abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66110675

Welkom in het Stage en scholieren slowchat topic!!

Wie zijn de mensen die hier vaak te vinden zijn?
Yesse -> Is Duaal student en gaat bijna afstuderen bij een reclame bureau, management assistente
Californium --> Afstudeerstage op Universiteit van Edinburgh van 1 september 2008 tot eind juni 2009
PieterBas -> Ondertussen (druk) bezig met zijn scriptie aan het schrijven
jslavenburg --> Loopt stage bij de IT Brug te Rotterdam, opleiding ICT-Beheerder
Piles --> Gaat afstuderen bij z'n vorige stagebedrijf Iets met processen en management-informatie.
Bravebart --> Verveelde zich en vond z'n hoop in de SC;
Goeroe86 --> Afgestudeerd en aan het werk bij grote ICT dienstverlener, onderzoek naar verbetering dienstverleningstrajecten
Puala --> Loopt stage bij Bever Automatisering, opleiding ICT-Beheerder
mash_ --> Loopt stage bij een e learning bedrijf.
KaheemSaid -> Het breekt zijn vrije tijd zo mooi;
HostiMeister -> Liep stage op de RU, komt af en toen weer eens binnenvallen;
Luctor.et.Emergo -> Werkt nu full-time aan den overkant;
Psychonikeo -> Heeft op zijn werk ook niets beters te doen.
Eer-ik --> Hij vindt ons gewoon leuk
vrolijke-frits --> Vindt ons ook gewoon leuk
Bootje84 --> Loopt stage bij een trostomatengroothandel. Is met een beetje geluk begin juni klaar met scriptie.
motorbloempje --> anderhalfstejaars Informatiekunde in Nijmegen. Queen of SOG, maar moet wel echt wat gaan doen. Geen stage, gewoon slowchat.
Milou__ --> Loopt stage bij een schouwburg. Op de afdeling communicatie en pr.
Daph_ --> Loopt stage bij een administratiekantoor en werkt daarnaast bij een accountantskantoor. Is momenteel aan het afstuderen voor de opleiding HBO Accountancy. Scriptie is hopelijk eind mei af
Toma --> Is aan het afstuderen (als hij niet afgeleid is) bij een automatiseringsbedrijf in Rijen, opleiding HTS.
Maraca --> Loopt stage bij een accountantskantoor van februari t/m juli

Handige linkjes
Historie Stage SC en SES SC-topics (met dank aan Piles...)
Uitleg over cupmaten (met dank aan Yesse...)
Beste Stage SC topic ever (met dank aan Bootje...)
Beste SES SC topic ever (Met dank aan Cali en Paula_..)
Vrij om aan te vullen

(de OP)
pi_66110702
Hoofd
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_66110715
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:40 schreef The_Dean het volgende:
Hoofd |:{

Minder zuipen dean?
pi_66110730
Minder zuipen is nooooit een oplossing Niko
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_66110763
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:42 schreef HostiMeister het volgende:
Minder zuipen is nooooit een oplossing Niko
dan moet hij nu weer een paar biertjes nemen
pi_66110782
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:41 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Minder zuipen dean?
Mwah, combinatie van van allerhande shit en stress. Maar ik sluit een beetje whisky ook niet uit.

maandag 16 februari 2009 @ 09:44:55 #7
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_66110789
Iedereen negeert me
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_66110794
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:38 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Haha, ja het is aan de ene kant erg lekker hoor.. redelijk veel vrije tijd enzo, maar ik was het toch wel zat dat studeren. Aantal opleidingen achter de rug, denk dat ik wel op mijn plekkie zit.
Mooi dat je op je plekkie zit Aantal opleidingen achter de rug? Welke dan? (nee ik ben niet nieuwsgierig hoor)

Nwah, na het HBO zal het allemaal wel een stuk zwaarder worden. Studie waaraan ik hierna begin is in deeltijd, dus 4 dagen werken, 1 dag studeren. Zal er waarschijnlijk op neerkomen dat ik in 4 dagen 36 uur maak en dan op vrijdag colleges volg en in het weekend mag studeren
pi_66110805
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:44 schreef Bootje84 het volgende:
Iedereen negeert me
Haaiiii
pi_66110852
quote:
Iedereen negeert me
Heb gewoon geen wilde verhalen.
pi_66110948
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:44 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Mwah, combinatie van van allerhande shit en stress. Maar ik sluit een beetje whisky ook niet uit.

hmm ok.. aai.gif

Hopelijk kom je van de shit en stress af, whisky zou ik zomaar mee stoppen
pi_66110959
quote:
Iedereen negeert me
Ga mijn weekend hier niet gedetailleerd neer zetten
pi_66110987
Komt ook wel goed. Deze weken overwerken like a motherfucker
pi_66111081
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:45 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Mooi dat je op je plekkie zit Aantal opleidingen achter de rug? Welke dan? (nee ik ben niet nieuwsgierig hoor)

Nwah, na het HBO zal het allemaal wel een stuk zwaarder worden. Studie waaraan ik hierna begin is in deeltijd, dus 4 dagen werken, 1 dag studeren. Zal er waarschijnlijk op neerkomen dat ik in 4 dagen 36 uur maak en dan op vrijdag colleges volg en in het weekend mag studeren
deeltijd lijkt me helemaal moeilijk ja, dan wil je volgens mij snel teveel doen op je werk enzo. Maar goed, financieel is het misschien beter te trekken.

Ik heb na mijn HAVO eerst een half jaar Hogere Informatica gedaan, maar dat was toch iets te nerd voor mij en ben ik met pijn en moeite binnen een half jaar mee gestopt. Toen snapte ik nog niet dat het te nerd was voor me en dacht ik dat ik het gewoon niet kon, dus ben ik Technische Informatica gaan doen op het MBO. Met als idee om daarna weer terug te kunnen naar de Hogere Informatica.

Merkte daar op mijn stages dat ik dat niet de rest van mijn leven wilde doen en ook geen Hogere Informatica. Een klasgenoot/vriend ging na de MBO Communicatie & Multimedia Design doen. Ik vond het ook wel wat en ging met hem mee, kon daar eindelijk ook mijn eigen creativiteit kwijt en zat op de opleiding die ik moest volgen. Die vriend moest alleen voor zijn propedeuse nog afhaken helaas..

En hoewel het voor mij ook geen vlekkeloze rit was, waren de adviezen om te stoppen van sommige docenten juist de aanmoediging die ik nodig had om de opleiding af te ronden binnen 4 jaar (en 2 maanden )

tot zover mijn levensverhaal
pi_66111086
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:55 schreef The_Dean het volgende:
Komt ook wel goed. Deze weken overwerken like a motherfucker
mooi zo.. HIMYM al helemaal binnen?
pi_66111127
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:59 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

deeltijd lijkt me helemaal moeilijk ja, dan wil je volgens mij snel teveel doen op je werk enzo. Maar goed, financieel is het misschien beter te trekken.

Ik heb na mijn HAVO eerst een half jaar Hogere Informatica gedaan, maar dat was toch iets te nerd voor mij en ben ik met pijn en moeite binnen een half jaar mee gestopt. Toen snapte ik nog niet dat het te nerd was voor me en dacht ik dat ik het gewoon niet kon, dus ben ik Technische Informatica gaan doen op het MBO. Met als idee om daarna weer terug te kunnen naar de Hogere Informatica.

Merkte daar op mijn stages dat ik dat niet de rest van mijn leven wilde doen en ook geen Hogere Informatica. Een klasgenoot/vriend ging na de MBO Communicatie & Multimedia Design doen. Ik vond het ook wel wat en ging met hem mee, kon daar eindelijk ook mijn eigen creativiteit kwijt en zat op de opleiding die ik moest volgen. Die vriend moest alleen voor zijn propedeuse nog afhaken helaas..

En hoewel het voor mij ook geen vlekkeloze rit was, waren de adviezen om te stoppen van sommige docenten juist de aanmoediging die ik nodig had om de opleiding af te ronden binnen 4 jaar (en 2 maanden )

Amen

Wat doe je nu trouwens dan? Fulltime werken?
pi_66111153
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:01 schreef Milou__ het volgende:

[..]

Amen

Wat doe je nu trouwens dan? Fulltime werken?
jup.. blijven hangen op mijn afstudeerbedrijf, eerst half jaar contract en inmiddels al een vast contract binnen
pi_66111154
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:59 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Aaah okee.. Docenten snappen er nooit wat van, die van mij zeiden dat ik de Havo nooit zou afronden

Wat betreft deeltijd studeren.. Die studie is er alleen in deeltijd dus iets anders kan ik niet kiezen. Op zich is het allemaal ook wel prima natuurlijk, daarnaast verdienen en wellicht zelfs promotie maken naar een hogere functie

Wel een leuk verhaal van al je studies. Hoe kwam je er nou achter dat het 'te nerd' voor jou was dan? Als ik het zo lees wist je wel wat je wilde doen, maar was de invulling van de studies niet ideaal.. Klopt dat?
pi_66111172
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:02 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

jup.. blijven hangen op mijn afstudeerbedrijf, eerst half jaar contract en inmiddels al een vast contract binnen
Jij loopt meer te Fok!ken dan te werken
pi_66111199
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:03 schreef Milou__ het volgende:

[..]

Jij loopt meer te Fok!ken dan te werken
kan je nagaan hoe goed ik in de tussentijd ben
pi_66111269
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:04 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

kan je nagaan hoe goed ik in de tussentijd ben
Jij wel
pi_66111334
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:02 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Aaah okee.. Docenten snappen er nooit wat van, die van mij zeiden dat ik de Havo nooit zou afronden

Wat betreft deeltijd studeren.. Die studie is er alleen in deeltijd dus iets anders kan ik niet kiezen. Op zich is het allemaal ook wel prima natuurlijk, daarnaast verdienen en wellicht zelfs promotie maken naar een hogere functie

Wel een leuk verhaal van al je studies. Hoe kwam je er nou achter dat het 'te nerd' voor jou was dan? Als ik het zo lees wist je wel wat je wilde doen, maar was de invulling van de studies niet ideaal.. Klopt dat?
Wat voor studie ga je doen dan?

Ja, hoe kom je erachter dat iets te nerd voor je is. 'Te nerd', is misschien ook niet de juiste benaming hoor, maar het was gewoon niet mijn ding bleek uiteindelijk. Ik ben nu op mijn werk ook eigenlijk erg in de richting van die Hogere Informatica bezig, alleen iets meer creatief.

Ik denk dat ik het merkte op de CMD opleiding. Daar was er een combinatie met nerds die de hele dag WOW aan het spelen waren en de 'normale' mensen. Ik merkte gewoon dat ik niet in de richting van die nerds getrokken werd. Stiekem vind ik mezelf nog wel nerd, maar mensen om mij heen zijn het gelukkig niet met mij eens
pi_66111360
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:07 schreef Milou__ het volgende:

[..]

Jij wel
ik wel

hoewel ik op Fok! natuurlijk het beste ben
pi_66111425
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:10 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Wat voor studie ga je doen dan?

Ja, hoe kom je erachter dat iets te nerd voor je is. 'Te nerd', is misschien ook niet de juiste benaming hoor, maar het was gewoon niet mijn ding bleek uiteindelijk. Ik ben nu op mijn werk ook eigenlijk erg in de richting van die Hogere Informatica bezig, alleen iets meer creatief.

Ik denk dat ik het merkte op de CMD opleiding. Daar was er een combinatie met nerds die de hele dag WOW aan het spelen waren en de 'normale' mensen. Ik merkte gewoon dat ik niet in de richting van die nerds getrokken werd. Stiekem vind ik mezelf nog wel nerd, maar mensen om mij heen zijn het gelukkig niet met mij eens
Wel leuk dat je uiteindelijk toch nog op ongeveer dezelfde plek bent uitgekomen dan
Nerds die de hele dag WOW aan het spelen waren Ik kan wel begrijpen dat je je daar niet toe aangetrokken voelt!

Zowel de AA als de RA studie na het HBO is in deeltijd, dus ik heb geen keuze Ik wil RA gaan doen, dus dat betekent na het HBO nog minimaal 3,5 jaar ploeteren
pi_66111541
Goedemorgen
pi_66111663
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:13 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Wel leuk dat je uiteindelijk toch nog op ongeveer dezelfde plek bent uitgekomen dan
Nerds die de hele dag WOW aan het spelen waren Ik kan wel begrijpen dat je je daar niet toe aangetrokken voelt!

Zowel de AA als de RA studie na het HBO is in deeltijd, dus ik heb geen keuze Ik wil RA gaan doen, dus dat betekent na het HBO nog minimaal 3,5 jaar ploeteren
ja, ik wist dus stiekem wel wat ik wilde, maar ik moest wel de goede route hebben En jij snapt dat ik me daar niet toe aangetrokken voel, maar er zijn zoveel mensen die er helemaal lyrisch van zijn Ik ga er niet over oordelen, maar mijn ding is het dus niet

Wat is AA en RA? Denk dat ik met googlen teveel hits krijg
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:18 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen
hai
pi_66111830
RA is registeraccountant zie ik.. alleen AA nog vinden zonder van de alcohol af te kicken
pi_66111867
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:00 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

mooi zo.. HIMYM al helemaal binnen?
Zo goed als. Zodra ik geld heb voor postzegels gooi ik hem op de bus
pi_66111872
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:23 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

ja, ik wist dus stiekem wel wat ik wilde, maar ik moest wel de goede route hebben En jij snapt dat ik me daar niet toe aangetrokken voel, maar er zijn zoveel mensen die er helemaal lyrisch van zijn Ik ga er niet over oordelen, maar mijn ding is het dus niet

Wat is AA en RA? Denk dat ik met googlen teveel hits krijg
[..]

hai
Ja ik weet het, maar als je zo'n opleiding 'te nerd' vind (leuke uitdrukking ) dan snap ik dat je je er niet toe aangetrokken voelt wanneer jij juist iets creatiefs wilt doen. Mijn ding is het overigens ook niet

AA is Accountants-Administratieconsulent, kort door de bocht het samenstellen van de jaarrekening, RA is Registeraccountant, kort door de bocht het controleren van de jaarrekening. Je doet wel meer werkzaamheden hoor , maar zo is het een beetje duidelijk wat het verschil is
pi_66111892
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:30 schreef Psychonikeo het volgende:
RA is registeraccountant zie ik.. alleen AA nog vinden zonder van de alcohol af te kicken
pi_66111901
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:31 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zo goed als. Zodra ik geld heb voor postzegels gooi ik hem op de bus
ik wil wel geld overmaken hoor
pi_66111919
Paula
pi_66111926
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:18 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen
Hai
pi_66111960
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:31 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ja ik weet het, maar als je zo'n opleiding 'te nerd' vind (leuke uitdrukking ) dan snap ik dat je je er niet toe aangetrokken voelt wanneer jij juist iets creatiefs wilt doen. Mijn ding is het overigens ook niet

AA is Accountants-Administratieconsulent, kort door de bocht het samenstellen van de jaarrekening, RA is Registeraccountant, kort door de bocht het controleren van de jaarrekening. Je doet wel meer werkzaamheden hoor , maar zo is het een beetje duidelijk wat het verschil is
Ja, omdat het antwoord zo lang op zich liet wachten, ben ik toch maar aan het googlen geslagen
Klinkt ook echt helemaal niets voor mij, maar gelukkig doet niet iedereen hetzelfde
pi_66112008
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:32 schreef The_Dean het volgende:
Paula
Dean
pi_66112017
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:34 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Ja, omdat het antwoord zo lang op zich liet wachten, ben ik toch maar aan het googlen geslagen
Klinkt ook echt helemaal niets voor mij, maar gelukkig doet niet iedereen hetzelfde
Ben ondertussen ook bezig met scriptie schrijven hoor Moet procedurebeschrijvingen maken. Die had ik eigenlijk pas over een paar weken op het programma staan, maar het moet eerder voor de brancheorganisatie. Nee hoor, voel vooral geen druk

Neuh dat is het mooie ook Gelukkig is iedereen anders. Zou een saaie wereld zijn anders..
pi_66112047
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:32 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

ik wil wel geld overmaken hoor
Je weet wat een zwart gat/wormhole is? Nou, daar zou jij je geld in flikkeren
Heb nog wel ergens een vel liggen, even zoeken.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:36:35 #38
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_66112057
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:54 schreef Milou__ het volgende:

[..]

Ga mijn weekend hier niet gedetailleerd neer zetten
Heb je geheimen voor me?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_66112131
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:35 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ben ondertussen ook bezig met scriptie schrijven hoor Moet procedurebeschrijvingen maken. Die had ik eigenlijk pas over een paar weken op het programma staan, maar het moet eerder voor de brancheorganisatie. Nee hoor, voel vooral geen druk

Neuh dat is het mooie ook Gelukkig is iedereen anders. Zou een saaie wereld zijn anders..
haha.. succes met je scriptie dan Af en toe gewoon ff de druk eraf door te fokken

En ja.. thank god voor een boeiende wereld
pi_66112162
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:38 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

haha.. succes met je scriptie dan Af en toe gewoon ff de druk eraf door te fokken

En ja.. thank god voor een boeiende wereld
Haha ja gewoon ff wat anders doen
Het lijkt allemaal op elkaar en anders raak ik denk ik in de war
pi_66112182
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je weet wat een zwart gat/wormhole is? Nou, daar zou jij je geld in flikkeren
Heb nog wel ergens een vel liggen, even zoeken.
ooh.. zet het allemaal ff goed op een rijtje, dat helpt vaak wel.
En ja, ik weet dat dat iets is wat niet leuk is Ik ben er ook te lui voor geweest
pi_66112208
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:39 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Haha ja gewoon ff wat anders doen
Het lijkt allemaal op elkaar en anders raak ik denk ik in de war
haha, denk je? Hier lijkt gelukkig niets op elkaar, dus dan kan je nooooit in de war raken
pi_66112258
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:40 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

haha, denk je? Hier lijkt gelukkig niets op elkaar, dus dan kan je nooooit in de war raken
Ik doelde op m'n scriptie he Er zijn verschillende procedures voor dezelfde processen, dus moet uitkijken dat ik het niet bij het verkeerde neerzet..

pi_66112333
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:40 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

ooh.. zet het allemaal ff goed op een rijtje, dat helpt vaak wel.
En ja, ik weet dat dat iets is wat niet leuk is Ik ben er ook te lui voor geweest
Klopt, ga ik vandeweek ook even doen.
pi_66112506
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:42 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ik doelde op m'n scriptie he Er zijn verschillende procedures voor dezelfde processen, dus moet uitkijken dat ik het niet bij het verkeerde neerzet..

ja ok, maar daarom bedoelde ik dat Fok! de ideale afleiding is
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:44 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Klopt, ga ik vandeweek ook even doen.

hopelijk kom ik niet te moederig over
pi_66112570
Oh nee hoor, goed advies is altijd welkom
pi_66112573
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:50 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

ja ok, maar daarom bedoelde ik dat Fok! de ideale afleiding is
[..]

hopelijk kom ik niet te moederig over
Ah, sorry

Klopt.. Soms een beetje té goede afleiding, dan moet ik mezelf weer aan mijn scriptie sleuren..
pi_66112645
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:52 schreef The_Dean het volgende:
Oh nee hoor, goed advies is altijd welkom
gelukkig Komt ook gewoon omdat ik je een toffe gast vind
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:52 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ah, sorry

Klopt.. Soms een beetje té goede afleiding, dan moet ik mezelf weer aan mijn scriptie sleuren..
haha.. ja dat ken ik ook wel
pi_66112664
printers moeten dood
pi_66112735
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:56 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

gelukkig Komt ook gewoon omdat ik je een toffe gast vind
[..]

haha.. ja dat ken ik ook wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties