Wat heb jij allemaal op die server draaien dat je twee Xeons nodig hebtquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:14 schreef Cothen het volgende:
Zo, hypotheek is (weer) rond![]()
Doordat mijn ouders meetekenen kan ik nu tóch een hypotheek krijgen.
Klein detail: vanmiddag krijg ik de brief met mijn nieuwe salaris... en ja.. na wat rekenwerk blijkt dit wél genoeg te zijn om mijn woning te kunnen financiëren...![]()
3 weken stress voor de kat z'n viool![]()
morgen paps van het vliegveld halen en zijn handtekening scoren(en dan is het nog een geluk dat mijn vader voor mijn moeder mag tekenen, anders had ik nog een week moeten wachten (totdat mams weer terug is).
Om bovenstaande te vieren heb ik maar gelijk mijn toekomstige server in elkaar geschroefd. (Dat wil zeggen, ik heb de CPU's (2x Xeon 2,8GHz) ontdaan van een shitload warmtegeleidingspasta (van de vorige eigenaar) en de luchtkoelers (die a) volgens de vorige eigenaar niet te vinden waren en b) wel enige aanpaswerk nodig hadden (de pootjes tussen het geleidende oppervlakte en het moederbord waren te lang)).
Wat een herrie maken die dingen zegMaar gelukkig heb ik straks een prima serverhok alias CV-hok)
![]()
Nu moet ik alleen nog een oplossing zien te vinden om het board ook in een kast te krijgen, want door mijn aanpassing is er extra ruimte nodig tussen de rug van het moederbord en de achterkant van de kast.
Ik denk dat het wel mee ga vallen en anders sluit ik het geheel gewoon aan op de centrale luchtafzuigingquote:Op donderdag 5 maart 2009 08:50 schreef WyriHaximus het volgende:
Gz coth! Ow en is een cv-hok niet wat te warm voor een servertje?
Nu nog niksquote:Op donderdag 5 maart 2009 08:53 schreef Bart het volgende:
Wat heb jij allemaal op die server draaien dat je twee Xeons nodig hebt
Orb-server? Wat is dat? En goedkoop is in aanschaf, maar niet in stroomverbruik denk ik zo...quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:30 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel mee ga vallen en anders sluit ik het geheel gewoon aan op de centrale luchtafzuiging
[..]
Nu nog niks
Dit moet erio komen:
- fileserver
- ftpserver
- webserver
- Orb-server
- download-applicaties
Nog steeds niet spectaculair natuurlijk, heb de hardware dan ook voornamelijk omdat het goedkoop was
Orb is om media de streamen over je LAN/Internetquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Orb-server? Wat is dat? En goedkoop is in aanschaf, maar niet in stroomverbruik denk ik zo...
Ah, zoiets als TVersity ofzo?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:33 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Orb is om media de streamen over je LAN/Internet.
Ieuw acer!quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:32 schreef KoekjesTwister het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)-easystore-hands-on/
Kijk, dit is meer mijn ding!
Yeah zal TVersity eens gaan checken thuis van de weekquote:
Oranje kleur-accenten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:32 schreef KoekjesTwister het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)-easystore-hands-on/
Kijk, dit is meer mijn ding!
Dat is minder. Maar een kleine behuizing met vier HDD bays en een zuinige Atom om alles aan te sturen is enorm gaaf!quote:
En kijk! Ook nog eens een hoge WAF!quote:
Laptop voor jouquote:Op donderdag 5 maart 2009 12:33 schreef phluphy het volgende:
Serieus, voor mij zou dat een argument zijn om ervoor te kiezen.
![]()
Maar ja, ik ben een vrouw. En blond. Verder geen excuus nodig.
ligt aan de laptop.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:40 schreef phluphy het volgende:
Jaaaaaaaaaa. Hebbuh.Zodra deze oud is.
Vraag: wanneer is een laptop oud?![]()
Zodra je je (zelfs na een frisse herinstallatie van het OS) dusdanig aan de traagheid van je laptop begint te ergeren, dat je zo nu en dan geneigd bent om het apparaat het raam uit te keilenquote:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:48 schreef Bart het volgende:
Maar dat linkje naar die laptop, das gewoon een opplakbare skin, dus je huidige laptop kun je er ook zo uit laten zien
http://www.laptopskins.net/
http://www.laptopskins.net/flowers_laptop_skins.php# om precies te zijn
Bitte sehr, flufquote:Op donderdag 5 maart 2009 12:55 schreef phluphy het volgende:
[..]
!! Die ga ik kopen.
![]()
Dankeschön Bart!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |