Dat jij tevreden bent met een middelmatig OS is natuurlijk aan jou.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:40 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat een onzin alsof het aantal seconden naar standby tijd een parameter is voor een niet goed werkend systeem. Zo lang mijn software het gewoon goed doet!
Zeg nou eerlijk, zal ook maar iemand wakker liggen van 3 seconden afsluittijd als je de laptop dichtklap? Voordat je je tas open hebt is je laptop uit. Dat kun je toch geen argument noemen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Toch gek dat elke keer als aangetoont wordt dat ene bepaalde functie onder OSX goed werkt het GEEN argument zou zijn terwijl elke keer dat dat andersom gebeurt het opeens WEL een argument is.
Ja windows heeft het meest marktaandeel met de bijbehorende voordelen van software beschikbaarheid en compatibiliteit. Accepteer dan ook dat OSX het op veel punten mbt gebruiksgemak gewoon veel beter voor elkaar heeft. Of dat voor JOU van doorslag gevend belang is doet natuurlijk totaal niet terzake.
Laptops zijn in tegenstelling tot bureaucomputers in bijna alle gevallen afkomstig van een fabrikant die het systeem voor je configureert. Dan kan het toch niet voorkomen zou je zeggen dat de instellingen niet goed staan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In dit geval weer beetje makkelijk tijn.
Dat gedoe met standby etc werkt prima op een PC die daadwerkelijk goed is geinstalleerd qua powermanagement en drivers etc. Dat is (helaas) bij heel veel laptops niet het geval. Daar kan Windows weinig aan doen, en OSX heeft daar uiteraard (wegens het hardware monopoly) geen last van
.
Dat jij het middelmatig vindt ligt in dit geval duidelijk aan de gebruiker.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat jij tevreden bent met een middelmatig OS is natuurlijk aan jou.
Misschien is de fabrikant het vergeten ofzoquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laptops zijn in tegenstelling tot bureaucomputers in bijna alle gevallen afkomstig van een fabrikant die het systeem voor je configureert. Dan kan het toch niet voorkomen zou je zeggen dat de instellingen niet goed staan.
Als ondertussen mijn film vrolijk 3 seconden doorloopt is dat minder gebruiksgemak ja.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk, zal ook maar iemand wakker liggen van 3 seconden afsluittijd als je de laptop dichtklap? Voordat je je tas open hebt is je laptop uit. Dat kun je toch geen argument noemen?
Als ik een film kijk, m'n laptop even dicht klap en later m'n laptop weer open klap omdat ik verder wil kijken, zit ik in Windows ten eerste lang te wachten en heb ik ten tweede een scene gemist, omdat het sleepen en het dichtklappen van de laptop niet synchroon gaan. Dat is een voorbeeld (en natuurlijk niet dè reden) dat ik Windows maar niks vind.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk, zal ook maar iemand wakker liggen van 3 seconden afsluittijd als je de laptop dichtklap? Voordat je je tas open hebt is je laptop uit. Dat kun je toch geen argument noemen?
Was het maar zoquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laptops zijn in tegenstelling tot bureaucomputers in bijna alle gevallen afkomstig van een fabrikant die het systeem voor je configureert. Dan kan het toch niet voorkomen zou je zeggen dat de instellingen niet goed staan.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:48 schreef Anthraxx het volgende:
Mja, de schuld ligt gewoon bij de fabrikant. En dat is gewoon een gemiste kans. Waarschijnlijk zijn Windows laptops daardoor zo goedkoop, omdat ze gewoon R&D kosten uitsparen.
misschien wel ja. Maar zoals je net al zag bij iemand met een Vaio, toch een duurdere laptop, daar werkte het prima op. Net als op mijn goedkopere Fujitsu Siemens Amilo overigens. Wellicht moet je het bij HP en Acer zelf instellen
Dus bij Dell, HP en Sony vergeten ze het allemaal of zijn ze te lui om het goed te zetten? Lijkt me niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien is de fabrikant het vergeten ofzoOf zijn ze te lui om het in te stellen. Het ligt in ieder geval niet aan het OS.
Met Sony Vaio's werkt het voor geen meter. Hier op m'n werk hebben we 10 van die dingen liggen en de ene is nog gaarder dan de ander.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[ afbeelding ] misschien wel ja. Maar zoals je net al zag bij iemand met een Vaio, toch een duurdere laptop, daar werkte het prima op. Net als op mijn goedkopere Fujitsu Siemens Amilo overigens. Wellicht moet je het bij HP en Acer zelf instellen
Geen idee of hij dat bij mij doet, ik zet de film sowieso op pauze als ik in de trein mijn computer uitzet. Dan begint hij nl. niet meteen te spelen als ik hem weer open klap, iets wat ik erg onhandig vind.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ondertussen mijn film vrolijk 3 seconden doorloopt is dat minder gebruiksgemak ja.
Als de rest prima werkt, waar zou ik dan nog over klagen? Maar je vergeet 1 ding, je belicht steeds het naar standby gedeelte terwijl je de rest overslaat van wat ik heb beschreven wat ik wel belangrijk vind. En overigens in 3 seconde naar standby tijd gaan noem ik niet een issue, waar zou ik daarom te kort komen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat jij tevreden bent met een middelmatig OS is natuurlijk aan jou.
Ja dit argument lees je elke keer, maar daar heeft windows het WHQL voor uitgevonden. Waaraan onder Vista sowieso aan voldaan moet worden en onder XP wordt het door allerlei waarschuwingen wel heel erg gepushed om als hardware leverancier je spullen volgens de WHQL richtlijnen te produceren en te laten 'signen'.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als de rest prima werkt, waar zou ik dan nog over klagen? Maar je vergeet 1 ding, je belicht steeds het naar standby gedeelte terwijl je de rest overslaat van wat ik heb beschreven wat ik wel belangrijk vind. En overigens in 3 seconde naar standby tijd gaan noem ik niet een issue, waar zou ik daarom te kort komen?
Anyway Tijn je vergeet nog 1 heeeeeeeelll groot ding. Windows is gemaakt voor diverse hardware, verschillende samenstellingen van computers van Netbooks tot monster gaming/editing pc's. Allicht dat daarom niet alles gaat zoals jij het zou willen binnen Windows. OSX is louter gemaakt voor 1 standaard computer, logisch dat het platform altijd werkt zoals jij dat zou willen. Ik denk dat OSX het wel moeilijk zou krijgen als het OS in 1 keer voor alle hardware en diverse computers (dus geen apples) beschikbaar komt. Het is dus eigenlijk verwonderlijk op hoeveel computers Windows wel goed werkt gezien de diversiteit in hardware.
De user hier een stukje boven had een Vaio die het anders goed deed dacht ik. Maar oke, misschien zijn Vaio's dan ook niet goed geïnstalleerd. Dan zul je dat even zelf moeten doen, maar dan zou het toch gewoon goed moeten werken. Mijn beestje is 3 jaar (!) oud en die werkt zelfs feilloos.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met Sony Vaio's werkt het voor geen meter. Hier op m'n werk hebben we 10 van die dingen liggen en de ene is nog gaarder dan de ander.
Ik vind het tekenend voor de 'kwaliteit' van een OS, vanuit gebruikersperspectief. In dit geval ís het ook tekenend. Windows barst (volgens de kenners) van de mogelijkheden, ze weten ze alleen niet zodanig te presenteren dat mensen het ook daadwerkelijk kunnen gebruiken zonder het slimme neefje erbij te halen. Zo zag ik pas toevallig dat mijn vrouw er in geslaagd was slimme postbussen te maken in Mail.app voor mailtjes die ze kennelijk dynamisch gegroepeerd wil hebben. Heeft ze mij iig niet bij nodig gehad dus dat moet ze zelf gedaan hebben. Dat zie (zag) ik d'r in Outlook niet doen (los van het feit dat het in OE niet kan maar goed). Ik bedoel maar. Dát maakt een OS pas bruikbaar.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat zelfs nvidia niet gebruiktquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dit argument lees je elke keer, maar daar heeft windows het WHQL voor uitgevonden. Waaraan onder Vista sowieso aan voldaan moet worden en onder XP wordt het door allerlei waarschuwingen wel heel erg gepushed om als hardware leverancier je spullen volgens de WHQL richtlijnen te produceren en te laten 'signen'.
Dat snap ik dat je dat onhandig vind omdat je de helft van je film mist onder windows als je dat niet doetquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen idee of hij dat bij mij doet, ik zet de film sowieso op pauze als ik in de trein mijn computer uitzet. Dan begint hij nl. niet meteen te spelen als ik hem weer open klap, iets wat ik erg onhandig vind.
Ze zullen wel moeten.....quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat zelfs nvidia niet gebruikt. NOu ja, niet altijd
.
Als dat het enige minpuntje aan Windows was, was het inderdaad niet zo erg. Het is de optelsom he.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als de rest prima werkt, waar zou ik dan nog over klagen?
Des te meer een reden om een Mac te kopen dus, want dan weet je dat je hard- en software beter op elkaar zijn afgestemd dan je met een Windows PC ooit voor elkaar krijgt.quote:Anyway Tijn je vergeet nog 1 heeeeeeeelll groot ding. Windows is gemaakt voor diverse hardware, verschillende samenstellingen van computers van Netbooks tot monster gaming/editing pc's. Allicht dat daarom niet alles gaat zoals jij het zou willen binnen Windows. OSX is louter gemaakt voor 1 standaard computer, logisch dat het platform altijd werkt zoals jij dat zou willen. Ik denk dat OSX het wel moeilijk zou krijgen als het OS in 1 keer voor alle hardware en diverse computers (dus geen apples) beschikbaar komt. Het is dus eigenlijk verwonderlijk op hoeveel computers Windows wel goed werkt gezien de diversiteit in hardware.
Allemaal prima laptops al heb ik geen ervaring met Sony. Dell en HP, erg degelijk. Hp in het verleden tenminste zeker wel (heb een Omnibook 6000 gehad). Bij Dell werkte het trouwens gewoon out of the box herinner ik me net. Bij een oude Acer Travelmate ook. De HP weet ik niet meer, die zette ik volgens mij altijd uitquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus bij Dell, HP en Sony vergeten ze het allemaal of zijn ze te lui om het goed te zetten? Lijkt me niet.
Alsnog een goede reden om geen producten van dergelijke prutsers te kopen trouwens.
Niet goed geïnstalleerd?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De user hier een stukje boven had een Vaio die het anders goed deed dacht ik. Maar oke, misschien zijn Vaio's dan ook niet goed geïnstalleerd. Dan zul je dat even zelf moeten doen, maar dan zou het toch gewoon goed moeten werken. Mijn beestje is 3 jaar (!) oud en die werkt zelfs feilloos.
Geen idee wat WHQL precies is, ben wat dat betreft geen computer kenner. Wel weet ik dat OSX daar dus totaal niet mee hoeft te werken. Je kan nog zoveel van dat WHQL hebben, feit blijft dat de Windows software toch op diverse hardware moet kunnen draaienquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dit argument lees je elke keer, maar daar heeft windows het WHQL voor uitgevonden. Waaraan onder Vista sowieso aan voldaan moet worden en onder XP wordt het door allerlei waarschuwingen wel heel erg gepushed om als hardware leverancier je spullen volgens de WHQL richtlijnen te produceren en te laten 'signen'.
Ik ga het nú testenquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat snap ik dat je dat onhandig vind omdat je de helft van je film mist onder windows als je dat niet doet
Met dat laatste ben ik wel met je eens, maar dat was voor mij dus niet DE reden om voor een mac te kiezen. Wel zou ik een mac naast bij vaio willen hebben in de toekomst wanneer ik eens echte centjes verdien. Omdat ik bij zowel Windows als OSX voordelen zie.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dat het enige minpuntje aan Windows was, was het inderdaad niet zo erg. Het is de optelsom he.
[..]
Des te meer een reden om een Mac te kopen dus, want dan weet je dat je hard- en software beter op elkaar zijn afgestemd dan je met een Windows PC ooit voor elkaar krijgt.
Precies.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind het tekenend voor de 'kwaliteit' van een OS, vanuit gebruikersperspectief. In dit geval ís het ook tekenend.
Windows lijkt ook wel gemaakt te zijn voor dat slimme neefje in plaats van normale mensen. M'n zusje verbaasde zich bijvoorbeeld altijd over de pop up die Windows XP geeft met informatie over allerlei hardware- en driverzaken als ze een muis of een USB-stick in plugt. Wat kan haar dat in godsnaam schelen? Wat kan iemand het schelen? Je plugt zo'n apparaat in om het te gebruiken, niet om naar de debug informatie van het installatie proces te kijken. Alleen dat slimme neefje vindt het misschien interessant, maar hoeveel procent van de gebruikers is dat? 1?quote:Windows barst (volgens de kenners) van de mogelijkheden, ze weten ze alleen niet zodanig te presenteren dat mensen het ook daadwerkelijk kunnen gebruiken zonder het slimme neefje erbij te halen.
Ja en daar is het Windows Hardware Quality Lab voor uitgevonden die VOORSCHRIJFT hoe hardware en software moet functioneren. Hiervoor hebben ze een compleet testbed opgetuigt waar je je hardware kan laten testen en bij goedbevinden krijg je signed drivers terug voor je stukje hardware.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:58 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geen idee wat WHQL precies is, ben wat dat betreft geen computer kenner. Wel weet ik dat OSX daar dus totaal niet mee hoeft te werken. Je kan nog zoveel van dat WHQL hebben, feit blijft dat de Windows software toch op diverse hardware moet kunnen draaien
Hahaquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:57 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Niet goed geïnstalleerd?
Op een Mac werkt het gewoon altijd. Haha.
Deels waar.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:58 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geen idee wat WHQL precies is, ben wat dat betreft geen computer kenner. Wel weet ik dat OSX daar dus totaal niet mee hoeft te werken. Je kan nog zoveel van dat WHQL hebben, feit blijft dat de Windows software toch op diverse hardware moet kunnen draaien
Wil je het volgens dan eens proberen? Je computer opstarten, en tijdens het bioslogo de klep sluiten. Gaat hij dan ook in standby?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha![]()
Hier werkt ook alles, onder Windows. Op het werk werkt alles, waarschijnlijk omdat ik daar de laptops en desktops heb geïnstalleerd. Ik denk nog steeds dat het voor een heel groot deel aan de gebruiker ligt. Voor een noob is een Mac wellicht de betere keuze dan.
Die hardware is natuurlijk wel ontwikkeld om Windows te kunnen draaien, dus het is ook weer niet zo verbazingwekkend dat het werktquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat daargelaten ben ik wel onder de indruk van Windows ja. Zoveel exotische hardware en toch voor 95% gewoon prima te werken. OSX mag zich op dat gebied nog gaan bewijzen.
Zou je dit nogmaals kunnen doen met veel processor belasting en veel hardeschijf belasting?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:09 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb het zojuist eerlijk getest. Configuratie:
Windows XP Pro SP3
Pentium M 1.8 single core
2 gb geheugen
Afspeelbestand + programma: Winamp (even voor de voet weg) -> bestand divx xvid full screen
Had ondertussen nog wel Firefox met een aantal vensters openstaan en Word.
Resultaat:
Dichtslaan: Ik miste net een halve seconde film.
Openen: Ik miste een fractie (hoorde nét een geluidje voordat er beeld kwam)
Al met al net geen seconde film gemist
Ik heb er geen problemen mee, alles wat ik (en mijn baas) wil werkt onder Windows. En stabiel ook, loopt nooit vast. En wij gebruiken toch wel heftige programma's zo af en toe.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:06 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Wil je het volgens dan eens proberen? Je computer opstarten, en tijdens het bioslogo de klep sluiten. Gaat hij dan ook in standby?
Tevens zeg je nu dat alle systemen die jij beheert goed werken vanwege jouw competentie. Is dat niet een teken van de incompetentie van het besturingssysteem? Zou die dit werk eigenlijk niet vóór jou moeten doen?
Is het geen zwakte van het besturingssysteem dat je er goed mee om moet kunnen gaan om er fatsoenlijk mee te kunnen werken?
Geen idee, ik gebruik geen VMware enzo. En in de trein werk ik nooit onder zware belasting en thuis klap ik de laptop alleen dicht als ik ga slapen en open als ik wakker word.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:13 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Zou je dit nogmaals kunnen doen met veel processor belasting en veel hardeschijf belasting?
Als ik met VMWare bezig ben, en mijn Mac in standby zet, dan gaat deze gelijk in standby. Wanneer ik mijn Mac uit standby haal, dan kan ik binnen twee seconden verder met de virtual machine.
Hoe is dat onder Windows?
Het enige unique selling points van Apple is het gemak. En dat verschilt per persoon of ze daar voor willen betalen of niet. En dat verschilt ook per persoon of ze daar gebruik van willen maken of niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:17 schreef HeatWave het volgende:
Is dit het "unique selling point" van Apple, het dichtdoen van je laptop?![]()
het werkt soepeler onder OSX, nou en? Andere dingen weer onder Windows. Ik hou best van een flamewar hoor, maar dit gaat nergens meer over zo
.
Ja, want alle apple gebruikers in dit topic zijn windows noobs of computer noobs.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha![]()
Hier werkt ook alles, onder Windows. Op het werk werkt alles, waarschijnlijk omdat ik daar de laptops en desktops heb geïnstalleerd. Ik denk nog steeds dat het voor een heel groot deel aan de gebruiker ligt. Voor een noob is een Mac wellicht de betere keuze dan.
Je weet dat apple uberhaupt firewire heeft groot gemaakt?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Ik bedoel, pak je Macbook eens en steek er de kabel van een firewire apparaat in.
Achja, mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben. Op Terminal en je hebt één van de meest krachtige shells die er zijn tot je beschikking.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want alle apple gebruikers in dit topic zijn windows noobs of computer noobs.
Snapte je de context soms niet?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
En apple heeft nu de juiste keuze gemaakt. Firewire is al jaren dood. En ik kan het weten, want ik maak die meuk. We verkopen al minstens 3 jaar geen rochel meer in firewire.
Ik neem aan dat je erop doelt dat er geen firewire meer in de macbooks zit. Het geen dus een goede keus is van applequote:Op donderdag 26 februari 2009 13:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Snapte je de context soms niet?
Dat bedoelde ik ook. Maar het ging meer om de context van die post, niet om het ontbreken van firewire. De vergelijking maken met het dichtklappen van je laptop bij het opstarten. Een beetje hetzelfde niveau zeg maar, beide nutteloos als argument. Ik gebruik overigens volgens mij ook geen firewire apparaten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je erop doelt dat er geen firewire meer in de macbooks zit. Het geen dus een goede keus is van apple
Het slaapgedrag van Windows is geen nutteloos argument, het is een praktisch voorbeeld van iets wat ik compleet ruk geïmplementeerd vind in Windows. En aan m'n collega en de reacties in dit topic te merken, ben ik niet de enige.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde niveau zeg maar, beide nutteloos als argument.
Kom op manquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het slaapgedrag van Windows is geen nutteloos argument, het is een praktisch voorbeeld van iets wat ik compleet ruk geïmplementeerd vind in Windows. En aan m'n collega en de reacties in dit topic te merken, ben ik niet de enige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |