De kast zal vandeweek wel binnenkomen, ik moet alleen nog even op zoek naar een adres voor houtmot in de buurt. Webwinkels genoeg, maar dan ben je het dubbele kwijt met verzendkosten.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:12 schreef popolon het volgende:
Ah mooi, nu weet ik hoe dat werkt. Ik had er wel een gedachte bij maar wou het even weten.
Zeker een overweging waard. Rooksmaak is zo lekker.
Post de resultaten eens Dirk. Het hoeft natuurlijk geen mooi weer te zijn: Gewoon de fik er in en je maaltijd van buiten halen na een tijdje.
Dierenwinkel?quote:Op zondag 29 maart 2009 17:59 schreef Dirkh het volgende:
De kast zal vandeweek wel binnenkomen, ik moet alleen nog even op zoek naar een adres voor houtmot in de buurt. Webwinkels genoeg, maar dan ben je het dubbele kwijt met verzendkosten.
Bij de aanschaf van de kast zit en zakje mot, maar dat is natuurlijk niet voldoende.
Ja, daar hebben ze het inderdaad. Zo'n zakje wat bij de oven geleverd werd is niet meer dan een proefzakje, waar je eigenlijk niks mee kan. Maar de dierenwinkel had nog wat liggen, dus ik heb twee zakjes ingeslagen.quote:
Klopt, is ook niet de bedoeling.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:56 schreef RobinOok het volgende:
90 graden? Dat is dan toch geen koud roken meer?
Tips zijn altijd welkom, ik ben een echte beginneling.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Dirkh, ik rook zelf geregeld paling etc. Maar je moet erom denken dat je gaart.... En rookt..
Dus eerst met hitte garen omdan dmv het roken op een lagere temperatuur de smaak te geven eigenlijk.
Misschien wist je dit al, maar dacht vertel het maar even
Nee, juist andersom. Koud roken is op lage temperatuur (koud) en dus lang. Dan is het echt het roken, de rook dat voor de "preserving" zorgt. Sorry, kan even geen goed nederlands woord verzinnen.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:18 schreef shmoopy het volgende:
Maar wat is nou precies koud roken? Is dat roken zonder de bedoeling het vlees te garen, dus korter en lagere temperatuur?
Nee, dat valt dus reuze mee. Omdat je het heel subtiel, slechts 10 minuutjes op het vuur hebt staan.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:40 schreef ColdFeet het volgende:
Zeg, wat ik me afvraag, Robin: je gebruikt die rookpan op het gasfornuis, gaat dat niet onwijs stinken in huis?
Zo gaat dat. Ook met paling die je in de winkel koopt. Zo gaat het slijm eraf. It ain't pretty.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:18 schreef RobinOok het volgende:
Leg je die levend in een emmer met zout?!?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |