Dat is het nu ook dankzij de havenquote:Op maandag 16 februari 2009 23:15 schreef Fortitudo het volgende:
stad van Nederland en misschien wel een van de belangrijkste steden van Europa.
Grote kans dat het bombardement daar geen invloed op heeft gehad, de haven was destjids al de oorzaak dat de stad in het begin van de 20ste eeuw explosief is gegroeid. Ruim voor de oorlog waren de plannen voor de aanleg van de Petroleumhavens (bekend van de Shell) in gang gezet en waren gemeentes als Hoogvliet, Pernis en Heijplaat geannexeerd.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:20 schreef remlof het volgende:
Ik denk juist dat de wederopbouw na de oorlog ertoe heeft bijgedragen dat Rotterdam economisch zo belangrijk is geworden. Vraag me af of het de grootste haven ter wereld was geworden als het gespaard was in de oorlog.
Ook al voor de oorlog werd er regelmatig gesloopt om op grote schaal nieuwbouw te plegen. De dorpskern van de deelgemeente Hoogvliet is bijvoorbeeld op 2 woningblokken en een kerkje na met de grond gelijk gemaakt. Dat was al vóór de oorlog.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:34 schreef Pieter. het volgende:
De mentaliteit die er voor heeft gezorgd dat Rotterdam een wereldstad is, is ontstaan na de oorlog.
Het is heerlijk lui te zijn en te genieten van al het moois om je heen. In ieder geval beter dan tussen tochtige staalconstructies te moeten leven, waar alle romantiek en poëzie is weggewaaid. Hoe ging dat - overigens vreselijke - nummer ook al weer? Geef mij maar Amsterdam? Juistquote:Op maandag 16 februari 2009 23:34 schreef Pieter. het volgende:
De mentaliteit die er voor heeft gezorgd dat Rotterdam een wereldstad is, is ontstaan na de oorlog.
als het in de oorlog niet gebombardeerd was dan ware het nu net zulke luie flikkers als Amsterdammers. Was er niks van terecht gekomen. Mooi misschien wel, maar geen wereldstad.
Jammer dat het nu zon door criminele allochtonen overwoekerd betondorp is.
Juist niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is heerlijk lui te zijn en te genieten van al het moois om je heen. In ieder geval beter dan tussen tochtige staalconstructies te moeten leven, waar alle romantiek en poëzie is weggewaaid. Hoe ging dat - overigens vreselijke - nummer ook al weer? Geef mij maar Amsterdam? Juist
Ik ken het centrum van Rotterdam redelijk goed en vind het leuk om er een dagje rond te banjeren. Maar ik blijf toch het meest houden van de Oude Haven, Hotel New York en dat stukje jachthaven aan de noordoever van de Maas. Kralingse Plas is ook leuk.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Juist niet.
De schoonheid van Rotterdam moet je ontdekken.
Rotterdam heeft gewoon niet die oude schoonheid die Amsterdam of Utrecht hebben. Om met Deelder te spreken: Vierkant, hoog en hoekig, gekanteld in het tegenlicht...Ik zou als toerist ook niet zo snel verliefd worden op Rotterdam denk ik. Veel mensen gaan het pas waarderen als ze er een tijdje wonen.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is heerlijk lui te zijn en te genieten van al het moois om je heen. In ieder geval beter dan tussen tochtige staalconstructies te moeten leven, waar alle romantiek en poëzie is weggewaaid. Hoe ging dat - overigens vreselijke - nummer ook al weer? Geef mij maar Amsterdam? Juist
En dat jaquote:Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef Lkw het volgende:
Maar als je oude foto's ziet van Rotterdam breekt je hart. Het zag er fantastisch uit.
Nu niet, toen wel. Halve stad dakloosquote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:32 schreef IHVK het volgende:
Wel zonde ja als je die mooie foto's/schilderijen ziet.
Als dat zo is, waarom stond rotterdam in de jaren 90 dan vol met dichtgetimmerde bende en had A'dam de ouwe zooi tegen die tijd al lang opgeknapt of vervangen?quote:Op maandag 16 februari 2009 23:34 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is het nu ook dankzij de haven
Overigens zou het voor het beeld van Rotterdam niet zo heel erg veel uitgemaakt hebben, aangezien daar van oudsher al een mentaliteit heerst dat je oude vervallen gebouwen beter kan slopen als je er iets beters neer kan zetten.
De vraag is niet aan mij gericht maar toch wil ik even reageren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom stond rotterdam in de jaren 90 dan vol met dichtgetimmerde bende en had A'dam de ouwe zooi tegen die tijd al lang opgeknapt of vervangen?
Serieuze vraag.
Er zijn in de jaren 50 en 60 ontzettend veel huizen gebouwd die bedoeld waren om een jaar 10 max 20 te blijven bestaan. Die huizen waren niet van geweldige kwaliteit maar het slopen er van bleef uit dus ging alles vervallen. Vanaf halverwege jaren 90 tot nu gaan zowat al die huizen plat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom stond rotterdam in de jaren 90 dan vol met dichtgetimmerde bende en had A'dam de ouwe zooi tegen die tijd al lang opgeknapt of vervangen?
Serieuze vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |