Jemie, dat is nogal wat danquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik ben al aan het afbouwen. Van 10 vakken per semester terug naar 6 en nu naar 1. En zo moeilijk is het niet, het tempo lijkt steeds lager te worden en het is lastig om dan op te blijven letten. Maar aan de andere kant ligt het tempo nog wel best hoog, en als je een weekje niet gaat dan heb je toch een probleem (het vak heeft 6 hoorcollegeuren per week) want dan ben je thuis toch een dag bezig om alles te snappen.
Er is geen werkcollege van. Zes uur totaal collegetijd gedurende één blok, dat is een beetje hetzelfde als wat je in het eerste jaar krijgt alleen dan is een deel werkcollege.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:57 schreef Tegan het volgende:
Zes uren?! Ook nog werkcollegeuren erbij?
Nou nee, werken doe je thuis maar. Het is echt alleen luisteren. Qua uren is het dus evenveel als in het eerste jaar, alleen dan is er geen werkcollege.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef Tegan het volgende:
Oh, dus jullie hebben eigenlijk WC die jullie HC noemen?
WC is (bij ons) altijd met een klein clubje, dus dat kan je niet hetzelfde noemenquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef Tegan het volgende:
Oh, dus jullie hebben eigenlijk WC die jullie HC noemen?
Ah, oke. Dat lijkt me wel fijn. Ik heb liever dat er geen werkcolleges bestaan, maar bijvoorbeeld een facultatief vragenuurtje per week (hoewel alles facultatief is, maar ok).quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nou nee, werken doe je thuis maar. Het is echt alleen luisteren. Qua uren is het dus evenveel als in het eerste jaar, alleen dan is er geen werkcollege.
In het eerste jaar is het toch nog wel lekker om opgaven te maken en direct de mogelijkheid te hebben tot het stellen van vragen als het niet lukt? Of heb je liever instructiecollege?quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:22 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ah, oke. Dat lijkt me wel fijn. Ik heb liever dat er geen werkcolleges bestaan, maar bijvoorbeeld een facultatief vragenuurtje per week (hoewel alles facultatief is, maar ok).
Ik vind het wel fijnquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In het eerste jaar is het toch nog wel lekker om opgaven te maken en direct de mogelijkheid te hebben tot het stellen van vragen als het niet lukt? Of heb je liever instructiecollege?
Dat is ook zo. Maar de werkcolleges zijn echt op onmogelijke tijden. Voor Analyse hadden we hoor-, werk- en instructiecolleges. Ik heb idd liever instructiecollege (daar heb ik imo ook veel meer aan dan werkcollege). Werk daarnaast liever thuis of op tijden die ik zelf uitmaak.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In het eerste jaar is het toch nog wel lekker om opgaven te maken en direct de mogelijkheid te hebben tot het stellen van vragen als het niet lukt? Of heb je liever instructiecollege?
Kunnen jullie je daar niet zelf voor inschrijven?quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:28 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar de werkcolleges zijn echt op onmogelijke tijden. Voor Analyse hadden we hoor-, werk- en instructiecolleges. Ik heb idd liever instructiecollege (daar heb ik imo ook veel meer aan dan werkcollege). Werk daarnaast liever thuis of op tijden die ik zelf uitmaak.
Ooo zo, oke. Wij werden het eerste blok ingeschreven en daarna moesten wij het zelf doenquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:37 schreef Tegan het volgende:
Voor ons eerstejaars was het rooster helemaal vast. Ze werden zelfs boos als je naar gunstigere werkcolleges ging omdat het dan niet in het lokaal paste, en er dan maar 5 mensen bij een ander werkcollege zaten. Mij was vertelt dat het voor ons vast was, en we in het tweede jaar pas ons zelf konden inschrijven...
Wil ik weten wat je daarvoor hebt moeten doen?quote:
Ja!quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:12 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Wil ik weten wat je daarvoor hebt moeten doen?
Je wil erna niet gaan promoveren? Als ik jouw posts en cijfers lees zou je het volgens mij echt makkelijk kunnen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:43 schreef GlowMouse het volgende:
Nog ten hoogste 6 colleges dit jaar
Het kan wel ja, maar ik denk niet dat ik daar gelukkig van word.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je wil erna niet gaan promoveren? Als ik jouw posts en cijfers lees zou je het volgens mij echt makkelijk kunnen.
Hoezo niet? Mij lijkt het echt geweldig.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het kan wel ja, maar ik denk niet dat ik daar gelukkig van word.
Omdat...?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het kan wel ja, maar ik denk niet dat ik daar gelukkig van word.
Tsja, daarvoor is het ook economie; zo vergankelijk als iets. Bij filosofie gaat dat enorm langzaam waardoor er pas na 50 jaar soms nieuwe inzichten op bepaalde teksten worden opgeworpen. Maar ik snap dat je wel een bepaalde meerwaarde bij het publiceren wilt hebben (daadwerkelijk gelezen worden, iets langdurig toevoegen).quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef GlowMouse het volgende:
Heel veel problemen van nu zijn over 50 jaar geen problemen meer.
Ik neig nu meer richting wiskunde. En in het deelgebied waar ik nu mee bezig ben met mijn scriptie zijn er een paar namen die je continu tegenkomt. Daar zijn maar een paar mensen mee bezig, en die worden dus ook niet veel gelezen. In een vergankelijk gebied zijn er veel mensen met hetzelfde bezig, word je veel gelezen, maar ben je ook zo weer vergeten. Zolang ik niet de voordelen van beide gebieden kan krijgen, neem ik ook de moeite van het publiceren niet (want een werk dat het kost om elk voorbeeldje uit te werken, alles kloppend te krijgen, en naar aanleiding van commentaar van een corrector alles weer om te gooien).quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, daarvoor is het ook economie; zo vergankelijk als iets. Bij filosofie gaat dat enorm langzaam waardoor er pas na 50 jaar soms nieuwe inzichten op bepaalde teksten worden opgeworpen. Maar ik snap dat je wel een bepaalde meerwaarde bij het publiceren wilt hebben (daadwerkelijk gelezen worden, iets langdurig toevoegen).
Gewoon dus even een reeksje priemgetallen publiceren, dan vergeten ze je niet zo snel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:12 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik neig nu meer richting wiskunde. En in het deelgebied waar ik nu mee bezig ben met mijn scriptie zijn er een paar namen die je continu tegenkomt. Daar zijn maar een paar mensen mee bezig, en die worden dus ook niet veel gelezen. In een vergankelijk gebied zijn er veel mensen met hetzelfde bezig, word je veel gelezen, maar ben je ook zo weer vergeten. Zolang ik niet de voordelen van beide gebieden kan krijgen, neem ik ook de moeite van het publiceren niet (want een werk dat het kost om elk voorbeeldje uit te werken, alles kloppend te krijgen, en naar aanleiding van commentaar van een corrector alles weer om te gooien).
Misschien kan je iemand die op de eerste pagina staat een PM sturen? Ik denk dat je dan sneller een antwoord krijgtquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:00 schreef TomTomNL het volgende:
Hey ik ben 2e jaars rechtenstudent op de UvT. Ik moet privaatrecht B overdoen. Kan alleen geen syllabus meer krijgen. Stof hetzelfde als vorig jaar natuurlijk, maar ik mis daardoor wat nieuwe arresten. Kan iemand een lijstje ervan maken? 100 maal dank ervoor. Misschien kan ik u nog van dienst zijn met wat aantekeningen.
Hoop dat ik in t goeie topic zit.. eerste post:P
Tom
Naast mij komt er tenminste iemand uit het WO rechtentopic, dus ik ben niet alleen dus dat is een 'komt'?quote:
Wiequote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Naast mij komt er tenminste iemand uit het WO rechtentopic, dus ik ben niet alleen dus dat is een 'komt'?
quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:49 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb 's avonds een tentamen, maar moet even kijken waar ik dan om half drie uit hang
Ik niet, moet werken. Dus veel plezier.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:42 schreef GlowMouse het volgende:
Meet! 12 maart, even na half 3 in Esplanada Building! Wie komt?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 02:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik niet, moet werken. Dus veel plezier.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:00 schreef TomTomNL het volgende:
Hey ik ben 2e jaars rechtenstudent op de UvT. Ik moet privaatrecht B overdoen. Kan alleen geen syllabus meer krijgen. Stof hetzelfde als vorig jaar natuurlijk, maar ik mis daardoor wat nieuwe arresten. Kan iemand een lijstje ervan maken? 100 maal dank ervoor. Misschien kan ik u nog van dienst zijn met wat aantekeningen.
Hoop dat ik in t goeie topic zit.. eerste post:P
Tom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |