.
Ze drinkt nu sinds een tijdje uit een rietje, snapte ze eerst niet. Er is een wereld voor haar open gegaan. Ze wil nu graag vaak pakjes drinken.
pi_66170487
belana krijg je altijd een brief voor wanneer je je kind moet aanmelden op de basisschool? misschien iemand anders die dat weet?
mama van 3 kids!
pi_66171003
Goede vraag popples. Moeten we ook over na gaan denken. Al zijn er hier geen wachtlijsten als het goed is.
pi_66171340
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Goede vraag popples. Moeten we ook over na gaan denken. Al zijn er hier geen wachtlijsten als het goed is.
hier als het goed is ook niet in dit dorpje.
volgende week maandag naar het cb die weten het denk ik wel.
ik heb verder in dit dorp ook geen contact met iemand.
mama van 3 kids!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:17:13 #38
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66172331
Het ligt er een beetje aan waar je woont, Lotte staat al ingeschreven op mijn school sinds ze een week of 10 oud was. En toen was ze al nummer zoveel op de lijst. (Bijzonder onderwijs, en we nemen maar 60 kinderen per leerjaar aan)
pi_66172689
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:17 schreef ik80 het volgende:
Het ligt er een beetje aan waar je woont, Lotte staat al ingeschreven op mijn school sinds ze een week of 10 oud was. En toen was ze al nummer zoveel op de lijst. (Bijzonder onderwijs, en we nemen maar 60 kinderen per leerjaar aan)
nou wij wonen in een dorp met 1600 mensen. daarvan is de helft bejaard en de overige werken of gaan naar de middelbareschool.
de oudste heeft volgens mijn tellingen 7 kindjes in de klas en de jongste iets meer kindjes. we hebben in totaal 4 schoolgaande kinderen in de straat die al in groep 3 zitten en de andere 4 kinderen zijn 2 van mij en 2 van de buren die zijn bijna net zo oud als die van mij behalve hun oudste die is 9 maand ouder.
van de website van de basisschool word ik ook niet veel wijzer.
de volgende school is 10km verder dus ook geen optie.
mama van 3 kids!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:27:21 #40
24188 Belana
kloon van belana
pi_66172736
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:31 schreef Popples het volgende:
belana krijg je altijd een brief voor wanneer je je kind moet aanmelden op de basisschool? misschien iemand anders die dat weet?
hier in Hoorn krijgen we een brief een paar maanden voor de 3e verjaardag
stormy waters...
sailin'
pi_66172981
nu ik toch bezig ben met vragen
wij hebben van het weekend de nieuwste cursus van onze oudste gehad: hoe klim ik uit mijn ledikant
dus nu moeten wij opzoek naar een normaal bed. zou een normaal(90bij200) bed dus geen peuterbed of andere gelijk kunnen?

nu kunnen we als nog de nieuwe kamer gaan behangen. gelukkig behang gevonden op de vlooienmarkt voor 2 euro allemaal duur behang 6 nieuwe rollen en 2 open rollen.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2009 @ 23:08:17 #42
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66180081
MeNicole ik wens je veel succes met de carnavalsoutfit. Wij hebben volgende week ook een carnavalsthema op het KDV, maar ik laat Milo hier nog niet verkleed naar toe gaan hoor. Hij heeft al een kwaaie kop als hij zijn gewone muts op moet en zijn sjaal om, laat staan een piratenpakje ofzo
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66182206
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:17 schreef ik80 het volgende:
Hier belde ik heel optimistisch toen Tomas 2,5 was naar een basisschool om eens te gaan kijken. Kreeg ik te horen dat ik wel erg vroeg was
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_66186415
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
MeNicole ik wens je veel succes met de carnavalsoutfit. Wij hebben volgende week ook een carnavalsthema op het KDV, maar ik laat Milo hier nog niet verkleed naar toe gaan hoor. Hij heeft al een kwaaie kop als hij zijn gewone muts op moet en zijn sjaal om, laat staan een piratenpakje ofzo
Mikael vind verkleden juist leuk. Zijn sjaal en muts wil ie idd ook liever niet op maar als het " gekke" kleren zijn juist weer wel. Hij loopt nu ook nog vaak als zwarte piet rond. Dus mocht papa niks kunnen vinden moet ie dat maar aan

En peuterpuberteit. Het ging hier lang goed omdat ik hem veel uit kon leggen waarom dingen wel of niet konden. Nu is het over Tenminste ik denk dat het hier langzaam naar binnen sluipt. Als ie zijn zin niet krijgt gaat ie eerst heel chaggie op de bank om daar 10 minuten te zitten nou-en om daarna te schreeuwen dat ie dat wel wil. Als ik dan niet reageer schreeuwd ie nog iets harder. En als ik nog niet reageer: Mama hoor je mij niet? Ik ben boos Nee mama hoort alleen kindjes die gewoon praten. Het word gelukkig alweer iets minder.

Verder is ie echt heel lief Hij doet alles wat ik aan hem vraag en luisterd gewoon (bijna) altijd heel erg goed. Kan me niet voorstellen dat zijn broertje/zusje ook zo leuk zal zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:06:42 #45
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66199635
Hier krijgen ze op de psz een inschrijvingsbrief voor de basisschool als ze 3,5 jaar oud zijn. Verder hebben we hier ongeveer 30 kindjes op de hele school dus het zijn kleine klasjes.
pi_66206040
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 07:45 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mikael vind verkleden juist leuk. Zijn sjaal en muts wil ie idd ook liever niet op maar als het " gekke" kleren zijn juist weer wel. Hij loopt nu ook nog vaak als zwarte piet rond. Dus mocht papa niks kunnen vinden moet ie dat maar aan
Hier is verkleden ook super. Tomas gaat volgende week als tijger (en Yara als ijsbeer )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_66215159
Sara is vanmorgen naar de huisarts geweest voor haar oortjes. Ze is dus inderdaad best doof. Geluiden van 20 decibel hoort ze niet. Haar oortjes zijn gechecked en achter haar rechter trommelvlies zit weer vocht. Haar buisjes zijn er beide uit (is ook al 2 jaar terug dat ze die kreeg). Ze gaat nu weer aan de ketotifen, daar was ze nu al ruim anderhalf jaar vanaf, dus wel jammer. Het werkt tegen haar slijmvorming (ze was ook weer wat benauwd). Als het komend voorjaar niet beter wordt krijgt ze weer opnieuw buisjes, en dan wordt haar gehoor ook getest. Maar waarschijnlijk komt het echt alleen van 't vocht.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66231256
Fijn om te lezen dat jouw gevoel klopte. Jammer dat ze nu weer medicijnen moet en wrs. weer buisjes. Hoop dat het allemaal snel aanslaat en je niet 6x hoeft te roepen tot ze je hoort.
pi_66231743
Dat hoop ik ook Gelukkig is onze huisarts wel realistisch en hij denkt vaak goed mee. Uiteindelijk zal het toch wel weer buisjes worden denk ik, maar ketotifen heeft Sara eerder ook goed geholpen. We zullen zien
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:33:03 #50
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66232846
Idd goed dat je bent gegaan!
liever niet te lang wachten met zulke dingen, doofheid die je niet ontdekt kan soms vreemde gevolgen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')