abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:04:23 #281
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_66475472
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:58 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Geen idee wat WHQL precies is, ben wat dat betreft geen computer kenner. Wel weet ik dat OSX daar dus totaal niet mee hoeft te werken. Je kan nog zoveel van dat WHQL hebben, feit blijft dat de Windows software toch op diverse hardware moet kunnen draaien
Deels waar.

Vergeet niet dat OSX ooit geschreven is vanuit het oogpunt om 2 architecturen te ondersteunen. Ja, Windows NT ook maar dat hebben ze na NT4 al weer heel snel de nek om gedraaid omdat het niet te doen was het te onderhouden.

Dat daargelaten ben ik wel onder de indruk van Windows ja. Zoveel exotische hardware en toch voor 95% gewoon prima te werken. OSX mag zich op dat gebied nog gaan bewijzen .

Oh, ik ben een OSX gebruiker .
pi_66475542
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha

Hier werkt ook alles, onder Windows. Op het werk werkt alles, waarschijnlijk omdat ik daar de laptops en desktops heb geïnstalleerd. Ik denk nog steeds dat het voor een heel groot deel aan de gebruiker ligt. Voor een noob is een Mac wellicht de betere keuze dan.
Wil je het volgens dan eens proberen? Je computer opstarten, en tijdens het bioslogo de klep sluiten. Gaat hij dan ook in standby?

Tevens zeg je nu dat alle systemen die jij beheert goed werken vanwege jouw competentie. Is dat niet een teken van de incompetentie van het besturingssysteem? Zou die dit werk eigenlijk niet vóór jou moeten doen?

Is het geen zwakte van het besturingssysteem dat je er goed mee om moet kunnen gaan om er fatsoenlijk mee te kunnen werken?
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:07:50 #283
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66475575
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:04 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat daargelaten ben ik wel onder de indruk van Windows ja. Zoveel exotische hardware en toch voor 95% gewoon prima te werken. OSX mag zich op dat gebied nog gaan bewijzen .
Die hardware is natuurlijk wel ontwikkeld om Windows te kunnen draaien, dus het is ook weer niet zo verbazingwekkend dat het werkt En ondanks dat Mac OS X alleen op computers van Apple draait, is het natuurlijk niet alsof dat maar 1 type computer is. Op alle Macs sinds pak 'em beet 1997 kun je OS X installeren en dat zijn heel wat verschillende machines met verschillende hardware.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:09:05 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66475625
Ik heb het zojuist eerlijk getest. Configuratie:

Windows XP Pro SP3
Pentium M 1.8 single core
2 gb geheugen

Afspeelbestand + programma: Winamp (even voor de voet weg) -> bestand divx xvid full screen

Had ondertussen nog wel Firefox met een aantal vensters openstaan en Word.

Resultaat:

Dichtslaan: Ik miste net een halve seconde film.
Openen: Ik miste een fractie (hoorde nét een geluidje voordat er beeld kwam)

Al met al net geen seconde film gemist
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:11:40 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66475699
Ik zal wel eens een filmpje maken van m'n jarenoude PowerBook en een Sony Vaio met Vista hier op m'n werk naast elkaar. Allebei een filmpje draaien, allebei dichtklappen en weer open klappen, kijken wat er dan gebeurt.
pi_66475765
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:09 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb het zojuist eerlijk getest. Configuratie:

Windows XP Pro SP3
Pentium M 1.8 single core
2 gb geheugen

Afspeelbestand + programma: Winamp (even voor de voet weg) -> bestand divx xvid full screen

Had ondertussen nog wel Firefox met een aantal vensters openstaan en Word.

Resultaat:

Dichtslaan: Ik miste net een halve seconde film.
Openen: Ik miste een fractie (hoorde nét een geluidje voordat er beeld kwam)

Al met al net geen seconde film gemist
Zou je dit nogmaals kunnen doen met veel processor belasting en veel hardeschijf belasting?

Als ik met VMWare bezig ben, en mijn Mac in standby zet, dan gaat deze gelijk in standby. Wanneer ik mijn Mac uit standby haal, dan kan ik binnen twee seconden verder met de virtual machine.

Hoe is dat onder Windows?
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:15:54 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66475827
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:06 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Wil je het volgens dan eens proberen? Je computer opstarten, en tijdens het bioslogo de klep sluiten. Gaat hij dan ook in standby?

Tevens zeg je nu dat alle systemen die jij beheert goed werken vanwege jouw competentie. Is dat niet een teken van de incompetentie van het besturingssysteem? Zou die dit werk eigenlijk niet vóór jou moeten doen?

Is het geen zwakte van het besturingssysteem dat je er goed mee om moet kunnen gaan om er fatsoenlijk mee te kunnen werken?
Ik heb er geen problemen mee, alles wat ik (en mijn baas) wil werkt onder Windows. En stabiel ook, loopt nooit vast. En wij gebruiken toch wel heftige programma's zo af en toe.

Waarom zou ik overigens in godsnaam mijn laptop starten en meteen weer dichtrammen tijdens het bioslogo Ik bedoel, pak je Macbook eens en steek er de kabel van een firewire apparaat in.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:17:29 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66475873
Is dit het "unique selling point" van Apple, het dichtdoen van je laptop?

het werkt soepeler onder OSX, nou en? Andere dingen weer onder Windows . Ik hou best van een flamewar hoor, maar dit gaat nergens meer over zo .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:18:17 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66475901
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:13 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Zou je dit nogmaals kunnen doen met veel processor belasting en veel hardeschijf belasting?

Als ik met VMWare bezig ben, en mijn Mac in standby zet, dan gaat deze gelijk in standby. Wanneer ik mijn Mac uit standby haal, dan kan ik binnen twee seconden verder met de virtual machine.

Hoe is dat onder Windows?
Geen idee, ik gebruik geen VMware enzo. En in de trein werk ik nooit onder zware belasting en thuis klap ik de laptop alleen dicht als ik ga slapen en open als ik wakker word.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:26:14 #290
13783 Anthraxx
pi_66476150
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:17 schreef HeatWave het volgende:
Is dit het "unique selling point" van Apple, het dichtdoen van je laptop?

het werkt soepeler onder OSX, nou en? Andere dingen weer onder Windows . Ik hou best van een flamewar hoor, maar dit gaat nergens meer over zo .
Het enige unique selling points van Apple is het gemak. En dat verschilt per persoon of ze daar voor willen betalen of niet. En dat verschilt ook per persoon of ze daar gebruik van willen maken of niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 februari 2009 @ 12:51:07 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66476918
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha

Hier werkt ook alles, onder Windows. Op het werk werkt alles, waarschijnlijk omdat ik daar de laptops en desktops heb geïnstalleerd. Ik denk nog steeds dat het voor een heel groot deel aan de gebruiker ligt. Voor een noob is een Mac wellicht de betere keuze dan.
Ja, want alle apple gebruikers in dit topic zijn windows noobs of computer noobs.

Ik ben R&D manager bij een hardware club, Jarno doet wat met server farms, Anthraxx programmeert, etc etc....
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Ik bedoel, pak je Macbook eens en steek er de kabel van een firewire apparaat in.
Je weet dat apple uberhaupt firewire heeft groot gemaakt?

En apple heeft nu de juiste keuze gemaakt. Firewire is al jaren dood. En ik kan het weten, want ik maak die meuk. We verkopen al minstens 3 jaar geen rochel meer in firewire.
pi_66477275
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want alle apple gebruikers in dit topic zijn windows noobs of computer noobs.
Achja, mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben. Op Terminal en je hebt één van de meest krachtige shells die er zijn tot je beschikking.

Verder zit ik thuis niet achter mijn PC om 'enorm krachtige dingen te doen' ofzo. Als ik thuis ben wil ik wat browsen, mailen, wat foto's bewerken in Lightroom, een website-je bijwerken, etc. Allemaal geen dingen waar je een Quad Core voor nodig hebt. Als ik zie wat sommige digibeten met iLife in elkaar weten te zetten qua films, foto of website dan weet ik het zeker: performance zegt geen reet. It's all about usability. En daar is OS X gewoon oneindig veel sterker in dan Windows.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:04:02 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66477337
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:

En apple heeft nu de juiste keuze gemaakt. Firewire is al jaren dood. En ik kan het weten, want ik maak die meuk. We verkopen al minstens 3 jaar geen rochel meer in firewire.
Snapte je de context soms niet?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 februari 2009 @ 13:05:19 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66477377
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Snapte je de context soms niet?
Ik neem aan dat je erop doelt dat er geen firewire meer in de macbooks zit. Het geen dus een goede keus is van apple
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:09:45 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66477535
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je erop doelt dat er geen firewire meer in de macbooks zit. Het geen dus een goede keus is van apple
Dat bedoelde ik ook. Maar het ging meer om de context van die post, niet om het ontbreken van firewire. De vergelijking maken met het dichtklappen van je laptop bij het opstarten. Een beetje hetzelfde niveau zeg maar, beide nutteloos als argument. Ik gebruik overigens volgens mij ook geen firewire apparaten.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:10:38 #296
13783 Anthraxx
pi_66477564
Dat hele Firewire kan mij gestolen worden. Maar ja, het zit er op .
pi_66477578
Firewire 800 is toch echt wel superokay hoor. Ik merk op mijn iMac haast geen verschil tussen mijn externe WD met FW800 of de interne schijf (wat uiteraard ook geen extreem snelheidsmonster is).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:11:31 #298
12221 Tijn