Ja zo kan ie wel weer.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Let op !
1. Strippentellen
2. Strippenkaart vouwen
3. Strippenkaart in kastje frummelen
4. PING!
5. Strippenkaart uit kastje frummelen
6. doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen buiten je zone!:
7. Opnieuw stempelen, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
Omdat een pak melk altijd een bepaald bedrag kost omdat het een vast volume is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dan is het nog erger natuurlijk.
[..]
Ja hoor, je kunt gewoon een dagkaart in de bus kopen.
[..]
Vertel dan eens waarom er wel prijzen staan in supermarkten of andere winkels?
Hilarisch commentaar van iemand die in de kleinste hoeken en gaten op zoek gaat naar dingen om over te zeiken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt hè.Zinloos om te discussiëren met iemand over de voordelen en nadelen van een nieuw systeem met iemand die zelf blijkbaar totaal geen weet heeft hoe het systeem nu werkt.
De een vind het niet beter worden, de ander vind het niet slechter worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik vind het gek dat mensen dat nieuwe systeem verdedigen met het argument dat dat beter zou zijn voor de reizigers.
Dat was helemaal de opzet niet.
Dat nieuwe systeem is nodig vanwege de marktwerking zodat vervoersbedrijven kunnen aantonen wie wat bij hen gaat reizen.
Dus het wordt er niet beter op en ook niet goedkoper want al die apparatuur willen ze natuurlijk niet zelf betalen.
Je kunt ook gewoon bellen met het OV bedrijf. Ze hebben allemaal telefoonnummers. En ik denk dat de busschauffeurs je ook wel kunnen vertellen hoeveel het gaat kosten ongeveer.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.
Verder kun je nu op de halte zien hoeveel zones je gaat reizen en bij die OV chipkaart moet je een pc hebben.
Ja tuurlijk. Daarom stonden er 100'den RET mensen verspreid over Rotterdam om de mensen te helpen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:04 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het efficiënte is dat de OV bedrijven alle informatie hebben wegbezuinigd.
de goedkoopste optie kiezen ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon bellen met het OV bedrijf. Ze hebben allemaal telefoonnummers. En ik denk dat de busschauffeurs je ook wel kunnen vertellen hoeveel het gaat kosten ongeveer.
En wat doe je dan als je ergens heen moet, maar je vind het te duur? Denk je dat je dan kunt onderhandelen?
Een NS conducteur heeft tegenwoordig altijd een PDA bij zich met reisgegevens. Waarom zou dat in de bus niet kunnen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:34 schreef Colnago het volgende:
[..]
En die heeft die chauffeur natuurlijk bij zich.
er zijn meestal meerdere opties zeker in de Randstadquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De goedkoopste optie kiezen als er maar 1 route is?
Dan moet je toch weer in en uitchecken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?
Misschien is het moeilijk te geloven voor je. Maar er zijn ook mensen die verder dan het centrum van een stad gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?
Nee, dan kom je met de ov-chipkaart. Rekenen, sites checken, omslachtig, omslachtig en nog eens omslachtig.
je kan heel Den Haag rond van 3 strippen maxquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien is het moeilijk te geloven voor je. Maar er zijn ook mensen die verder dan het centrum van een stad gaan.
Toen ik nog op schoolreisje ging was het gewoon 30 keer stempelenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ben je wel op de hoogte van het OV nu ?
Bij een hele klas hoeft alleen de leraar te betalen nu, speciale kaart
Straks inderdaad 30x in en uitchecken
In Amsterdam werken de poortjes nog niet. Staan wel palen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.
Lekker systeem..
Je vergeet dat je het pasje zelf moet pakken als je meerdere chipkaarten hebt, dus er is ook nog een 1a, 1b en 1c...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja zo kan ie wel weer.
OV-Chipkaart:
1. Portemonnee zoeken
2. Inchecken
3. Je door poortje frummelen
4. Poging tot uitchecken ondernemen (vooral leuk in stampvolle bussen, zoals Utrecht richting de Uithof en in Nijmegen richting Heyendaal. Benieuwd of dat gaat werken.)
5. Scherm aflezen en controleren of het bedrag klopt. Bij drukte staat de volgende OV-chipper al in je nek te hijgen.
6. Doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen nadat je bent uitgestapt:
7. Opnieuw inchecken, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
Handig dat meer dan de helft van de poortjes dicht zitten dan, op Zuid iig. En dat er ook nergens staat aangegeven dat ze het niet doen. En dat de displays gewoon zeggen dat je je kaart voor de lezer moet houden. En niet 'buiten dienst' ofzo. Nee, dat zou te logisch zijn. Ik snap het.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Amsterdam werken de poortjes nog niet. Staan wel palen.
In ieder geval op station Bijlmer zo.
hij wilde toch inchecken ? in de metro werken ze anders al langquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Amsterdam werken de poortjes nog niet. Staan wel palen.
In ieder geval op station Bijlmer zo.
Nederland is groter dan de randstad.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
er zijn meestal meerdere opties zeker in de Randstad
in januari al, als ze toestemming hadden gekregen van de DNB toch ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Handig dat meer dan de helft van de poortjes dicht zitten dan, op Zuid iig. En dat er ook nergens staat aangegeven dat ze het niet doen. En dat de displays gewoon zeggen dat je je kaart voor de lezer moet houden. En niet 'buiten dienst' ofzo. Nee, dat zou te logisch zijn. Ik snap het.
Wanneer wilden ze in Amsterdam over gaan? Maart?
Ook dat probleem is tijdelijk en vooralsnog beperkt tot kaart NS en kaart overige.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je vergeet dat je het pasje zelf moet pakken als je meerdere chipkaarten hebt, dus er is ook nog een 1a, 1b en 1c...
lees eens evenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nederland is groter dan de randstad.
Maar hoe doe je dat nu dan als er meerdere bussen naar dezelfde bestemming gaan? Dan ga jij gewoon naar het busstation en willekeurig wat buschaufeurs vragen welke bus je moet hebben?
Of ga je dat vooraf al thuis uitzoeken en is het dan ook niet een kleine moeite om naar de prijs te kijken.
Ik wilde idd inchecken. Gewoon vanuit de centrale tunnel van Zuid. Meerdere poortjes (toch wel 3) geprobeerd, allemaal dezelfde melding.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
hij wilde toch inchecken ? in de metro werken ze anders al lang
hoe tijdelijk ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ook dat probleem is tijdelijk en vooralsnog beperkt tot kaart NS en kaart overige.
Nee die mensen gaan liever aan 4 buschauffeurs vragen hoeveel het kost. Dat is veel makkelijker dan even op internet zoekenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees eens even
in mijn woonplaats zijn 4 bussen met nu hetzelfde tarief naar Rotterdam
wat is de goedkoopste straks
rot op met je internet, de meeste mensen gaan echt die moeite niet doen hoor
Geen paal gezien waar je het saldo kon controleren?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik wilde idd inchecken. Gewoon vanuit de centrale tunnel van Zuid. Meerdere poortjes (toch wel 3) geprobeerd, allemaal dezelfde melding.
Ja, die paal stond op het perron en was buiten dienst. Oh. Er stonden er twee. Ze waren alle twee buiten dienst.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen paal gezien waar je het saldo kon controleren?
Lijkt erop alsof die gewoon niet werkten.
"Gewoon". Weet ik meteen weer wat "gewoon" is in OV-chipkaart-land. Als iets werkt is het dus buitengewoon?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen paal gezien waar je het saldo kon controleren?
Lijkt erop alsof die poortjes gewoon niet werkten.
Dat zijn, in mijn ogen, gewone, niet bijzondere problemen die horen bij een dergelijke overgangsfase.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:42 schreef Q. het volgende:
[..]
"Gewoon". Weet ik meteen weer wat "gewoon" is in OV-chipkaart-land. Als iets werkt is het dus buitengewoon?
Alle poortjes op een groot station in Amsterdam werken niet en dat is dan gewoon?
lees nou eens man ipv een vraag belachelijk te makenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee die mensen gaan liever aan 4 buschauffeurs vragen hoeveel het kost. Dat is veel makkelijker dan even op internet zoeken
men heeft dus in Amsterdam niet geleerd van Rotterdam ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat zijn, in mijn ogen, gewone, niet bijzondere problemen die horen bij een dergelijke overgangsfase.
Problemen waar men van kan leren en dus eigenlijk ook niet zonder kan.
Maar jij mag het natuurlijk rampzaliger maken dan het is.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:43 schreef Q. het volgende:
Ik hoop trouwens dat het GVB op 1 maart over gaat. Dat lijkt me lachen.
Foto vergeten te maken. Er hangt in elk geval bij de randstadrail een compleet schema met haltes en bijhorende tarieven. Vergelijkbaar met de zonekaarten zoals die op de erasmuslijn ook nog hangen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
chipkaarttarief op de halte ? nooit gezien in Rotterdam anders waar ze al 3 jaar hebben getest
Kortste route is het goedkoopst. Makkelijk toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:50 schreef macca728 het volgende:
en hoe doen we dta straks met bussen, trams, metro en trein ?
Hoe kan ik snel zien wat de goedkoopste optie is, wat nu makkelijk is
Eerder zei je dat je prijs gaat vragen aan de chauffeur en dat als je die te duur vind, dat je dan op zoek zou gaan naar een goedkopere optie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees nou eens man ipv een probleem belachelijk te maken
het tarief is nu hetzelfde, namelijk 4 strippen, dat kan je ziien op de halte, niets vragen
Na een paar jaar aanprutsen kunnen ze die poortjes toch wel een keer gewoon laten werken? Hoe moeilijk is dat nou?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat zijn, in mijn ogen, gewone, niet bijzondere problemen die horen bij een dergelijke overgangsfase.
Problemen waar men van kan leren en dus eigenlijk ook niet zonder kan.
Maar jij mag het natuurlijk rampzaliger maken dan het is.
Als het allemaal zo simpel zou zijn dat ze het systeem zouden kunnen kopieren overal, dan hadden ze dat wel gedaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Na een paar jaar aanprutsen kunnen ze die poortjes toch wel een keer gewoon laten werken? Hoe moeilijk is dat nou?
Vast wel geleerd. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles foutloos gaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
men heeft dus in Amsterdam niet geleerd van Rotterdam ?
waar het overigens nog steeds regelmatig voorkomt
www.ov9292.nlquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:50 schreef macca728 het volgende:
en hoe doen we dta straks met bussen, trams, metro en trein ?
Hoe kan ik snel zien wat de goedkoopste optie is, wat nu makkelijk is
dat heb iknog nooit gevraag hoor, je zal wel weer verkeerd lezenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Eerder zei je dat je prijs gaat vragen aan de chauffeur en dat als je die te duur vind, dat je dan op zoek zou gaan naar een goedkopere optie.
Dus dan vraag ik mij af hoe je dat straks gaat doen als er 4 bussen zijn die dezelfde bestemming hebben. Ga je dan al die chauffeurs af om dat te vragen?
Laat het de brabanders en Nijmegenaren maar niet horen!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef Leonos het volgende:
OV-Chipkaart
Ik was eerst een beetje bang ervoor. Maar gebruik het nu zo'n drie weken en het werkt perfect.
Stuk sneller dan m'n OV-kaart in zo'n onhandig gat te steken.
Nu nog de bus
Je mengde je in de discussie over wat je zou doen als je de chauffeur gevraagd had hoeveel het zou kosten en je het te duur zou vinden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat heb iknog nooit gevraag hoor, je zal wel weer verkeerd lezen
Hé, voor die miljard euro en al die jaren mag je geen goed werkend systeem verwachtenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Na een paar jaar aanprutsen kunnen ze die poortjes toch wel een keer gewoon laten werken? Hoe moeilijk is dat nou?
"In elk systeem moet speling zitten. Een blikje cola extra meenemen uit de supermarkt? Moet kunnen. Wat de supermarkten nu doen lijkt wel op een veehourderij.. mee eens?"quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:56 schreef Schenkstroop het volgende:
In elk systeem moet speling zitten. Een zone verder rijden met de metro dan afgestempeld? Moet kunnen. Wat de OV nu doet lijkt wel op een veehouderij.. mee eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |