Degene van wie ik hem gekocht hebt had geen garantie er op dus dat zat niet bij die 4900 ingbegrepen die hij ervoor betaald heeft.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:00 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat hij 'net zo goed' zal zijn, maar iemand die een auto bij een delaer koopt, betaalt ook voor een stukje garantie waar hij op kan terugvallen, jij hebt die garantie niet dus hoort dat stukje ook niet bij jouw schade. Die garantie zal zomaar 500,- E zijn schat ik.
Radio kan ik eruit halen inderdaad, alleen de expert heeft hem al aan opbieders aangeboden. En dat heeft hij gedaan zonder mij te informeren dus wellicht denken die opkopers dat ze die radio er ook bij kopen. Maar de radio eruit halen is iets wat ik zeker ga doen.quote:Die radio kan je er toch uithalen? Daarnaast nogmaas de vraag, wat zijn de andere specs? Wat ik al eerder zei, 3,5 lijkt me krap, maar 4 lijkt me realistisch. Is dit nou de definitieve waarde of slechts een schatting van de expert?
Ik dacht dat je sarcastisch was. Ik heb zelf geen foto's van mijn auto omdat ik hem dus echt net had. Degene van wie ik hem gekocht heb ken ik goed dus ik heb nooit om foto's van hem gevraagd omdat ik de auto bijna dagelijks zag. MAar ik ga even kijken of hij er nog wat heeft.quote:Lees ook de knipoog.En doe anders eens een fotootje van je auto.
Dat is maar de vraag of dat mag. Toen mijn auto total loss verklaard werd mocht ik er niets meer aan komen. De auto werd verkocht in de staat zoals die was.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:21 schreef CLM1979 het volgende:
[..]
[..]
Radio kan ik eruit halen inderdaad, alleen de expert heeft hem al aan opbieders aangeboden. En dat heeft hij gedaan zonder mij te informeren dus wellicht denken die opkopers dat ze die radio er ook bij kopen. Maar de radio eruit halen is iets wat ik zeker ga doen.
[..]
WTF? Dat bedoel ik dus. Die pipo gooit hem in de verkoop zonder mij te informeren en als het tegen zit kan ik inderdaad niets eens meer de radio eruit halen en de banden eraf halen.....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:07 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag of dat mag. Toen mijn auto total loss verklaard werd mocht ik er niets meer aan komen. De auto werd verkocht in de staat zoals die was.
Dat was extra zuur omdat ik net 2 weken eerder nieuwe velgen en banden eronder gelegd had twv 750 euro.
Ik heb na overleg met de expert (en overlegging van de factuur) wel eea extra gekregen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:13 schreef CLM1979 het volgende:
[..]
WTF? Dat bedoel ik dus. Die pipo gooit hem in de verkoop zonder mij te informeren en als het tegen zit kan ik inderdaad niets eens meer de radio eruit halen en de banden eraf halen.....
Ik heb nergens getekend maar toch heeft de "expert" hem al te koop aangeboden bij zo'n intern netwerk van opkopers. Zonder mij daarover te informeren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:23 schreef Bill_E het volgende:
Je auto staat al te koop?Je hebt toch nergens voor getekend in de vorm van een akkoord met een schade bedrag? Lijkt me dat de auto nog steeds je eigendom is dan..
Als het met behoud van wrak zou zijn zou ik er inderdaad prima afkomen. Maar dat is dus niet het geval. De verzekering keert mij uit: dagwaarde min de opbrengst van het wrak. Het wrak wordt qua opbrengst geschat op 1000 euro geloof ik.....en dan krijg ik dus nog 2500 euro van de verzekering.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:01 schreef JumpingJacky het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen: Is die 3500 met behoud van het wrak? Of moet je voor die 3500 afstand doen van de auto?
Dat de expert her en der informeert wat de auto zou moeten opbrengen is vrij normaal. Daarmee staat hij niet officieel te koop.
Gevoelsmatig is die 3500 met behoud van wrak, en dat biedt jou wel kansen om er goed uit te springen.
Die snap ik niet. De dagwaarde is 3500. Als je het wrak niet mag houden, dan krijg je die 3500 euro.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:27 schreef CLM1979 het volgende:
[..]
Als het met behoud van wrak zou zijn zou ik er inderdaad prima afkomen. Maar dat is dus niet het geval. De verzekering keert mij uit: dagwaarde min de opbrengst van het wrak. Het wrak wordt qua opbrengst geschat op 1000 euro geloof ik.....en dan krijg ik dus nog 2500 euro van de verzekering.
Uhm, het zit zo. De dagwaarde word door de "expert" geschat op 3500 euro. Ik krijg dus nooit meer dan 3500 euro. Die 3500 euro word opgebouwd uit de opbrengst van de verkoop van het wrak + restant om aan 3500 euro te komen. Dus als het wrak voor 1000 euro wordt verkocht krijg ik 1000 euro van de opkoper en 2500 van de verzekering......quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:37 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Die snap ik niet. De dagwaarde is 3500. Als je het wrak niet mag houden, dan krijg je die 3500 euro.
Als je het wrak wel mag houden (wat niet het geval is, zeg je hierboven), dan wordt die 1000 euro er vanaf gehaald en krijg je 2500 euro + wrak.
Of mis ik nou iets?
Dat heb ik dus ook gedaan. Maar ik moet van hem even afwachten totdat hij de hoogste bieding voor het wrak binnen heeft zodat hij pas echt de dagwaarde vast kan stellen. Terwijl de expert dus officieel niet eens de dagwaarde en wrakwaarde aan elkaar mag koppelen (heeft de man van de garage waar mijn auto staat met verteld).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:34 schreef rutger05 het volgende:
Waarom vraag je niet aan die expert om uitdraaien van vergelijkbare auto's (hetzelfde model met vergelijkbare specificaties) die te koop staan voor het bedrag van zijn taxatie?
Yup, ik wilde vanmorgen ook die discussie aangaan maar hij zei dat hij niet daarover in discussie ging. Nu ga ik hem morgen weer bellen met de mededeling dat hij dat niet aan elkaar MAG koppelen en dus allang de dagwaarde vast kan stellen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:11 schreef Ml-etje het volgende:
Het wordt hoe langer hoe zotter nu kan hij de dagwaarde ineens niet geven voor hij weet wat er geboden wordt voor het wrak?
Dit riekt aardig.
Lees de algemene voorwaarden eens, stata daarin niet iets dat ze bij belangenverstengeling hun expertise aan een derde partij geven of zoiets?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:16 schreef CLM1979 het volgende:
Ik vind het wel enorm verwarrend want het lijkt me gewoon niet logisch dat mijn rechtsbijstand voor zowel mijn verzekeringsmaatschappij als voor de verzekeringsmaatschappij van degene die mij aangereden heeft werkt. Dan kun je toch al nooit meer eerlijk behandeld worden?
Dat lijkt me inderdaad ook erg vreemd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:16 schreef CLM1979 het volgende:
[..]
Yup, ik wilde vanmorgen ook die discussie aangaan maar hij zei dat hij niet daarover in discussie ging. Nu ga ik hem morgen weer bellen met de mededeling dat hij dat niet aan elkaar MAG koppelen en dus allang de dagwaarde vast kan stellen.
Ik vind het wel enorm verwarrend want het lijkt me gewoon niet logisch dat mijn rechtsbijstand voor zowel mijn verzekeringsmaatschappij als voor de verzekeringsmaatschappij van degene die mij aangereden heeft werkt. Dan kun je toch al nooit meer eerlijk behandeld worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |